Drie keer rood voor gretige FC Groningen-speler: 'Blijf op dezelfde manier spelen'

Drie keer rood voor gretige FC Groningen-speler: 'Blijf op dezelfde manier spelen'

maandag 17 juli 2017 om 16:04

Juninho Bacuna heeft grootse plannen voor komend jaar. 2017/18 moet zijn seizoen worden, zegt de gretige middenvelder in gesprek met Dagblad van het Noorden. 

"Dit moet mijn jaar gaan worden. Ik wil echt laten zien wat ik kan en wat ik in me heb. Ik wil meer goals scoren en meer assists geven dan vorig jaar", aldus Bacuna na het oefenduel met Rödinghausen (3-3). 

Afgelopen jaargang kwam de negentienjarige Bacuna vooral negatief in het nieuws. Hij kreeg liefst drie keer rood in de Eredivisie. "Toch blijf ik op dezelfde manier spelen, dat is ook de kracht van mijn spel. Het geeft een boost aan het team en aan de supporters."

"Ik probeer het alleen wel meer te doseren en op de juiste momenten in te zetten. Ik denk wel dat ik daar langzamerhand volwassener in aan het worden ben."

Lees meer over:EredivisieFC Groningen

Poll

Heeft Bacuna de potentie voor de Eredivisie-top?

(708 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 17 juli 2017 om 16:07
Ik weet niet anders dat als ik rood krijg wat voorkomen had kunnen worden dat mijn teamgenoten alles behalve een boost van mij krijgen..
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 16:07]
Vind ik leuk
PatWit +900
maandag 17 juli 2017 om 16:07
Potentie genoeg, maar kan hij het wekelijks laten zien?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:07
Als Bacuna op dezelfde manier blijft spelen zoals hij zegt dan wordt het minimaal 3x rood dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:04
Hij wil de dubbele cijfers halen dit jaar denk ik. ;)
Vind ik leuk
Vak-DD +6531
maandag 17 juli 2017 om 16:17
Drie keer rood is zo'n zes wedstrijden per seizoen bewust missen, krijgt hij die wel betaald dan ?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:17
Een gele en/of rode kaart als het niet anders kan (kortom als de situatie er om vraagt) is een ding Juninho maar de (veel al) domme/onnodige kaarten die je het afgelopen seizoen pakte moeten echt minder aankomend seizoen hij moet situaties beter inschatten eerder/beter reageren en het allerbelangrijkste zijn zelfbeheersing behouden te vaak knapte er een verzekeringetje in zijn hoofd/ging het lichtje uit afgelopen seizoen waardoor hij (onnodige) harde/vieze overtredingen maakte.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:45
Er zat ook een onterechte bij, misschien kan hij het op 1 nuttige houden dit seizoen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:21
Geeft een boost aan je team om met risico in je spel te spelen en een rode kaart te pakken? Kan me niet voorstellen dat ze liever met 10 man een wedstrijd uitspelen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:26
Dan weet Groningen ook gelijk waar ze aan toe zijn. Dat word dus regelmatig met 10 man verder.
Vind ik leuk
jave +1331
maandag 17 juli 2017 om 16:43
Hij blijft op dezelfde manier spelen...nou, wéér geen progressie dus..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:25
En is daar de kwijtgescholden al vanaf? niet zoals die 5 andere onterechte.rode kaartenn vd Fc?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:45
Jong en naief..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:05
Tuurlijk jongen, vooral zo doorgaan dan maak je helemaal geen wedstrijd meer af.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 21:24
Telkens bij die rode kaarten niet vermelden dat er ook een kwijt gescholden is. Namelijk die tegen PSV uit, dan zit je op 2 terechte rode kaarten en dat hebben meer spelers.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:29
Al die wijsneuzen hierboven, inclusief redactie VP, weten zeker niet dat van de drie rode kaarten er twee zijn kwijtgescholden, omdat de scheidsrechter een vuiltje (een bult stront) in z'n ogen had. Dus als jullie iets willen schrijven, doe dan eerst je huiswerk eens beter, dan schrijf je niet zulks flauwekul op als wat er in deze topic staat. Iemand de grond intrappen, daar is VP echt goed in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Drie keer rood voor gretige FC Groningen-speler: 'Blijf op dezelfde manier spelen'