Twijfels over Van Persie: Grote vraagtekens over zijn fysieke gesteldheid

Twijfels over Van Persie: "Grote vraagtekens over zijn fysieke gesteldheid"

zondag 13 augustus 2017 om 12:34

Pierre van Hooijdonk zet zijn vraagtekens bij een eventuele terugkeer van Robin van Persie bij Feyenoord. Bij de Rotterdamse club lijkt de basiself vast te staan én er zijn twijfels over de fitheid van de spits, die nu nog bij Fenerbahçe speelt.

Van Hooijdonk vindt op de eerste plaats dat de vergelijking tussen Dirk Kuyt en Van Persie scheef is. "Kuyt werd gehaald als basisspeler. Ik zie op dit moment geen positie voor Robin in de eerste elf. Jörgensen is onomstreden (als spits, red.) en Toornstra op het middenveld in z'n aanvallende rol eigenlijk ook."

"Robin is qua arbeid niet meer de Robin van toen hij achttien was. Ik heb grote vraagtekens over zijn fysieke gesteldheid. Niet conditioneel, maar hoe hij herstelt na wedstrijden. Dat kun je bij Advocaat (vorig seizoen zijn trainer bij Fenerbahçe, red.) navragen: twee wedstrijden achter elkaar spelen in een week zat er niet in."

Kwalitatief heeft Van Persie wel voldoende toe te voegen aan Feyenoord, vindt Van Hooijdonk. "Die momenten gaan nooit verdwijnen, alleen de frequentie neemt af. Dat is ook logisch."

Poll

Is Van Persie een versterking voor Feyenoord?

(5638 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 12:39
De mensen die in de Poll hebben gestemd hebben er dus geen verstand van als je van Hooijdonk mag geloven;)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:41
Van Perse hoort in mijn ogen er gewoon in. Dat staat buiten kijf.

Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:44
Voor wie dan?
Wie moet er dan uit?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:57
Voor Berghuis.
In verloop van de wedstrijd kun je altijd kijken hoe een Toornstra het doet?

Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:06
Voor Berghuis??? Denk echt dat je je vergist in rvp... lopen zal die niet meer doen, luie voetballer met een berg techniek tja....
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Zeg ook niet dat Berghuis eruit moet, maar in mijn beleving verdient Toornstra een basisplek. We kunnen zouden het daar iig uitproberen zodat we meer te weten komen van zijn kwaliteiten(nu). Daarnaast weten we helemaal niets over zijn fysieke gesteldheid.
Heb hem eerlijk gezegd ook lang niet meer gevolgd.

Je weet het nooit in de gekke Kuip wat er met een mens kan gebeuren.:)
Vind ik leuk
Blindsy +2840
zondag 13 augustus 2017 om 13:53
Je zegt niet dat Berghuis er uit moet voor RVP en Toornstra is onomstreden. Zullen we RVP dan maar in het doel zetten? Of toch maar halen voor de bank? Want dát wordt dan zijn plek, net als bij Fener. En zoals voor Hunter geldt bij Ajax. Een supersub waar het Legioen blij van wordt. Maar 'hoort er in' is natuurlijk niet waar. Wat je eigenlijk zelf al hebt toegegeven. Toch?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:58

Wat ik zeg over Berghuis probeer te zeggen is dat hij het niet slecht heeft gedaan.. alleen een beetje soms te wisselvallig. Dat hij op de bank begint is geen hoge wiskunde. Waar het mij om gaat is dat hij erin hoort en wel op de plek van Berghuis(in begin) of iemand anders.
Vind ik leuk
Blindsy +2840
maandag 14 augustus 2017 om 14:13
Dan zal dus -op termijn- Berghuis of iemand anders (Toornstra? Jorgensen?!!!!!) er uit moeten. Het is ook geen hoge(re) wiskunde om te begrijpen dat dit niet gaat gebeuren. Alleen als iemand in een vormcrisis beland, zal RVP een basisplaats gaan krijgen. Als hij dat niet kan opbrengen, dan kan hij beter wegblijven.
Vind ik leuk
Dicky +6467
zondag 13 augustus 2017 om 13:04
Van Hooijdonk?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:41
Franse Piet kan tegenwoordig alleen nog maar dom lullen....
Vind ik leuk
maandag 14 augustus 2017 om 10:20
Van Hooijdonk is nooit fan geweest van van Persie.
Vind ik leuk
Teo Smith +13800
zondag 13 augustus 2017 om 12:40
Houdoe Pierre.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:40
Nou Pierre, zolang jij je rentree niet gaat maken.... gaan we toch echt wel fijn met Robin van Persie in zee!
Vind ik leuk
chicken +6528
zondag 13 augustus 2017 om 12:56
Van persie komt alleen als hij niets kan krijgen wat beter betaald...maar haal hem maar gauw op, heb je een nieuwe Queen lopen met een eigen stoel in de dug-out aangezien het toch een vaste wissel wordt.

Kuijt heeft het altijd gedaan op basis van zijn uithoudingsvermogen wat zijn sterke punt was. Voetballend niks slechter geworden maar met het toenemen der jaren wel uithoudingsvermogen ingeleverd. Maakte in nl niks uit en meneer kon prima mee en bepalend zijn.

Ligt bij van persie net ff anders. Voetballend zeer goed was zijn sterke punt en dat is nog st3eds zo. Conditioneel nooit een loopwonder geweest maar wel in moeten leveren op zijn uithoudingsvermogen. Speelt 60 minuten in de week voor je en dan is het op. Maar wel de vedette willen wezen zeker?

Haal die van persie maar. Zal best wat scoren maar kost wel veel budget aangezien je er een vaste wissel bij moet hebben of haal je hem voor de breedte? :p
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:05
Hoop aannames bij elkaar verhult niet dat je hier onzin verkondigt. We hebben het hier over een geweldige voetbalprof die hier niet gaat komen om zijn zakken te vullen. Bij iedere club zouden ze blij moeten zijn met de aanstaande komst van deze begaafde speler.
Vind ik leuk
chicken +6528
zondag 13 augustus 2017 om 13:13
Het kernpunt is dat Robin het niet belopen kan..maak je iemand grootverdiener in je selectie die 60 min per wedstrijd aankan??
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:04
Volgens mij is het kernpunt dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Vind ik leuk
chicken +6528
zondag 13 augustus 2017 om 16:22
Leg jij het dan maar ff uit
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:28
Wat moet er dan zonodig uitgelegd worden?
Vind ik leuk
chicken +6528
zondag 13 augustus 2017 om 17:02
Zal het anders vragen...waarom is van persie in jouw ogen een versterking voor feyenoord op zo'n wijze dat hij zijn salaris waard is?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:05
waar de hell haal jij je info vandaan? fabeltjes krant? Als hij voor t geld gaat kan die in China terecht maar zeker weten nog hoop andere kapitaal clubs.... De reden dat hij naar Fener ging was puur uit sportieve redenen en zeker niet voor t geld. Net als dat hij United verkoos over City

Dat hij een vedette wilt wezen is een hele rare invulling van wat hij mogelijk denkt. De voetballerij heb je inderdaad wel te maken met status maar dat ligt meer aan wat de media er van maakt en de jongere spelers.

Bijna alles wat je in de media leest staat haaks op wat er in de werkelijkheid is gezegd. En ik begrijp al helemaal niet dat uitgerekend Pierre dit toneel krijgt om zijn afgunst richter Van Persie te kunnen uiten...
Vind ik leuk
Mallerd +1122
zondag 13 augustus 2017 om 13:07
Ja want iemand gaat naar Turkije voor het sportieve aspect, man houdt toch op met onzin praten.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
Ja hij en Kuijt zijn bevriend. Dus met de info die hij had over de club en omgeving heeft hij voor Fener gekozen. Hij heeft zoals Robin is, gekozen waar hij sportief gezien wat dacht te kunnen halen en waar het voor zijn gezin ook kan aarden.

Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat hij t niet lekker vind om daar goed te verdienen, maar leverde genoeg in. daarnaast ging hij ook in Engeland voor United en niet voor City waar hij aanzienlijk meer kon verdienen. Voor Fener durf ik te wedden dat er zat clubs waren dus hem meer konden bieden dan Fener. Of dat nou in China was of in een andere ver gat
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 13:13]
Vind ik leuk
chicken +6528
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
Voor het sportieve naar Fenerbahçe...laat me niet lachen man. Voor het gunstige belasting klimaat, en gelijk heeft hij. Financieel uit je laatste jaren halen wat erin zit. En China dan, misschien wil hij dat wel niet...gezin, opgroeiende kinderen.

Ik blijf erbij..haal hem maar en ziet dat hij nieteens meer de helft vd arbeid kan verrichten die kuijt deed..
Vind ik leuk
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:15
man man man.. Als het je had gedesinteresseerd had je net als vele beter geweten. Maar jij met een vele andere moeten overal wat van vinden. of je de wedstrijden nou zelf hebt gezien of niet, of je maar enig sinds verdiept in een speler of niet. Alles word klakkeloos overgenomen wat er gezegd of geschreven word zonder ook maar 1 seconde zelf te kijken of onderzoek te doen.

Nog een keer. Ik ben de laatste die zal ontkennen dat Van Persie het niet vervelend vind veel te verdienen. (al kan ik zijn gedachten niet lezen, lijkt me een logische aanname) Maar een goed voorbeeld is de keus voor United en niet City. Hij kon bij City toch echt veel meer verdienen. Daarnaast had hij in Engeland kunnen blijven en had daar toch veel meer verdiend dat in Turkije. Ook al zijn de belastingen daar veel minder. Dan had hij beter naar Saoedi Arabië kunnen gaan.....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 augustus 2017 om 13:20]
Vind ik leuk
chicken +6528
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:44
Ga geen wedstrijd ver pissen doen. V persie wilde kampioen worden ban Engeland. Daarom ging hij naar United omdat daar de kans het grootste was. Wat ik er verder van vind...speler op zijn retour die het nooit van zijn conditie heeft moeten hebben terughalen tegen een riant salaris denkend dat hij hetzelfde gaat presteren als kuijt.

Laat feyenoord alsjeblieft van persie halen. Kunnen ze het zelf ondervinden.
Vind ik leuk
dinsdag 15 augustus 2017 om 23:32
Chicken, hoe weet jij in vredes naam dat hij dat denkt. Dit is dus precies de standaard aanname van iemand die de media te serieus neemt en daar z'n conclusies uit trekt. Ik ga de niet eens op in verder..

Kampioen willen worden met een team is een sportieve reden dus bij deze bedankt. Maar uiteraard was het kampioenschap voor United helemaal niet zo van zelf sprekend want City had net zulke grote kansen. Zoals Robin zelf aan gaf, ademde de club Manchanter United voetbal met de beste coach Ferguson. Dan had je daar een Giggs spelen, Rooney, Scholes, Vidic en Ferdinant. Dus voor Van Persie meer sportieve reden. Als je je zou interesseren in Van Persie had je gewoon geweten dat hij van voetbal houd en dat snappen alleen mensen die gelijk gestemd zijn en blijkbaar ben je er niet zo 1. wat prima is maar dan dan geef ik mijn mening met iets meer achtergrond info dan de gem. media en napraters.

Verder is hij zeker op retour. Met name fysiek, maar voetballend easy beste spits van Nederland. En conditioneel gezien ben je ook niet op de hoogte want zeker in Engeland liep hij de meeste meters van de BPL. Echter heeft hij tijden en nu weer meer, last van spierkrampen na wedstrijden en nu hij ouder wordt hersteld hij minder snel, thats all. vandaar ook dat z'n vrouwtje altijd laat nog verse gerechten kookt want dat helpt :p
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 augustus 2017 om 23:34]
Vind ik leuk
2 steps +144
zondag 13 augustus 2017 om 12:42
Pierre! Wat een leuke, positief ingestelde man toch.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:43
Ben het met v. Hooydonk eens! Daar komt nog bij dat je een luie, rotte appel binnenhaalt!
Vind ik leuk
PDJong +1000
zondag 13 augustus 2017 om 12:49
Rechtsback
Vind ik leuk
Roya +618
zondag 13 augustus 2017 om 12:56
Beste VP ik weet dat ik niet alles hoef te lezen maar kunnen jullie alle topics met Pierre zijn gedachten niet met zijn naam beginnen scheelt me een hoop geklik en tijd bvd
Vind ik leuk
Blueman +652
zondag 13 augustus 2017 om 12:59
Blijkbaar heb ik een geheel afwijkende mening, maar ik ben het helemaal met Pierre eens.
Vind ik leuk
pos +5019
zondag 13 augustus 2017 om 13:00
Van Hooijdonk heeft toch gewoon gelijk gezien de laatste jaren van Van Persie. Voor Feyenoord is het hoe dan ook een enorme investering om hem te halen en er kleven zeker wat risico's aan. Veel stomme reacties weer hier.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:07
Ik vind het werkelijk waar te sneu voor woorden dat ik overal terug lees wat dhr Van Hooidonk weer te zeiken heeft over Van Persie. Die gast kan je toch niet serieus nemen als t over Van Persie gaat. Enige wat hij al jaren doet is Van Persie zwart maken. Nu vul ik in of dat afgunst is of dat hij gewoon een hekel aan Robin heeft maar je kan die man echt niet serieus nemen en hoort niet dit podium te krijgen!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:09
Rvp kan makkelijk in de Eredivisie mee voetballen, basis of niet hij krijgt in de eredivisie minder fysieke weerstand dan in de turkse competitie die op dit moment toch wat van eem hoger niveau is dan de eredivisie
Vind ik leuk
Sanders +1766
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
Als er een willekeurig ander persoon sprak, dan had ik dit artikel graag gelezen. Zolang ik in de titel een mening van meneer van hooijdonk over van persie lees dan weet ik dat er weer een hoop onzin komt puur vanuit zijn haat richting van persie. Wat een kneus die pierre...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Pierre en RvP zijn geen vrienden.. Nooit geweest ook. De mening van Pierre over RvP hoe en we niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
Guust +3826
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Zal van Persie nu weer boos op hem zijn.
Hij heeft wel gelijk, ik denk ook dat van Persie wel wilt, maar puur vanwege dicht bij familie zijn en toch een leuk salaris, denk dat er niet veel clubs zijn die op hem zitten te wachten, zeker niet vanwege zijn salaris en zoals zijn grote vriend hier in het stukje zegt. Dus zijn intentie om bij Feyenoord te voetballen is niet de goede denk ik.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 13:27]
Vind ik leuk
Bennie498 +1087
zondag 13 augustus 2017 om 13:37
Als je fysiek niet mee kan heb je niets te zoeken in Feyenoord !!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:48
VP met zijn ego kan zomaar de sfeer verpesten, niet halen is nu te laat en te oud.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:51
Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Dit beeld past wel bij van Persie.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:02
Die vrije trap zit van Hooijdonk nog steeds dwars.
Vind ik leuk
derksen +7137
zondag 13 augustus 2017 om 14:27
Pierre het is allang rond
Maar gezien dat jij hem absoluut niet moet en anders om ook niet
Is het beter misschien dat je je klep houd net als ik eigenlijk maar ik stoor me daar ook niet aan lol
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 18:00
Gekke Derksen...
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 17:54
Als hij het fysiek aan kan dan is hij van meerwaarde! Feyenoord kan hem sws in Europa goed gebruiken.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:22
van Hooijdonk is dan ook de beste vriend van V Persie die mag dat roepen
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:57
Geen twijfels hoor gewoon niet doen.
Vind ik leuk
maandag 14 augustus 2017 om 13:03
Wat een gezwets. Deze jongen kan je zelfs op linksback bepalend laten zijn. Gewoon op 10 gooien vlak achter Jorgensen. Toornstra is lekker bezig maar concurrentie kan nooit kwaad bij een topclub.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Twijfels over Van Persie: "Grote vraagtekens over zijn fysieke gesteldheid"