Update: AZ komt met Stengs-update: komende dagen aanvullend onderzoek

Update: AZ komt met Stengs-update: komende dagen aanvullend onderzoek

zondag 13 augustus 2017 om 12:26

De naar verwachting lange afwezigheid van Calvin Stengs doet John van den Brom meer dan de 3-2 nederlaag tegen PSV. De AZ-trainer houdt rekening met een lange absentie van zijn vleugelaanvaller.

"Hoe het met hem is? Slecht", zegt Van den Brom na afloop in gesprek met FOX Sports. "We verliezen, dat is vervelend, maar we verliezen ook Calvin. Zoals het er nu naar uitziet, is het heel slecht. Die zijn we voorlopig even kwijt. We moeten het afwachten, maar de dokter was negatief. Je moet hem een hart onder de riem steken. Een kind van achttien dat loopt te huilen op de brancard. Dat gaat wel even door je heen. Dan voel je met elkaar mee."

Ondanks dat Stengs pas achttien jaar is, speelt hij een grote rol in de metamorfose van AZ. "We zijn bezig met een nieuwe start bij AZ. Daar heeft Calvin een belangrijke rol in gespeeld. Hij is een van de belangrijkste spelers geworden. Als je hem na vijf minuten al weg ziet vallen, doet dat ook wat met zijn maatjes."

Update 13/8 12.26: AZ kan nog geen uitsluitsel geven over de ernst van de blessure van Calvin Stengs. De achttienjarige aanvaller viel tegen PSV (3-2 nederlaag) uit met een op het oog zware knieblessure. De Alkmaarse club communiceert zondag dat Stengs de komende dagen aanvullend onderzoek ondergaat.

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Plaats een reactie

royco88 +2883
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:26
Sterkte maat!
Vind ik leuk
Aal +14075
zondag 13 augustus 2017 om 12:29
Heel veel sterkte. Zoiets komt nooit uit qua moment, maar dit is extra zuur.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:28
Zag er inderdaad heel slecht uit , hopen dat het meevalt en dat alleen schade is aan zijn banden en niet zijn kruisbanden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:48
wens hem een spoedig herstel toe .
Vind ik leuk
chicken +5990
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:31
Niet zo mooi...hoe het gebeurt is is nieteens belangrijk. Veel sterkte en volledig herstel gewenst.
Vind ik leuk
Roya +575
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:35
Een spoedig herstel gewenst
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:36
Mooie reactie van vd Brom
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:37
Is niet de eerste keer dat we van de Brom met natte ogen voor de camera zien als trainer van AZ, een tijd terug ook toen die speler in de EL een goal maakte en door de keeper neer gebeukt werd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:46
Is toch logisch hij geeft om zijn spelers
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:51
Ja, dat is zeker logisch, het viel me gewoon op dat het niet zo lang geleden ook al gebeurde. In en in triest natuurlijk en een klap voor de mensen van AZ.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Doe niet zo hysterisch man, er is niemand dood.
Vind ik leuk
Foebele +32735
zondag 13 augustus 2017 om 13:26
Wat lul je dom, wie zegt dat ik hysterisch doe? Wat the fuck mankeert sukkels zoals jij door dit soort onzin uit te kramen!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:29
In en intriest en een klap voor de mensen van AZ. Ja, dat is nogal hysterisch.
Vind ik leuk
Foebele +32735
zondag 13 augustus 2017 om 13:33
Is jouw beleving, zegt dus alles over jou!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:35
Hiermee geef je eigenlijk aan dat jouw bijdrages totaal niet interssant zijn. Dank voor de bevestiging.
Vind ik leuk
Foebele +32735
zondag 13 augustus 2017 om 13:41
Heb je het nu tegen jezelf? Moet wel, want je voegt niets toe, doet niets meer dan iemand op de man aanvallen.

Succes met je sneue leven.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:49
Vind het hem juist wel sieren eigenlijk, gewoon een menselijke reactie.. die situatie van Wuytens was destijds namelijk behoorlijk vervelend
Vind ik leuk
Foebele +32735
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:51
Vind ik ook, ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat ze daar recent wel wat mee maken met vervelende blessure gevallen in de selectie. Dat geeft toch een tik aan de groep, maar kan ook weer tot verbroedering zorgen rond hun gekwetste teamgenoot.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:53
Aah oké dan had ik het even verkeerd geinterpreteerd, maar begrijp wat je bedoeld.. wordt je niet vrolijk van dit soort zaken
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:40
Zeker Oranje waardig materiaal voor op de lange termijn.

Sterkte Calvin!
Vind ik leuk
Mo +6579
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:42
Zag er heel naar uit. Hoop voor die jongen en heel Nederland dat hij zo snel mogelijk weer op het veld staat want het is af en toe een genot om naar te kijken
Vind ik leuk
pico323 +2969
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:45
Vraag me af of die Brom wel geschikt is voor betaald voetbal als trainer. Altijd veel te emotioneel.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:02
Er zijn juist te weinig mensen die emotie durven te laten zien in dit 'stoere macho' wereldje.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:36
Dus als die emotioneel is om dit soort zaken is hij geen goede trainer? Nu vind ik het overigens geen goede trainer maar dat terzijde...

Simeone ook best emotioneel maar dan anders ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:48
Pffff wat klote voor deze talentvolle jonge speler... De beelden deden me gelijk denken aan de vreselijke blessure van Borussia Dortmund jeugdspeler Dario Scuderi, dit helaas niet meer kan voetballen. Laten we hopen op snel herstel voor Stengs, want dat had eigenlijk zíjn jaar moeten worden!
Vind ik leuk
pinkelman +2509
zaterdag 12 augustus 2017 om 21:56
Stengs is zo goed, dat zag je meteen in de eerste minuten al.
Zou doodzonde zijn want dit seizoen kunnen Alireza en Stengs nog samen spelen, volgend seizoen zal ALireza denk ik voor grof geld naar de P.L gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:43
John succes met de rest van je kinderen dit seizoen!
Vind ik leuk
mchollie +2283
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:44
Oh wat een rot blessure, vallend op je knie die dan de verkeerde kant opdraait, ik hoop echt voor hem dat het mee valt en dat hij snel weer aansluit bij het eerste.

je zag dat hij echt een goede swung bracht in het elftal.\\Zo erg dit, succes Calvin.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:27
Ja zag er vreselijk uit
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:29
Hopen dat het meevalt ! S6
Vind ik leuk
Gu3rilla +13837
zondag 13 augustus 2017 om 12:39
Denk dat hij helaas alles rondom zijn knie heeft afgescheurd.
Vind ik leuk
pos +4358
zondag 13 augustus 2017 om 12:50
Klote begin van het seizoen zo. Weet niet of aanvullend onderzoek nu enigszins positief moet worden uitgelegd of niet.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:56
Calvin Stengs is een heel groot talent.
Heel erg jammer dat dit hem moet overkomen.
Sterkte en hopelijk een snel en goed herstel.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:15
Zag er echt akelig uit. Die gaat dit seizoen niet meer spelen vrees ik. Veel sterkte, jongen.
Vind ik leuk
buddha +4588
zondag 13 augustus 2017 om 14:16
ooooeeeeffff die moet ik ff wisselen in mn topcoach team :(
Vind ik leuk
Bennie498 +1005
zondag 13 augustus 2017 om 14:22
Sterkte jongen !! Na dit seizoen gewoon lekker ballen bij Feyenoord !
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:20
Nou deze update geeft alweer een beetje hoop. Als zijn kruisbanden er af hadden gelegen was verder onderzoek niet nodig geweest. Duimen maar dat dit sieraad dit jaar nog aan het voetballen komt want hij voegt echt wat toe aan het spel van AZ.
Balvast, sterk in de kleine ruimtes, overzicht en een goed schot. Topper in wording.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: AZ komt met Stengs-update: komende dagen aanvullend onderzoek