Braziliaan (18) scoort fantastisch en wordt getipt voor PSV 1: 'Lang gewacht'

Braziliaan (18) scoort fantastisch en wordt getipt voor PSV 1: 'Lang gewacht'

zaterdag 12 augustus 2017 om 15:44

Mauro Junior is sinds deze zomer eindelijk speler van PSV en maakt een uitstekende indruk in zijn eerste maanden in Eindhoven. De achttienjarige Braziliaan scoorde zaterdag op fantastische wijze tijdens het oefenduel van Jong PSV met Valenciennes (4-0).

Junior wordt getipt als een speler die snel de stap naar PSV 1 kan maken. Hij is blij dat hij eindelijk in Eindhoven speelt, na een aantal stages de afgelopen jaren. "Ja, ik heb er lang op moeten wachten en ik kan nu al zeggen dat het de juiste keuze is geweest. Ik ben hier vanaf vier jaar geleden al zo vaak geweest inderdaad. PSV heeft lang geleden een gastfamilie voor me gevonden, waar ik eerder een ruime periode mocht verblijven. Het voelt dus al vertrouwd om hier te zijn en ik ken een deel van mijn ploeggenoten al wat langer", zegt Junior, die als tien en als naar binnen trekkende rechtsbuiten kan spelen, tegen het Eindhovens Dagblad.

"Ik mag nu werken met grote voetballers en voel het vertrouwen van onze coach Dennis Haar. Wie kan in Brazilië vertellen dat hij mag werken met Ruud van Nistelrooy en Mark van Bommel? Ik nu dus en dat voelt geweldig", aldus de Braziliaan, die zelf nog niet denkt aan een snelle stap naar de hoofdmacht. "Ik geniet van elke wedstrijd en wacht rustig op mijn kansen."

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
Al 2 minuten oud dit bericht en nog geen "Vervang hem voor De Jong!" reactie? Is er een storing?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47]
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:47
er komt dus ook nog is wat goed nieuws uit Eindhoven ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:24
Niellie078 wacht op ander nieuws...
3x raden?

Het vroegtijdige vertrek van trainer Philip Cocu?

Eerst ´n paar competitiewedstrijden uitzitten vriend, en dan
´kumt er garre op de klos, zegge ze in Hellimond...

Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:06
Ik heb nieuws voor hem:
Nice heeft al 2 keer verloren en is nog puntloos in Frankrijk.
Vind ik leuk
Butsbal +2985
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:11
En derum hin ok
Vind ik leuk
14forever +5989
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:48
Eigen jeugd!!


Sorry kon het niet laten..
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:50
dan doe ik die andere wel

goede vervanger voor de jong :p
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:30
Hij is geen spits ;)
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:33
dat maakt voor cocu niet uit .. locadia is ook geen linksbuiten
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:35
Maar Locadia kan het wel goed aanvullen aan de zijkant. Dat had kastaneer ook bij ons. Geloof nooit dat Cocu hem in de spits zal zetten. Maar snap dat het sarcasme en fucken was van jouw kant.
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:39
haha ik weet het ouwe.. het ging idd meer om 1 van de 1e reacties
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:51
Ik heb, behalve jou, dat nog niemand horen beweren hoor...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:49
Gewoon in de basis gooien straks in plaats van die kansloze Bergwijn.
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:51
dat kan natuurlijk ook nog ,, kansloze bergwijn ,,
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:52
Sorry, maar vind die jongen echt een drama. Echt zo'n eeuwig talent.
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:53
kan ik me opzich wel in vinden .. soms heeft hij een goed momentje
Vind ik leuk
FCKip +215
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:57
Want met 19 jaar had hij er natuurlijk al lang moeten staan!! Tot zo'n 23 jaar noem ik spelers nog talenten. Daarna moeten ze er toch wel staan. Bergwijn heeft dus nog maar 4 jaar.
Vind ik leuk
Jordanees +2549
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:49
Lekker doelpuntje
Vind ik leuk
Alain2708 +1016
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:50
Grote voetballers?
Oh hij bedoelt qua lengte....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:03
Nee man, hij denkt dat Van Bommel en Van Nistelrooy nog spelen......op de training zijn die namelijk 10x beter dan al die andere spelers
Vind ik leuk
Alain2708 +1016
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:11
Hahahahaa, dan denkt hij zeker ook dat Cocu nog een speler is?

En die knul zichzelf de hele tijd afvragen wie nou de trainer is..
Vind ik leuk
United +40394
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:31
Haha zie je daar Cocu al in zijn oude PSV shirt rondhuppelen
Vind ik leuk
Pvdsluis +1029
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:54
Goede speler. Ben benieuwd of die PSV 1 gaat halen. Zou leuk zijn voor de competitie
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:57
Dit wordt de nieuwe Ronaldo. Let op mijn woorden.
Vind ik leuk
3ismo +1897
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:07
zegt een voorstopper! hoop het voor je hahahha.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:31
Ronaldo was een spits.
Vind ik leuk
slaski +1432
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:58
Keeper staat verkeerd opgesteld, en gaat ook nog eens met de verkeerde hand naar de bal. Rechtshandige keeper had de bal simpel overgetikt.
Vind ik leuk
mirkoff +1315
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:09
Das ook de bedoeling dat er fouten worden gemaakt anders kan er niet gescoord worden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:22
Keeper gaat met de juiste hand naar de bal. Lees er de theorie nog maar eens op na.
Vind ik leuk
slaski +1432
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:28
Dan denk ik dat ik er meer verstand van heb dan jouw theorieboekje.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:45
En keeper moet 2 handig zijn. Net als voetballers 2 benig moeten zijn.
Wat is dan beter ... snel schieten met je verkeerde been of aanleggen voor je goede been?
Elke situatie is anders. De bal gaat recht over zijn hoofd heen. Maar omdat hij draait schat hij de richting verkeerd.
Maar had hij hem met zijn verkeerde hand wel gestopt?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:58
Je komt echt verder met een 'hoge' schouder (dus linkerarm naar rechterbovenhoek) dan met een 'lage' (rechterarm naar rechterbovenhoek). Probeer het maar eens uit.
Vind ik leuk
Alain2708 +1016
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:00
Was de kop van dit artikel net niet iets van ''grote voetballers etc''?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:06
Vorige week genoten van hem bij de Otten cup. Wat een talent heeft die gast. Hij scoort alleen maar mooie goals nu dus ook voor jong psv. Duurt niet lang voor hij in 1 staat. En eigen jeugd, schijnt hier belangrijk te zijn -:)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 16:07]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:29
Staat Lamprou in de goal van Valenciennes?
Vind ik leuk
Bizzy +3236
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:31
Lekker straks tegen Az opstellen
Vind ik leuk
michelhx +1864
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:32
Meteen erbij halen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:57
Geweldige voetballer maar dat zullen onze anti PSV-ers niet willen zien. Zijn er ook nog voetballiefhebbers op dit forum of alleen van die depressievelingen die niets beters te doen hebben.
Vind ik leuk
ihvmmdk +2688
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:24
Henk? Wat een boerenlul naam.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:35
Ihvmmdk:Jij durft je naam niet eens te vermelden....Hoe triest kan je zijn. Ook weer zo'n "voetballiefhebber" uit de grote beek
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:09
Hij schijnt bij Cocu in te wonen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 17:36
Mauro jr. is een geweldig talent, die PSV 1 zeker gaat halen.
Maar of dit nou zo'n fantastisch doelpunt is? Volgens mij stond Lamprou in de goal.
Vind ik leuk
AFC +987
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:16
Haha wie kan zeggen dat je met V/ Bommel traint.. is ook echt een droom vsn iedereen
Vind ik leuk
Romario9 +4151
zondag 13 augustus 2017 om 01:06
Ja lach maar. Was gewoon een internationale topspeler hoor. Of je het nou wil toegeven of niet.
Vind ik leuk
AFC +987
zondag 13 augustus 2017 om 01:30
Dat was die zeker... Maar niet 1 om mee te pronken dat je ermee traint.. Ruud uiteraard wel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Braziliaan (18) scoort fantastisch en wordt getipt voor PSV 1: 'Lang gewacht'