Als Ronald Waterreus over vrouwenvoetbal schrijft, kan ik hem niet serieus nemen

    "Als Ronald Waterreus over vrouwenvoetbal schrijft, kan ik hem niet serieus nemen"

    zondag 6 augustus 2017 om 08:58

    Fresia Cousiño Arias, presentatrice van Ajax TV en vaste volger van het damesvoetbal, is blij met de opkomst van het vrouwenvoetbal. Dit vertelt ze in gesprek met Het Parool.

    "Vrouwenvoetbal is normaalgesproken niet interessant genoeg voor grote partijen als de NOS, maar nu er succes is, verandert dat." Cousiño Arias stelt tevreden vast dat er momenteel een hype is. "Ik was vooraf nog sceptisch, maar er is echt een soort Oranjekoorts ontstaan. Het zal heus ook te maken hebben met het gebrek aan Oranjegevoel door de teleurstellende prestaties van de mannen, de laatste jaren. Maar vooral: er staat een ontzettend leuke, kwalitatief goede ploeg met meiden die makkelijk praten en waar een leuke kop op staat."

    Cousiño Arias hoopt vooral dat vrouwenvoetbal niet continu vergeleken wordt met mannenvoetbal. "Het vrouwenvoetbal moet niemand door de strot geduwd worden. Het vrouwenvoetbal en mannenvoetbal zijn twee verschillende dingen, die je niet voortdurend moet vergelijken. Op het moment dat iemand gegronde kritiek heeft is dat altijd welkom: het geeft aan dat de sport serieus genomen wordt. Maar als Ronald Waterreus in een column in VI schrijft dat deze meiden geen topsport bedrijven, kan ik hem niet meer serieus nemen."

    Plaats een reactie

    stollie38 +18717
    zondag 6 augustus 2017 om 09:11
    Waterreus en al die andere oud voetballers die zo denigrerend over vrouwen voetbal doen. Kunnen beter over de mannen zich druk maken. Die moeten nog maar eerst hun best doen willen ze zich kwalificeren en meer als een team spelen. De dames staan tenminste in de finale en stralen plezier uit. Die zijn niet geforceerd op zoek naar een doelpunt of voor hun eigen succes gaan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 6 augustus 2017 om 09:12]
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 09:50
    Wat een onzin zeg, Jezus. Welkom in de echte wereld, als je media aandacht krijgt, komt er kritiek. Maar dat mag opeens niet, omdat t een vrouwensport is ofzo?
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14596
    zondag 6 augustus 2017 om 10:09
    Precies. Dan zijn het opeens kutspelers die allemaal aandacht zoeken.
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 10:23
    Het is echt absurd in Nederland, opeens moet het vrouwenvoetbal met man en macht verdedigd worden. Heb je kritiek als oud-voetballer, dan ben je meteen een conservatieve lul die tegen vrouwen is, terwijl juist jij kijk hebt op het niveau van het voetbal doordat jij op hoog niveau hebt gespeeld. Kijk je er niet naar of heb je kritiek, dan is de wereld ook te klein en ben je tegen vrouwen.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18717
    zondag 6 augustus 2017 om 10:33
    Is het onzin dan? En welk hoog niveau dan , Waterreus een hoog niveau?
    [Reactie gewijzigd op zondag 6 augustus 2017 om 10:34]
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 10:56
    Ja het is onzin, publiciteit = kritiek. Dat gaat niet zonder elkaar. En in dit geval sta ik (nog) achter de kritiek. Het niveau is echt nog niet zo schrikbarend veel hoger dan 2 jaar geleden. En dit vrouwenelftal zal door alle O16 van elke BVO worden opgerold, zowel tactisch, technisch als fysiek.

    Daarnaast heb jij het niet over Waterreus specifiek, maar over ook over andere oud-voetballers. Nou zijn er een aantal geweest die kritiek hebben geuit, waaronder iemand met een Europacup 1 en een EK op zijn naam. Dat is topniveau ja.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18717
    zondag 6 augustus 2017 om 10:58
    Fijn dat je een mooie discussie wil en niveau of niet en Europees of niet. We zijn allemaal gelijk en als je dat niet snapt ben je geen haar beter.
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 11:03
    Ik snap niet wat gelijkheid hiermee te maken heeft, want dat staat natuurlijk vast. Kan je dat uitleggen aan mij?
    Vind ik leuk
    stollie38 +18717
    zondag 6 augustus 2017 om 11:06
    Omdat mannen voetbal altijd wordt bekeken en gevolgd en het niks voor de dames is, maar omdat nu een EK wordt gespeeld dan heeft opeens iedereen een mening erover.
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 11:29
    Nogmaals? Mannen en vrouwen kunnen allebei voetballen toch? Dus is iedereen toch gelijk? Het is aan iedereen voor zichzelf of iemand fan wilt worden van een mannenvoetbalclub of een vrouwenvoetbalclub. Daarnaast worden mannen van voetbalclubs compleet vernietigd in de media, dan is het allemaal oke. Maar zodra men aan de 'Nederlandse voetbalvrouwen' gaat zitten dan is de wereld te klein. Hoe is dat gelijkheid dan?
    Vind ik leuk
    stollie38 +18717
    zondag 6 augustus 2017 om 16:33
    Niet verkeerd aan de Nederlandse vrouwen te zitten.;-)
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 19:36
    Nee, dat zeker niet :)
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 21:58
    Viespeuk ;p
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5151
    zondag 6 augustus 2017 om 09:12
    Het is een hype. Na het EK kijkt er geen hond meer naar. Behalve Barbara Barend dan.
    Vind ik leuk
    Nashua +6726
    zondag 6 augustus 2017 om 09:16
    Ach Barbara Barend . . .
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 13:22
    Leuke vrouw........ ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 6 augustus 2017 om 13:23]
    Vind ik leuk
    Nashua +6726
    zondag 6 augustus 2017 om 14:35
    Weet jij trouwens of Barry ehhh. . .. wat wou ik nou zeggen ???
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 14:44
    Barry Barend uhhh je bedoelt Barbara Barend?
    Vind ik leuk
    T&T +9699
    zondag 6 augustus 2017 om 09:18
    Ja misschien.

    Maar geef ze tenminste de kans die ze verdienen.

    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 6 augustus 2017 om 09:27
    zeg je nu dat Barbara Barend een hond is? :P
    Vind ik leuk
    Pino61 +12742
    zondag 6 augustus 2017 om 09:49
    Goh wat gevat. Leuk joh.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 6 augustus 2017 om 09:52
    een stuk orgineler dan feyenooit, niet?

    Jeetje wat ben ik blij dat ik niet bij jou thuis ben. is het mooi weer buiten, zit jij nog achter je laptop chagrijnig te zijn vanwege weer een prijs voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12742
    zondag 6 augustus 2017 om 09:55
    Hah, zit lekker buiten met mijn telefoon in mijn hand naar die populistische puntenverzamelende opmerkingen van jouw te kijken.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 6 augustus 2017 om 10:00
    jij hebt een puntenfixatie?

    Dan snap ik het. Al 3 jaar niets in amsterdam. Dat is dan nog 10 keer zo erg.

    Ik zal proberen dat minder vaak te uiten naar jou toe. Anders gaat onze zorgpremie weer omhoog.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12742
    zondag 6 augustus 2017 om 10:33
    Weer zo grappig en hele Lappen tekst. Jij zit dus in je keldertje achter je laptoppie.
    Ouwe reus.....
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 6 augustus 2017 om 10:55
    je hebt helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 13:24
    Ik zie een overeenkomst... Honden en muilkorven ;)
    Vind ik leuk
    BigBoi +2674
    zondag 6 augustus 2017 om 09:14
    Ik moet eerlijk toegeven dat het niveau heel hard omhoog gaat. Een aantal jaar geleden zat ik ernaar te kijken en toen dacht ik bij mijzelf dat het amateur niveau was. Nu zie je duidelijk dat die meiden dagelijks voetballen en het ook daadwerkelijk kunnen.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    zondag 6 augustus 2017 om 09:47
    Maar gezien de bedragen die tegenwoordig bij het mannenvoetbal rondgaan, zijn ze onderhand amateurs. De topverdiener bij de vrouwen verdient per jaar wat Neymar in een week verdient
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5014
    zondag 6 augustus 2017 om 10:01
    Meer als geld zat lijkt me
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 10:06
    Het valt allemaal echt reuze mee hoor. Het is nog steeds amateurniveau wat die meiden laten zien, dat maakt niet uit, want vrouwenvoetbal is een andere sport dan mannenvoetbal. Alleen moet je niet met onwaarheden komen, want dit Nederlands elftal zou niet misstaan in de 3de klasse tussen de mannen. Nogmaals, dat is niet erg, maar je moet het niveau nou ook niet omhoog praten.
    Vind ik leuk
    zondag 6 augustus 2017 om 09:14
    2 verschillende dingen? Volgens mij staan daar ook gewoon 22 spelers. Plus 2 doelen en 1 bal op het veld. Zo verschillend is dat dus niet
    Vind ik leuk
    Sazzz +11337
    zondag 6 augustus 2017 om 09:50
    Dus wel. De sport an sich is wel hetzelfde, maar doordat mannen extreem veel meer verdienen (zelfs degenen die in kleine leagues bij kleine clubs spelen krijgen meer), veel betere begeleiding hebben, veel betere accommodaties enz kun je het niet meer van vergelijken.
    Vind ik leuk
    FRL010 +323
    zondag 6 augustus 2017 om 10:09
    Onzin, echt complete onzin. De sport, het principe, alles is hetzelfde. Je kunt het niveau wel degelijk met elkaar vergelijken en je kunt dus concluderen dat het niveau niet zo denderend is. Dat ligt echt niet aan het geld wat in de sport rondgepompt wordt, want de gemiddelde 3de klasser wint zo een potje van dit vrouwenelftal. En om nou te zeggen dat die gemiddelde 3de klasser miljoenen in de sport pompt...
    Vind ik leuk
    cornelisse +189
    zondag 6 augustus 2017 om 09:19
    waarom steeds vergelijken met mannen, vrouwentennis is volledig geaccepteerd maar vergelijk je toch ook niet met mannen tennis?
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7838
    zondag 6 augustus 2017 om 09:20
    Dat mannen voetbal wereldje is een apart wereldje. Gesloten en hun eigen inkomsten beschermend. Hun positie ten opzichte van andere sporten laat dat al jaren zien. De NOS heeft hier veel mee te maken. Die kutbende met Smeers en Gelder voorop. Als je het hebt over topsport bedrijven zijn er andere sporten waar de sporters veel meer van hun lichamen vergen en waar vaak meer skills bij komen kijken. Als Nederland een rol van betekenis speelt is dat zeer zeker een factor die meespeelt. Schaatsen, zwemmen, hockey, Voleybal en dameshandbal en natuurlijk Churandy en DAPHNE. Voetbal is ver doorontwikkeld en de belangen zijn zo groot geworden dat de sport geregeerd wordt door een verlammende angst om niet te verliezen en een angst om op het verkeerde moment als individu bij het verkeerde team te zitten. Het bijna verafgoden van spelers die nauwelijks 2 uur werken per dag voor de kost begint langzaam zijn tol te eisen. Wedstrijden zijn het aankijken vaak niet waard en zeker niet wanneer het wordt afgezet tegen het kapitaal wat op het veld staat.

    Vrouwen zijn zeker in staat om het spel te ontwikkelen tot een volwaardige en vooral bezienswaardige sport. Ik heb dit EK al hele leuke dingen gezien en zeker NL heeft mij positief verrast. Maar waarom mannen uit de voetbalwereld dit moeten denigreren is mij een raadsel. Waterreus is wat mij betreft een angsthaas. Het is toch niet zo dat er meiden bij het mannenvoetbal moeten meedoen.
    Vind ik leuk
    Skylah88 +236
    zondag 6 augustus 2017 om 09:32
    Wat een prestatie om zo weinig te zeggen, met zoveel woorden.
    Vind ik leuk
    T&T +9699
    zondag 6 augustus 2017 om 09:22
    Nou... Waterreus is zoiezo niet serieus te nemen hoor.
    Hij was een goeie keeper...maar ook toen was hij verschrikkelijk als collega en nu is nog erger als zogenaamde " Analist "..

    Maar toch schuif ik hem weer naar voren als nieuwe coach van PSV.
    (Gniffel gniffel )
    ;-)
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 13:28
    Je hebt wel humor ;p
    Vind ik leuk
    T&T +9699
    zondag 6 augustus 2017 om 13:34
    Ik blij dat je de humor ervan kan inzien.

    Anderen noemen het al gauw arrogant!
    ;-)
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 13:36
    Haha mooi toch! Waterreus is een waardige opvolger op dit moment.
    Vind ik leuk
    T&T +9699
    zondag 6 augustus 2017 om 13:38
    Dat vindt ik nou ook!
    Hihi!
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 13:40
    Soms heb je dat gevoel nou eenmaal! ;-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +154490
    zondag 6 augustus 2017 om 09:22
    Dat heb ik nog nooit gedaan dus......
    Vind ik leuk
    T&T +9699
    zondag 6 augustus 2017 om 13:32
    Hahaha...nee!
    Vind ik leuk
    Tiesto1 +332
    zondag 6 augustus 2017 om 09:23
    Je bent toch niet verplicht om te kijken Waterreus ?
    Misschien kun je je zwart/wit beelden van je carrière nog eens terugkijken vanmiddag...ook leuk.
    Vrouwenvoetbal is wat betreft kwaliteitsniveau niet te vergelijken maar de beleving en passie is een voorbeeld voor velen.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2207
    zondag 6 augustus 2017 om 09:25
    Ook niet over mannenvoetbal het is en blijft een keeper...
    Vind ik leuk
    darmianto +7836
    zondag 6 augustus 2017 om 09:27
    Als Ronald Waterreus in het algemeen zn mond opendoet kan ik hem niet serieus nemen
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    zondag 6 augustus 2017 om 09:32
    De vraag is: wat is topsport? Persoonlijk boeit het vrouwenvoetbal mij niet. Dat heb ik trouwens bij alle vrouwensporten. Vrouwenwielrennen, vrouwenschaatsen.....tsja.
    Ach, we hebben weer een aanleiding om een feestje te vieren. Het heeft allemaal een hoog korfbal-schaatsgehalte. Allemaal verklede opa's en oma's, kinderen en vrouwen op de tribune. Voor mij hoeft het niet. Maar deze mensjes doen geen vlieg kwaad, dus hup Oranje.
    Vind ik leuk
    zondag 6 augustus 2017 om 09:35
    je hebt analisten die zich bezig houden met mannen voetbal en analisten die zich bezighouden met vrouwenvoetbal. je kan het ook niet vergelijken. zij spelen nu en hoog niveau voor het vrouwen voetbal. en doen het daarin goed. succes gaat altijd gepaard met meer interesse, da's logisch. de die hard fans blijven achter. zag toevallig bij ons aan de overkant een oranje spandoek. leuk!
    Vind ik leuk
    AndréB939 +298
    zondag 6 augustus 2017 om 09:41
    De vergelijking tussen mannen vrouwensport gaat altijd mank want er blijven altijd fysieke verschillen. Je vergelijkt Dapfne Schippers ook niet met Usain Bolt qua gelopen tijd maar ze bedrijven beide topsport op het voor hun hoogste niveau. Natuurlijk spelen die Nederlandse meiden heel aantrekkelijk voetbal. Het is minder snel natuurlijk maar Usain loopt ook harder dan Dapfne. En verder breek me de bek niet open want bij het mannenvoetbal zie ik ook draken van wedstrijden die niet om aan te gluren zijn en ook op het hoogste internationale platform. De discussie of iets wel of geen topsport is, is onzinnig en moeilijk te duiden want wat te denken van een dammer of schaker die alleen maar achter een bord zitten. Nou je kunt ze na een zware partij opvegen, dat kunt u van mij aannemen en dat zou dan geen topsport zijn omdat ze niet over een veld rennen of in een bokspringen staan. Iedereen die sport bedrijft op het voor die discipline hoogste niveau bedrijft topsport, dat is het criterium en niet de vergelijking man vrouw.
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    zondag 6 augustus 2017 om 10:05
    Leuk dat je het schaken aanspreekt. Ik heb een paar jaar als Nederlander in de duitse hoofdklasse gespeeld tot dat ik er geen tijd meer voor had. Na elke serieuse partij, die toch acht uur duren kan, ben je totaal "fertig" en heb je enige kilos afgenomen. Ook dat is topsport, maar de meesten willen dat niet waar hebben.
    Vind ik leuk
    AndréB939 +298
    zondag 6 augustus 2017 om 10:21
    Graag gedaan.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20468
    zondag 6 augustus 2017 om 09:44
    Neem waterreus sowieso iet serieus :-)
    Vind ik leuk
    zondag 6 augustus 2017 om 09:47
    waterneus dat is toch zelf een meisje?of was het mietje
    Vind ik leuk
    zwollie +7283
    zondag 6 augustus 2017 om 09:55
    Ik neem waterkneus nooit serieus.
    Vind ik leuk
    AndréB939 +298
    zondag 6 augustus 2017 om 09:56
    In de tijd van Waterreus was het normaal dat de slechtste voetballer op doel moest omdat ze hem niet helemaal wilden afserveren.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +373
    zondag 6 augustus 2017 om 10:03
    Is maar dat het in Bijgehouden wordt ben benieuwd als het in n ander land gehouden zou worden het net zo gehoord zou zijn.
    Na vandaag is het ook weer verleden tijd .
    Gun jullie het kampioenschap wel hoor ........
    Vind ik leuk
    plein19 +1617
    zondag 6 augustus 2017 om 10:04
    Inhoudelijk had hij gelijk. Het niveau zal nog gigantisch groeien.
    Net als bij tennis voor vrouwen voor de Oost Europese invadie. Enkele. Goede speelsters maar veel op kracht zonder afgetraind lichaam. Dat is nu niet meer ze. En zo zal het met vrouwen voetbal ook zou gaan.
    Vind ik leuk
    Martyynho +750
    zondag 6 augustus 2017 om 10:08
    niemand neemt Ronald Waterreus serieus!
    Vind ik leuk
    frank1971 +2232
    zondag 6 augustus 2017 om 10:12
    Als hij over mannenvoetbal schrijft dan neemt ook niemand hem serieus.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11019
    zondag 6 augustus 2017 om 10:16
    Wie neemt Waterreus wel serieus dan !?
    Vind ik leuk
    zondag 6 augustus 2017 om 10:44
    Kijk stollie, als we allemaal positief gaan lullen over het vrouwenvoetbal in het algemeen dan komen ze nooit verder. Als ik naar de fysieke gesteldheid kijk van sommige dames (gelukkig niet bij NL) dan mag je toch wel jezelf afvragen waar je naar aan het kijken bent. De dames willen gelijk behandeld worden, dan krijgen ze die behandeling ook. Overigens vind ik Nederland juist een positieve noot op dit toernooi, buiten dat ze veruit in de beste vorm zitten ziet het er fysiek ook nog eens aardig uit. Terwijl bij veel landen de meeste vrouwen toch iets te zwaar zijn.
    Vind ik leuk
    rolo8679 +1166
    zondag 6 augustus 2017 om 10:45
    Ronald Waterreus kan ik sowieso niet serieus nemen!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    zondag 6 augustus 2017 om 10:51
    Zelfs als keeper was Waterreus niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12710
    zondag 6 augustus 2017 om 10:55
    Dat t niveau lager ligt wil nog niet zeggen dat ze geen topsport bedrijven!
    Dan kun je dat over iedere vrouwelijke topsporter zeggen.
    En dat is natuurlijk dikke onzin.
    Vind ik leuk
    geert x +226
    zondag 6 augustus 2017 om 10:59
    precies, je hoeft niet altijd mannen en vrouwen te vergelijken, gewoon genieten van het voetbal en dat we in de finale staan.
    Vind ik leuk
    Rb1 +39
    zondag 6 augustus 2017 om 11:37
    Ronald waterkneus
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    zondag 6 augustus 2017 om 11:56
    Waterreus moet je sowieso niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    zondag 6 augustus 2017 om 12:25
    Men hoeft het niet eens te zijn met de kritische kantnoten van Ronald Waterreus. Hij ventileert zijn mening echter elegant en waardig, speelt niet op de vrouw, post niet onder de gordel en maakt criticasters niet uit voor gezwel of andere kwaadaardige kwalificaties die duiden op cognitieve armoede van de afzender.

    Menigeen primeurpassant kan er een voorbeeld aan nemen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 6 augustus 2017 om 12:28]
    Vind ik leuk
    United +38218
    zondag 6 augustus 2017 om 13:10
    Haha dat konden we sws al niet!
    Vind ik leuk
    Zooitje +1501
    zondag 6 augustus 2017 om 13:54
    Dacht was ook mijn gedacht
    Vind ik leuk
    Nosje +1504
    zondag 6 augustus 2017 om 13:13
    Vrouwenvoetbal moet je niet vergelijken met de heren. Verschil is verl te groot. Het is een topsport in wording. Duurt nog ff. En degene die nu allemaal zo lyrisch doen over het vrouwenvoetbal, ga ook naar de wedstrijden van onze dames als de competitie begint. Daar hebben ze wat aan. Ik betwijfel of dit gebeurt. Ik zie veel vrouwen en kinderen in het publiek, een echte hype. Leuk, maar daar kan het vrouwenvoetbal niet van leven/ bestaan ben ik bang. Maar goed, ze doen het goed en ik hoop dat ze winnen. Hebben veel mensen een leuke zomer, mooi toch.
    [Reactie gewijzigd op zondag 6 augustus 2017 om 13:14]
    Vind ik leuk
    Basschot +2026
    zondag 6 augustus 2017 om 16:47
    Vrijwel geen enkele sport kan je vrouwen en mannen vergelijken. In veel sporten zijn de vrouwen nu eenmaal meer succesvol dan de mannen.
    Vind ik leuk
    Zooitje +1501
    zondag 6 augustus 2017 om 13:53
    Haha je kunt Ronald Waterreus sowieso niet serieus nemen
    Vind ik leuk
    Adjab +706
    zondag 6 augustus 2017 om 13:57
    Ik neem deze droeftoeter al lang niet meer serieus.
    Hij plaatste Cruijff niet op zijn lijstje van 5 beste voetballers van Nederlande maar wel 3 PSV'es. Onze Calimero snapt er niks van, wat een sukkel
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    zondag 6 augustus 2017 om 14:02
    Ach.niemand neemt waterkneus.serieus.
    Vind ik leuk
    zondag 6 augustus 2017 om 14:45
    Zelfs als hij over heren voetbal heeft is hij vaak niet serieus te nemen .
    Vind ik leuk
    Basschot +2026
    zondag 6 augustus 2017 om 16:46
    Feit is dat vrouwenvoetbal voor veel amateurclubs wel heel belangrijk is. Doordat er minder mannen en jongens gingen spelen gingen sommige clubs bijna koppie onder. Vrouwenvoetbal kregen ze toch weer extra voetbal teams (vrouwen).
    Vind ik leuk
    Trey +1
    zondag 6 augustus 2017 om 16:48
    Het vrouwenvoetbal van oranje anno 2017 is een schoolvoorbeeld Hollandse school en een genot om te zien!
    Waterreus en consorten lullen over taktiek terwijl ze totaal niet begrijpen van "De Hollandse school" .
    Van Gaal weet er het meest van en stopt Waterreus en consorten allemaal in z'n zak!:
    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=309073
    en
    http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-gaal-lovend-over-oranje-leeuwinnen-hollandse-voetbalschool-goed-uitgevoerd~ac92ca10/

    Laat de oranjemannen( vooral de egootjes) van nu verplicht deze fantastiche non-ego geladen wedstrijden, vol passie, vechtlust, snelheid, aanval=de beste verdediging mentaliteit en strakke passes van deze vrouwen als voorbeeld nemen! Kijken of ze het na kunnen doen(en beter).
    Arrogante pikkies als Waterreus moeten verboden worden over tactiek te lullen. Ze snappen er werkelijk helemaal niets van!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Als Ronald Waterreus over vrouwenvoetbal schrijft, kan ik hem niet serieus nemen"