ADO 'hot' in China: "Honderdduizenden volgen via streams onze wedstrijden"
ADO Den Haag gaat vanaf woensdag voor vijf dagen op trainingskamp in de Chinese hoofdstad Beijing. Directeur Mattijs Manders legt uit waarom de club de opvallende reis naar het Verre Oosten maakt.
"We weten dat voetbal 'hot' is in China", zegt Manders. "Met ADO Den Haag willen wij daar een bijdrage aan leveren en van profiteren." Het bedrijf van grootaandeelhouder Hui Wang, United Vansen, regelt de trip voor ADO. "Commercieel zitten er ook doelen aan vast. We gaan meerdere partijen ontmoeten. Die vertellen wij meer over ADO Den Haag en voetbal in Nederland. Wij vertellen hoe aantrekkelijk het kan zijn om samen te werken."
"Honderdduizenden Chinezen volgen via streams de wedstrijden van ADO Den Haag. Dat komt omdat veel mensen weten dat ADO Den Haag een club is met een Chinese eigenaar. Dat moeten we dan maar eens aan den lijve ondervinden wat dat concreet betekent", aldus Manders. ADO speelt een oefenwedstrijd tegen Beijing Enterprises en bezoekt onder meer De Verboden Stad.