Gullit: 'Dat zal extra aandacht vragen en hoe gaat Van Bronckhorst dit managen?'

Gullit: 'Dat zal extra aandacht vragen en hoe gaat Van Bronckhorst dit managen?'

zaterdag 12 augustus 2017 om 07:03

Ruud Gullit is in de eerste weken van het nieuwe seizoen vooral benieuwd naar PSV en Feyenoord. Dat stelt de assistent-bondscoach van het Nederlands elftal in zijn column voor De Telegraaf.

Gullit volgt vooral de verrichtingen van zijn oude club Feyenoord op de voet. 'Ik ben benieuwd hoe Feyenoord met de grotere druk en het hogere verwachtingspatroon omgaat. De deelname aan de Champions League zal extra aandacht vragen en hoe gaat trainer Giovanni van Bronckhorst dit managen?', vraagt hij zich af.

'Het eisenniveau zal hoog liggen. Ik vergeet nooit dat Foppe de Haan bij Heerenveen altijd in de luwte kon werken en zich toen kwalificeerde voor de Champions League. Toen nam het verwachtingspatroon toe bij de Friese fans en vond hij het ineens niet zo leuk meer. Adel verplicht en dat geeft extra druk. Ikzelf zou niet weten wat ik zonder die druk moet doen. Ik weet niet beter.'

Gullit zegt zich niet aan voorspellingen te willen wagen, maar vlakt PSV zéker niet uit voor de landstitel. 'Vaak genoeg ontstaat er uit ellende iets moois en daarom moet niemand PSV afschrijven. De Europese uitschakeling kan als voordeel hebben dat het team zich volledig kan focussen op de competitie en daar z'n voordeel mee doet.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoordPSV

Plaats een reactie

Old Star +4097
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:15
Jaja Ruud. De enige druk die jij nog hebt is van t poepen en van je ex die je centjes probeert af te pakken. Volgens mij heb je al jaren 1 van de mooiste baantjes die er is...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:45
Toch mooi hoe Ruudje zichzelf als internationaal gelauwerde trainer blijft zien.
Vind ik leuk
Sigma +1675
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:17
We zullen het zien de ED is inmiddels begonnen....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:26
Het gaat beginnen! Heerlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 07:38
Dat zie je goed Ruud. Na een teleurstelling kan PSV alleen nog maar omhoog kijken. Come on PSV
Vind ik leuk
Nashua +5698
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:51
Bovendien komen er vaak nog spelers op het laatste moment bij PSV.

Als op het allerlaatste moment Sanchez bij Ajax verkocht wordt zitten ze ook met een aardige Emmentaler achterin
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 08:51]
Vind ik leuk
Teo Smith +13789
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:01
Afwachten ruudje.
Vind ik leuk
Markus80 +1296
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:12
Ik gun Feyenoord het allerbeste, maar met dit team kom je niet ver in de CL. Ik verwacht er weinig van.

Ik begrijp dat hij zijn clubje psv wil verdedigen, maar geeft daar geen reële argumenten voor. Uit ellende ontstaat iets moois, ja dan is het duidelijk. Psv wordt kampioen Haha wat een gelul.
Vind ik leuk
jeepee +743
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:37
Ik lees zo vaak dat Feyenoord niet ver gaat komen in de CL, dat dat dan ook wel zo zal zijn. Dat is toch geen ramp als je je meerdere moet erkennen in ploegen die beter zijn? Als Feyenoord kampioen weer wordt, dan is het seizoen geslaagd, ongeacht de verrichtingen in de CL. Als Feyenoord 3e wordt in hun CL-poule en nog een paar rondes EL overleeft, dan is dat zelfs super. Dat is die slachtpartij tegen Real slechts een leermoment.

En PSV moet je zeker niet afschrijven. Die worden gewoon weer derde.
Vind ik leuk
WES1907 +350
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:55
Nou Ruud, Gio heeft mede onder Koeman en later zelf een groot deel van de rotzooi die jij achter gelaten hebt al gemanaged. Dus dan zal dit ook wel lukken.

En de CL, ja als Feyenoord twee ploegen loot van het niveau Real Madrid dan zullen ze inderdaad geen tweede worden. Dan mag je hopen dat je 3de wordt. Maar is dat een schande? Nee helemaal niet, dat is zelfs volkomen normaal. Ik heb van de week naar de Super Cup zitten kijken waarin Manchester United, met spelers van 150 en 85 miljoen per stuk, helemaal werd weggetikt door een Real Madrid zonder Ronaldo. Als Manchester United met hun geld al wordt weggetikt, wat moet je dan verwachten van Feyenoord die een begroting heeft nog minder dan wat Machester United voor Pogba betaald heeft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:55]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:02
Tuut Tuut Tuut!

De groeten van ... Ruud
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gullit: 'Dat zal extra aandacht vragen en hoe gaat Van Bronckhorst dit managen?'