AZ-talent zwaar aangeslagen door knieblessure Stengs: Vreselijk

AZ-talent zwaar aangeslagen door knieblessure Stengs: "Vreselijk"

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:52

AZ-talent Guus Til zit er compleet doorheen na de eerste competitiewedstrijd van het seizoen, uit tegen PSV. Niet door de 3-2 nederlaag, maar door de knieblessure van Calvin Stengs.

Stengs ging binnen vijf minuten kermend van de pijn naar het gras met een op het oog zware knieblessure. Til stond er met zijn neus bovenop. "Ik zag wat er gebeurde, want het was best dicht bij mij", vertelt de jonge middenvelder van AZ aan FOX Sports.

"Hij maakte een onnatuurlijke beweging", vervolgt de aangeslagen Til over Stengs, die is overgebracht naar het ziekenhuis in Eindhoven. "Ik zag meteen dat het niet goed was. Hij maakte ook meteen een handgebaar naar de kant. Vreselijk."

Til leeft extra mee met Stengs door hun gedeelde ervaringen van de laatste maanden. "Weet je, we hebben ons in de voorbereiding samen in de basis geknokt. Dus er zit wel wat meer gevoel bij dan normaal gesproken."

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:57
Het is net familie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:58
Hoop dat het meevalt voor Stengs, maar ik vrees het ergste.
Sterkte !
Vind ik leuk
0343 +351
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:00
Vreselijk voor die jongen. Was wel benieuwd naar zijn ontwikkeling dit seizoen. Spoedig herstel!
Vind ik leuk
pinkelman +2509
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:03
Wat is dit AZ goed met die Jahanbakhsh en dit grote talent Stengs.
Wellicht zal men het weer over Lozano hebben maar als die Stengs niet geblesseerd was geweest ben ik er van overtuigd dat we een gala show hadden gekregen door twee van de eredivisie beste flankspelers alireza en calvin Stengs.
Doodzonde dat we slechts een tiental minuten beide spelers samen aan het werk hebben gezien maar het zag er veel belovend uit als ze straks weer bij elkaar komen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 21:06]
Vind ik leuk
Harrie82 +2179
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:21
Dat had kunnen zijn.
Maar door zijn jeugdigheid vliegt hij er onnodig in. Waardoor hij zich blesseert en als het tegenzit het einde seizoen voor hem is.
Dan kan je dit leuk opschrijven, maar het zijn geen feiten geworden en we zullen het mogelijk nooit weten.

De feiten zijn dat PSV met 3-2 wint, in een mooie wedstrijd voor de neutrale supporter.
En waar PSV weer gaat inzakken na een voorsprong, dus hetzelfde doet als afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:45
Jahanbakhsh was degene die het 1e doelpunt door dom bal verlies, en dat was niet de enige keer in deze wedstrijd van hem, inleidde. Op het middenveld over 3 meter en na rust kan hij 2x de beslissende pass geven dat ze 2x alleen voor de keeper komen maar alle keren de verkeerde eindpass. Hij leidt teveel balverlies doet ook veel goede dingen dat dan weer wel. Te wisselvallig. Kan veel meer rendement uit zijn spel halen als hij rustiger aan de bal wordt. AZ had Psv vandaag vooral na rust kunnen slachten. Behoudens 20 minuten in de 1e helft was AZ de betere ploeg maar de doelpunten tellen en was de scheidsrechter met gele kaarten op de hand van Psv wat overigens geen invloed op de wedstrijd had. van Ginkel had bv in de 1e helft een 100% gele kaart verdiend toen hij een veelbelovende aanval van AZ om zeeop hielp door Vejinovic opzichtig vast te houden maar er alleen met een standje vanaf kwam. Duidelijk thuisfluiterij van wat eens de beste scheids van Nederland was.
Vind ik leuk
masterpsv +4785
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:08
Sterkte toegewenst stengs!
Vind ik leuk
AFC +3786
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:09
Die speelt dit seizoen niet meer
Vind ik leuk
goekie4 +938
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:15
Dat denk ik ook, hopelijk heeft hij alleen zijn banden verrekt, maar die kans is helaas klein afgaand op de beelden. Erg sneu, aangezien hij goed begon!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:34
Stengs is een speler die iets extra's heeft dat hij nu geblesseerd is met op het oog een zware blessure werpt hem ver terug, helaas had hem graag het hele seizoen zien spelen.
Vind ik leuk
mchollie +2283
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:49
Verschrikkelijk dit, AZ speelde PSV gewoon van de mat en dan gebeurd dit, zo zonde en succes Calvin met je herstel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AZ-talent zwaar aangeslagen door knieblessure Stengs: "Vreselijk"