'Apart dat Eredivisie-clubs niet geïnformeerd hebben, maar uit Premier League wel'

'Apart dat Eredivisie-clubs niet geïnformeerd hebben, maar uit Premier League wel'

zaterdag 12 augustus 2017 om 10:51

Soufyan Ahannach heeft Almere City verlaten voor de Premier League en dat leverde gefronste wenkbrauwen op. Waarom zaten de clubs in de Eredivisie niet achter de nieuwe speler van Brighton & Hove Albion aan?

"Die vraag heb ik meer gekregen de afgelopen dagen. Het is wel apart dat de Nederlandse clubs helemaal niet naar mij hebben geïnformeerd, maar een club uit de grootste competitie van de wereld wél", zegt Ahannach in het Algemeen Dagblad. "Vorig seizoen heb ik mijn contract verlengd, omdat de juiste clubs niet op de stoep stonden. Bij Almere City lukte afgelopen seizoen vrijwel alles, maar de interesse kwam dus uit Engeland. Daarmee ben ik uiteraard wel enorm blij."

De stap van de Jupiler League naar de Premier League is een gigantische. "Dat besef ik uiteraard, ik kom niet uit de wereldtop. Daar had ik het nog met mijn nieuwe teamgenoot Davy Pröpper over. Sommige spelers krijgen pas de kans op zo'n avontuur als ze een paar seizoenen stabiel hebben gepresteerd in de top van Nederland. Die stappen sla ik over, maar ik zie dit jaar puur als een kans om mij te ontwikkelen. Ik verwacht zeker niet dat ik er gelijk zal staan", aldus de spelmaker, die vorig seizoen goed was voor achttien goals en vijftien assists in de Jupiler League.

Plaats een reactie

Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:59
hier hebben Nederlandse clubs toch wel liggen slapen . was toch een erg goede smaakmaker bij Almere City.. tot volgend jaar of in de winterstop
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05
Ziet er mij uit als een strenge moslim en daarmee heb je waarschijnlijk de reden dat ze hem niet benaderd hebben. Puur giswerk hoor.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05]
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:06
cultuur moet niet uitmaken .. bij Almere heeft hij ook geen last van zijn cultuur en doe het al 2 jaar fantastisch
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:12
Helemaal met je eens! Maar zoals bazarite geen hand ging geven aan een vrouw daar zitten ze bij Ajax niet op te wachten. Daar geef ik ook Ajax of andere topclubs gelijk in. Maar zoals ik zei puur giswerk. De scouts zullen het wel gezien hebben.
Vind ik leuk
kevinleo +1660
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:32
Dat maakt echt geen kut uit in de voetballerij!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:42
Nee, een club is geen bedrijf die een positieve uitstraling wil.
Vind ik leuk
kevinleo +1660
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:45
Dat kan natuurlijk niet als iemand moslim is he?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:26
Dus mensen met een ander geloof bepaalde dingen opleggen waar zij zich niet fijn bij voelen hoort wel bij een positieve uitstraling ?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:21
je waarden en normen uitstralen die haaks staan op de gelijkheid tussen mensen welke onderdeel is van de Westerse cultuur, laat wel respect en een positieve uitstraling zien?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:27
Van Almere naar een topclub in Nederland is dezelfde stap als in Engeland van League Two naar Chelsea, een tussenstap wellicht eerst bij een club als Utrecht .
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:59
waar staat in mijn reactie dat ik topclub bedoelde?
Heerenveen, Groningen of Heracles zijn prima clubs om vanuit Almere naartoe te gaan
Vind ik leuk
HanV +1854
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:12
Of de clubs zijn verder gaan zoeken om de vraagprijs toen ze eerst bij Almere informeerden, zoals het hoort. Drie ton? voor een speler die het 1 jaar in de JL bij een middenmoter goed gedaan heeft.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:15
2 jaar.. en hij is dat bedrag meer dan waard
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:16
Denk dat hij voor de zomerstop een aanslag gepleegd heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:28
Dit moet grappig zijn?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:58
ja, deze is echt grappig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:55
Op wiens enkels? ; p
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
Komt te kort voor AJAX. En zeg nou eerlijk, Brighton... dat is de club van Hans Kraay Jr.... Daar wil je toch niet spelen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:37
Mooie badplaats hoor. Denk dat het leven daar niet verkeerd is voor Engelse begrippen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:11
Brighton speelde vroeger oefenwedstrijden tegen Groningen, was niet om aan te zien!
Vind ik leuk
jeepee +743
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:26
Ik wil niet heel correct Nederland over me heen krijgen, maar zonder baard had hij allang in de eredivisie gespeeld.
Vind ik leuk
ay42 +438
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:17
Dat is juist een politiek correcte opmerking. Heb je helemaal gelijk in
Vind ik leuk
Andre As +4654
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:31
"Ik kom niet uit de wereldtop."

Dat is nog eens een understatement.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 11:32]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:33
Kan iemand mij vertellen waarom zo'n Bud Spencer baard weer in is?
Vind ik leuk
jeepee +743
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:39
Staat in de Koran: baard laten staan en snor eraf.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:00
Maar Bud Spencer had gewoon zn snor laten staan. Was hij er nog maar dan had hij er weer een wereld van kunnen maken waarin het niets uitmaakte of je een baard met snor, zonder snor, vlasbaardje,geitensik, pratend kutje of zelfs in het ergste geval helemaal geen gezichtsbeharing had. Ooit zullen we weer kunnen leven in een wereld waarin iedereen vrij is om zn gezichtsbeharing te kunnen dragen zoals hij/zij dat wilt. We moeten blijven dromen en hopen op die wereld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:54
1 terroristenbaard (barazite) in de eredivisie is wel genoeg
Vind ik leuk
Santi +15743
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:16
die speelt nu bij malatyspor
Vind ik leuk
Gustavo +335
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:57
Weet iemand voor hoeveel hij is verkocht?
Vind ik leuk
JanTa48 +1450
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:09
Ajax heeft in de persoon van Keizer geïnformeerd maar hij koos niet voor die tussenstap door direct voor de P.L. te kiezen. Ook hij zal merken dat Jupiler League P.L. in mentaal en fysiek opzicht mega groot zal zijn en ik betwijfel net als vele die hem al voorgingen het zal redden.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:15]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:25
met zo'n baard willen ze jou hier niet
Vind ik leuk
Arvin +406
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:38
Jongens, wat een ontzettend bekrompen reacties allemaal. Omdat hij een baard heeft willen de clubs uit de ED hem niet? Kom nou, Wat een onzin.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:25
Het gaat om de symboliek en waarden en normen achter deze baard. Het voorstander zijn van apartheid, ongelijkheid, geweld en ga zo maar door. Daarom is deze baard wel een probleem en een Bud Spencerbaard of Chriet Titulaerbaard niet.
Vind ik leuk
Arvin +406
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:27
Nee, het gaat om welke waarden jij verbind met deze baard. Ik heb de speler in kwestie namelijk nog nooit horen zeggen dat hij voor die waarden staat.
Bovendien staat moslim zijn absoluut niet synoniem met die termen die jij noemt. Er zijn een paar rotte appels, maar het islamitische geloof is geen agressief theisme. En dat zeg ik zelfs als atheïst.
Vind ik leuk
ay42 +438
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:19
Een groot aantal "closet racisten" hier. Achter een keyboard is het makkelijker om je echte aard te laten zien
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:31
Ben benieuwd of hij de stap kan zetten. Wens hem succes mensen. Zeiken is een andere plek voor.
Vind ik leuk
vivaldi +1321
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:36
Die zit binnen notime op de bank,wordt in de winter verhuurt, om daarna
teleurgesteld terug te keren naar de jupilerdivisie. Maar hij heeft het wel
geprobeert.
Vind ik leuk
furgist +1446