'Transferverzoek Van Dijk werkt averechts: Southampton wil minstens 66 miljoen'

'Transferverzoek Van Dijk werkt averechts: Southampton wil minstens 66 miljoen'

zaterdag 12 augustus 2017 om 12:28

Virgil van Dijk lijkt maar niet weg te komen bij Southampton. De verdediger diende onlangs een officieel transferverzoek in bij The Saints, maar volgens The Daily Echo en The Sun zijn er sindsdien geen officiële aanbiedingen binnengekomen voor Van Dijk.

Van Dijk traint al enige tijd apart van de selectie en meldde zich eerder deze week zelfs ziek. Southampton blijft echter bij zijn standpunt. De Oranje-international mag alleen weg als er een bedrag van minstens 66 miljoen euro op tafel komt. Van Dijk ligt nog tot de zomer van 2022 vast op St Mary’s en is de best verdiende speler van de club.

"Het probleem is dat Virgil een van onze belangrijkste spelers is. Maar niemand hier is belangrijker dan het team", aldus manager Mauricio Pellegrino tegenover The Daily Mail. De Argentijn hoopt dat hij Van Dijk zo snel mogelijk weer kan begroeten. "Hopelijk verandert zijn standpunt. De club is vanaf het eerste moment duidelijk geweest. Hij is onderdeel van deze club, want hij heeft een contract."

Poll

Stelling: Southampton kan Van Dijk beter laten gaan

(1524 stemmen)

Plaats een reactie

Andre As +4654
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:30
66 miljoen... als je het snel zegt, valt het mee.

En de onderbouwing klinkt best redelijk en logisch.

"De club is vanaf het eerste moment duidelijk geweest. Hij is onderdeel van deze club, want hij heeft een contract."
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 12:32]
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:32
denk dat hij voor 60 miljoen alsnog gaat vertrekken. die 6 miljoen krijgen ze wel glad met bonussen ..
virgil is klaar voor de top
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:34
Yep.....en als je van Dijk vergelijkt met Sanchez dan lijkt 45 milj voor Sanchez (met veel meer potentie) een habbekrats.. ..;-).
Vind ik leuk
Andre As +4654
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:38
Verschil is dat Sanchez slechts in de eredivisie speelt.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:43
Ja, ...daarom heb ik het woord 'potentie' in mijn comment gebruikt.

Je ziet aan alles, dat Sanchez een betere verdediger gaat worden dan van Dijk (als Sanchez zich zo blijft ontwikkelen als nu het geval is). ;-).

Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:46
Het verschil is alleen dat clubs minder geld betalen voor kwaliteiten die nog (eventueel) ontwikkeld moeten worden, en een speler die al bewezen heeft die kwaliteiten te hebben én op het hoogste niveau zich staande kan houden.
Vind ik leuk
oke dan +3853
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:47
Alsof Southampton het hoogste niveau is.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:48
Nee maar de premier leaugue wel, en als je je daar staande kan houden ben je een goeie, een betere dan als je in de eredivisie een Luuk de Jong van scoren kan houden.
Vind ik leuk
oke dan +3853
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:24
Sanchez is 21 en nu zit de wereldtop achter hem aan. Toen van Dijk 21 was ging hij van Willem II naar Groningen.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ja en nu is hij 26 en een stuk beter, dat sanchez beter is dan een 21-jarige van Dijk zegt niks over de huidige van Dijk... Je hebt laatbloeiers die het goed blijven doen en spelers die te snel de hemel in worden geprezen en vervolgens weer naar beneden tuimelen. (Waarmee ik niet wil zeggen dat dat per se het geval is bij Sanchez, maar alleen dat Sanchez NU niet beter is dan een van Dijk op dit moment.
Vind ik leuk
oke dan +3853
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:44
Ieder zijn mening,prima toch. Ik zie geen wedstrijden van Southampton. Van Dijk in het Nederlands elftal heeft op mij nooit een indruk kunnen achterlaten dat hij als wereldtop word gezien. Sanchez heb ik vorig seizoen wekelijks gezien en daar ben ik stukken meer van onder de indruk.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:23
Dus je hebt je mening gebasserd op de wedstrijdjes van Oranje waarin hij een groot deel van de tijd geblesseerd was? Zegt genoeg.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:57
Wereldtop??? Wie dan, Real Madrid of Bayern München?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:10
Van Dijk is een kneus bij Sánchez vergeleken, vorig seizoen wou Barcelona hem binnenhalen en voor Barcelona B laten spelen waarop Sánchez koos voor Ajax.........als we het dan toch hebben over kwaliteit van Dijk is een amateur vergeleken bij Sánchez!
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28
Dus als Barcelona je in haar B-team wil laten spelen, maar je kiest voor Ajax, dan ben je een betere speler dan als je 2 jaar basis speelt in de premier league? Mag ik vragen of je van Dijk überhaupt heb zien spelen? Of loop je maar gewoon wat in het rond te roepen omdat het toch onmogelijk is dat een speler van Ajax slechter zou zijn dan een Nederlandse speler?
Vind ik leuk
Farmer +5383
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:48
Amateur? De enige amateur hier ben jij knuppel.

Van Dijk speelt al heel wt jaartjes aan de overkant vd Noordzee, en is begeerd door iig de hele engelse top. Dat jouw ajaciedjes niet zulke belangstelling genieten zal een trap op je lange tenen zijn, maar vooral dat laatste wat je zegt, slaat hélemaal nergens op.. Maar goed, gezien je totale relaas, zal ik je dan vergelijkbaar neerzetten; Zelfs iemand met het syndroom van Down kan nog een betere alalyse formuleren vergeleken met jou.

Oh ,en hoeveel jaar op rij laat Sanchez nu zien dat hij dit niveau aankan? Volgens mij was dit zn EERSTE seizoen op een redelijk niveau, van Dijk speelt al járen in Engeland en Schotland...

Je bent een geit...
die dikke onzin, uit zn bék schijt!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:12
André as maar Sanchez kan ook met 50 meter in z'n rug spelen, hij heeft snelheid en kan door dekkken. Kan v dijk dit ook dat weet niemand want hij speelt bij een club waar hij dat nu niet hoeft. En bij de meeste topclubs speel je wel op de middellijn als verdediger.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:44
Wat heeft Sanchez bewezen dan??? Van Dijk is 1 van de beste centrale verdedigers van de sterkste competitie ter wereld. Alle Engelse topclubs willen hem.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:53
Mwah....... Colombiaans international (no. 8 van de wereld, Nederland nr. 36)....

Winnaar Copa Libertadores, de CL van Zuid Amerika.

EL finalist met een Nederlandse club wat voor schrier onmogelijk werd gehouden (speelde de finale niet best, naar had een aanzienlijk deel in het behalen van de finale).

Om maar wat te noemen......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 12:57]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:04
Schalke en Lyon scoorde er anders lustig op los tegen deze wereldtopper. En als we de positie op de wereldranglijst nu ook al als maatstaf nemen tja dan was Dirk Kuyt in 2010 ook beter dan Messi Ronaldo en Suarez.

Iets met gekleurd Ajax brilletje ofzo.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:10
Tuurlijk.
Maar ik heb het over de ranglijst van anno NU en niet over die van 2010....
Beetje te simpel dit.

Nog een feitje... Barcelona wil 'm ook!!
En da's niet voor niks....ben benieuwd of onze Virgil ook op hun lijstje staat..

En nee.... heb geen Barça brilletje op.

Adios Marino!;-).
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:31
Hij geeft alleen aan dat je niet als argument de ranglijst van de landen kunt gebruiken omdat dan met diezelfde redenatie Kuyt ook tot de wereld top zou behoren, en een Elia, of Blind.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:39
Ik geef aan, dat ik Sanchez hoger heb zitten dan van Dijk.

Heb verder niks tegen van Dijk. Ik vind 66 milj prima alleen vind ik dat je in dat perspectief er bij Sanchez een miljoentje of 10 a 15 bovenop die 40 mag doen.
Da's puur mijn mening.

En nogmaals..kijkend naar hun CV en nasr hun voetbal (waar ter wereld ook) vind ik Sanchez vooralsnog niet veel onder doen dan van Dijk.

Verder heb ik er nu genoeg over gezegd.

Ciao tutti.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:11
1 dingetje nog voor u en de Mariner....

Lees mijn antwoord op de vraag van Puffdaddy die vroeg wat Sanchez tot nog toe bewezen had.....

Vanuit dat perspectief .mijn antwoord op oa die ranking, mss dat jullie het nu begrijpen.

Als je (basis)speler bent van een nationale ploeg van die klasse (thans nr 8 van de werekd) dan ben je goed op weg en heb je idd al bewezen wat je in je mars hebt.

Over iets (redenatie) als 'wereldtop' is hier (nog) niet aan de orde dan wel is niet relevant in deze.
Vind ik leuk
't is wat +1270
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:21
Ja dat heeft Sanchez zeker bewezen, het is een goede speler die goed op weg is. Hij heeft een goed seizoen er op zitten, goeie wedstrijden gespeeld maar soms ook mindere. Enige wat ik probeerde aan te geven is dat The Mariner een punt heeft dat een positie op de wereldranglijst niet een maatstaf is voor de kwaliteiten van een speler. Want zo staat Engeland op plek 13 en Zwitserland op plek 4, dat wil niet zeggen dat de spelers van Zwitserland beter zijn dan die van Engeland.

Het enige waar Sanchez tot nu toe goed gepresteerd heeft op niveau is in de nationale ploeg, waar van Dijk al meerdere seizoenen in de Premier League goed presteert.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:37
Goed verhaal , grotendeels mee eens, maar het is niet wat ik bedoel mbt mijn antwoord op Puffdaddy.;-).

Geeft niet, 't Is wat (het is;-)).
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:23
Waar was hij tegen Nice dan toen het erom ging.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:31
Flauw zeg.. .

Ja dat lag alleen aan Sanchez.....

Kom op, he.....niet zo goedkoop doen;-

Scoorde overigens een goede goal!!!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 16:32]
Vind ik leuk
14forever +6780
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:56
Dat denk ik dus ook...
Vind ik leuk
Woudo +4832
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:27
Sánchez meer potentie dan Virgil? Hahahaha Sánchez heeft een leuk seizoen in de eredivisie gehad DE EREDIVISIE dat stelt naar mijn mening weinig voor.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:29
Zie mijn comment hierboven.....;-).
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:35
zullen we eerst eens afwachten of die sanchez überhaupt het niveau gaat halen van van dijk? in de ere-divisie ben je al snel een goeie speler.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:02
Daarom zeg ik......'in potentie.....'
Tuurlijk moet je afwachten.
Geldt ook voor van Dijk bij een stap hogerop (Liverpool, Chelsea of welke PLtopclub ook). Is een andere discipline vereist dan, met alle respect, bij Southampton.

Desalniettemin vind ik (persoonlijk) 40 milj Sanchez tov 66 milj voor van Dijk (verschil 26 mil) op dit een te groot verschil.....;-).
Zeker gezien de CV van Sanchez. Zie mijn eerdere comment hierover.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:16
Sanchez is nu al beter dan van Dijk.
Sanchez zou op de plek van Pique of Sergio Ramos kunnen staan.
Zeg ik niet snel van spelers in de eredivisie, maar ik heb zelden zulke complete verdedigers gezien als Sanchez.
Vind ik leuk
Ginovanni +14330
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:33
Zo is het Arie!!!!

Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:07
Denk niet dat Marc Sánchez voor minder dan 70 miljoen laat vertrekken hoor, met dank aan PSG en Neymar natuurlijk die de marktconforme prijzen hebben opgeblazen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:32
Sorry maar ik vind deze jongen echt niet zo bijzonder.
En dan 66 miljoen vragen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:38
Tussen de 50 en 60 miljoen is een godsvermogen voor deze speler. Verkopen maar.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:39
En wat als niemand dit wil neertellen?????
Vind ik leuk
pinkelman +2509
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:42
Ik zie nog altijd liever spelers als de Vrij en Hoedt, die veel constanter in hun spel zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:48
idd......zo geweldig is van Dijk niet eens
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:55
Snap je..ik snap al die ophef niet

Het is geen Bonucci of zo waar het over gaat
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:55
Klein kind die van Dijk

Schat hemeltje rijk en ordinair aan werk weigering doen

Ik hoop echt dat ze hem een seizoen op de tribune zetten
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:10
Zitten en niets doen kost geld dus zal de prijs vanzelf dalen naar zo'n 50 miljoen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:24
Van Dijk speelde nog bij Groningen toen hij 20 was. Als je vergelijkt met wat Sanchez al heeft bereikt op zijn 20e dan moet je wel blind zijn om niet te zien dat Sanchez een speler is die veel meer in huis heeft. Hij komt echt bij de wereldtop.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:38
Van Dijk is ook geen 66 miljoen waard, hij is te beperkt maar ook Neymar is geen 222/300 miljoen waard als speler. Neem Pogba koste 105 miljoen geen absolute topper maar United verkocht voor 220 miljoen aan shirts met zijn naam.

Sánchez koopt je niet om shirt verkoop te stimuleren, Sánchez is iemand die eerst nog stabieler moet worden maakt nog te vaak fouten in de opbouw maar ook verdedigend vaak te slordig en te gemakzuchtig dit neemt echter niet weg dat hij zeer veel potentie heeft om een absolute killer te worden en daar zal een prijskaartje aanhangen van rond de 70 miljoen.

Dembele, Mbappe moeten al meer dan 150 miljoen opbrengen, te zot voor woorden!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:24
Spelers moeten eens een keer hun contract respecteren.
Je bent de best betaalde speler van Southampton en je hebt een dik contract getekend met je volle verstand.

Tuurlijk mag je hogerop en mag je ambitie hebben maar heb het respect voor je club en train gewoon, speel gewoon en zet je voor 100% in voor diezelfde club en meld je niet ziek.
Transfer komt vanzelf en zo niet is het geen straf om de best betaalde speler te zijn van een premier league club.
Vind ik leuk
vivaldi +1321
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:25
Ondanks het geschil tussen de club en v.Dijk is het toch het beste dat
v.Dijk gewoon gaat trainen en spelen, en zich onthoud van commentaar.
Hij moet de weg van de minste weerstand nemen,en rustig afwachten
tot Liverpool zich meldt bij de club, binnenkort, of in de winterstop.
Vind ik leuk
HveenLFC +2644
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:27
Als we ook nog Mama Sakho in de deal betrekken, dan krijgt Southampton een verdediger erbij, en is Klopp van hem af.... Ik zeg doen.
Vind ik leuk
JDW1988 +1113
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:36
Zo is dat!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:13
Virgil je hebt gewoon nog een contract....
Vind ik leuk
Teo Smith +12521
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:32
Beide partijen zijn lomp.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Transferverzoek Van Dijk werkt averechts: Southampton wil minstens 66 miljoen'