Ajax betaalt 'méér dan twee miljoen euro', Johnsen begint in de Jupiler League

Ajax betaalt 'méér dan twee miljoen euro', Johnsen begint in de Jupiler League

vrijdag 11 augustus 2017 om 19:35

Dennis Johnsen verkast van sc Heerenveen naar Ajax, maar niet voor de eerder genoemde twee miljoen euro. Volgens technisch manager Gerry Hamstra ligt het bedrag hoger.

Hoe hoog exact wil de beleidsman niet zeggen, maar hij stelt in gesprek met de Leeuwarder Courant wel dat het 'meer dan twee miljoen euro' is. De regiokrant meldt bovendien dat Johnsen in eerste instantie niet voor de hoofdmacht van Ajax is gehaald: hij begint bij de beloften in de Jupiler League.

Heerenveen heeft de deal van Johnsen, die nooit zijn debuut in het eerste elftal van de Friezen maakte, vrijdag al bevestigd. Ajax heeft de transfer nog niet wereldkundig gemaakt. De Telegraaf meldt dat Johnsen, zodra hij de medische keuring heeft doorstaan, voor vier seizoenen tekent in Amsterdam.

Poll

Goede transfer van Ajax?

(1141 stemmen)

Plaats een reactie

Beulen +920
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:39
We gaan het zien. Voor Jupiler league begrippen natuurlijk wel een toptransfer.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:41
Topspeler, ben benieuwd!!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:04
Weet nu niet of je het sarcastisch bedoeld. En ik hoop voor je dat het de Noorse Messi is. Maar ik heb nog nooit van hem gehoord.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:31
Waarom speelde hij dan niet in het eerste van Heerenveen? Ik heb nog nooit van hem gehoord.. Ben wel benieuwd of we hem al gaan zien dit jaar in Amsterdam
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:55
Idd hoe komen ze aan deze wijsheden
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:56
Hoe kom je aan erbij?
Vind ik leuk
Stranger +1379
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:59
Valt toch wel mee! Volgens loopt er ook een spits rond die 5 miljoen gekost heeft.
Vind ik leuk
mba4u2c +627
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:52
Juplier League? Dat lijkt me toch niet het nivo van dat clubje...
Vind ik leuk
3ismo +2918
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:42
vind meer dan 2mlj wel veel voor een speler die nog geen minuten in het eerste heeft gemaakt! maar we gaan het zien...
Vind ik leuk
Vowtar +939
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:59
Ach, je kan ook 12 miljoen betalen voor iemand die 620 minuten in het eerste heeft gemaakt, verspreid over 8 wedstrijden. Hoe dan ook, Ajax betaalt graag te veel voor jonge buitenspelers.
Vind ik leuk
3ismo +2918
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:30
ik vind neres geen slechte speler die komt wel met de tijd als mensen geduld hebben met die jongen! deze is ook veel belovend kwa techniek en alles. dus gewoon afwachten hoe dat uitpakt! alleen vind ik geen enkele jeugd speler in nederland meer waard dan 2mlj!!
Vind ik leuk
flipper +839
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:45
Niet zo snel oordelen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:46
€ 2.000.010,-
Vind ik leuk
Mo +6579
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:55
2.000.000,50 ;-)
Vind ik leuk
3ismo +2918
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:38
2.999.999,99
Vind ik leuk
2cents +32936
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:47
Met het beschikbare geld van Ajax vind ik het niet eens interessant of er meer of minder dan 2 is betaald. Als hij écht zou doorbreken dit jaar zou hij volgende zomer zomaar een veelvoud kunnen kosten. Zie je het in hem zitten moet je er nu voor gaan.
Vind ik leuk
chicken +5990
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:55
Toch vind ik dat je het ergens verkeerd zegt. Volgend seizoen een veelvoud waard wezen..volgend seizoen een goede speler aan hebben moet het wezen ;)
Vind ik leuk
2cents +32936
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:58
Ik bedoel niet dat hij Ajax dan veel op zou kunnen leveren, maar dat hij Ajax dan veel zou kosten. Vandaar mijn "moet je er nu voor gaan" en niet nadat hij doorgebroken is.

Al begrijp ik de verwarring. ;)
Vind ik leuk
chicken +5990
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:01
O sorry 2cents, las het ff verkeerd. Als je het erin ziet zitten moet je het doen...maar wel om er plezier van te hebben en niet bij het eerste leuke bod te laten vertrekken. Wat mij betreft laat ajax niemand meer gaan..hoop erop.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 20:01]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:48
Onvoorstelbaar
Twee miljoen voor een talent dat nog niets bewezen heeft... chapeau Heerenveen !!
Vind ik leuk
Jordanees +8388
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:51
Ja Dolberg had eerst ook nog niks bewezen, maar zie nu. Het inschatten van talenten laat dat maar aan Ajax over. Blijkt hij later tig miljoen waard te zijn dan is het Chapeau van Ajax ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:56
Dan moet je de mensen van Heerenveen horen klagen :)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:43
Dan vooral miljoenen blijven uitgeven. Er zijn ook genoeg miskopen op te noemen dus ik zou terughoudend zijn. Zekerheid heb je niet en dan is twee miljoen een duur gokje.
Vind ik leuk
Jordanees +8388
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:58
We hebben geld zat, weer meer verkocht dan uitgegeven vanaf de winterstop, dus ja..
Vind ik leuk
Sniper1 +908
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:48
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk, dat het GEEN 2 miljoen is, maar MEER dan.... Op naar de volgende topic.
Vind ik leuk
Mo +6579
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:58
Oke
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:27
Voor jouw toch belangrijk genoeg gezien het feit dat je hier als een jaloers kind zit te gedragen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:55
Vreemd transferbeleid van Ajax. Zal me niks verbazen als Filemon Wesselink straks naar de A1 gehaald wordt.
Vind ik leuk
Dicky +4686
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:11
Er wordt veel geklaagd over buitenlandse clubs die spelers op jonge leeftijd weghalen bij Nederlandse clubs nog voordat deze de kans krijgen om door te breken. Dit soort transfer geeft aan hoe hypocriet dat eigenlijk is. Deze jongen wordt nu weggehaald bij Heerenveen nog voordat hij de kans krijgt om de Eredivisie te verrijken. Vervolgens wordt zon jongen in de Juup neer gezet. Mensen die hard schreeuwen wanneer er een jeugdspeler op jonge leeftijd wordt weggehaald bij hun favoriete club en vervolgens volledig achter deze transfer staan zijn in mijn optiek hypocriet.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:17
Heerenveen mag in principe blij zijn dat Ajax Dennis Johnsen van ze overneemt. Zijn contract liep nog maar 1 jaar door en weigerde een contractverlenging, nu krijgt Heerenveen nog een leuk bedrag, eind van het seizoen zouden ze hem anders transfervrij zijn kwijtgeraakt.
Vind ik leuk
Dicky +4686
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:20
Nooit meer zeuren wanneer er een buitenlandse club komt om een talentje bij jouw club weg te halen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:23
De dag moet nog komen dat je mij hoort zeuren wanneer een talent vertrekt. Ik kan het jammer vinden dat wel, zeuren laat ik over aan de vrouwen.
Vind ik leuk
Dicky +4686
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:30
Dan is blijkbaar 90% van de supporters van jouw club van het vrouwelijke geslacht.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:31
Hij is al 19 jaar hoor vriendelijke vriend ;-).
Al was hij onder de 18 dan vindt ik het een ander verhaal, maar 19 is helemaal niet te jong.
Buitenlandse clubs komen soms voor jongens van 15, 16, 17 dat is wel verl te vroeg.
Vind ik leuk
Dicky +4686
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:34
Feit is dat deze jongen dit jaar niet in de Eredivisie speelt omdat jouw club besluit hem te kopen voor het geval dat. Probeer het maar voor jezelf goed te praten. Maar dit is een transfer die gelijk staat aan bijvoorbeeld de transfer van Drenthe aan Madrid, of Van Ginkel aan Chelsea. Daar is veel kritiek op, maar jouw club doet constant hetzelfde.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:47
Is het de club die dit doet dan?
Volgens mij worden spelers niet verplicht om te tekenen, dat doen ze omdat ze dat zelf willen. En misschien is dat "niet doorbreken in de eredivisie" juist de reden dat hij wil vertrekken, hij wil niet op de bank zitten bij heerenveen maar hij wil spelen.
Die kans krijgt hij nu bij jong Ajax en in de toekomst misschien zelfs Ajax 1, dit is alleen maar goed voor zijn eigen ontwikkeling. Neem bijvoorbeeld een Frenkie de Jong, de overstap naar Ajax heeft hem alleen maar beter gemaakt.
En die kritiek op van Ginkel en Drenthe was ook letterlijk kritiek op de spelers zelf, want die deden het puur voor t grote geld. Hier valt de clubs niks te wijten.
Terwijl je ook spelers als Eriksen en Klaassen hebt, die hebben beide bewust ervoor gekozen om door te ontwikkelen in de eredivisie voordat ze de grote stap naar het buitenland gingen maken.

Vind ik leuk
Dicky +4686
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:55
De jonge spelers die door Chelsea, Man City enz worden gehaald kiezen toch ook gewoon zelf voor die clubs? Toch is daar commentaar op, maar als een grote Nederlandse club dit doet dan vinden mensen het slim en zijn ze van mening dat het een goede zaak is. Totaal belachelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:53
Daar gaat het toch niet over? Het gaat hier om een jongen van 19, ik herhaal, 19!!!

Maar ja er is commentaar op de spelers en hun makelaars, dat ze te vroeg vertrekken zodat ze meer kunnen verdienen en ze kiezen er inderdaad zelf voor maar ik vindt dat ze dat moeten verbieden als je nog onder de 18 bent, want kan je op zo'n leeftijd überhaupt wel zo'n grote beslissing maken.
Bijna elke knul van +/- 16 jaar zal wel ja zeggen als ie zo'n aanbod krijgt, maar een jonge van tussen de 18 en de 20 kan hier al heel anders over denken.
Zulke jongens moeten in bescherming worden genomen, tot ze 18 worden en dan is de keuze aan hun.
En het gaat hier overigens ook om clubs als Man city en Chelsea die met achterlijk hoge bedragen aankomen, maar dat gebeurd hier in Nederland niet en dus kun je de Nederlandse en Engelse clubs nooit met elkaar gaan vergelijken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 21:56]
Vind ik leuk
Dicky +4686
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:02
Dat kan je dus wel aangezien bijvoorbeeld jouw club ook gewoon spelers uit de jeugd bij Vitesse en AZ haalt. Die jongens zijn 15, 16, 17 en ook jonger. Zij doen extract hetzelfde als de buitenlandse clubs. Als jij hier op tegen bent dan moet je er ook op tegen zijn wanneer jouw club dit doet. Als je dat goed gaat praten en er allerlei excuses voor gaat verzinnen ben je gewoon hypocriet in deze.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:51
Kan volgens mij beter tegen de muur gaan staan praten... man man man -_-

Van club verwisselen in eigen land en een tranfer naar het buitenland is nogal een groot verschil denk je niet?

"Dicky"? Komt me trouwens bekend voor die naam....
Owja... Dicky reageert altijd een beetje gefrustreerd en Dicky is vaak erg koppig.
Dicky is een oude azijn zeikert die zn gelijk moet krijgen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 22:51]
Vind ik leuk
Dicky +4686
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:03
Klopt deels. Ik ben alleen niet gefrustreerd. Bovendien kan ik ondanks een hele duidelijke voorkeur voor een club ook de negatieve aspecten zien en benoemen.
Vind ik leuk
Het Brein +1953
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:13
Ajax heeft wel veel geld in de jeugd gestoken, ben de tel kwijt geraakt...iemand een lijstje?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:19
Jensen werd ook al aangekocht voor 3.5 miljoen. Alleen deze twee spelers kom je al tegen de 6 miljoen aan. Veel geld is het inderdaad.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:30
En die gaan straks ook weg voor minimaal 10 mil per speler dus je hoefd niet ongerust te zijn laat dat maar aan marc netto over
Vind ik leuk
Het Brein +1953
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:05
En een keeper en die Braziliaanse spits, nog een Fin en deze Noor...namen weet ik niet meer ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:22
Waanzin ten top! Geen geld over voor Van Drongelen van Sparta. Ja een miljoen voor 1 van de grootste nl talenten die met 18 jaar al 2 jaar in het eerste stond, waarvan 1 jaar eredivisie.
En dan nu meer dan 2 miljoen voor een speler die nog geen invalbeurt heef gehad?
Wat klopt hier niet?
Oh ja, het is geen Nederlander die Johnson en dat blijkt tegenwoordig meer waard.
En maar klagen over de kwaliteit van de Nl voetballers.
Ze krijgen in NL gewoon geen kans.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:38
Leuk weer een gekocht talent voor de eigen jeugd 'opleiding'
Vind ik leuk