Gullit diep onder de indruk: 'Hij moest echt springen voor z'n leven'

Gullit diep onder de indruk: 'Hij moest echt springen voor z'n leven'

zaterdag 12 augustus 2017 om 22:04

Diego Maradona was zaterdagavond aanwezig in het Philips Stadion en kwam daar Ruud Gullit tegen. De assistent-bondscoach van het Nederlands elftal was na afloop bijzonder lyrisch over de voormalig Argentijnse superster.

"Hij was echt de allerbeste. Hij was zo goed. Messi is geweldig, maar Maradona had niet de bescherming die hij heeft. Hij moest echt springen voor z'n leven. Hij brak een keer z'n enkel, verder niets. En dan nog zó goed zijn. Ik heb zo vaak tegen hem gespeeld. Wat hij liet zien, was echt ongelooflijk."

Ook PSV-icoon Willy van de Kerkhof komt aan het woord. "Ik heb een keer tegen hem gespeeld toen hij achttien of negentien jaar was in een jubileumswedstrijd van de FIFA. Hij was nog niet zo bekend, maar wel al een goede voetballer. Je kon zien dat het een talent was." 

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 22:11
Die foto met die sigaar is echt goud hahah
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:15
Iedereen heeft het over dat Maradonna een vervelende en een nare vent is buiten het veld...net alsof ze die mannetje in real life kennen?!?!?!

Vind ik leuk
Gazza +161
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:02
Hij zou afgelopen jaar hier bij de plaatselijke voetbalclub op uitnodiging komen van enkele advocaten. Alles was al geregeld en er waren voor 50000 euro aan onkosten betaald. Meneer wilde 2 hoeren die niet groter waren dan hij en hij wilde een limosine. In madurodam waren geen hoeren te krijgen dus de deal ging niet door.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:32
Joh? Moest jij soms de hoeren regelen?
Vind ik leuk
Gazza +161
zondag 13 augustus 2017 om 10:23
Je vriendin wilde niet gap!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:59
Klopt. Maar we weten dat jouw moeder dit soort praktijken altijd voor een prikkie doet? Je had dus niet ver hoeven te zoeken ;-)
Vind ik leuk
Gazza +161
zondag 13 augustus 2017 om 11:03
Ik denk dat mijn ma met haar 69 iets te oud is voor maradona. Hij houdt meer van kinderen. Heb je zijn vriendin zien zitten?? Kon zijn kleindochter zijn.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:38
Nee je bent een prettige vent als je vanaf je oprit een journalist beschiet met een luchtbuks :)
Vind ik leuk
slaski +1451
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:18
Een proleet die toevallig erg goed kon voetballen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:32
Lkkr voetbal inside gecheckt pik ;-)
Vind ik leuk
slaski +1451
maandag 14 augustus 2017 om 08:38
Doe niet zo popi met je pik man.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:57
Haha doe is nie popi wanneer je copycat bent, Pikk
Vind ik leuk
slaski +1451
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:25
Ik ben copycat ? Jij dan met je v.d. Gijp act ? PIK ?.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:13
Pik is een algemeen woord. Jij copycat een hele zin van Derksen.

Maar hey Fritsz maakt verder niet uit, doe je ding ;-)
Vind ik leuk
slaski +1451
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:43
Is goed Sjaak ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:31
De beste was nog altijd Cruijff die overal kon spelen en een elftal 50% beter liet spelen dat konden anderen niet ook Maradona had dit vermogen niet dat neemt echter niet weg dat hij na Cruijff de beste was beter dan Messi en Ronaldo samen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:44
Cruijff was erg goed, maar Maradona zeker beter
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:56
Zoek eens beelden van Cruijff en leg die naast Maradona, als je dan nog van mening bent dat Maradona beter was zou ik opticien bezoek aanraden. Cruijff liet een ploeg beter spelen er is en was geen andere speler die dit kon of kan en denk ook niet dat er ooit weer zo iemand komt.

Het is niet zo dat ik Cruijff kies als Ajacied en Nederlander hoor maar puur op kwaliteit, sommige noemen Pele maar dat was een houtenklaas die toevallig goals kon maken een verfijnde techniek had hij niet..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:15
Cruijff maakt niet in xijn eentje Nederland wereldkampioen , Maradona wel!
Ik vind Cruijff wel een wereldvoetballer, maar Maradona beter
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:20
Eens. Maradonna heeft zowel Argentinië als Napoli beter gemaakt. Wat een onzin dat hij geen team beter kon maken. Daarbij kan je Cruijff en Maradonba niet vergelijken, zoals je ook Ronaldo/Messi en Maradonna niet kunt vergelijken. Andere tijden, waarbij het voetbal compleet anders is geworden. Qua snelheid, qua mentale hardheid en qua aandacht (pers, publiek).
Vind ik leuk
rpaulp50 +1517
zondag 13 augustus 2017 om 03:54
Maar waarom toch al die kinderachtige strijd "wie de beste was........"
Je kan ze niet vergelijken en zijn allemaal fenomenale spelers waar de ganse wereld van genoten heeft ( incl. Pele ).
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:26
Nederland is nooit wereldkampioen geweest dus daar loopt het al mank, Cruijff was veel completer dan Maradona en liet een elftal beter spelen Ajax, Barcelona, Feyenoord en Nederlands elftal terwijl hij bij zowel Barcelona en Feyenoord bij een middelmatige ploeg kwam. Maradona had bij Napoli en het Argentijns elftal alleen maar sterren om zich heen.
Vind ik leuk
Nashua +3347
zondag 13 augustus 2017 om 01:21
Met een bewuste handsbal, hoe droevig . . .
Vind ik leuk
cheeks +782
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:26
Maradona was gewoon veel beter. Simpel. Maakte in zijn eentje promovendus Napoli kampioen. Maakte Argentinie wereldkampioen. Heb ik Cruijff nooit zien doen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:27
Wat deed Cruijff op zijn ouwe dag met Feyenoord, beter laten spelen en Napoli was een samen gekocht elftal dus als je iets wil vergelijken moet je het ook goed doen!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:40
Maradona heeft Napoli naar t kampioenschap gesleept, met n redelijke selectie destijds, en Cruijff deed dat met Feyenoord inderdaad. Maar toch vond ik Maradona briljant op t veld,en kon met briljante techniek een tegenstander oprollen. Cruijff had ook hetzelfde, maar toch had Maradona nog meer liefde met de bal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:47
Bekijk Cruijff eens in de periode 1970/1973 bij Ajax en later bij Barcelona zijn bal aannames waren vele malen beter dan die van Maradona ook de versnelling die Cruijff had heeft Maradona nooit gehad. Maradona is een kabouter daarom lijkt hij van niveau Cruijff maar was het bij lange na niet.

Cruijff op 1

Maradona op 2

Dan een tijdje niks

Eusébio op 3
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:57
Hoe kan Cruijff nou de beste van wereld allertijden zijn terwijl hij niet eens de beste allertijden van Nederland is \was. Want Robben is beter. Die konen kan het bij veel meer clubs.
Vind ik leuk
Gerro +2261
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:21
Over smaak valt te twisten maar in ieder geval waren ze wel de beste van hun tijd. Al heeft geboren ajaxied wel een punt dat Cruijff op bijna elke positie kon spelen en ook andere beter liet spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:53
Uiteraard moet je het wel in de tijdsgeest plaatsen van de periodes waarin beide spelen, je kunt het niet vergelijken met nu waarin alles vele malen sneller gaat.
Vind ik leuk
Gerro +2261
zondag 13 augustus 2017 om 00:00
Beide spelers zouden in deze periode opnieuw tot de grote der aarde horen zoniet de allerbeste zijn daar hadden beide gewoon alle talenten voor. Daarnaast is het spel niet alleen sneller geworden maar zijn er ook grote ontwikkelingen geweest op gebied van medische begeleiding,de kleding het schoeisel etc. Dus ieder vergelijking tussen toen en nu gaat mank.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:12
Weet ik niet, Cruijff misschien als linksbuiten Maradona tussen al die schoppers vandaag de dag betwijfel het en als je dan ook nog de asociale schoppers van ADO hebt dan ligt hij langer te revalideren dan dat hij op het veld staat
Vind ik leuk
Gerro +2261
zondag 13 augustus 2017 om 00:23
je heb er de ballen verstand van.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:27
Klopt maar ik beweer dan ook niet dat ze wereldsterren zouden zijn in deze tijd zoals jij, daarvoor moet je toch in andere wereld leven dan ik.=))
Vind ik leuk
Gerro +2261
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
Misschien moet je eens wat YouTube filmpjes gaan bekijken van beide heren en kom je wel tot die conclusie en uit je droomwereld. Mensen zoals Gullit,van Marwijk en nog vele andere die al heel lang meelopen in de voetballerij en die veel gezien hebben beamen dat beide spelers van de buitencategorie waren en dat ook nu ook weer zouden zijn omdat alle basis kwaliteiten bij beide meer dan aanwezig waren. Er zijn er maar weinig die in de buurt komen van de traptechniek van Marradonna van en er zijn ook maar weinig die in de buurt komen van het spelinzicht van Cruijff om maar 1 van hun vele kwaliteiten te benoemen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:21
Heb beide heren in echt zien voetballen dus kan wel de conclusie trekken dat Cruijff beter was daar heb ik geen youtube voor nodig.
Vind ik leuk
Gerro +2261
zondag 13 augustus 2017 om 13:49
Cruijff is naar mijn idee ook completer dan Marradonna maar dat je er aan twijfelt of beide heren als ze nu weer 22 waren niet weer tot de absolute top zouden behoren kan ik niet bevatten.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:54
Omdat het voetbal anders is dan destijds, heb het niet over hun technisch vermogen met de bal en hun inzicht die is ongeëvenaard maar het spel is bijv. sneller geworden en weet niet of beide daarin zouden passen.
Vind ik leuk
Gerro +2261
zondag 13 augustus 2017 om 14:10
Tja daar heb ik dus geen enkele twijfel over. Bovendien bepaald het technisch vermogen en techniek nog altijd voor een heel groot deel het voetbal.
Vind ik leuk
robson81 +1492
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:53
Eens!cruijff is de beste aller tijden!verre weg de meest complete speler ooit!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:58
Zo is het maar net, Cruijff was de compleetste speler ooit net zo als Nico Rijnders de hardste middenvelder ooit was en daar kon zelfs Neeskens een puntje aan zuigen!
Vind ik leuk
Johan.l +2755
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:52
Likken op mars, mars bah
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:54
Nu maar hopen dat moeders zich geschoren heeft zodat je niet eerst hoeft te flossen tijdens het likken aan haar marsje
Vind ik leuk
Johan.l +2755
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:54
Je kan het niet vergelijken Diego aan de drugs, en Die andere twee in een hele andere tijd. Cruijff was in en buiten het veld van ongehoorde grote klasse
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:00
Ook dat, Maradona spoort voor geen meter met al dat dope in zijn lijf. Cruijff had klasse Maradona is en was een straatschoffie
Vind ik leuk
cheeks +782
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:29
Cruijff was in 74 en 78 buiten het veld een gigantische klootzak. Zorgde voor tweespalt in 74 en in 78 deed ie niet mee omdat hij privileges wilde hebben omdat hij op zijn eigen merk schoenen wilde spelen. Dat mocht niet dus liet hij Nederland in de steek. Noem ik geen grote klasse.
Vind ik leuk
Leffe +260
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:36
Das niet waar!!, maar Nederland is heel goed in-doe maar gewoon, doe je al gek genoeg!!.,, maw-vooral je kop niet boven t maisveld uitsteken.Kijk eens hoe hij in Spanje werd gewaardeerd.,,en hier maar zeiken over hem!!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:49
Even een correctie, het was zijn vrouw Danny die zorgde voor tweespalt en dat hij op zijn eigen merk schoenen wou spelen is logisch waarom zou jij op een ander merk schoenen gaan spelen en jezelf daarmee uit de markt prijzen.
Vind ik leuk
Santi +7989
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:12
Diego zal wel blij zijn dat er witte strepen op ons tenue staan :D
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:29
De schrik bij Tontje zit er goed in bij het beginbeeld vh filmpje :-) :-) :-) zou t net zo'n angsthaas zijn als zijn trainer??
Vind ik leuk
Leffe +260
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:32
Je kan geen vergelijking maken met Maradona en een ander.Hij heeft Napoli kampioen gemaakt en heilig bevonden daar. Ik vond dat schitterend toen die tijd.En ik vond hem veel beter in het Nat-elftal dan nu Messi, Messi is goed bij Barca, maar niet in het Nat-elftal zoals Maradona was.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:49
Ik lees hier allerlei negatieve verhalen over Maradona. Zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik heb hem deze week in Mierlo verschillende keren gezien. Hij neemt voor alle mensen ruim de tijd om op de foto te gaan. Tja, dat die dameskapper uit Enschede voor Jan Lul kwam, tja dat 'ie kunnen weten als God aan een biertje zit........... het is Brabant!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:08
Springen voor zijn leven? Het voetbal is zoveel sneller geworden dat hij de acties van toen nooit meer had kunnen maken.

Zou hij in het hedendaagse voetbal nog snel genoeg zijn?

Als je nu een dribbel inzet vanaf het middenveld, staan er eerst twee controleurs op het middenveld, verdedigen er aanvallende middenvelders mee en staan er doorgaans twee slopers in de verdediging. De acties van toen zijn nu niet meer mogelijk. Ik zie het hem nu niet meer doen.

Het was een fenomeen, maar de acties van verschillende sterren van toen zijn gewoon niet meer mogelijk.

Daarnaast vind ik het helemaal niet zo geweldig wat hij tijdens en na zijn carrière heeft gedaan. Een gevallen ster, niet meer niet minder. Een type Gascoigne in mindere mate.
Vind ik leuk
hantayo +562
zondag 13 augustus 2017 om 13:54
Technisch met de bal, onnavolgbaar. Maar voetbal is meer dan dat. Ik denk dat ik Cruijff meer waardeer. Maar daarvan heb ik ook meer gezien. Had Maradona maar zo'n vrouw gehad als Cruijff had die hem een beetje uit de chit had geholpen en tegenwicht had geboden. Cruijff was ook een dominante intrigant hoor, maar thuis wist ie zijn plek.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gullit diep onder de indruk: 'Hij moest echt springen voor z'n leven'