'Ajax heeft topprioriteit, dus is het niet verstandig op de tennisbaan te staan'

'Ajax heeft topprioriteit, dus is het niet verstandig op de tennisbaan te staan'

zaterdag 12 augustus 2017 om 08:42

Matthijs de Ligt is een wandelende voetbalencyclopedie. Toch kijkt de achttienjarige verdediger van Ajax niet meer zoveel voetbal als voorheen, vertelt hij in een groot interview met De Telegraaf.

"Ik heb vroeger heel veel spelletjes gespeeld. Van FIFA op de PlayStation tot Online Soccer Manager op de computer. Daardoor ken ik alle clubs en alle spelers. De laatste tijd probeer ik het iets los te laten, het voetbalnieuws minder op te zuigen", vertelt De Ligt, die geen trouwe voetbalkijker meer is.

"Het klinkt misschien raar voor een jongen van achttien, maar vroeger vond ik het veel leuker om naar voetbal te kijken dan nu. Voor mijn gevoel waren de spelers toen wat vrijer om in het veld hun eigen gevoel te volgen en is het nu allemaal heel tactisch. Misschien komt het ook doordat ik het WK van 2006 en EK in 2008 echt als jongetje beleefde en het nu werk is."

De liefde voor de bal zit diep bij De Ligt, maar het kan ook een valkuil worden. "Buiten het voetbal heb ik mijn vriendin, maar verder heel weinig hobby’s. Voorheen tenniste ik wel, maar Ajax heeft topprioriteit en dus is het niet meer verstandig om op de tennisbaan te staan. Ik moet daar nog wel een weg in vinden. Buiten het voetbal heb ik eigenlijk te weinig afleiding, vind ik zelf."

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 08:46
Goed om te weten.......
Vind ik leuk
14forever +6894
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:15
Fijn om dat van je te.horen stratum
Vind ik leuk
DEWEE +1777
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:48
Nou met een vriendin kun je in je vrije tijd anders hele leuke dingen mee doen. Genoeg afleiding lijkt me zo....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:18
Misschien goed om een keer een boek te lezen of wat vrijwilligers werk te doen. Ik vind de Ligt een slimme jongen maar het het gebrek aan diepgang bij veel voetballers is opvallend.
Vind ik leuk
Degraaf +10325
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:35
Klopt, maar ook bij veel "supporters", dat blijkt hier wel weer met de commentaren uit de bekende hoek.
Vind ik leuk
inimini +1455
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:26
Als ik de reacties op VP moet geloven, dan doet het grootste gedeelte vrijwilligerswer, staan ze een groot deel van hun verdiende geld af aan kansarme kinderen, hongersnood in Afrika e.d. en onderhouden ze een gezin.

Om dan hier ook nog de hele dag op VP te zitten en te klagen over het geld dat in de voetbal wereld omgaat, gebrek aan diepgang en dat ze hun vele geld beter kunnen besteden dan aan dure spullen..

Ik denk dat het hypocriet is en dat de meeste mensen achter hun account alleen maar statements maken van achter hun account ipv dat ze zelf echt zo begaan zijn met de rest van de wereld.
Vind ik leuk
Stranger +1790
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:49
Nou mijn vrouw is tijdens de crisis behoorlijk bezig geweest om de economie in Nederland te steunen.
Ik hoefde alleen maar te zorgen dat haar creditcard en pinpas niet geblokkeerd werden;-)
Vind ik leuk
inimini +1455
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:38
Haha ja dat ken ik echter hebben de mensen bij de voedselbank en in Afrika daar niet zoveel aan:p
Vind ik leuk
Stranger +1790
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:53
Klopt helemaal,alleen zal er dan veel moeten veranderen. Niet alleen bij topsporters of topmanagers in de profit of non profit organisaties, maar ook bij de middenklasse waar wij toebehoren.
Vind ik leuk
inimini +1455
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:54
Ja precies en van daar ook mijn verbazing over de hoeveelheid mensen die op het internet lukraak dat soort "statements" willen maken :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:21
Goed bezig, een echte ajaxied, een echte WINNAAR!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:29
Een echte Ajacied en echte winnaar zijn 2 dingen die al jaren niet meer van toepassing op Ajax zijn.
Vind ik leuk
Mauritz +365
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:22
Het jochie kent alle clubs en spelers......van computerspelletjes, hoe dom kun je zijn.
Vind ik leuk
Olfie +2862
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:24
Wat is daar dom aan? Als je een hobby hebt maar er niets van weet lijkt mij dommer.
Vind ik leuk
Kayzer +1449
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:28
Ga lekker tennissen man! Niet zo bang zijn. Geniet van het leven. Kan zo anders lopen, moet uitgerekend hij toch weten?
Vind ik leuk
Gustavo +336
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:01
Matthijs lijkt mij wel een beffertje. Dat gevoel krijg bij bijvoorbeeld Sanchez minder. Of dwaal ik nu af..
Vind ik leuk
United +39113
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:42
''Rijke'' fantasie...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:21
De Ligt zou er een leuke studie bij kunnen doen, dan kan hij zijn brains verder ontwikkelen, net als Toornstra.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax heeft topprioriteit, dus is het niet verstandig op de tennisbaan te staan'