'Ajax en Feyenoord strijden om handtekening van gewilde Juventus-spits'

'Ajax en Feyenoord strijden om handtekening van gewilde Juventus-spits'

dinsdag 18 juli 2017 om 00:19

Ajax en Feyenoord strijden om de handtekening van Juventus-spits Moise Kean. De Italiaanse aanvaller mag op tijdelijke basis vertrekken bij de grootmacht uit de Serie A.

Dat meldt Sky Italia maandagavond. Ajax en Feyenoord volgen de ontwikkelingen van Kean op de voet. De Italiaan tekende onlangs zijn eerste profcontract bij De Oude Dame, waardoor het de vraag is of de club Kean op permanente basis wil laten vertrekken. Een huurconstructie is voor Juventus volgens Sky wél bespreekbaar. Ajax en Feyenoord hopen te profiteren.

De afgelopen weken zijn meer Nederlandse clubs in verband gebracht met Kean. Naar verluidt willen ook PEC Zwolle en ADO Den Haag de piepjonge spits ervaring op laten doen. De Italiaanse krant Tuttosport schreef drie weken geleden dat PEC toen nog steeds voor hem in de markt was.

Van origine is Kean een centrumspits, maar hij kan ook dienen als vleugelspits. Juist daar zoeken Ajax en Feyenoord nog versterkingen. De Rotterdammers hopen op de komst van Steven Berghuis, maar het is ook mogelijk dat er daarna nóg een vleugelspeler bijkomt. Ook Ajax wil zich nog versterken met een flankspeler.

De zeventienjarige Kean is voor Ajax geen onbekende. Twee seizoenen geleden speelde het jeugdelftal van Juventus een wedstrijd in de zestiende finales van de UEFA Youth League op De Toekomst tegen Ajax onder negentien. Kean was van de partij in Amsterdam. Het werd 2-0 voor Ajax.

Plaats een reactie

dinsdag 18 juli 2017 om 00:22
Muaha, Ajax heeft Huntelaar en Dolberg, waarom willen hun deze speler?
En voor mij hoeft Feyenoord hem niet te halen, ken hem niet, maar hij is pas 17. Denk niet dat het iets is voor Ajax of Feyenoord.
Vind ik leuk
daaheej +534
dinsdag 18 juli 2017 om 00:23
tis serieus wel een goede speler dus zal vet zijn als ie naar de eredivisie komt
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:24
Okeee, zal zo even hem opzoeken, Thanks.
Neem veel berichten van VP niet meer serieus.
Maar alsnog, voor 1 jaar verhuren. Heb je weinig aan als hij er niet direct staat, en lijkt me best lastig voor zo een jonge gozer.
Maar als hij echt goed is, dan moet het geen probleem zijn natuurlijk.
Vind ik leuk
010Fr +814
dinsdag 18 juli 2017 om 01:00
Minimaal optie tot koop anders kan je beter voor iets anders gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:24
Zeker weten. Dat is dan minimaal het vereiste, en geen afgesproken speeltijd.
Vind ik leuk
Libero +2265
dinsdag 18 juli 2017 om 02:39
Als het een type guidetti is die als jonge debutant het hele team op sleeptouw neemt dan rol ik de rode loper voor hem uit. Maar er is maar één guidetti natuurlijk.
Vind ik leuk
Peany +337
dinsdag 18 juli 2017 om 09:07
Volgens mij is het plan om hem 2 jaar te stallen.

En ik heb zo het vermoeden dat deze jongen de Eredivisie wel aankan. Ondanks zijn jonge leeftijd is die fysiek sterk en aan voetballend vermogen ontbreekt het hem zeker niet!
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 13:54
Hij is natuurlijk ook gewoon al 29 hoor. ;-)
(geintje)

OT. Ik denk dat hij in onze ED gewoon mee kan, zelfs Feyenoord zet een 16 jarige in. Als back-up denk ik dat je er geen buil aan kan vallen (met koopoptie natuurlijk).
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 13:55]
Vind ik leuk
Peany +337
dinsdag 18 juli 2017 om 15:50
Haha volgens mij willen ze hem niet verkopen.... Ik zie dan ook niet direct in waarom Ajax of Feyenoord interesse zou moeten hebben. Voor en PEC of ADO is het een heel ander verhaal!
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:57
Niet alleen dat, als Ajax met 2-0 wint van juve waarom heb je die spits nog nodig, hij kon niet eens tegen Ajax scoren =p
Maar zonder dollen huren heeft Ajax sowieso niks aan & ik denk Feijenoord ook niet.
Feijenoord heeft ervaren mensen nodig voor de championsleague en Ajax een goede links & rechts back.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:07
kan ook als vleugelspeler uit de voeten staat er toch
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:25
Lijkt me wel leuk 2 van die zelfde kapsels op het middenveld bij Feyenoord.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:32
Hij is geen middenvelder
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:50
Je kent hem wel goed zo te horen... pff middenvelder..
Vind ik leuk
Huub96 +24
dinsdag 18 juli 2017 om 00:30
Traore 2.0
Vind ik leuk
Obl93 +662
dinsdag 18 juli 2017 om 00:32
Dit bericht kun je onder de categorie onzin plaatsen. Het is voor beide clubs alleen aantrekkelijk als het op permanente basis is. Huren heeft niemand wat aan.
Vind ik leuk
kcim +2029
dinsdag 18 juli 2017 om 01:20
Nou PSV is anders best wel gretig op huren ;)
Vind ik leuk
Libero +2265
dinsdag 18 juli 2017 om 02:50
Wel als je team een kwaliteitsinjectie nodig heeft maar niet de mogelijkheid heeft om te kopen. Even los van deze speler zou het voor Feyenoord wel een uitkomst kunnen zijn om een voor Feyenoordbegrippen topspeler te kunnen huren voor de CL. Dan valt dat onder korte termijn investeringen waar het resultaat leidend is. Lange termijn investeringen zijn ook bedoeld om de omzet te kunnen vergroten.
Vind ik leuk
poklane +2865
dinsdag 18 juli 2017 om 00:34
Als het huren is lekker in Italië laten
Vind ik leuk
Het Brein +2067
dinsdag 18 juli 2017 om 00:36
Sorry, maar als Ajax en Feyenoord echt gaan 'vechten' voor een huurling van Juve, dan zijn ze echt niet meer dan slaven die om de broodkruimels van de koning vechten. Best een triest bericht als het op waarheid berust is.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 00:36]
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:42
Ajax heb Dolberg, Huntelaar, Cassiera, Sierhuis, en die nieuwe braziliaan voor de spits positie. Onzin dus.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 02:24
Sierhuis is een junior, en die braziliaan een rechts buiten... verder heb je 100% gelijk
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 05:21
Dolberg was ook een Junior. Wat goed is komt snel. En met die Braziliaan bedoel ik niet Neres. Dat is een rechtsbuiten. Ajax heeft zich ook versterkt met een Braziliaanse spits. Danillo heet ie geloof ik. Is nu bezig met zijn vergunningen. Maar zodra dat binnen is, tekent hij. Sluit in eerste instantie bij de a1 aan maar zal ook voor jong uit gaan komen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 05:22]
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:45
Twee seizoenen geleden? Ajax o19 speelde het afgelopen seizoen tegen Juventus.
Vind ik leuk
United +39423
dinsdag 18 juli 2017 om 16:10
En wonnen met 2-0 :)
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 16:17
Klopt en Kean speelde een teleurstellende wedstrijd voor Juventus. Gehypte speler vind ik het.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 16:17]
Vind ik leuk
Arbee +1160
dinsdag 18 juli 2017 om 00:48
Ajax zou ook achter Pavon en Munir aanzitten en in beide gevallen zou het om een kooptransfer gaan. Ik zou bij god niet weten waarom je Moise Kean dan nog zou willen huren.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:04
Gaat allemaal niet gebeuren. Misschien een derdehands spelertje in de laatste dagen van de transfer periode.
Vind ik leuk
14forever +6828
dinsdag 18 juli 2017 om 04:12
Die zie ik liever komen dan die kean.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 10:02
Ieder jaar hoor je dit soort verhalen met als toppunt Eto'o.. ik krijg altijd het idee dat Overmars in paniek op zoek is en zich bij elke onhaalbare speler meldt in de hoop er iemand komt. uiteindelijk wordt het dan een Sanogo omdat de rest allemaal onhaalbaar blijkt.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:22
Zou dit voor Ajax echt een toevoeging zijn?

Of kan deze speler ook op de zijkanten?
Vind ik leuk
14forever +6828
dinsdag 18 juli 2017 om 04:11
Kan ook aan de zijkanten.
Vind ik leuk
14forever +6828
dinsdag 18 juli 2017 om 04:11
Nou een 17 jarige talent, zie toch graag een wat oudere speler met ervaring. Onze wingergroep is al zo jong.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2034
dinsdag 18 juli 2017 om 04:33
We zullen het zien
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 04:34]
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 06:16
Next.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 07:02
Ik voel me een beetje down want er heeft nog niemand een troll account op mijn naam aangemaakt
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 07:28
Geloof er nog niet veel van, maar als hij moet kiezen gaat hij uiteraard naar AJAX
Vind ik leuk
Youri99 +5464
dinsdag 18 juli 2017 om 08:52
Stel dit zou waar zijn he...
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van Ajax is om deze 17-jarige te huren en op te leiden voor Juventus terwijl ze daar geld (zijn salaris) voor betalen met in het achterhoofd dat Kaj Sierhuis bij Ajax rondloopt.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 10:00
Omdat Sierhuis niet op de flanken kan..
Vind ik leuk
Youri99 +5464
dinsdag 18 juli 2017 om 13:30
Je bent er van bewust dan Moise Kean ook een centrumspits is?
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 10:25
Sierhuis is een aardige speler, maar meer potentieel als AZ zit er niet in.
Kean is 1 van de grootste talenten van de wereld, in de wedstrijd tegen Ajax , was Kean de beste op het veld.
Vind ik leuk
Youri99 +5464
dinsdag 18 juli 2017 om 16:16
In de wedstrijd tegen Ajax A1 bedoel je.

Ik weet niet hoelang je Ajax A1 volgt maar heb jij Brutil Hosé en Geoffrey Castillion daar wel eens zien spelen?
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 09:59
Waarom een talent van een andere club huren? Ik dacht dat Ajax hier de opleidingsclub was.. Hebben ze niet een talent van de leeftijd 16-20 lopen die op de flanken kan spelen?

En waarom laten ze dan Pelle Clement gaan...
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 10:09
Aan de reacties te zien kunnen weinig mensen lezen waar deze poll over gaat.
Vind ik leuk
United +39423
dinsdag 18 juli 2017 om 16:12
Welke poll?
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 10:20
Kean was in deze wedstrijd de beste van het veld!
Als Ajax hem weet te huren en mogelijk vast te leggen in de toekomst dan kan het ééntje worden hoor..
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 13:34
Wie zegt dat Ajax nog een vleugelspeler nodig heeft ? Younes (ik ga ervan uit dat hij niet vertrekt), Kluivert en Neres. En volgens mij kan Dolberg ook best als vleugelspeler functioneren met Huntelaar dan in de spits.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 18:19