Gullit diep onder de indruk: 'Hij moest echt springen voor z'n leven'

Gullit diep onder de indruk: 'Hij moest echt springen voor z'n leven'

zaterdag 12 augustus 2017 om 22:04

Diego Maradona was zaterdagavond aanwezig in het Philips Stadion en kwam daar Ruud Gullit tegen. De assistent-bondscoach van het Nederlands elftal was na afloop bijzonder lyrisch over de voormalig Argentijnse superster.

"Hij was echt de allerbeste. Hij was zo goed. Messi is geweldig, maar Maradona had niet de bescherming die hij heeft. Hij moest echt springen voor z'n leven. Hij brak een keer z'n enkel, verder niets. En dan nog zó goed zijn. Ik heb zo vaak tegen hem gespeeld. Wat hij liet zien, was echt ongelooflijk."

Ook PSV-icoon Willy van de Kerkhof komt aan het woord. "Ik heb een keer tegen hem gespeeld toen hij achttien of negentien jaar was in een jubileumswedstrijd van de FIFA. Hij was nog niet zo bekend, maar wel al een goede voetballer. Je kon zien dat het een talent was." 

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 22:11
Die foto met die sigaar is echt goud hahah
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:15
Iedereen heeft het over dat Maradonna een vervelende en een nare vent is buiten het veld...net alsof ze die mannetje in real life kennen?!?!?!

Vind ik leuk
Gazza +262
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:02
Hij zou afgelopen jaar hier bij de plaatselijke voetbalclub op uitnodiging komen van enkele advocaten. Alles was al geregeld en er waren voor 50000 euro aan onkosten betaald. Meneer wilde 2 hoeren die niet groter waren dan hij en hij wilde een limosine. In madurodam waren geen hoeren te krijgen dus de deal ging niet door.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:32
Joh? Moest jij soms de hoeren regelen?
Vind ik leuk
Gazza +262
zondag 13 augustus 2017 om 10:23
Je vriendin wilde niet gap!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:59
Klopt. Maar we weten dat jouw moeder dit soort praktijken altijd voor een prikkie doet? Je had dus niet ver hoeven te zoeken ;-)
Vind ik leuk
Gazza +262
zondag 13 augustus 2017 om 11:03
Ik denk dat mijn ma met haar 69 iets te oud is voor maradona. Hij houdt meer van kinderen. Heb je zijn vriendin zien zitten?? Kon zijn kleindochter zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:38
Nee je bent een prettige vent als je vanaf je oprit een journalist beschiet met een luchtbuks :)
Vind ik leuk
slaski +1849
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:18
Een proleet die toevallig erg goed kon voetballen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:32
Lkkr voetbal inside gecheckt pik ;-)
Vind ik leuk
slaski +1849
maandag 14 augustus 2017 om 08:38
Doe niet zo popi met je pik man.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:57
Haha doe is nie popi wanneer je copycat bent, Pikk
Vind ik leuk
slaski +1849
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:25
Ik ben copycat ? Jij dan met je v.d. Gijp act ? PIK ?.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:13
Pik is een algemeen woord. Jij copycat een hele zin van Derksen.

Maar hey Fritsz maakt verder niet uit, doe je ding ;-)
Vind ik leuk
slaski +1849
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:43
Is goed Sjaak ;-)
Vind ik leuk
Johan.l +4067
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:52
Likken op mars, mars bah
Vind ik leuk
Johan.l +4067
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:54
Je kan het niet vergelijken Diego aan de drugs, en Die andere twee in een hele andere tijd. Cruijff was in en buiten het veld van ongehoorde grote klasse
Vind ik leuk
cheeks +2221
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:29
Cruijff was in 74 en 78 buiten het veld een gigantische klootzak. Zorgde voor tweespalt in 74 en in 78 deed ie niet mee omdat hij privileges wilde hebben omdat hij op zijn eigen merk schoenen wilde spelen. Dat mocht niet dus liet hij Nederland in de steek. Noem ik geen grote klasse.
Vind ik leuk
Leffe +955
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:36
Das niet waar!!, maar Nederland is heel goed in-doe maar gewoon, doe je al gek genoeg!!.,, maw-vooral je kop niet boven t maisveld uitsteken.Kijk eens hoe hij in Spanje werd gewaardeerd.,,en hier maar zeiken over hem!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:29
De schrik bij Tontje zit er goed in bij het beginbeeld vh filmpje :-) :-) :-) zou t net zo'n angsthaas zijn als zijn trainer??
Vind ik leuk
Leffe +955
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:32
Je kan geen vergelijking maken met Maradona en een ander.Hij heeft Napoli kampioen gemaakt en heilig bevonden daar. Ik vond dat schitterend toen die tijd.En ik vond hem veel beter in het Nat-elftal dan nu Messi, Messi is goed bij Barca, maar niet in het Nat-elftal zoals Maradona was.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:49
Ik lees hier allerlei negatieve verhalen over Maradona. Zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik heb hem deze week in Mierlo verschillende keren gezien. Hij neemt voor alle mensen ruim de tijd om op de foto te gaan. Tja, dat die dameskapper uit Enschede voor Jan Lul kwam, tja dat 'ie kunnen weten als God aan een biertje zit........... het is Brabant!
Vind ik leuk
Markus80 +1285
zondag 13 augustus 2017 om 00:08
Springen voor zijn leven? Het voetbal is zoveel sneller geworden dat hij de acties van toen nooit meer had kunnen maken.

Zou hij in het hedendaagse voetbal nog snel genoeg zijn?

Als je nu een dribbel inzet vanaf het middenveld, staan er eerst twee controleurs op het middenveld, verdedigen er aanvallende middenvelders mee en staan er doorgaans twee slopers in de verdediging. De acties van toen zijn nu niet meer mogelijk. Ik zie het hem nu niet meer doen.

Het was een fenomeen, maar de acties van verschillende sterren van toen zijn gewoon niet meer mogelijk.

Daarnaast vind ik het helemaal niet zo geweldig wat hij tijdens en na zijn carrière heeft gedaan. Een gevallen ster, niet meer niet minder. Een type Gascoigne in mindere mate.
Vind ik leuk
hantayo +828
zondag 13 augustus 2017 om 13:54
Technisch met de bal, onnavolgbaar. Maar voetbal is meer dan dat. Ik denk dat ik Cruijff meer waardeer. Maar daarvan heb ik ook meer gezien. Had Maradona maar zo'n vrouw gehad als Cruijff had die hem een beetje uit de chit had geholpen en tegenwicht had geboden. Cruijff was ook een dominante intrigant hoor, maar thuis wist ie zijn plek.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gullit diep onder de indruk: 'Hij moest echt springen voor z'n leven'