Braziliaan (18) scoort fantastisch en wordt getipt voor PSV 1: 'Lang gewacht'

    Braziliaan (18) scoort fantastisch en wordt getipt voor PSV 1: 'Lang gewacht'

    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:44

    Mauro Junior is sinds deze zomer eindelijk speler van PSV en maakt een uitstekende indruk in zijn eerste maanden in Eindhoven. De achttienjarige Braziliaan scoorde zaterdag op fantastische wijze tijdens het oefenduel van Jong PSV met Valenciennes (4-0).

    Junior wordt getipt als een speler die snel de stap naar PSV 1 kan maken. Hij is blij dat hij eindelijk in Eindhoven speelt, na een aantal stages de afgelopen jaren. "Ja, ik heb er lang op moeten wachten en ik kan nu al zeggen dat het de juiste keuze is geweest. Ik ben hier vanaf vier jaar geleden al zo vaak geweest inderdaad. PSV heeft lang geleden een gastfamilie voor me gevonden, waar ik eerder een ruime periode mocht verblijven. Het voelt dus al vertrouwd om hier te zijn en ik ken een deel van mijn ploeggenoten al wat langer", zegt Junior, die als tien en als naar binnen trekkende rechtsbuiten kan spelen, tegen het Eindhovens Dagblad.

    "Ik mag nu werken met grote voetballers en voel het vertrouwen van onze coach Dennis Haar. Wie kan in Brazilië vertellen dat hij mag werken met Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel? Ik nu dus en dat voelt geweldig", aldus de Braziliaan, die zelf nog niet denkt aan een snelle stap naar de hoofdmacht. "Ik geniet van elke wedstrijd en wacht rustig op mijn kansen."

    Plaats een reactie

    PeterWhite +337
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
    Al 2 minuten oud dit bericht en nog geen "Vervang hem voor De Jong!" reactie? Is er een storing?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47]
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
    er komt dus ook nog is wat goed nieuws uit Eindhoven ..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:24
    Niellie078 wacht op ander nieuws...
    3x raden?

    Het vroegtijdige vertrek van trainer Philip Cocu?

    Eerst ´n paar competitiewedstrijden uitzitten vriend, en dan
    ´kumt er garre op de klos, zegge ze in Hellimond...

    Vind ik leuk
    Butsbal +12372
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:11
    En derum hin ok
    Vind ik leuk
    14forever +7971
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:48
    Eigen jeugd!!


    Sorry kon het niet laten..
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:50
    dan doe ik die andere wel

    goede vervanger voor de jong :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +82369
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:30
    Hij is geen spits ;)
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:33
    dat maakt voor cocu niet uit .. locadia is ook geen linksbuiten
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +82369
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:35
    Maar Locadia kan het wel goed aanvullen aan de zijkant. Dat had kastaneer ook bij ons. Geloof nooit dat Cocu hem in de spits zal zetten. Maar snap dat het sarcasme en fucken was van jouw kant.
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:39
    haha ik weet het ouwe.. het ging idd meer om 1 van de 1e reacties
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6211
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:51
    Ik heb, behalve jou, dat nog niemand horen beweren hoor...
    Vind ik leuk
    Metalcore +38
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:49
    Gewoon in de basis gooien straks in plaats van die kansloze Bergwijn.
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:51
    dat kan natuurlijk ook nog ,, kansloze bergwijn ,,
    Vind ik leuk
    Metalcore +38
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:52
    Sorry, maar vind die jongen echt een drama. Echt zo'n eeuwig talent.
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21604
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:53
    kan ik me opzich wel in vinden .. soms heeft hij een goed momentje
    Vind ik leuk
    FCKip +428
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:57
    Want met 19 jaar had hij er natuurlijk al lang moeten staan!! Tot zo'n 23 jaar noem ik spelers nog talenten. Daarna moeten ze er toch wel staan. Bergwijn heeft dus nog maar 4 jaar.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:49
    Lekker doelpuntje
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10833
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:50
    Grote voetballers?
    Oh hij bedoelt qua lengte....
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2766
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:54
    Goede speler. Ben benieuwd of die PSV 1 gaat halen. Zou leuk zijn voor de competitie
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:57
    Dit wordt de nieuwe Ronaldo. Let op mijn woorden.
    Vind ik leuk
    3ismo +2866
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:07
    zegt een voorstopper! hoop het voor je hahahha.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +82369
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:31
    Ronaldo was een spits.
    Vind ik leuk
    slaski +2111
    zaterdag 12 augustus 2017 om 15:58
    Keeper staat verkeerd opgesteld, en gaat ook nog eens met de verkeerde hand naar de bal. Rechtshandige keeper had de bal simpel overgetikt.
    Vind ik leuk
    mirkoff +1876
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:09
    Das ook de bedoeling dat er fouten worden gemaakt anders kan er niet gescoord worden.
    Vind ik leuk
    lebonton +716
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:22
    Keeper gaat met de juiste hand naar de bal. Lees er de theorie nog maar eens op na.
    Vind ik leuk
    slaski +2111
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:28
    Dan denk ik dat ik er meer verstand van heb dan jouw theorieboekje.
    Vind ik leuk
    lebonton +716
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:58
    Je komt echt verder met een 'hoge' schouder (dus linkerarm naar rechterbovenhoek) dan met een 'lage' (rechterarm naar rechterbovenhoek). Probeer het maar eens uit.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10833
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:00
    Was de kop van dit artikel net niet iets van ''grote voetballers etc''?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7862
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:06
    Vorige week genoten van hem bij de Otten cup. Wat een talent heeft die gast. Hij scoort alleen maar mooie goals nu dus ook voor jong psv. Duurt niet lang voor hij in 1 staat. En eigen jeugd, schijnt hier belangrijk te zijn -:)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 16:07]
    Vind ik leuk
    Max Delius +2629
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:29
    Staat Lamprou in de goal van Valenciennes?
    Vind ik leuk
    Bizzy +16995
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:31
    Lekker straks tegen Az opstellen
    Vind ik leuk
    michelhx +2954
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:32
    Meteen erbij halen!
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5406
    zaterdag 12 augustus 2017 om 16:57
    Geweldige voetballer maar dat zullen onze anti PSV-ers niet willen zien. Zijn er ook nog voetballiefhebbers op dit forum of alleen van die depressievelingen die niets beters te doen hebben.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5994
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:24
    Henk? Wat een boerenlul naam.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5406
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:35
    Ihvmmdk:Jij durft je naam niet eens te vermelden....Hoe triest kan je zijn. Ook weer zo'n "voetballiefhebber" uit de grote beek
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5807
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:09
    Hij schijnt bij Cocu in te wonen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 17:36
    Mauro jr. is een geweldig talent, die PSV 1 zeker gaat halen.
    Maar of dit nou zo'n fantastisch doelpunt is? Volgens mij stond Lamprou in de goal.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 12 augustus 2017 om 18:16
    Haha wie kan zeggen dat je met V/ Bommel traint.. is ook echt een droom vsn iedereen
    Vind ik leuk
    Romario9 +9796
    zondag 13 augustus 2017 om 01:06
    Ja lach maar. Was gewoon een internationale topspeler hoor. Of je het nou wil toegeven of niet.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zondag 13 augustus 2017 om 01:30
    Dat was die zeker... Maar niet 1 om mee te pronken dat je ermee traint.. Ruud uiteraard wel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Braziliaan (18) scoort fantastisch en wordt getipt voor PSV 1: 'Lang gewacht'