Huntelaar: 'Dat is niet ideaal. We kregen dat zaterdag te horen'

Huntelaar: 'Dat is niet ideaal. We kregen dat zaterdag te horen'

zondag 13 augustus 2017 om 07:19

Klaas-Jan Huntelaar wil het plotse ontbreken van Davinson Sánchez niet als excuus aanmerken voor het verlies van Ajax. De Amsterdammers gingen in de seizoensopener verrassend onderuit bij Heracles Almelo: 2-1.

Maar daar had het ontbreken van Sánchez weinig mee te maken, aldus de spits. "Dat is niet ideaal, maar iedereen was gefocust op de wedstrijd. We kregen dat vandaag (zaterdag, red.) te horen. Uiteindelijk is de wedstrijd leidend, dus probeer je je niet door andere dingen af te laten leiden of wat dan ook", zegt The Hunter in gesprek met FOX Sports.

Huntelaar begon op de bank en kreeg de taak om na de 2-1 van Heracles wat te forceren. "Je wilt winnen, dus het is duidelijk dat je dan niet blij bent. In de sport kun je winnen en verliezen. Het ligt aan onszelf. Wat voor opdracht ik kreeg? Proberen de winnende te maken en zorgen dat er kansen zouden komen. Dat we de wedstrijd naar ons toe konden trekken."

Plaats een reactie

RDB2402 +903
zondag 13 augustus 2017 om 07:21
Ik word net wakker en dan lees je de vraag welke taak Huntelaar kreeg bij zijn invalbeurt ... is dit serieus ? Goeie vraag zeg van die journalist ...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 07:38
Ik word net wakker en lees dat mijn club ECHT verloren heeft. Heel even dacht ik dat ik gedroomd had gisteravond en de wedstrijd niet gezien heb.
Heel even dacht ik dat ik de wissel van Dijks en het laten staan van Schone zou begrijpen. Heel even moest ik in mijn ogen wrijven rond minuut 46 dat Neres/Cerny er nog niet in was gebracht voor Younes.
Heel even zag ik zelfs een glimp van Marc Overmars die niet een counter-aanbieding gedaan had NADAT er een bod binnen kwam op zijn sterspeler maar zoals altijd pas actie onderneemt als er al veel verloren is...
Vorig jaar geen CL en toen opeens kon Ziyech wel komen, nu geen CL en dan de beste verdediger van het land verkopen?
Ik snap het beleid niet meer.
Dijks weg, Dijks terug?
Veltman weg, Veltman terug, verlengen en aanvoerder?
Neres kopen maar nooit de kans geven? (Marcel/Peter)
Tete blijft, Tete gaat en de verdediging schuttert opzichtig. Viergever waar niemand een cent voor gaf die opeens "leiding" moet geven...
Heftig om zo wakker te worden :(
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 12:24]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:08
Mooi verwoord! Sterkte vandaag.
Vind ik leuk
Diamant07 +3698
zondag 13 augustus 2017 om 08:27
Succes.
Vind ik leuk
John M. +2195
zondag 13 augustus 2017 om 08:51
Ga maar weer slapen, Overmars kan toch geen beslissing nemen want dat kost geld.
Vind ik leuk
masterpsv +3561
zondag 13 augustus 2017 om 10:14
Lol
Vind ik leuk
Lemon +1053
zondag 13 augustus 2017 om 12:19
Moet je nagaan hoe Marc wakker wordt. Hij heeft zich de afgelopen jaren duidelijk ontwikkelt als TD, maar wordt nog steeds geconfronteerd met die Engelse transferzucht. We moeten gewoon spelers kopen omdat ze dat overal doen. Lekker dan.
Vind ik leuk
Tfoe +37
zondag 13 augustus 2017 om 12:45
Wauw....niets aan toe te voegen..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:24
Goed gezegd man! Ik bedoel JonathanAjax.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 20:27]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 07:35
goedemorgen
Vind ik leuk
Diamant07 +3698
zondag 13 augustus 2017 om 08:28
Goedemorgen E vd Gaast.
Vind ik leuk
Sigma +1285
zondag 13 augustus 2017 om 07:45
Zoals ik al eerder zei...Ajax krijgt het heel moeilijk dit seizoen....Het begon met Nouri...een zeer zware klap.....Een zeer onervaren trainer......En nu Sanchez er niet meer bij is zie je hoe zwak de Ajax verdediging werkelijk is...Sanchez heeft die zwakte van de overige verdedigers altijd weten verbloemen...omdat hij nadrukkelijk aanwezig was....Wat betreft de trainer tja....ik snap het niet meer...hoe kan je Dijks wisselen terwijl hij wel de dreiging had en achterin redelijk gesloten hield!!.....Waarom youness nog steeds een basisplaats geven....waarom een aanvaller van 12 miljoen op de bank houden??...waarom de steeds onzichtbare Dolberg laat modderen keer op keer...En kom me niet vertellen je moet eens een hele wedstrijd alleen Dolberg volgen dan zie je wat tie doet...hij is ervoor dreiging kansen en goals...en niet voor leuke trucs etc.....Beste mede ajax supporters als er bij Ajax niets gaat veranderen en geen degelijke versterking komt...is dit het Ajax die we krijgen te zien dit seizoen...

Ik zeg het met pijn in mijn hart...maar de kansen die Heracles kreeg waren weer dreigender en gevaarlijker...als Heracles er beter mee om was gegaan waren we met 4-1 naar huis gestuurd!!.....

Ik hoop dat dit een wake up call was voor heel Ajax...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:04
bij ajax weten ze het beter als JC .Die gasten pesten johan C weg en leide nu de club de afgrond in.
Vind ik leuk
Ale +383
zondag 13 augustus 2017 om 12:30
3 wedstrijden terug spelen we nog een finale. Ajax terug in europa! Wat deden ze het toch goed en nu brengen die zelfde personen Ajax naar de afgrond? Spoor jij wel?
Vind ik leuk
United FC +2143
zondag 13 augustus 2017 om 13:20
Keizer heeft nog veel te leren...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:02
Ik ben het helemaal eens met wat hier nu juist is geschreven. Helemaal. Het schrijnende is alleen, dat het zo blijft doorgaan, iedere keer weer: - pas ingrijpen als het al te laat is. Onderschat deze drie punten niet, het is al eerder opgemerkt op dit forum: het zullen weer de punten zijn die we aan het einde tekort komen door verkeerd beleid. En inderdaad: wat is dat toch met Younes en Veltman, die ik ronduit dramatisch vind en een aanfluiting in zijn rol als aanvoerder. Ajax heeft werkelijk geen enkele boodschap aan zijn supporters. Ook niet na deze - let op!- heel dure nederlaag. Ik ben Ajax supporter, maar stinkend jaloers op de verhouding club:supporters bij Feijenoord.
Vind ik leuk
flipper +606
zondag 13 augustus 2017 om 08:03
Dat mag ik toch hopen!
Vind ik leuk
Blueman +472
zondag 13 augustus 2017 om 08:04
Ik ben heel benieuwd hoe lang Huntelaar rustig blijft op de bank. Hij is weliswaar tweede spits na Dolberg, maar ik geloof niet dat hij dit een heel jaar volhoudt, daar is hij nog veel te fanatiek voor.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:25
Ze zijn met hele andere dingen bezig nr 34 enzo dit is een kleuterschool ipv een voetbalclub. De club geld zat, en toch een onervaren trainer nemen . Een ziek zooitje daar.
Vind ik leuk
Sazzz +6748
zondag 13 augustus 2017 om 10:38
Och en PSV en Feyenoord hebben wel een ervaren trainer aangesteld? Deze man heeft ervaring naast zich en kent de club goed
Vind ik leuk
United FC +2143
zondag 13 augustus 2017 om 13:22
De een leert ook sneller dan de ander.
Vind ik leuk
Sazzz +6748
maandag 14 augustus 2017 om 08:50
Maar sowieso zijn de onervaren De Boer, Cocu en Van Bronckhorst allemaal kampioen geworden. Keizer is in ieder geval hoofdcoach geweest en heeft dat nog heel behoorlijk gedaan ook.
En ik vind het ook belachelijk dat die gozer kennelijk verwacht dat het hele gebeuren met Nouri al geheel verwerkt is. Die jongens zijn niet van steen en ze kunnen het nog niet afsluiten omdat er nog niks bekend is. Maar om die reden zijn ze dus kleuters?!
Vind ik leuk
United FC +2143
maandag 14 augustus 2017 om 11:26
Het is een lastige situatie om mee te maken. Om zo te beginnen als trainer van Ajax. Je moet er maar gaan staan. Tot nu toe knap hoe hij ermee weet om te gaan. Ik hoop dat de resultaten vanzelf komen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:42
Tja er moet altijd een zondebok zijn he ik vond dat Dolberg weer voor de zoveelste keer onzichtbaar was .
En Huntelaar er veel eerder in gezet kon worden.
Ik vindt nou niet dat je Davinson Sánchez de schuld moet gaan geven.
Tis precies wat keizer zei ze hebben genoeg kanssen gehad om het af te maken.
En als je die niet pakt ben je simpel weg de lul.
Proficiat Heracles Almelo verdient gewonnen.
Vind ik leuk
Sil95 +1255
zondag 13 augustus 2017 om 08:49
Ik heb hier niets aan toe te voegen. Overigens waren Veltman, Younes en Schone ook ondermaats. Alhoewel, ik twijfel sowieso al aan die 3 of ze überhaupt Ajax waardig zijn. Ajax vergat wederom de wedstrijd te killen , na op voorsprong te zijn gekomen. Dat de ploeg nog moet groeien en er nog veel werk aan de winkel is , is meer dan duidelijk. Toch ga ik niet mee in al die negativiteit dat het seizoen nu al verloren zou zijn. Ajax kan zich nog herpakken.
Vind ik leuk
Sazzz +6748
zondag 13 augustus 2017 om 10:39
Doet Huntelaar toch ook niet?
Vind ik leuk
mirkoff +1315
zondag 13 augustus 2017 om 09:02
Ajacieden geen paniek komt vast allemaal goed. Het is klote om de eerste wedstrijd van t seizoen te verliezen, maar je kan daar niks uit concluderen. Hoop dat het een mooi seizoen wordt voor alle clubs.
Vind ik leuk
United FC +2143
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Sportieve reactie!
Vind ik leuk
mirkoff +1315
zondag 13 augustus 2017 om 15:44
Nickname veranderd?
Vind ik leuk
United FC +2143
zondag 13 augustus 2017 om 15:50
Klopt, bij dat andere account kreeg ik steeds foutmeldingen en kon ik de pagina's niet meer openen. Dus toen maar een nieuw account aangemaakt.
Vind ik leuk
Bals +13
zondag 13 augustus 2017 om 10:22
De staf is niet geschikt voor haar taak gebleken. Had het technisch hart maar naar Peter Bosz geluisterd!. Kansrijk tegen Nice, maar tactisch geblunderd in de coaching en 12 miljoen door het putje gespoeld door haantjesgedrag (Gaan! Gaan! ipv consolideren en de Europese toekomst veilig stellen). Inspiratieloos tegen Heracles en geblunderd in de coaching. (Het enige gevaar uit het oosten kwam van rechts dus halen we de linksback er uit....) Spijkerman en L'Ami lopen weer blij rond....... nou daar hebben wij wat aan.
Exit Marcel, Hennie'en Carlo! Zo snel mogelijk anders gaat het nog veel meer punten kosten!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:23
Heracles kreeg het zaterdagmiddag ook pas te horen.. De jongens helemaal van de kaart, wie stellen ze dan op, met welk strijdplan komt ajax nu? Heracles had het even niet meer..al die onzekerheid.. Maar toch die knop om he, en winnen!! Fantastich
Vind ik leuk
PDJong +800
zondag 13 augustus 2017 om 10:30
Huntelaar is realist. Die komt alleen voor de titel. Zo trots is hij wel en terecht. Heel zwak begin en je zult zien dat het een wedstrijd kan zijn waardoor je de titel misloopt. Als Sanchez én Dolberg nog vertrekken moet Overmars echt aan de vak. 2 vervangen door zeker 4 spelers en. Zou me overigens ook niet verbazen als er ook voor Ziyech nog interesse komt...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:06
Ajax supporters hoezo Ajax supporters?De club staat kilometers van de fans af .
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:18
Aldus houten klaas!! Lijkt wel of ze in amsterdam het kuyt scenario nastreven. Maar stuntelaar is natuurlijk geen kuytje.
Vind ik leuk
410hhw +1129
zondag 13 augustus 2017 om 13:50
Waar baseer jij houten Klaas op?
De beste man heeft goals in alle hoeken en standen gemaakt.
Vind ik leuk
United FC +2143
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
Zonder Sanchez gaan ze het dit seizoen erg moeilijk krijgen. Hij is de rots in de verdediging van Ajax. Gister had Ajax moeten winnen van Heracles. Maar de verliespartij komt niet door het ontbreken van Sanchez. Je merkt wel dat Ajax nog een aantal ervaren spelers kan gebruiken. Met de jeugd alleen gaan ze het niet redden. De wisselvalligheid van spelers doet je uiteindelijk de das om.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Huntelaar: 'Dat is niet ideaal. We kregen dat zaterdag te horen'