PSV doet verdediger na drie jaar in Jupiler League van de hand: transfer naar NEC

    PSV doet verdediger na drie jaar in Jupiler League van de hand: transfer naar NEC

    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:06

    NEC heeft transferzaken gedaan met PSV. De Nijmegenaren hebben zich verzekerd van de komst van Suently Alberto, zo maakte de club vrijdag bekend. Hij tekent voor drie seizoenen in De Goffert.

    De 21-jarige Alberto speelt als centrale verdediger en komt over van de beloften van de Eindhovenaren. Daar kwam hij afgelopen seizoen tot 32 wedstrijden, waarvan 27 als basisspeler. Twee keer scoorde Alberto in de Jupiler League. In totaal heeft de Rotterdammer, die in 2012 door PSV werd overgenomen van Sparta, al 79 wedstrijden op het tweede niveau van Nederland op zijn naam staan.

    "Met Suently halen we onze derde linksbenige verdediger binnen die zowel centraal als linksback uit de voeten kan", zegt technisch directeur Remco Oversier op de website van NEC. "Door zijn komst brengen we de juiste balans in de achterhoede aan en hebben we alle posities in de linie goed bezet. We zijn trots dat ook Suently bewust voor onze plannen kiest, boven een directe stap naar de Eredivisie. Met zijn drie seizoenen in de Jupiler League, zijn wedstrijden bij de nationale teams en het trainen bij het eerste elftal van PSV, brengt hij een goed gevulde rugzak met ervaring mee naar onze mooie club."

    Plaats een reactie

    Joen'tje +2220
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:09
    PSV'ers die hem kennen, is dit een gemis?
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15636
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:14
    Nee. 3 jaar geleden toptalent toen blijven steken en achteruit gegaan kan er niet zoveel van naar mijn idee goed voor de JL misschien voor de ED als NEC promoveert
    Vind ik leuk
    Joen'tje +2220
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:15
    Speelde hij veel in de JL onder PSV?
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15636
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:24
    Ja alles. Veel te veel dus als je mij vraagt want hij is een van de spelers die allang weg had gemoeten om plaats te maken voor de meer talentvolle jongere generatie
    Vind ik leuk
    Spartan +5417
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:24
    Weggehaald door PSV en sinds die tijd afgezakt van Toptalent tot Foptalent. Is net Telfort.

    Had ie maar bij sparta moeten blijven en niet voor het "geld" moeten kiezen. Houdoe en bedankt!
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15636
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:25
    In zijn eerste 2/3 jaar was hij nog altijd opweg dat waar te maken.
    Vind ik leuk
    KingJames23 +6493
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:29
    Toptalent? Meen je dat serieus? Heeft hij blessures gehad ofzo?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +20136
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:46
    Idd
    Vind ik leuk
    Eendracht +13184
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:15
    Ik had er best een hoge pet van op. Tot pak hem beet een jaartje geleden zag ik er best een potentiele eerste elftal speler in.
    Is min of meer stil komen te staan sindsdien, maar als hij de progressie weer oppakt hebben jullie er een potentiele topper bij.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12632
    zaterdag 12 augustus 2017 om 04:36
    Zo gaat het wel vaak, de jeugdspelers halen jong Psv nog maar niet het eerste, worden verhuurd verhuurd en verhuurd en daarna vd hand gedaan. Op papier zou je zeggen dat verhuren werpt zn vruchten af maar op t moment kan ik geen geslaagd voorbeeld bedenken van een jeugdspeler bij Psv, iemand?
    Vind ik leuk
    Eendracht +13184
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
    Zoet, maar dat is dan ook de uitzondering op de regel denk ik zo.
    De Wijs wellicht als(!!) Hij doorbreekt, maar dat is alleszins zeker.
    Vind ik leuk
    Aal +20481
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:50
    Nu blijft NEC in de Jupiler League en is degradatie afgewend! Chapeau!
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 23:13
    Zou Anaal ook kunnen zwijgen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:11
    Ik ken deze speler niet echt, is dit een goede aankoop voor ons?
    Vind ik leuk
    ItsMeRudy +142
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:14
    Weer een talent weg... Waar is PSV mee bezig dan is hij niet goed genoeg voor de top jammer weer
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 18:21
    Ze noemen alles talent.
    Trap er nou niet in het is verkoperspraat
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 augustus 2017 om 21:01
    Gewoon een leuke speler die ook een keer kampioen wil worden, dan maar in de Jupiler League bij de mooiste club van Nederland.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12632
    zaterdag 12 augustus 2017 om 04:37
    *Gelderland
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV doet verdediger na drie jaar in Jupiler League van de hand: transfer naar NEC