Totti zet officieel punt achter carrière en begint een nieuwe: 'Dat deel zit erop'

Totti zet officieel punt achter carrière en begint een nieuwe: 'Dat deel zit erop'

Gepubliceerd: maandag 17 juli 2017 om 19:44ma 17-07-2017 om 19:44

Francesco Totti heeft zijn voetbalschoenen definitief opgeborgen. De veertigjarige Italiaanse voetballegende gaat als directeur verder bij AS Roma. Wat zijn takenpakket precies in gaat houden, gaat hij de komende periode bekijken.

"Het eerste deel van mijn leven, het deel als voetballer, zit erop. Nu begin ik aan een minstens net zo belangrijk deel als directeur. Ik hoop te kunnen bereiken wat ik op het veld ook heb bereikt", laat Totti weten op de clubsite. Hij nam op 28 mei afscheid als voetballer van zijn jeugdliefde. De aanvaller speelde liefst 25 jaar in het eerste elftal van Roma.

"Ik wilde dat die wedstrijd nooit zou eindigen", aldus Totti. "Het was te belangrijk, te meeslepend. 25 jaar bij AS Roma leidde tot dat moment. Ik heb zoveel gekregen als voetballer en ik probeer nu veel terug te geven. Nu begint een nieuwe fase, een nieuw avontuur. Maar het kan zes maanden, een jaar of twee jaar duren voordat ik mij echt op mijn gemak voel in mijn nieuwe rol."

Er was veel onduidelijkheid over de toekomst van Totti, die zijn afscheid als voetballer nog niet officieel had aangekondigd. Dat verleidde onder meer een club uit Japan hem een aanbieding te doen.

Plaats een reactie

Eimersweide +9288
maandag 17 juli 2017 om 19:47
El capro della selissimo vera donna lunta. Derassa vilo respondo.
Vind ik leuk
Dee79 +2659
maandag 17 juli 2017 om 20:15
Geen idee wat je zegt maar doe mij er maar 2.
Echte clubliefde bij Totti wat een geweldenaar.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 21:14
Ik heb het even door de vertaalmachine gehaald maar zelfs die kon er geen chocola van maken.
Vind ik leuk
jamesquinn +4107
maandag 17 juli 2017 om 20:56
Ging er iets mis met je Google translate? Mijn Italiaans is niet perfect, maar ik kan hier geen touw aan vast knopen.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 20:57]
Vind ik leuk
goedemorgen +3377
maandag 17 juli 2017 om 21:12
Wat is er zo moeilijk aan?
Hij besteld gewoon een Caprese en een Calzone en hoopt dat die zo snel mogelijk word bezorgd, toch?
Vind ik leuk
Knorrenboef +1115
maandag 17 juli 2017 om 23:11
Dit is ook helemaal geen Italiaans.
Vind ik leuk
Hesses +1222
maandag 17 juli 2017 om 21:14
Ik wil er daar ook 1 van maar zonder ansjovis ;-)
Vind ik leuk
Nightcrawler +6178
maandag 17 juli 2017 om 19:51
Grazie Capitano
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 19:51
Fantastische voetballer
Vind ik leuk
Midden-Noord +95411
maandag 17 juli 2017 om 20:11
RESPECT voor Totti.....
Vind ik leuk
Sil Meijer +12758
maandag 17 juli 2017 om 22:36
Midden-Noord 'De Wijsheid' is terug. Ook weer 1 like precies haten op jou en ADO.

VP verwijderen dit is 100% De Wijsheid.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:30
Jongens, waar maak je je nou helemaal druk om.
Vind ik leuk
GROBAR66 +1534
maandag 17 juli 2017 om 20:32
Legende !
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 22:18
Wie heeft 25 jaar bij zijn club gespeeld? Dat zijn er weinige, net even gegoogled en echt dat zijn er super weinig, zeker de afgelopen 25 jaar.
Wat een clubheld is het.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:03
Een echte voetballegende, een club als Roma 2x kampioen maken in een tijd dat Inter en AC Milan bij de beste clubs van de wereld hoorden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws