'Als ik ze nu bij Ajax zie spelen, denk ik af en toe: wat als ik was gebleven?'

'Als ik ze nu bij Ajax zie spelen, denk ik af en toe: wat als ik was gebleven?'

zaterdag 12 augustus 2017 om 10:16

Django Warmerdam trok de deur bij Ajax deze zomer definitief achter zich dicht. Nu hij Donny van de Beek en Matthijs de Ligt in de basis ziet spelen in Amsterdam, denkt de nieuwe FC Groningen-speler na over hoe het ook had kunnen lopen.

"Als ik ze nu zie spelen, denk ik af en toe: wat als ik was gebleven? Had ik nu dan ook de kans gekregen?", vraagt Warmerdam zich hardop af in het Dagblad van het Noorden. "Ik heb onder Marcel Keizer bij Jong Ajax gespeeld. Maar ik had al getekend in Groningen, voordat duidelijk werd dat Peter Bosz zou vertrekken. Ik heb trouwens nergens spijt van. Ik voel enorm veel vertrouwen bij FC Groningen en wil hier koste wat het kost slagen."

Warmerdam werd vorig seizoen verhuurd aan PEC Zwolle. "Het was voor mij niet duidelijk wat Ajax na afgelopen seizoen met me wilde. Op een gegeven moment dacht ik dat het beter was om mijn eigen plan te trekken. Als je een jaar lang in de Eredivisie speelt, merk je pas hoeveel beter je wordt. Teruggaan naar Jong Ajax was voor mij sowieso geen optie. Als ik niet vast bij het eerste elftal zou zitten, zou ik vertrekken. Het werd dus dat laatste", aldus de linksback van Groningen.

Poll

Had Ajax Warmerdam dit seizoen goed kunnen gebruiken?

(968 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 10:24
Helemaal gelijk Warmerdam. Leek Cocu wel dir Bosz. Alle jeugd die er rondliep kreeg geen kans. Hele andere wind nu met Keizer.
Vind ik leuk
royco88 +3048
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:25
Onana dolberg sanchez de ligt?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:27
Het sarcasme druipt letterlijk van mijn reactie af.
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:45
Waarvan de ligt de enige uit eigen jeugd is..
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:58
Maar het zijn wel jonge jongens en er zijn er nog wel meer die een kans gekregen hebben in ajax 1...
Vind ik leuk
Olfie +2862
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:48
Kluivert, v/d Beek, Nouri en de Jong dan?
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:52
Het ging om het opgenoemde rijtje, uit jou rijtje klopt De Jong niet zoals ik hieronder ergens al aangeef. Die komt van Willem 2. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Frenkie_de_Jong
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:06
Nouri vdBeek deJong
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:13
De jong komt van Willem 2.
Vind ik leuk
royco88 +3048
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:32
En jij komt zeker van Pluto?
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:38
Frenchie de Jong is 2 seizoenen geleden toen Willem 2 al die Ajax huurlingen had overgekomen. Zoek maar op.
Vind ik leuk
Sniper1 +953
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:14
Voor 1 euro en wat huurspelers! Koopje van de eeuw!
Vind ik leuk
Woudo +7796
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Frenkie_de_Jong

Denk dat jij de gene bent die van Pluto komt. Idioot.
Vind ik leuk
Guust +3827
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:29
De jeugd die er bij Bosz niet instond stond er terecht naast, zijn daarom ook weg omdat het geen knokkers voor hun plekje zijn. 1 tegenslag en ze zijn foetsie. Er heeft aardig wat jeugd onder Bosz gespeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:02
Neuh, maar als een club geen plannen met jou heeft dan zegt dat wel iets toch? Zou er niet te lang van wakker liggen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9894
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:07
Tja linksback positie was wel vacant, had een goede kans gehad van Dijks te winnen.
Vind ik leuk
royco88 +3048
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:24
Das pech, kans bij ajax weg
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:25
Voor nu een leuke speler voor de subtop wie weet kan hij nog stappen zetten.

Al hoewel de spoeling op de linksback positie redelijk dun is. Denk ik dat hij zeker een goede keuze heeft gemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:25
Ben benieuwd met mijn clubje maar vindt de verdediging zeer zwak,en hoop nog op een paar echte versterkingen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:30
Dan waren we kampioen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:30
Goede vraag.. dat kunnen we na een wedstrijd of 10 beter beoordelen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:41
Beetje hoog in de bol die gast.
Vind ik leuk
Paul1982 +6729
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:47
Hij is gewoon niet goed genoeg. Groningen is voor nu een mooie club voor hem
Vind ik leuk
mcmodd +12090
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:47
Ik voorspel je dat Warmerdam binnen zes jaar weer een contract bij Ajax heeft en dat tot veel genoegen van de fans. Houd hem maar in de gaten, die komt er op zijn eigen manier.
Vind ik leuk
14forever +6893
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:02
Komt op dit moment iets te.kort. leuke speler voor groningen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:07
Jamerdan
Vind ik leuk
LFC16 +312
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:16
Spijt heb je misschien niet maar het zet je wel aan 't denken, dat zegt naar mijn mening al genoeg. want het houd je wel bezig.. geduld is een schone zaak!
Vind ik leuk
Lurton +1689
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:24
Sorry Django. Je komt net tekort voor het niveau dat een topploeg in de eredivisie moet nastreven.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:34
Laat je maar zien in groningen en als je t goed doet dan kun je nog altijd terug naar ajax als ze je weer wilt hebben dan kunnen ze miljoenen geven aan groningen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:58
Eerst maar eens zien of ie er bij Groningen uitspringt voor we hier gaan weeklagen dat we 'm hadden moeten houden...
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:06
Als, als, als.... als ik geen man was, dan was ik een meid of gender neutraal...
Als doet er niet toe want ''als'' bestaat niet!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als ik ze nu bij Ajax zie spelen, denk ik af en toe: wat als ik was gebleven?'