Waterreus over Oranjevrouwen: 'Het laatste wat die meiden bedrijven is topsport'

    Waterreus over Oranjevrouwen: 'Het laatste wat die meiden bedrijven is topsport'

    woensdag 2 augustus 2017 om 10:44

    Ronald Waterreus kijkt met bewondering naar de prestaties van de Oranjevrouwen op het EK in eigen land, maar stoort zich aan alle aandacht die het toernooi in de media krijgt. Dit schrijft de voormalige PSV-doelman in zijn column in Voetbal International.

    'Die stadions zitten vol. Maar alleen als Oranje speelt', aldus Waterreus. 'Ik zag óók beelden voorbijkomen van andere interlands, waar je hooguit wat ooms en tantes tussen de lege stoelen ontwaarde. En om die twee miljoen televisiekijkers nu als graadmeter te nemen... Die mensen komen ook wanneer De Toppers een gratis concert geven, al is het in China.'

    Waterreus wil vrouwenvoetbal nog altijd niet als topsport bestempelen. 'Punt is alleen: dat mag je dezer dagen niet meer constateren. Dan ben je een cynische ouwe man, die alleen maar naar mannenvoetbal wil kijken met een zak chips. Heel gek eigenlijk. Als collega-columnist Ronald de Boer op deze pagina constateert dat het best een schande is dat Género Zeefuik wat aan de forse kant is voor een voetballer, erkent iedereen dat hij gelijk heeft. Zeg je zoiets voorzichtig over een Belgische mevrouw, dan ben je een seksist.'

    'Laten we alsjeblieft een beetje redelijk blijven in de wijze waarop we tegen het vrouwenvoetbal aankijken', sluit Waterreus af. 'Het is leuk, enthousiasmerend en soms spannend. Maar het is, een uitzondering daargelaten, vooral dartel over het veld rennen. Een sport in ontwikkeling. Het laatste wat die meiden bedrijven is topsport. Voorlopig in elk geval nog niet.'

    Plaats een reactie

    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:50
    Zelfs deze doelgroep komt niet naar waterreus als het gratis is..

    Wat een ergerlijke man. En dan nog verbaasd zijn dat hij geen bestuursfunctie heeft bij PSV..
    Vind ik leuk
    Cappie +6680
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:57
    Maar zegt hij iets wat niet klopt in dit geval?
    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:05
    Ja dat doet hij..
    Vind ik leuk
    Cappie +6680
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:06
    Wat dan?
    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:23
    Hij weet niet of al die miljoenen kijkers ook naar de toppers gaan. Kortom aanname en dus poep.
    2) wat is top sport? Het klopt dat het in de kinderschoenen staat. Wil nog niet zeggen dat het geen topsport is.
    Darts is ook een topsport maar daar kijken andere ook anders naar. Waterreus is niet in de positie om hierover te oordelen want dan kunnen we zeggen dat hij nooit op top niveau heeft gekeept. ;-)
    Vind ik leuk
    Cappie +6680
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:29
    Ja, die tekst van hem moet je ook echt letterlijk nemen. Ik begrijp hieruit dat jij niet vaak Columns leest?

    Ja, wat is topsport. Tegenwoordig mag er geen onderscheid meer gemaakt worden tussen mannen en vrouwen en moet alles genderneutraal. Een WK of EK voor vrouwen of mannen is er dan niet meer, alleen een WK of EK voor mensen. Ik denk dat er maar weinig vrouwen geselecteerd gaan worden.

    Hij geeft ook aan dat het nu nog geen topsport is. Het niveau is nu ook wel erg laag hoor, hoeveel wedstrijden heb jij bekeken Morris?
    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:36
    Je eerste alinea is schrijnend.. Hij heeft een voorbeeld functie en zet een groep mensen weg als domoren. Hij ontkracht zijn punt door te discrimineren. Ernstig en jij keurt dit goed!!

    Uiteraard mag er onderscheid gemaakt worden. Darters praten met veel respect over hun vrouwelijke collega's en dat niveau is ook lager.
    Weet je waarom? Evolutionair gezien zijn vrouwen bepaalde bewegingen niet gewend en zijn ze anders gebouwd. Het is dus logisch dat vrouwen voetbal kwalitatief minder goed oogt dan bij de heren. Maar die hebben ook een voorsprong.
    Laat het vrouwenvoetbal in zijn waarde. Voor hun doen is het topniveau.
    Vind ik leuk
    Cappie +6680
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:01
    Nogmaals, lees jij wel eens een column? En begrijp jij wat een column inhoudt? Soms moet je ook eens niet alles letterlijk nemen. Zullen we nog even de columns of filmpjes van Sjaak Swart er bij halen? O nee, dat is mister Ajax. Sorry. Het is zo jammer Morris dat het weer overduidelijk is waarom jij zo kritisch bent op de column van Waterreus. Maar, dat ga jij zometeen ontkennen, dat begrijp ik ook.

    Waar discrimineert Waterreus eigenlijk precies?

    En nogmaals de vraag, hoeveel wedstrijden heb jij gezien van het EK voor vrouwen? Eerlijk antwoorden graag Morris.

    Grappig dat jij in je laatste zin eigenlijk precies zegt wat Waterreus ook zegt. Voor hun doen is het topniveau, maar het is nog geen topsport. Jij bent het dus met hem eens, jammer he.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 2 augustus 2017 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:07
    Grappig dat ik antwoord moet geven op jouw vragen en mijn argumenten ontwijk je.
    We hebben het hier over waterreus en niet Sjaak swart.
    Pak een woordenboek en zoek de betekenis van discriminatie op.
    En nee ik deel niet de conclusie van waterreus. Net zo goed als dat jij mij niet heb weten te overtuigen waarom hij gelijk heeft.
    Het enige wat jij doet is hetzelfde als waterreus. Familie van elkaar?
    Vind ik leuk
    Cappie +6680
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:23
    Misschien omdat ik iets vraag en jij daar in eerste instantie geen antwoord op geeft? Je reactie op mij slaat dus eigenlijk vooral op jezelf. Ik vraag je iets, dat negeer je.

    Verder ontwijk ik je argumenten toch niet? Ik zie ook niet echt een argument. Je roept gewoon dingen zonder enige onderbouwing. En de onderbouwing die ik geef zal ik op je eigen manier ontkrachten. We hadden het hier over voetbal toch en niet over darten.

    Ik weet wat discriminatie betekend. Jij beweert alleen dat Waterreus discrimineert, zonder precies aan te geven waar hij dat doet. Blijkbaar kun je dat ook niet en ga je nu op kinderachtige wijze reageren.

    Zoals ik je stuk lees is mijn mening dat jij hetzelfde bedoelt als Waterreus. Waarom zeg je dan dat voor hun doen het topniveau is en waarom zeg je niet dat ze topsport beoefenen?

    Je laatste twee zinnen zijn weer van een kinderachtig niveau. Wat doe ik hetzelfde als Waterreus?

    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:39
    Jij vraagt en negeert mijn argumenten. Ik hoef jouw vragen niet te beantwoorden.
    Enige wat jij al tijden doet is proberen mij met mijn eigen argumenten aan te pakken.
    Je doel is niet om een discussie te voeren maar om een statement te maken naar mij.
    We zitten op een forum waar ik geen betoog hoef te schrijven. Ik geef mijn mening, net als waterreus. Ik ben helder en ik hoef de zaken niet zo te benoemen zoals jij dat graag ziet.

    En kinderachtigheid is een oordeel die weer makkelijk terug te kaatsen is. Wellicht kunnen we afspreken in de zandbak?
    Vind ik leuk
    Cappie +6680
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:41
    Wel goed dat jij weet wat mijn doel is. Wat er gebeurt is dus dat jij gewoon wat roept en vervolgens mag ik dan niet daar op doorvragen? Je begrijpt toch ook wel dat dat overkomt alsof mijn vragen iets te kritisch zijn en je er dus geen goed antwoord op kan geven.

    Inderdaad zitten we op een forum waar je geen betoog hoeft te schrijven. Maar we zitten ook op een forum waar je met elkaar in discussie kan gaan, dat weiger jij. Dat is je goed recht, maar het is ook mijn goed recht om wel zo af en toe een kritische vraag te stellen toch?
    Misschien dat je de volgende keer dan gewoon meteen kan antwoorden dat je niet op vragen in wil gaan en geen discussie wil voeren maar gewoon wat dingen wil roepen, ook goed.
    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 14:03
    Je blijft aangeven hoe ik moet reageren. En schrijf wat je wil schrijven. Ik vind alles goed hoor.
    Vind ik leuk
    Cappie +6680
    woensdag 2 augustus 2017 om 14:19
    Ik vind ook alles goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:12
    Waterreus kan beter teruggaan naar Lemiers...als hij niet meer te zeggen heeft dan wat in dit stuk staat:

    Hij, ja juist hij is de man om vast te stellen dat het huidige PSV thans een verloren wedstrijd speelt.
    Als hij OOIT een bestuursfunctie ambieert, is NU het moment voor hem om OP TE STAAN.
    Dus Ronald: Verhef je stem en attendeer het huidige bestuur op de rampzalige toestand van het huidige eerste elftal.
    GRIJP JE KANS!!!
    ZIE VOOR MEER INFO DE OPEN BRIEF HIERONDER:

    Open brief aan hr. Brands en hr. Gerbrands:

    =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
    de belangrijkste post bij PSV wordt vergeten:
    Trainer Philip Cocu...

    Nogmaals, bestuur PSV, haal een andere trainer...
    Nu hebben jullie het nog zelf in handen, straks tijdens het seizoen (bijv. tijdens de winterstop) zijn er andere partijen die zijn vertrek afdwingen...
    De inmiddels gespeelde oefenwedstrijden en voorronde EL onderschrijven wat ik al vele malen eerder heb beweerd:
    Méér van hetzelfde, en daar verras je geen enkele tegenstander meer mee.
    Dus Philip Cocu een kort en bondig advies:
    Houd de eer aan jezelf opdat je straks tijdens de winterstop niet de deur gewezen wordt…Daar ben je een veel te goed mens voor met geweldige kwaliteiten, maar bij PSV werkt dat nu helaas niet meer. (Ik noem het maar het Frank de Boer-syndroom)
    Ajax ging ook één seizoen te lang door met een prima trainer, maar ook daar was de chemie uitgewerkt en elke voetballiefhebber zag het…
    Hoe vaak is op dit forum niet gezegd: ´PSV, voetbalt niet meer…´
    Het is een bekend klassiek patroon en vanuit mijn professie (trainer/consultant) kan ik zeggen:
    ´Net als in het bedrijfsleven… na verloop van tijd ontstaat er een soort van kokerblindheid, die door buitenstaanders opgemerkt wordt… doorgaans…´.
    Het gebruikelijke reactiepatroon is dan:
    ´Ja, de beste stuurlui zitten op de tribune of voor de buis… Alleen wij (bestuur/management) weten hoe de vork aan de steel zit…´
    Helaas: op dit forum zijn veel ECHTE voetballiefhebbers verzameld. Als het bestuur van PSV ook maar ´n beetje empathisch vermogen heeft, hebben ze kunnen constateren dat weinigen nog geloof hebben in dit elftal…
    Mijn oproep is derhalve: Bestuur laat Philip Cocu niet hopeloos verzanden in een strijd die hij niet kan winnen… Gewoon een fris iemand voor de ploeg en daar gaan we weer… op naar een mogelijk kampioenschap…

    Groeten uit Helmond
    Jan
    (Dit bericht graag zo veel als mogelijk delen. Anders dringt het niet door tot in de catacomben van het stadion.)
    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:24
    Haha heel goed. Stug door blijven gaan, aanhouder wint ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 14:15
    Dat zou heel mooi zijn.
    Vind ik leuk
    Strijp +7756
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:51
    Haha ronald hou je koest voor de feministen voor je deur staan
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:52
    Wat een zeikert... Die is zeker vroeger door meisjes gepest:)
    Vind ik leuk
    slaski +2090
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:57
    Nee, de meisjes vonden hem gewoon niet leuk.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:59
    Ook:)
    Vind ik leuk
    Morris +20995
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:06
    En de jongens ook niet..
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:56
    Hoezo, hij heeft toch gewoon gelijk?

    Dit heeft niks te maken met dat vrouwen ''slechter'' zijn dan mannen. Het niveauverschil is gewoon heel groot, dat kan iedereen zien die een beetje benul van voetbal heeft.
    Vind ik leuk
    T&T +9717
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:02
    Misschien heeft ie gelijk...maar hij kan de dames een kans geven om het op te bouwen... Inplaats van ze meteen de grond in te boren.
    Het huidige mannen voetbal is ook niet vanaf dag 1 ,(op dit niveau) zo begonnen.
    Dus een beetje realisme en respect is wel op zijn plaats.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 2 augustus 2017 om 11:10]
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:58
    Hij boort het niet de grond in. Sterker nog... hij zegt juist dat het nog ze nog in ontwikkeling zijn. Wat hij zegt is vrij realistisch vind ik. De opmerking over de toppers is daarentegen niet erg respectvol.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:05
    Huh? het niveauverschil is groot ja. Maar het is gewoon topsport hoor, dus hij heeft geen gelijk.

    Hetzelfde is als jij werkt bij de Albert Heijn als vakkenvuller, dan heb je ook gewoon een baan. Ook al stelt die baan niet zoveel voor in vergelijking tot een hoge management functie. Het is en blijft een baan.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:56
    De domste vergelijking ooit.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:00
    Bedankt Sherlock,wellicht verder kijken dan je neus lang is. De vergelijking is buitensporig, net als de opmerking van Waterreus...
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:14
    Buitensporig? Jouw anologie is foutief.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 15:55
    Mijn eigen vergelijking is uit zijn verband getrokken, expres om aan te geven dat de opmerking van Waterkneus ook vreemd is. Duidelijk nu?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80981
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:56
    Pussy Riot is onderweg naar Ronalds adres.
    Vind ik leuk
    Old Star +6941
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:57
    Sorry maar best een kansloos geneuzel. Er lopen hier vrouwen op t veld die 10 keer t salaris van Jan modaal verdienen.
    En als t gastland speelt komt er altijd veel volk op af. Dat is in elk willekeurig land ter wereld zo...
    Vind ik leuk
    Och jeh +1587
    woensdag 2 augustus 2017 om 10:59
    Dit is het eerste goede stuk dat ik ooit van Waterreus gelezen heb! Applaus Ronald Koeman euhhh Waterreus
    Vind ik leuk
    JayDee +70
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:00
    Als ze er dadelijk uit liggen tegen de Engelsen kijkt niemand meer. Dus in dat opzicht klopt het wel.
    Iedereen mag er toch van vinden wat hij wil ?
    En als Nederland niet mee doet kijkt ook geen hond.

    De groeten
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14013
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:01
    Dus omdat het niveau lager ligt dan bij de mannen is het geen topsport? Hier zet Ronald dus even alle vrouwensporten aan de kant. Wat een pannenkoek.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2891
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:01
    Wat is de definitie van topsport?
    Vind ik leuk
    666 +4932
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:04
    Alsjeblieft:

    "Topsport. Topsport is het op professioneel en hoog niveau beoefenen van een bepaalde sport. Voor topsport is geen eensluidende definitie. Vaak gaat topsport gepaard met veel trainen en goed presteren op een hoog niveau in een bepaalde tak van sport."
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:02
    Vergeet ook niet dat dit dus het beste van het beste is als het om vrouwenvoetbal gaat.
    Ga een paar niveaus lager en het wordt helemaal Benny Hill.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:05
    Het is zowel een idée fixe als self-fulfilling prophecy dat damesvoetbal gehyped zou zijn.

    Elke vergelijking of overeenkomst met herenvoetbal als benchmark gaat mank.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5672
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:17
    Dus als ik het goed begrijp bedrijft PSV geen topsport omdat niet iedereen zich voor de 100% geeft. Je praat pas over topsport als dat wel het geval is.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:17
    Waarom zou dit geen topsport zijn . Ze trainen gewoon 6 tot 10 x per week en krijgen redelijk tot goed betaald .
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:18
    Ik denk niet dat hij begrijpt wat topsport is. Dat ligt niet aan de volle stadions en de hoeveelheid publiek. Deze dames geven alles voor hun sport, trainen hard en zijn de besten. De reden dat ze nog niet op het niveau van de heren zitten, heeft grotendeels met budget, begeleiding en de hoeveelheid voetballende dames te maken. Bij het schaatsen zitten de stadions ook niet altijd vol, is het daarom niet topsport?

    En nee, logischerwijs is het zoals gezegd het niveau minder. Maar waarom steeds daarop focussen? Waarom niet gewoon kijken naar de reuzensprongen die het vrouwenvoetbal weldegelijk maakt?
    Vind ik leuk
    Sandokan +725
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:22
    De dames mogen zich pas bij het voetbal melden als de bitterballen klaar zijn en het bier koud staat. Vrouwen en voetbal gaan niet samen. Ik erger me ook ieder groot voetbaltoernooi (van de mannen uiteraard) weer groen en geel, als te dikke huisvrouwen zich in Oranje kledij hijsen om vervolgens met vlaggetjes op hun wangen te roepen dat Nederland met 6-0 van Duitsland gaat winnen. Voetbal is voor mannen. Paardje rijden en korfbal is voor vrouwen. Zo simpel is het.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:35
    Ik erger mij ieder voetbaltoernooi aan mannen en vrouwen die zich in oranje kledij hijsen om vervolgens vlaggetjes op hun wangen te roepen dat Nederland met 6-0 van Duitsland gaat winnen. Waarom al die gekte er om heen... het is en blijft een voetbalwedstrijd.
    Vind ik leuk
    feye88 +1991
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:16
    En nou lekker in de tijdmachine terug naar de jaren 30.
    Vind ik leuk
    Bommetje +62
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:32
    Het spelletje en de regels zijn allemaal gelijk. Alleen de inbreng van vrouwen is anders als dat die van mannen is. En dat geld ook bij de jeugd voor de jongens. Dus als ik de meeste moet geloven hier, zijn de spelers in jeugd van PSV, Ajax ect. Ook geen topsporters? En toch krijgen ze hier wel de erkenning voor op Scholen.

    Het niveau van de jeugd is ook een stuk lager als het niveau van de mannen. En dat geld ook voor de dames. Het spelletje is hetzelfde maar de sport is gewoon anders door de verschillen tussen een man en een vrouw. Dus ook dit vrouwen voetbal is gewoon Topsport te noemen na mijn mening.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 2 augustus 2017 om 11:33]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:34
    De jeugd van Ajax, PSV en Feyenoord zou bij elke mondiale vrouwen compititie als winnaar uit de bus komen.
    Vind ik leuk
    Bommetje +62
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:44
    Volgends mij mis je mijn punt een beetje. Als je de mannen bij de vrouwen zet ook.

    Het gaat er meer om dat je het als aparte sporten moet zien, terwijl het spelletje, regels en het idee wel hetzelfde is, maar de invulling van de sport is wel heel anders.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 2 augustus 2017 om 12:45]
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:54
    Wat dom geredeneerd. Dus het is een andere sport met dezelfde regels?
    Vind ik leuk
    Bommetje +62
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:14
    Lezen is niet je sterkste kant zie ik wel. Ik zeg dat het spelletje en de regels hetzelfde zijn. Alleen dat de invulling anders is bij dames voetbal als bij heren voetbal. Als het exact dezelfde sport zou zijn zouden ze het ook toestaan om vrouwen toe te laten treden in de heren competitie's, en dat mag dus niet.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:42
    De invulling: m.a.w, het niveau is dusdanig dat zelfs E junioren volwasssen vrouwen een pak slaag serveren.
    Vind ik leuk
    Bommetje +62
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:51
    Vrij kortzichtig gedacht.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 15:31
    Buitenveldert E8 vindt van niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 15:59
    Je kunt niet fatsoenlijk met ihvmmdk spreken, lekker laten gaan.
    Vind ik leuk
    Bommetje +62
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:44
    Bedankt voor de tip haha
    Vind ik leuk
    Blac-ca +287
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:32
    goed verwoord mr Waterreus ,,,,
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:33
    Hij heet wel gelijk, dat klapvee die wij Oranje supporters noemen komen zelfs opdagen wanneer er een biterballenwedstrijd op het agenda staat. Daarbij kijkt bijna iedereen naar de npo en wat er op dat moment wordt uitgezonden.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5672
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:37
    Als ik Warerreus af en toe zag keepen begrijp ik zijn reactie wel. Hij was af en toe nog slechter dan de vrouwelijke keepsters die een blunder begingen.
    Hij is zelfs door de vrouwen al voorbij gestreefd.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:44
    Waterreus komt over als een pedant mannetje, maar legt wel vaak de vinger op de zere plek......... ook nu!
    Vind ik leuk
    Kuip +5798
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:45
    Leuk dat heel Nederland enthousiast is, maar dat zijn we ook bij het schaatsen, korfballen gehandicaptensport, de gaygames etc. Onder die categorie valt damesvoetbal. In de komkommertijd hebben we toch niets te doen en is er geen schokkend wereldnieuws. Dus prima voor alle ooms, tantes, kindertjes, opa's, oma's zo'n evenement. De dames doen er niemand kwaad mee. Laat dat vooral zo blijven. Dit geldt natuurlijk voor alle damessporten. Het is het net niet. Maar dat geldt ook voor pak 'm beet GoAhead Eagles- de Graafschap. Ook leuk om op een troosteloze regenachtige zondagmiddag naar te kijken.
    Ach, wat is topsport? Op zondagochtend bedrijf ik voor mezelf ook topsport als ik op m'n racefiets met 25 per uur door het landschap scheur. Helaas is er dan geen televisie bij.
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:55
    Spreek voor jezelf.
    Vind ik leuk
    Kuip +5798
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:02
    Dat is de bedoeling ook van VP. Iedereen mag zijn eigen mening geven.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:48
    Wanneer houden mannen nou eens op om de vrouwen met mannen te vergelijken, zoals DasWinnieFred zegt voldoen de vrouwen wel degelijk aan de criteria om het als topsport te zien. En ja ik ben het met jullie eens dat het niet altijd om aan te zien is maar dat is bij het mannen voetbal ook vaak niet. De vrouwen doen dus wel degelijk aan topsport
    Vind ik leuk
    yuuup +8574
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:52
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:57
    Nee dat doen ze niet. Ik neem vrouwenvoetbal pas serieus wanneer ze niet steeds op de broek krijgen van e junioren.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:00
    Prima, neem je het niet serieus. Weinigen nemen jou serieus, goede middag.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:03
    Op hun beurt weer de vrouwen niet.
    Vind ik leuk
    yuuup +8574
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:51
    Het blijft een domme man. Mij zal dat EK ook een rotzorg zijn. Ik kan het ook niet aanzien. Maar ga het niet vergelijken met mannenvoetbal. Die dames geven ook alles wat ze hebben en trainen er net zo intensief voor. Daphne Schippers is volgens hem waarschijnlijk wel weer een topsportster. Maar zet die eens bij een finale van de mannen.
    Je hoeft er niet naar te kijken. Maar Waterreus moet het wel even afkraken. Misschien komen ze te dicht in de buurt van zijn vroegere niveau.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 2 augustus 2017 om 11:53]
    Vind ik leuk
    Pukstra +799
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:53
    Wat een mafkees die waterreus. Zielig gefrustreerd mannetje aan het worden. Hoezo geen topsport. En stop eens met vergelijken met heren sport. Waterreusje kon ook niet voetballen en toen moest hij maar op doel staan. En dat zit waarschijnlijk al zijn hele leven dwars. Dus gaat meneer alles afzeiken. Kleuter
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    woensdag 2 augustus 2017 om 11:58
    'Dan ben je een cynische ouwe man'

    Dat valt we mee toch? Zou oud is Waterreusje toch nog niet?

    Maar volgens mij is elke sport, waarin je de beste van het land bent en bij de top van Europa hoort, topsport. Natuurlijk is het niveau niet te vergelijken met het niveau van de mannen. Maar is het mannenvoetbal van nu te vergelijken met het voetbal in de jaren 70?
    Vind ik leuk
    Jimmy Barnes +2556
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:24
    Geestelijk is hij oud. Maar ieder zijn mening toch?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10652
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:28
    Zeker weten, maar ik vind dat hij niet heel erg respectvol en denigrerend over het vrouwenvoetbal spreekt.
    Vind ik leuk
    Mjblinker +523
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:01
    Bedoelt hij nou dat de dames niet fit genoeg zijn en harder zouden moeten trainen (dan kan ik zijn kritiek nog wel enigszins begrijpen) of dat ze niet zo goed zijn als Robben en Van Persie (of pak m beet Neres en Bilal)?
    Het is wel opvallend hoe deze dames enorm gepromoot worden terwijl eg de hockey, handbal en volleydames in nog geen anderhalve bladzijde worden beschreven als ze olympisch goud (zouden) halen.
    Vind ik leuk
    Basschot +1812
    woensdag 2 augustus 2017 om 19:18
    Daarnaast hebben we daar ook geen zeurpieten die vrouwen hockey en handbal maar steeds vergelijken met de mannen.. Misschien omdat zij het beter doen dan de mannen.. Net zoals nu de vrouwen.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:01
    belachelijke reactie van Waterreus!. Ook mannen voetbal is dan geen topsport :-). Als je de trainingsuren van de duurbetaalde profs afzet tegen wat bijv. een tennisser, een atletieksporter, wielrenner, turner of synchroonzwemmer (15 uur per week!! en onbetaald en eigen tijd), dan kun je die jankerds (2-3 uur per dag en aanstellen bij iedere overtreding) ook geen topsport noemen. Iedere sport ken topsporters, dus ook vrouwenvoetbal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 2 augustus 2017 om 12:02]
    Vind ik leuk
    Cfc +893
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:46
    Zo dan. De eerste keer dat ik waterreus op een zinnige uitspraak heb mogen betrappen
    Vind ik leuk
    Youri99 +7553
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:49
    Dikke vrouwen hebben vaak dikke tieten dus mij hoor je niet klagen...
    Vind ik leuk
    United +38453
    woensdag 2 augustus 2017 om 17:16
    Jaja daar is ie weer!
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2846
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:52
    Eerst de dikke konten, en nu dit. Ik dacht dat zo'n beetje alles al gezegd was over vrouwen voetbal en nu komt Waterreus ook op het laaste moment nog z'n zegje doen, leuk hoor...
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 12:54
    Voorlopig hebben die meiden het beter voor elkaar dan dan het mannenelftal.. Vooral toen onder het bewind van die blindganger.
    Maar ach, de ex 'vedettes' moeten wat te zeiken hebben..
    Lieke is minder gauw geblesseerd dan Robben :p
    Gun die meiden wat azijnpissers :)
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:06
    Je moet het niet vergelijken, je laat Schippers toch ook niet sprinten tegen Bolt of Bertens tennissen tegen Djokovic. Het niveau is wat het is en anders kijk je er gewoon niet naar of juist wel.... Lekker belangrijk dat geneuzel!!
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:11
    die waterreus moet een schop onder zijn hol hebben!! laat hem maar eens op de goal gaan staan bij een training van een vrouwenteam, gaat hij nog wat meemaken!!! Echt zo'n grote zeikerd die vent, alleen maar klagen, klagen en klagen. Zelf de club waar hij jaren voor gespeeld heeft zeikt hij af.....
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:43
    Leer Nederlands hysterisch mens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 10:46
    En dat geld voor??
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    zaterdag 10 maart 2018 om 11:40
    *geldt* Jij pauper.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 13:02
    Even goed lezen "slimmerd" in mijn bericht komt dat hele woord niet voor, dus wel even op het goede berichtje reageren
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5919
    zaterdag 10 maart 2018 om 14:33
    MIjn God, dom zijn gaat je goed af.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 16:28
    Zelf het IQ van een lantaarnpaal, dat is wel duidelijk, normaal reageren lukt je al niet, en verstand heb je duidelijk ook niet. Ik ga geen woord meer aan je vuilmaken in ieder geval
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18387
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:31
    Je bent sowieso een cynische ouwe man, maar zelfs jij mag een mening hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 13:43
    Dan beoefenen ze bij psv dus ook geen topsport :)
    Vind ik leuk
    BBmetae +5
    woensdag 2 augustus 2017 om 14:15
    Damesvoetbal is gewoon een andere sport
    Ze zouden het ook geen voetbal mogen noemen
    Het is niet te vergelijken
    Ze doen hun best en zijn gezellig maar het heeft niets met voetbal te maken
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:04
    En de belabberde prestatie die jij op je werk levert mag je niet eens werk noemen. Het is meer een houd je van de straat bijeenkomst. Je doet je best en bent gezellig maar het heeft niets met werken te maken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 10:48
    Wat een ongelovelijk gelul wat je zegt!!! Nog nooit een dames wedstrijd op niveau gezien en waarschijnlijk zelf niet voetballen of op het aller laagste amateur niveau
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10579
    woensdag 2 augustus 2017 om 14:24
    De discussies zijn echt leuk om te lezen, maar ik ga morgen gewoon kijken en hopen dat onze dames winnen.

    Fijne wedstrijd iedereen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 10 maart 2018 om 10:49
    Precies!!!! Fijne wedstrijd en succes!!
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10579
    zaterdag 10 maart 2018 om 11:37
    Hahahahaa, spelen ze dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 15:31
    Die waterneus moet gewoon weer gaan doen waar ie goed in is.. NIKS. Waardeloze lamlul. Terug naar Limburg sturen en als mergelgrottrol neerzetten.
    Vind ik leuk
    United +38453
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:03
    Ze moeten ergens beginnen Ronald! Vind het juist wel leuk dat het vrouwen voetbal een beetje beter begint te worden.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2959
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:20
    Pas als ze gaan shirtje ruilen dan is t topsport. T Zm van vv de Wâlden wint zelfs van hun.
    Vind ik leuk
    Valderrama +436
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:32
    Hij kan het dan wel geen Topsport vinden , maar voor de Vrouwen is het wel degelijk Topsport.
    En dat het niveau niet te vergelijken is met Mannenvoetbal,daar kunnen we het gauw over eens zijn.
    Maar ze liepen dan ook maar 100 jaar achter ofzo.
    Vind ik leuk
    A-M +2
    woensdag 2 augustus 2017 om 16:42
    Ik snap even niet wat de toegevoegde waarde is van het artikel.
    Ik geloof niet dat het vrouwenvoetbal op de mening van Waterkneus zit te wachten toch ?
    Vind ik leuk
    mylife +459
    woensdag 2 augustus 2017 om 17:10
    Tja hangt helemaal van je defenitie van topsport af. Voor mij is het wel topsport aangezien het de besten van NL zijn en je dat niet zomaar wordt. Het zegt niets over het nivo. Eredivisie noemt men ook topsport maar stelt bij de Premier Leaugue weinig voor
    [Reactie gewijzigd op woensdag 2 augustus 2017 om 17:11]
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 17:12
    Zo hier en daar is het wel goed, maar het niveau van met name de keepsters is dramatisch.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 17:12
    Zo hier en daar is het wel goed, maar het niveau van met name de keepsters is dramatisch.
    Vind ik leuk
    woensdag 2 augustus 2017 om 20:54
    Ze spelen in ieder geval met bezieling en met meer inzet dan menig eredivisie mannenvoetbal elftal laat zien mr. PSV
    Vind ik leuk
    Gerro +5454
    donderdag 3 augustus 2017 om 00:30
    Ronald het laatste wat je niet moet zeggen is dat ze een dikke kont hebben want dan heb je direct 5 advocaten in je nek hangen.
    Vind ik leuk
    Tombala +1
    donderdag 3 augustus 2017 om 12:14
    Totaal niet met meneer Waterreus eens, tuurlijk kan het beter maar dan moet je de vrouwen wel de gelegenheid geven om beter te worden, dan praat je over geld en ook de tijd die ze in trainen kunnen steken. Ik weet wat ze verdienen dat is van 0 euro tot 2300 per maand. Maar ik weet dat de meeste tussen de 150 en 300 per maand verdienen en er is ook een deel van de meiden die helemaal niets krijgen dit is natuurlijk schandalig als je ziet wat ze ervoor moeten doen. De meest studeren en werken en moeten vroeg de deur uit en komen in de avond pas weer thuis. Nee het is heel zwaar, dag in dag uit school-werken-trainen en vrijdag spelen en denk je dat je het weekend vrij heb ? Nee als je niet speelt moet je naar het 2e team op zaterdag en dat is ook landelijk dus het kan zomaar zijn dat je vrijdag avond bij Heerenveen moet spelen en zaterdag ook nog even mee moet naar VIOD in Driesum in Friesland en denk je dat je dan klaar ben ? nee jo dan doe je zondags ook nog even een voetbalclinic met kinderen, en deze is verplicht anders loop je een subsidie van de gemeenten mis als club. Nee het is gewoon schandalig als je dit zegt en echt niet weet waar je over praat. Ik zelf kom uit het mannenvoetbal heb ook aardig een balletje kunnen trappen maar ik heb respect voor deze vrouwen en meiden. En ik moet eerlijk zeggen ik heb nu een paar keer Lieke Martens zien voetballen en die zie ik toch liever dan Memphis Depay als ik hem zie voetballen dat zegt alles over het mannen voetbal, en bij haar lukt er gewoon meer dat is ook wel leuk Hahahahahah
    Beetje meer respect met ze alle is hier wel op ze plaats.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 3 augustus 2017 om 12:16]
    Vind ik leuk
    erikg +597
    donderdag 3 augustus 2017 om 16:00
    De dames die full prof zijn, zijn topsporters. Dat het niveau lager is dan bij de mannen lijkt me logisch. Volleybal als voorbeeld hangt het net bij de dames wat lager, zijn het daarom ineens geen topsporters meer. Dat je niet alles mag zeggen is inderdaad vreemd, maar om de supportersaantallen erbij te pakken, Tijdens de WK mannen hebben ook verschillende stadions weinig toeschouwers geherbergd. Dat is een bekrompen redenatie, En wie is waterreus om te denken wat de dames zijn. Zelf een giga eikel die denkt dat hij alles is
    Vind ik leuk
    vrijdag 4 augustus 2017 om 10:43
    Waterreus iedereen mag een mening hebben en zeggen wat ie wil, dus maak ik daar ook maar ff gebruik van. Dat de stadions straks na het vrouwen EK weer een stuk leger zijn So what! Bij de mannen zitten de stadions ook al lang niet meer vol op een paar uitzonderingen na, en dat komt meneer Waterreus omdat het Nederlandse Eredivisie voetbal mannen vergeleken met landen als Duitsland Engeland Italie Spanje enz.... van zo'n laag dartel niveau is dat de providers Ziggo Fiber enz.. het betaalde eredivisie voetbal nu al zowat gratis aanbieden, voordat dartel niveau wil je maandelijks toch haast geen geld meer neertellen! Het Nederlandse mannenelftal beter gezegd de 20 of meerdere miljonairs zijn al zover gekomen dat ze zich niet eens kwalificeerde voor het EK 2016, en nu moet alles uit de kast worden gehaald willen ze zich nog kwalificeren voor het WK , ze moeten zich schamen tot op hun botten, zoveel geld verdienen en dan zo presteren. Ook bij de KNVB zat een oud PSV die presteerde ook al op een dartel niveau. Zo en dan nu ff positief, ik geniet met volle teugen van onze Nederlandse DamesTeam, De Dames geven ons dat wat wij Nederlanders graag willen zien een echt collectief geen gezeur geen gedram geen gezeik over geld geen speelsters met sterallures die halverwege het toernooi de groep verlaat omdat zij het niet eens met de staf en trainer enz..... ze staan onbevangen voor de camera's en ja dan in zo'n korte tijd het stadion zien vol te krijgen dat is alleen al een super prestatie geweldig toch! , Oké fysiek technisch enz anders dan mannenvoetbal ( of zoals jij Waterreus minder ) dan mannen, ja nou en" vrouw en man zijn nu eenmaal anders geschapen dat is toch al zolang er mensen op de aarde zijn bekent! Waterreus vergelijk jij Daphne Schippers ook met Usain Bold, of Anna van der Breggen met Tom Dumoulin, of de Paralympics met de Olympische spelen? Al deze sporters zijn topsporters ze trainen en vechten er net zo hard voor en dat over het algemeen in een veel mindere luxe positie als die verwende betaalde mannen voetbal! Waterreus ik zou wat beter nadenken alvorens je zo laag uit te laten in je column over het damesvoetbal. Maar goed iedereen mag in dit land zeggen en een mening hebben, dus bij deze!
    Vind ik leuk
    cornelisse +157
    zondag 6 augustus 2017 om 09:16
    waarom steeds vergelijken, vrouwentennis is volledig geaccepteerd maar vergelijk je toch ook niet met mannen tennis?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Waterreus over Oranjevrouwen: 'Het laatste wat die meiden bedrijven is topsport'