Ziyech vol vertrouwen met Ajax: Daarom zijn we verder dan Feyenoord en PSV

    Ziyech vol vertrouwen met Ajax: "Daarom zijn we verder dan Feyenoord en PSV"

    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:12

    Hakim Ziyech vindt het hoog tijd dat de landstitel weer naar Amsterdam komt. Het laatste kampioenschap van Ajax dateert alweer van 2014.

    Dat past niet bij de meest gedecoreerde club van Nederland, vindt Ziyech. "Het wordt wel weer eens tijd om een prijs te pakken", zegt hij in gesprek met de NOS. "Dat vinden we allemaal. Ajax hoort ieder jaar iets te winnen."

    "Bovendien denk ik dat wij de stijgende lijn van vorig seizoen zullen doortrekken en daarom zijn we verder dan Feyenoord en PSV. Dus ik denk dat onze kansen veel groter zijn dan van de andere topclubs."

    Ook op persoonlijk vlak wil Ziyech komend seizoen ook een stap zetten in zijn ontwikkeling. "Ik heb een redelijk eerste jaar gehad bij Ajax. Ik ben daarover dan ook redelijk tevreden en dat betekent dus dat ik beter kan."

    Ajax opent het nieuwe seizoen zaterdag met een uitwedstrijd tegen Heracles Almelo (aftrap 20.45 uur)

    Poll

    Wie heeft de beste papieren om kampioen te worden?

    (1157 stemmen)

    Plaats een reactie

    GaoYao +5068
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:15
    Alles hangt af van de mutaties die nog gaan plaatsvinden in de laatste weken. Hoop dat ze de ploeg intact kunnen houden en er nog goede versterkingen bij komen..
    Vind ik leuk
    pico323 +5164
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:20
    Klopt gewoon wat die jongen zegt. Maar dat zullen de spelers van Feyenoord ook zeggen alleen dat klopt niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:24
    Rare redenering. Ziyech denkt dat ze een stijgende lijn zullen doortrekken en daarom zijn ze verder?
    Raar verhaal.
    Vind ik leuk
    Jimmy Barnes +2556
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:25
    De productiviteit van Ajax moet omhoog. 79 doelpunten in 34 wedstrijden was bagger vorig jaar. Younes is het grote probleem.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +10946
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:32
    Younes is niet het probleem maar jij
    Vind ik leuk
    stratumseind +138946
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:37
    Ze zijn alweer verder .... wanneer hebben we dat vaker gehoord????
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8442
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:58
    Ze zijn altijd verder vandaar de prijzen kast 3 jaar leeg staat ;)
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:04
    Dat is Ajax ook. Feyenoord en PSV zijn veel basisspelers verloren waar Ajax alleen Klaassen ( als je het hebt over basisspelers) verloor. Bovendien maakte Ajax een uitstekende indruk in het tweeluik met Nice, de nummer 3 van Frankrijk. Waar PSV voor schut gezet werd door de nummer 4 van Kroatië en Feyenoord afgelopen weekend pas na penalty's Vitesse versloeg.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138946
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:14
    Een " uitstekende " indruk maak je pas als je de nr 3 van Frankrijk uitschakeld.

    Nu word er net gedaan alsof ze een topprestatie geleverd hebben door 2 x gelijk te spelen. Uitgeschakeld blijft uitgeschakeld. Bovendien zegt zo n 2 luik niks over het verloop van de 34 wedstrijden die komend seizoen gespeeld moeten worden .

    Wij weten dat in Rotterdam weten ze dat en eigenlijk in heel Nederland... nu jullie nog.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:20
    Ben ik niet met je eens kerel. Natuurlijk blijft de uitkomst hetzelfde. Die van ( helaas) uitgeschakeld te zijn. Dan nog kun je spreken van een uitstekende indruk. Want dat baseer ik op het voetbal wat de ploeg over twee wedstrijden heeft laten zien (ja ik weet dat Ajax ook mindere fases had in die wedstrijden) tegen een volwaardig en kwalitatief goede tegenstander uit een competitie die vele malen hoger staat aangeschreven dan de onze. Ik denk dat dat wel degelijk iets zegt over de sterkte van dit Ajax elftal. Als je na al die gebeurtenissen rondom Nouri en het spelen onder een nieuwe coach al zo volwassen acteert is dat veelbelovend. Verder is het wel van belang dat het team nu intact blijft.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +1870
    zaterdag 12 augustus 2017 om 10:06
    Laat Ajax maar weer het hele jaar een uitstekende indruk maken... en weer met lege handen zitten. Ben jij blijkbaar blij...
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    zaterdag 12 augustus 2017 om 10:08
    Dan begrijp je dus echt niet wat ik bedoel. Ik heb het over de eerste voortekenen. En die zijn gunstig. Het ziet er veelbelovend uit. Natuurlijk moeten we dat dan uitbouwen met iets tastbaars, een titel dus.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +1870
    zaterdag 12 augustus 2017 om 10:16
    Nice heeft eerste twee wedstrijden in de competitie verloren. Ik zie geen goede voortekenen. Als historie een voorbode is dan gaat Feyenoord het niet worden. Als Luuk de Jong vertrekt dan zou PSV zomaar eens lachende 3e kunnen worden. Voetballend schat ik Ajax hoger in, maar ik acht de kans dat Sanchez weggaat echt op bijna 100%. En dan is het verdedigend niet zo best. Veltman centraal is niet best, een rechtsback die moet acclimatiseren, een trage linksback, en een jonge centrale verdediger met veel potentie, die nog wel eens een foutje zal maken.
    Vind ik leuk
    Stranger +4083
    zaterdag 12 augustus 2017 om 12:43
    We zullen zien.
    Vind ik leuk
    Stranger +4083
    zaterdag 12 augustus 2017 om 12:42
    Ik was zeker onder de indruk van de eerste 25 en laatste 20 minuten in de thuiswedstrijd tegen Nice van Ajax.
    Ik was ook onder de indruk van de 3 of waren het 4 goede acties van Ziyech in die wedstrijd.
    Vorig jaar toen Ziyech naar Ajax ging dacht ik dat hij Ajax sterker zou maken. In mijn ogen was/is dat niet gebeurt. Ik wacht dit jaar af maar heb mijn twijfels.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15049
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:45
    Gisteren nog......van Cocu
    Vind ik leuk
    stratumseind +138946
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:49
    We laten jullie graag in de waan...
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3942
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:45
    Het geblaaskaak begint weer hoor. Ga maar voetballen ipv bravoure taal uit te spreken.
    Vind ik leuk
    Soky21 +283
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:36
    Geblaaskaak? Hij geeft gewoon antwoord op een vraag van een journalist. Wat moet hij dan zeggen , het wordt niks dit seizoen we hebben een stap terug gedaan en ik denk dat wij 3 worden ......
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:52
    Hij kan ook eerlijk zijn door te zeggen dat ze dit jaar beter willen beginnen dan vorig seizoen en dat het een spannend jaar gaat worden omdat geen van de 3 er (objectief gezien) echt boven uit steekt.

    Ajax heeft met Klaassen een zeer belangrijke speler verloren en heeft nu een onervaren trainer, Feyenoord is enkele spelers kwijtgeraakt maar heeft zich ook versterkt en PSV kan zich volledig op de competitie richten. Laten we hopen dat het dit jaar weer een spannende nek-aan-nek race gaat worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:41
    Precies liwwadder
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 09:41]
    Vind ik leuk
    King080 +167
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:51
    Won trekken de lijn door en daarom zijn we verder.....domme uitspraak
    Vind ik leuk
    RW1913 +1634
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:24
    Hij bedoeld de lijn van vorigjaar en dat betekent opnieuw geen kampioen.
    Vind ik leuk
    Sigma +1760
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:53
    Gezien de wedstrijd tegen Nice is Ajax wel degelijk verder dan PSV en Feyenoord...Dus ik hoop dat ze deze lijn doorzetten....en dat de versterkingen moeiteloos passen in het systeem.....Maar t/m eind Augustus zal er wel een grote mutatie plaats vinden bij Ajax.....
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:08
    Eens. Er mag in deze fase van de transfermarkt niets meer verkocht worden , als we het hebben over de sterkhouders. Dat zou het beleid van Ajax moeten zijn. Naar míjn mening kun je gerust een bod van 35 miljoen euro op Sanchez weigeren als je je realiseert hoe belangrijk hij voor het team is. Er is financieel ook geen enkele noodzaak om hem nu te verkopen. Hij ligt ook nog jaren vast. Ajax moet ballen tonen en de groep bij elkaar houden!
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:53
    Bij de wedstrijd tegen Nice stond er ook wel wat meer op het spel dan doe zinloze JC schaal.
    Vind ik leuk
    Wien1978 +337
    zaterdag 12 augustus 2017 om 08:54
    Ze beginnen nu alweer te schreeuwen hoor haha. Daar eindigde ze vorig seizoen ook mee en wat hadden ze toen, helemaal niets! Haha!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:50
    Helemaal "Nice" in Amsterdam ;) was t geloof ik :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:11
    Lulkoek Ziyech. Sanchez vertrekt. Jij zal nog wel vertrekken. En als jullie pech hebben Dolberg ook nog. Dan staan jullie gewoon op 0.
    Vind ik leuk
    Sil95 +9395
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:23
    De wens is de vader van de gedachte in dit geval. Die jongens gaan heus niet (allemaal) weg. Ze weten wat ze bij Ajax hebben. Bovendien liggen ze allemaal nog lang vast en zal er diep in de buidel getast moeten worden.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15049
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:48
    Staan jullie ook niet op 0?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:11
    Toe maar weer......typische Ajax arrogantie is dit.Nou ben benieuwd!Dit belooft dus wat
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4614
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:12
    Blaas niet zo hoog van de toren mannetje. Dat deed je vorig seizoen ook en zie waar het je heeft gebracht. Iets minder mag ook best!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Markus80 +2104
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:22
    Hij is in ieder geval ambitieus wat zeer positief is. Ajax is vorig jaar met 1 punt verschil geen kampioen geworden, ondanks het zware programma in de EL finale en alle wisselingen aan het begin van het seizoen. Je hoeft niet altijd een prijs te winnen om een goed seizoen te draaien. EL finale als Nederlandse club is toch geweldig?

    Dat je die dan verliest tegen een ploeg met een torenhoge begroting en veel meer ervaren spelers is echt geen schande.

    Beter als psv en Feyenoord moet je nooit roepen in mijn ogen aan het begin van de competitie. Over een heel seizoen kan er veel gebeuren en zomaar iemand opstaan bij psv of Feyenoord, terwijl er bij Ajax mensen juist onder hun kunnen gaan presteren. Dus het is ff afwachten wat er gebeurt lijkt me.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:59
    Weet je wat nog beter is...door het gewoon af te maken in de finale.
    Ik heb geen enkele glimp gezien van dat zgn sterrenelftal.
    Manchester United was de enige ploeg die voetbalde die avond!!!

    En je ken wel lopen janken om die begroting,maar als er 1 club
    is in NL met geld dan zijn het de snavels wel.Maar ja,als je dan iemand hebt die liever op het geld zit,dan het investeerd...tja...
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12478
    zaterdag 12 augustus 2017 om 12:52
    "Manchester United was de enige ploeg die voetbalde die avond!!!"

    http://www.espnfc.us/matchstats?gameId=478698
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1725
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:24
    Verder? Waar vandaan? We zijn gewoon BETER!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:59
    Uhu...keep on dreaming!!
    Vind ik leuk
    Hammie +1033
    zaterdag 12 augustus 2017 om 09:47
    Nu Ziyech dit jaar de bek groot?
    Vorige seizoen was het Schone en wat hebben ze bereikt helemaal niets helemaal niet.

    Typisch 020 bla bla
    Vind ik leuk
    rober2704 +685
    zaterdag 12 augustus 2017 om 10:35
    Als Overmars straks de kapitale blunder maakt om Sanchez en of Ziyech te verkopen dan zijn de kansen van Ajax weer kleiner ten opzichte van Feyenoord en PSV. Het is maar hoe je het bekijkt.
    Vind ik leuk
    mirkoff +1876
    zaterdag 12 augustus 2017 om 10:36
    Ik denk, als dit,als dat, waarschijnlijk. Als als als was ik nu miljonair geweest. Moeten het allemaal nog maar zien wie waar staat aan t einde van t seizoen.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +287
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05
    hahahaha laat het maar zien dat Ajax beter is dan de rest met name PSV en FEYENOORD hahhahha tot volgend jaar MEI fan weten we wie staat en zo niet de beste is .
    Vind ik leuk
    jeepee +784
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:18
    April!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 12:00
    I.v.m. afsluiting coolsingel zeker? ;)
    Vind ik leuk
    14forever +7920
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:19
    NIETS minder dan de titel dit jaar.
    Vind ik leuk
    jeepee +784
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:23
    Als vriendje Hakim in het verleden andere keuzes had gemaakt, dan had hij nu kampioen geweest met Feyenoord. Volgens mij steekt dat hem.
    Vind ik leuk
    jeepee +784
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:41
    Tuurlijk is Ajax beter. Dat waren ze vorig jaar ook al. Tuurlijk is Ajax verder. Dat waren ze vorig jaar ook al. Nu alleen die voorsprong nog vasthouden.

    ........ en nu niet vergeten een prijs te pakken.
    Vind ik leuk
    Appie53 +173
    zaterdag 12 augustus 2017 om 11:45
    Ja ja, waarom wordt je dan uit de CL gewipt, luchtfietser.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 12:01
    Dat dus!!!
    Vind ik leuk
    flipper +1340
    zaterdag 12 augustus 2017 om 12:08
    Stratum hou je snavel ! Hou je bezig met dat zielige cluppie van jou.
    Vind ik leuk
    United +38453
    zaterdag 12 augustus 2017 om 12:54
    Eerst zien en dan geloven! Maar hopelijk de 34e landstitel. En om te beginnen vanavond een overwinning op Heracles. Dat zou een mooi begin zijn.
    Vind ik leuk
    kees ee +481
    zaterdag 12 augustus 2017 om 14:33
    probeert zich alweer vroeg, moed in te praten !! vorig seizoen is het met die straffe uitspraken NIET gelukt, . . maar misschien nu wel ??
    Vind ik leuk
    Appie53 +173
    zaterdag 12 augustus 2017 om 22:43
    Ajax is inderdaad veel verder na Heracles: WEG!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ziyech vol vertrouwen met Ajax: "Daarom zijn we verder dan Feyenoord en PSV"