Overbodige Feyenoorder mag jaartje ervaring opdoen in de Jupiler League

Overbodige Feyenoorder mag jaartje ervaring opdoen in de Jupiler League

maandag 7 augustus 2017 om 13:44

Feyenoord-talent Gustavo Hamer speelt volgend seizoen op huurbasis voor FC Dordrecht. Dit hebben De Schapenkoppen maandagmiddag bekendgemaakt via de officiële kanalen.

Het Algemeen Dagblad meldde onlangs al dat een huurtransfer voor Hamer dichtbij was, maar nu is het nieuws dus officieel bevestigd. De nummer 19 van het voorbije Jupiler League-seizoen is opgetogen met de komst van Hamer. 'FC Dordrecht is zeer tevreden met het aantrekken van Hamer. Hamer is een speler met onderscheidende kwaliteiten voor in de Jupiler League', valt op de clubsite te lezen.

De in Brazilië geboren Hamer maakte afgelopen seizoen zijn debuut voor Feyenoord door in de uitwedstrijd tegen Ajax voor Bart Nieuwkoop in te vallen. Dit seizoen was de middenvelder, die ook als rechtsback uit de voeten kan, echter niet nodig in De Kuip.

Plaats een reactie

Quaresma +2071
maandag 7 augustus 2017 om 13:53
Zal wel zo zijn omdat het dichtbij is. Qua niveau is Dordt natuurlijk helemaal niks meer..
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 13:58
Zonde inderdaad dat dordt zo ver is afgezakt. Gebeurt wel vaak als een club degradeert, zoals rkc en een seizoen Excelsior
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 15:03
Ik weet niet wat je lult maar exelsior is geen jaren meer gedegradeerd.
En als deze jongen gewoon ervaring op wil doen bij een Dordrecht heeft hij zelf ook nog wel inspraak op met zijn zaakwaarnemer.
Als hij zelf niet wil gaat hij niet maar deze jongen wil gewoon spelen en is dit zijn eigen keuze.
Bij Feyenoord heeft hij genoeg concurrentie verlopig en dat is het probleem.
Niks meer niks minder.
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 15:06
Wat loopt er überhaupt bij Excelsior op zijn plek? Had dat ook een mooie club gevonden. En eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 15:11
Daarom zei ik het is dit is jongen zijn keuze geweest toch.
Als toevalig de enige die zich melden en hij gaat daarmee in zee .
Is dat zijn beslissing voor Feyenoord gezien denk ik dat Dordrecht geen must was.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 augustus 2017 om 15:12]
Vind ik leuk
dinsdag 8 augustus 2017 om 00:25
Ja je weet niet wie/wat er geïnteresseerd was... Hopen dat die jongen zich kan ontwikkelen.
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 15:12
De laatste 2 seizoenen dat Excelsior in de Jupiler League speelde was ongeveer 5 jaar geleden, het eerste seizoen ging toen dramatisch
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 15:17
Nou dat ze deze 5 jaren alsnog hebben weten te overleven is al vrij knap.
Voor de meeste mensen dat het als eerst degradatie club wordt geacht.
Dat zegt maar weer over de kracht en wilskracht van die club.
En echt nog overtuigend ook nog ajax op een gelijk spel dwingen in eigen huis en Feyenoord winnen psv een gelijk spel afdwingen uit in het Philips stadion.
Wat wil je nog meer.
De kleine clubs worden wel eens zwaar overschat en dat maakt het gewoon vrij lastig .
Ik zeg je eerlijk had als ik deze jongen was ook een Veel betere club uitgekozen als dat kon dan een Dordrecht echt.
Maar goed zijn keuze
[Reactie gewijzigd op maandag 7 augustus 2017 om 15:22]
Vind ik leuk
Jay5713 +2676
maandag 7 augustus 2017 om 14:01
Indd! Dordrecht zat afgelopen seizoen nog in een degradatiestrijd met Achilles '29. Met alle respect, maar als je in zo'n situatie verkeert dan is het zeker niet best gesteld. Wel apart dat ze zo ver zijn weggegleden want 2 seizoenen geleden speelden ze nog in de Eredivisie en was het hosanna met de TD Marco Boogers dat die een goede selectie bijeen had gebracht.
Vind ik leuk
Mo +8808
maandag 7 augustus 2017 om 14:04
Dat Achilles kan er inderdaad een zak van, hoort ook niet thuis in de JL als je alleen al naar het 'stadion' kijkt
Vind ik leuk
Simon1989 +2311
maandag 7 augustus 2017 om 14:24
Meestal moet je toch naar het voetbal kijken en niet naar het stadion om te bepalen of een club er wel of niet thuis hoort?
Vind ik leuk
Sanji +594
maandag 7 augustus 2017 om 14:28
Dat was juist leuk en gaf sfeer. Ik vond juist ballen tonen dat een amateurclub erin stapte.
Gaf ook een hoop informatie om te zorgen dat het nieuwe pyramidesysteem niet meteen faalt.

Aangezien je nu bijvoorbeeld weet waar een amateurclub tegen aan loopt.
Vind ik leuk
guusje +456
maandag 7 augustus 2017 om 14:27
Hamerstukkie?
Vind ik leuk
TomN10 +505
maandag 7 augustus 2017 om 14:33
Mwah, ik weet niet. Zoals ik Diks in de oefenwedstrijden heb zien spelen (de serieuze) en Vitesse, vond ik het niet best. Nieuwkoop is 10x beter. Ik denk zelfs dat Hamer beter is terwijl het geen rechtsback is. Nu zegt Gio wel dat Amrabat ook rechtsback kan spelen maar dat vond ik ook niet zo best in de laatste minuten. Moet ook nog maar afwachten. Zie ik natuurlijk veel liever op het middenveld maar je weet nooit. Hopelijk gaat Diks wel zijn spel verbeteren alleen krijg ik een indruk van hem dat hijzelf vind dat ie heel goed kan voetballen. Gevaarlijk.
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 16:57
Man man man, wat liet Amrabat een nerveuze indruk achter. Ik vond hem heel erg onzeker overkomen (net als Diks trouwens), maar gelukkig liep het allemaal goed af voor hem. Amrabat is duidelijk niet een RB, maar kan en moet tot de tijd dat Nieuwkoop weer terugkeert als backup fungeren voor Diks, nu Hamer vertrokken is.
Vind ik leuk
maandag 7 augustus 2017 om 22:06
Waarom niet jaartje Excelsior..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Overbodige Feyenoorder mag jaartje ervaring opdoen in de Jupiler League