'Galatasaray en De Jong steggelen over verschil van 1,5 miljoen euro'

'Galatasaray en De Jong steggelen over verschil van 1,5 miljoen euro'

zondag 13 augustus 2017 om 13:04

Nigel de Jong is niet van plan met lege handen te vertrekken bij Galatasaray. In principe willen speler en club van elkaar af, maar dan moet er wel geld op tafel komen.

Dat melden verschillende media in Turkije, waaronder Fanatik en Milliyet. De Jong heeft bij Galatasaray nog een eenjarig contract en staat open voor een vertrek uit Istanbul. Toch zou hij alleen zijn contract willen ontbinden als hij zijn volledige salaris uitbetaald krijgt.

Dat komt neer op een nettobedrag van tweeënhalf miljoen euro. Galatasaray ziet dat naar verluidt niet zitten en wil tot maximaal één miljoen euro gaan. Door dat grote gat is er sprake van een impasse, al blijven de twee partijen wel met elkaar in gesprek.

De Jong speelde vorig seizoen achttien competitiewedstrijden voor Galatasaray, dat op een teleurstellende vierde plaats eindigde. De Turkse grootmacht nam de 32-jarige Nederlander een jaar geleden over van LA Galaxy.

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 13:09
Ook een 'gifkikker' voor Ajax !
Dat heb je nodig...
Samen met Klaas Jan...
Ik zeg: lamakomuhh...
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 13:10]
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:12
Je denkt toch niet dat Overmars spelers ouder dan 21 gaat halen? En als je denkt dat Overmars een goede, sterke en vooral gebalanceerde selectie gaat samenstellen dan ben je al helemaal naief.

Nee joh, Sanchez en Dolberg zijn we gewoon kwijt en daar komen weer twee tieners voor terug die niets bewezen hebben en er nog niet klaar voor zijn, wen er nou maar gewoon aan dat de prijzen niet meer naar Amsterdam komen!
Vind ik leuk
Filip_FCU +5082
zondag 13 augustus 2017 om 13:15
haha calm your titties, je hebt de eerste wedstrijd verloren, kan gebeuren man, win de andere 33 wedstrijdjes en je bent kampioen!
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:18
Nee, het is ieder jaar hetzelfde liedje, inmiddels weten we allemaal wat komen gaat.

Als je bijna 200 miljoen hebt dan moet je de competitie domineren en de rest volledig wegblazen, gek genoeg zijn het PSV en Feyenoord die de laatste jaren de prijzen pakken.

Dit is een meerjaren proces waarbij Overmars structureel ons opzadelt met een te matige selectie waarbij talent verwart wordt met kwaliteit.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:27
Je hebt helemaal gelijk. Met z'n bankrekening zou Ajax, net als Bayern München, moeten domineren. De uitblinkers bij de concurrentie weg kopen.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:32
Precies, alleen hebben we visieloze klootviolen aan het roer!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:21
Ik ben het volledig met je eens. Elke keer als het elftal wat lijkt te worden, wordt er weer uitverkoop gehouden. En toch denk ik dat er een plan achter zit.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:34
Ze zijn geld aan het oppotten om een investering te kunnen doen waarmee ze de begroting flink kunnen laten stijgen en door de 100 miljoen grens heen kunnen gaan.

Nu zit de begroting rond de 70-80 miljoen, van PSV op 70 en Feyenoord op 60. Daarmee zou je dus flink afstand kunnen nemen.

Echter hebben ze nu al ruimschoots het geld om bijvoorbeeld de ArenA te kopen en dan nog houden we tientallen miljoenen euro's over, als we Sanchez nu verkopen hebben we al helemaal belachelijk veel geld, zeker in verhouding met de belachelijk lage kwaliteit van de selectie.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 19:53
Arena kopen zou geen slecht idee zijn. Ik lees net dat de bouwkosten 127 miljoen waren. Is er bekend voor welk bedrag het stadion overgenomen kan worden?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 19:58
Een exact bedrag kan niemand je geven, maar het is zo dat de aandelen nu bij Ajax, de gemeente en een derde partij in bezit zijn.

Deze drie partijen waarderen hun aandelen op verschillende waardes om verschillende redenen. Naar schatting kan het opkopen van de overige aandelen tussen de 70-90 miljoen kosten.

Het is wel een complexe zaak voor zover ik heb begrepen, dus het is niet zo dat je het even op tafel legt en je de sleutels krijgt, maar het is wel een optie. Als het goed is zijn ze die ook aan het bekijken, wat natuurlijk prima is.

Dat we daarom geld oppotten is ook helemaal niet het probleem, maar dat kan ook geleidelijker zodat we sportief wel succes behalen en er is zogezegd meer dan zat geld in bezit om aankopen te doen en nog geld over te houden voor de koop van het stadion.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:09
Oke ik snappum :)
Ik lees net ook dat ze Sanchez aan zijn contract houden, dat zou een sterke move zijn.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 20:12
Dat kan helaas niet meer, hij wil weg en is ongemotiveerd en dan loop je het risico dat hij volgend jaar ineens nog maar 10 miljoen waard is, omdat hij helemaal niet meer de prestaties levert die we vorig jaar zagen.

Heel klote, maar het is al te laat. Ik zie geen goede, directe versterkingen komen, want die weten ze simpelweg niet te vinden, wordt dus weer een frustrerend jaar, al zou jij dat alleen maar toejuichen. ;-)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:15
Hehe nee hoor, dat valt tegenwoordig wel mee ;)
Practisch gezien heb je waarschijnlijk gelijk, maar toch vraag ik me af of Sanchez het zich kan permitteren nu als een ui te gaan spelen. Dan komt hij helemaal nooit meer weg.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 20:21
Het risico voor Ajax is groter, ons record staat op 32 miljoen, dat maakt 50 miljoen natuurlijk helemaal een bizar bedrag om te ontvangen.

De club denkt aan het geld en de speler kan dan na een jaar echt wel weer ergens terecht, als Balotelli na zoveel geflopte jaren nog clubs kan vinden dan toch Sanchez ook na 1 minder jaar Ajax, omdat hij liever weg wilde.
Vind ik leuk
Paul1982 +5416
zondag 13 augustus 2017 om 13:34
Alleen verkopen de concurrenten hun spelers liever aan het buitenland dan aan Ajax, zelfs als er door Ajax meer wordt geboden.
Vind ik leuk
Sideburnn +1140
zondag 13 augustus 2017 om 17:05
Je hebt voor een deel gelijk maar noem jij eens een uit blinker bij concurrenten in nl die a goed genoeg zijn en b te betalen??
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 19:18
Kan wel wat namen noemen. Maar ik bedoel vooral het zwakker maken van de concurrentie. Maar bv Botteghin, Vilhena, Elia, Haller, Larsson, Moreno, Propper, Hendrix enz. Zoals in een ver verleden PSV deed met Koeman, Vaantje en Gullit.
Vind ik leuk
Filip_FCU +5082
zondag 13 augustus 2017 om 13:44
Ik heb het helemaal eens over Overmars, zelfs als hij nu nog een goede selectie neerzet is dat te laat, zo was het ook altijd bij Utrecht maar dit jaar niet. Een Haller zou ongeveer nu verkocht worden en dan zouden we in alle chaos een rampen spits halen, nu zijn we helemaal klaar voor het seizoen!

Ajax is inderdaad weer te laat en dat kan je zomaar weer 3-9 hele dure punten kosten. Heb er nog steeds vertrouwen in voor jullie, Dijks speelde ook sterk gisteren!
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:45
Is gewoon triest dat we de middelen hebben om de eredivisie jarenlang te domineren zoals Juve dat in Italie doet en in de realiteit zitten we jaar in jaar uit met een kleuterklas aan te kloten waardoor we niks winnen!
Vind ik leuk
Guust +2414
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
Denk dat je gelijk hebt.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
De Jong past niet in dit Ajax en zal net als Veltman vaak tegen een kaart aan lopen wegens chronisch gebrek aan technisch vermogen dingen op te lossen.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:25
Op dit moment is alles beter dan weer een jonkie. Ik denk dat Nigel niet meer de speler is van pak hem beet 4 jaar terug, maar weer met een snotneus aankomen is echt blind zijn voor de problemen die je al jaren hebt als club zijnde met je selecties.
Vind ik leuk
Blindsy +2225
zondag 13 augustus 2017 om 13:26
Sterker, denk dat hij het niveau niet meer aan kan. Wat Ajax wel zou kunnen gebruiken, is een type Poulsen.
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:35
nee man de jonh bringt juist gif en agressiviteit in de selectie! kan de rest een beetje aanwakkeren! en bruikbaar op het veld en in de kleedkamer! paulsen rol!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 13:27
Stel dat je hem wil hebben, dan nog ben je afhankelijk van de afhandeling tussen De Jong en Galatasaray. Beiden wachten namelijk rustig af omdat ze zo min mogelijk willen verliezen.

En stel dat hij dan zou willen komen? Waar zet he hem neer? Doe je dat op 6 dan moet je de speelwijze aanpassen.

Zet je hem centraal achterin dan wordt je kwetsbaar op snelheid daar De Ligt ook niet de snelste is.

Daarbij kun je je afvragen wat z'n huidige niveau is. Puur ervaring maakt je niet beter. Dat hebben we toch al vaker ondervonden de laatste jaren?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:31
Ik wil niet perse hem hebben, ik wil gewoon iemand met haar op zijn zak en niet weer iemand die nog niet de baard in de keel heeft en niks gepresteerd heeft .

Inmiddels is zelfs een speler met slechts eredivisie ervaring al een ervaren aankoop.

Ben gewoon helemaal klaar met die kleuterklas die niets presteert en die ieder jaar opnieuw mag beginnen.

Jij gaat altijd op een voorbeeld in, ik roep gewoon dat er oudere, meer ervaren en dus stabielere spelers moeten komen, want ook iemand als Dolberg zien we niet, die heeft nu de dip die anderen ook gehad hebben en straks serveren we die jongen ook weer af als hij er niet uit weet te komen, hij heeft echt nog helemaal niets laten zien in die 3 officiele wedstrijden.

En je laatste alinea is echt onzin, ervaring die niet speelt, daar hebben we niets aan, dat betekend niet dat we niets aan ervaring hebben.

Wat de afgelopen jaren juist bewezen hebben is dat we niets hebben aan weer een tiener die niets heeft bewezen en totaal niet constant weet te presteren.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 14:08
Dus is m'n laatste alinea géén onzin. Ik heb het namelijk over zijn niveau. Als Galatasaray van hem af wil (en dat is ook geen wonderploeg) dan moet je daar dus je vraagtekens bij zetten. Je gaat hem niet opstellen als daarmee het niveau omlaag gaat, puur omdat hij ervaren is. En op de bank heb je er verder niets aan.

En natuurlijk ga ik in op het voorbeeld, want een uur in de ruimte lullen heeft geen zin. Je doet je verhaal bij een mogelijkheid om De Jong over te nemen. Dan gaat het toch over hem en niet iedere willekeurige ervaren speler?

Zo komt iedere willekeurige ervaren speler namelijk met z'n eigen verhaal, net als De Jong. En zonder dat verhaal mee te nemen kun je van alles beweren maar dat snijdt geen hout, aangezien Ajax dat verhaal wel altijd moet meenemen. Dat weet jij net zo goed, want dat verhaal is precies waar jij ze terecht weer op afrekent.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:12
Ik ga niet weer in cirkeltjes lopen, het is een feit dat de ervaring die Ajax gehaald heeft totaal niet voldeed en we ook niets hebben aan ervaring op de bank zoals nu weer met Huntelaar.

Zet Klaas er aub in en zet DOlberg de komende maanden op de bank, die jongen bakt er niks van en staat op het punt de volgende Fischer te worden.

Ik weet dat je dat gaat bestrijden, want DOlberg is echt veel beter dan Fischer, bla, bla, maar ik voorspel je, als ze niet heel gauw 4/5 hele goede spelers gaan halen die de basis een enorme boost geven dan gaan we spelers afbreken dit jaar en is alles van vorig jaar voor niets geweest, dat is het nu eigenlijk al, want niets van die positiviteit is er nog!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 14:14
Wat heeft dit met De Jong van doen?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:20
Wat heeft de Jong te maken met het feit dat we een ervaren man nodig hebben die er direct kan staan?

Ik wil de Jong helemaal niet, maar hij is wel 10x beter dan weer een kleuter, omdat inmiddels al 100 miljoen keer bewezen is bij Ajax dat een kleuterklas niet werkt.

haal desnoods Siem terug en zet die naast Ziyech met Donny er achter, Schone is een leuke speler, geen dragende speler want keer op keer dat we hopen dat hij de handschoen oppakt laat ie het afweten en willen we weer Donny of Frenkie.

Dus haal gewoon een goede speler die er direct kan staan, ook voor achterin, want we leunen nu alweer op de ligt, totaal ridicuul gewoon hoe slecht wij met onze jeugd omgaan en hoe slecht het beleid is wat ze voeren, het rammelt aan alle kanten en je kunt gewoon niet langer blijven volhouden dat ik er naast zit.

Ajax is fout bezig en dat kost ons al 3 jaar prijzen, we zijn op weg naar 4 want er is niets meer over van de positieve flow van vorig jaar, trainer weg, Davy weg, Sanchez bijna weg, Dolberg die geen knikker raakt, Veltman die geen geschikte aanvoerder is, maar wie moet het anders worden?

Nee, het slaat volledig om op dit moment, in negatieve zin!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 14:24
"Ik wil de Jong helemaal niet, maar hij is wel 10x beter dan weer een kleuter, omdat inmiddels al 100 miljoen keer bewezen is bij Ajax dat een kleuterklas niet werkt."

En net zo vaak is al bewezen dat de verkeerde ervaren speler helemaal niet 10x beter is dan die kleuterklas. Is notabene door jezelf aangekaart. Spreek je jezelf toch tegen?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:30
Ja en ik vraag ook niet om verkeerde ervaren spelers, maar de juiste.

Ajax zou een ultieme aanbieding van 3 miljoen euro per jaar gedaan hebben richting Sanchez. Kortom, voor 3 miljoen loon en afkoopsommen die inmiddels op kunnen lopen tot 15 miljoen voor een kleutertje van 19 betekend gewoon dat je kwaliteit kan kopen die ouder is, want als ze voor het geld in Turkije/Qatar/China willen spelen dan kun je ze ook naar Nederland halen!

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, al die jochies hebben stuk voor stuk gefaald, net als oude lullen die over de top zijn.

Dat jij gewoon maar suf blijft beweren dat er niets zit tussen Zimling en Pogba is gewoon sneu! Kom nou eens op man, honderd duizenden voetballers op de wereld, die spelen niet allemaal in de top 3 landen met salarissen van 10 miljoen+ per jaar.

We hebben geld zat om spelers te halen die wat toevoegen, een van Ginkel zou bij Ajax ook wat toevoegen, kunnen we gewoon betalen, maar ze doen het maar niet.

En nee, niet huren, dan hadden ze hem moeten kopen. En nee, nu niet heel diep ingaan op van Ginkel, het is maar een voorbeeld van wat KAN.

Het bewijs dat er meer te halen valt dan ze nu doen, dat is gewon een feit, mag je blijven beweren van niet, maar dat is een ongeloofwaardig verhaal.

3 jaar niks gewonnen, hard op weg naar 4 jaar. Ga je dan eindelijk wel eens naar me luisteren als we weer niks winnen dit jaar? Of heb je dan 4 jaar op rij aan smoesjes wat je gaat verkondigen?

Echt, de sfeer bij Ajax slaat gewoon in een paar dagen tijd volledig om, door meerdere beleidsbeslissingen (Keizer heeft gister echt een hele slechte beurt gemaakt wat de groep en de fans ook geen vertrouwen geeft en vertrouwen is een zeer belangrijker factor)!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 14:44
Niet ingaan op het voorbeeld? Van Ginkel is ten eerste nauwelijks ervaren. Zeker naar jouw maatstaven. Ten tweede moest hij veel teveel kosten. Als ik daar niet op in mag gaan miet jij niet met het voorbeeld komen.

En he spreekt jezelf wél tegen. Je zegt namelijk dat De Jong 10 keer beter is dan de kleuterklas van nu terwijl je geen idee hebt of dat zo is en hem zelfs niet wil halen.

Zelfde geldt voor Siem de Jong die bij PSV geen vaste plek kreeg en bij Newcastle niet eens bij de selectie zit.

Je verhaal over honderd duizenden voetballers is helemaal een dooddoener. Als het zo makkelijk was, waarom zou Overmars het dan niet regelen denk je? Waarom is PSV inmiddels ook ontdaan van alle ervaring die er toe doet?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:48
Weet je laat maar, haal gewoon alleen maar kleuters, komt het van zelf goed.

Het spijt me, maar je bent gewoon niet geloof waardig en als je wil ontkennen dat we nu meer hebben aan een van Ginkel (slechts als voorbeeld) dan aan een Frenkie de Jong, dan wil je niet inzien waar het al jaren fout gaat.

Ervaring is er en voor dit Ajax zijn jongens als van Ginkel inderdaad ervaren, we hebben nu 6!!!! basisspelers die slechts 1 of nog niet eens 1 vol seizoen in de basis in de benen hebben:

Onana
Sanchez
de Ligt
van de Beek
Kluivert
Dolberg

Dat zijn er teveel en dan heb je inderdaad meer aan iemand die al jaren in zijn benen heeft zoals van Ginkel.

Maar goed, ben klaar met deze discussie en heb geen zin in ruzie, laten we gewoon nooit meer hier over praten, de tijd gaat uitwijzen of ze gaan inzien waar het fout zit.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 15:13
Jij bent degene die ooit eredivisie ervaring geen ervaring noemde. Anders heeft een Schöne veel meer ervaring dan Van Ginkel. Dus dan moet je Donny of Ziyech eruit halen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Om maar aan te geven dan het geen abc-tje is. Je laat het gewoon veel simpeler lijken dan het is. Met je kopen en niet huren doe je dat ook al.

Ik vind het verder prima hoor, maar als je dit blijft beweren dan zal ik er wat van zeggen. En dat heeft niets met ruzie maken te maken.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 15:21
Ik ga er mee stoppen 2cents, uit respect naar ons beiden. Ik wil me echt proberen normaal te gedragen, maar ik voel weer frustraties, omdat je dingen verdraaid en anders uitlegt dan ik bedoel.

Ik zeg er nog alleen dit over:

We halen nu alleen maar tieners, spelers die nog niet eens een vol seizoen profvoetbal in de benen hebben, dan is een speler die 3/4 jaar ervaring in de eredivisie heeft gespeeld al beter, want die heeft meer meters gemaakt en zal dus al wat stabieler zijn.

Dit zijn echter niet de spelers die ik bedoel met het echt halen van ervaring, dat zijn spelers die wij niet perse van naam kennen en die in andere competities gespeeld hebben, waaronder Europa en mogelijk interlands. Dit zijn jongens tussen de 23-28.

Van Ginkel en de Jong hebben beiden interlands, in EL/CL gespeeld en in andere competities in Europa. Voor ons doen met 6 basis spelers met slechts of nog niet eens 1 vol seizoen in de benen zijn dat dus gewoon heel ervaren spelers.

Kijk nou echt eens goed jongen, Onana, de Ligt, van de Beek, Dolberg en Kluivert, 5 basisspelers die nog niet eens een vol seizoen in de benen hebben. Op de bank zaten Dankerlui (0 wedstrijden), Zeefuik (1 potje), Eiting (1 invalbeurt), de Jong (16 potjes), Cerny (11 potjes), Neres (13 potjes) en Klaas Jan.

Daarmee ben je gewoon absoluut geen titel kandidaat, niet alleen de basis maar ook de bank is te smal.

Sorry, maar nu stop ik er echt even mee, wil geen bonje goos, laten we daar nou echt voor waken samen.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 14:50
PS, waarom Overmars het niet regelt heb ik al 100 miljoen keer gezegd, hij stuurt de scouts niet op pad met de instructies om oudere spelers te scouten, omdat hij beweert dat we niemand kunnen vinden.

Hij is alleen maar met geld verdienen bezig en wil daarin zo belachelijk ver gaan dat hij 15 miljoen aan die Richarlison wilde uitgeven, te bizar voor woorden.

Scouten, zoals alle clubs dat doen, niet alleen jongens van 16 bekijken, maar juist eens de internationals van Europese landen in kaart brengen en andere competities in Europa doorspitten.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 15:17
Hoe weet jij nu wat Ajax wel en niet scout en met welke spelers Overmars allemaal is bezig geweest? Dat is puur gissen.

En Richarlison gaat het nu al versneld laten zien in de PL. Een heel sterke gozer, met snelheid, werklust, kopkracht, techniek en het gevoel om op te duiken voor de goal.

Ja heel gek dat Overmars daar ver voor wilde gaan.

Ga je dat geld uitgeven aan een ervaren kracht zonder restwaarde dan gaat de RVC daar terecht nooit mee akkoord.

En nogmaals waarom heeft PSV niet de benodigde ervaring binnengehaald nu die is vertrokken? Is het misschien toch niet zo simpel?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 15:23
Als ze ze scouten dan zouden ze er zijn, daarom weet ik dat ze die niet scouten.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 15:27
Dat laatste is onzin, vandaar m'n vraag over PSV. Nogmaals, en daarna vind ik stoppen wel prima hoor, je hebt geen idee wat er gescout wordt of met wie er gesproken wordt.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 15:36
Jij ook niet, dus wat geeft jou dan het gelijk in deze? Als ze ze scouten zou er toch op z'n minst 1 moeten zijn gekomen in al die jaren en die is niet gekomen, dus veel aannemelijker dat ik gelijk heb dan jij!

Maar goed, we komen er niet uit vriend, laten we het er maar even bij laten zo! ;-)
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 15:39
Nog steeds beantwoord je de vraag niet over PSV. Slim.

En de spelers zijn er wel gekomen alleen waren de meesten geen succes. Verkeerde scouting betekent nog niet dat er geen scouting is geweest. Of kwam een Poulsen per ongeluk?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 15:46
Ow nee hoor, wil ik wel even op in gaan. PSV heeft Lozano gehaald, een speler van 22 met 150 wedstrijden op club niveau en 20 als international. Al bijna meer ervaring dan van de Beek, Onana, de Ligt, Kluivert en Dolberg bij elkaar.

PSV haalt van Ginkel terug, een speler die bijna 200 wedstrijden gespeeld heeft en in verschillende competities actief is. Of het voor PSV de juiste ervaring is weet ik niet, ik had niet weer gehuurd, maar dat is een andere discussie.

Verder heeft PSV sowieso al meer ervaring in de selectie dan wij, vind jij de opsomming niet schrikbarend dat 5 basisspelers nog niet 1 vol seizoen in de benen hebben en bijna de gehele bank slechts een paar wedstrijden hebben gespeeld? Wil je echt beweren dat dat het maximaal haalbare is?

Daarbij speelt bij PSV mee dat ze financieel er vele malen slechter op staan, ze moesten eerst verkopen voor ze konden kopen en die hebben ook niet het geld om alles te halen wat ze zouden willen halen.

Feyenoord heeft zich ook gewoon weer heel goed versterkt, waarom hebben wij Haps dan niet gehaald als back? Die is toch niet slecht? Geen talent die het beter gaat doen, dat is gewoon een feit!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 15:50
Haps is verdedigend niet beter dan wat wij hebben, nee.

Daarnaast noem je Lozano nu ook al ervaren. Sorry maar nu stel je je ervaringsverhaal wel heel erg bij.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 15:56
Dan Sinkgraven niet? haha nee, sorry.

Maar laten we het eens omdraaien, jij kraakt mijn voorstellen altijd af, bent het nooit met me eens en verdedigd alles wat ze doen, maar kom jij dan eens met een mening! Kom jij dan eens met namen die we moeten halen of het soort profiel wat die spelers moeten hebben.

Mij afbranden en tegengas geven is makkelijk, dat doe je dan ook al jaren, maar ik mis in al die jaren jou eigen mening en voorbeelden van jouw kant van wie we dan moeten halen. Afbranden is makkelijker dan zelf een visie deponeren. Ik durf dat tenminste, vind ik bij jou nogal ontbreken!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 16:01
Ook niet dan Sinkgraven nee, maar ik begrijp dat je dat wil betwisten. Ik zeg echter dan wij al hebben... zowel Viergever als Dijks zijn verdedigende sowieso beter.

En ik moet met namen komen, waarvoor dan? Ik roep toch niet dat spelers in jouw categorie voor het oprapen liggen?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 16:24
Nee, ik vraag jou nu eens om jouw visie te delen en dus jouw potentiele aanwinsten te horen. Je vuurt alles wat ik roep altijd maar af, maar wat jij dan echt wil zien vertel je ook niet.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 16:35
Ik zou graag een betere linksback zien. En er moet minimaal 1 CV bij als backup achter Viergever en De Ligt die ook de concurrentie met ze aan jan gaan. Schöne moet eruit en De Jong erin, met Donny op 6. Doe je dat niet en haal je een echte verdedigende middenvelder moet je het systeem omgooien.

Wel moet er in de breedte en echte concurrent bijkomen op het middenveld nu Nouri is weggevallen. Eentje die wederom een echte concurrent is van de bestaande groep. Voorin zie ik graag eens dat Neres en Cerny meet kansen krijgen. Een echte versterking als Richarlison was daarbij natuurlijk een absolute bonus geweest. Huntelaar even in de basis ben ik het wel met je eens. Die zou "gewoon" topscorer worden. Al zou ik dat pas doen als de transfertermijn voorbij is. Anders gaat Dolberg nog wel ergens anders op de bank zitten.

Genoemde aanwinsten lopen in Nederland niet echt rond. Zeker niet met wat meer ervaring.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 16:43
Of die Braziliaan een echte versterking is kun je niet met zekerheid zeggen, is ook weer erg jong met slechts 2 seizoenen in de benen.

Verder vind ik het niet bepaald een diepgaande visie om te zeggen dat je spelers wil die echt concurrentie bieden aan de basiskrachten. Wie moeten dat dan zijn? Binnen welk spelersprofiel passen die spelers volgens jou? Wat is hun ervaringsniveau? Leeftijd? Waar komen die vandaan (welk niveau/land/competitie), enz?

Lekker makkelijk om te roepen dat ze goed genoeg moeten zijn, dat willen we allemaal.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 17:03
Dat is toch het criterium? Jouw ervaringsverhaal onderstreept dat dat geen gegeven is. Is ook een probleem waar Ajax al tijden mee zit binnen Nederland. Spelers uit de eredivisie zijn vrijwel nooit veel veter dan wat Ajax al in huis heeft.

Ik heb die Braziliaan gisteren zien voetballen en dan zag je dat hij zaken brengt die Ajax buitenspelers niet bezitten. Dat kan Ajax dus goed gebruiken. Dat is dan geen ervaring maar wel echte kwaliteit.

En ze moeten concurrentie echt aangaan omdat de basis in mijn ogen voor 90% staat. Maar ik wil dan dus meer dan een jeugdspeler die nog een periode nodig heeft vóór hij klaar is om het gevecht om een basisplaats aan te gaan. Dus meer dan zo'n jongen van Heerenveen of die Braziliaanse jongeling.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 17:13
Wat? Ziyech niet beter dan wat wij hadden? Djuricic had niet beter geweest dan wat wij hadden? Of Tadic? Wat dacht je van Promes, die hadden ze ook kunnen halen.

De toppers van de subtop zijn vaak gewoon van toegevoegde waarde, zeker nu, kijk dan wat een onervaren groep we hebben, het is echt onzin om te beweren dat al die jonkies beter zijn dan spelers die wel gewoon seizoenen in de benen hebben en wat hebben laten zien.

Larsson is niet minder dan Kluivert, Justin is zo wisselvallig als de pest en rendement moet hij ook nog krijgen, leuk hoor die frivole acties, maar het moet wat opleveren. En Larsson vind ik niet eens echt een aanwinst voor Ajax, maar minder dan wat we nu hebben is hij zeker niet, hij is absoluut verder en stabieler dus beter.

En weer wordt je niet concreet, als ik je vraag concreet te worden dan bedoel ik dus waar we die vandaan halen? Welk ervaringsniveau, leeftijd, welke competitie, enz.

Goede spelers die wat toevoegen willen we allemaal, ik vraag je niet om een criterium, maar om een profielschets van waar je die spelers vind, want ik doe voorstellen en geef profielschetsen, die vuur jij af terwijl je zelf geen schets geeft van het spelersprofiel.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 17:20
Ziyech is dan ook gehaald. Djuricic is geprobeerd maar wilde naar het buitenland. Tadic was in z'n Groningen tijd niet nodig en bij Twente al te duur. Promes helemaal. Dat soort namen is totaal niet realistisch in die fase. Larsson is geen verbetering tov wat we hebben. Dat vind jij volgens mij ook niet.

Over ervaring heb ik het hierboven al gehad. Lees je dat niet? En als ze niet uit Nederland komen dan wordt dat het buitenland. Waarbij Europa mét ervaring veelal te duur is en niet naar Nederland wil.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 17:26
Ja, nadat we er eerst uit moesten vliegen, als er nu niemand bij komt overkomt Ziyech dit jaar wat Klaassen het jaar voor zijn komst had, die verzuipt op het middenveld, omdat er te weinig vanuit de andere 2 komt.

Ajax had juist als visie dat ze niet meer voor de Ziyechs zouden gaan, ze boden bewust niet op de toppers van de subtop, dat was PSV's ding. Dus je moet niet doen alsof ze dat altijd gewild hebben, ze beweerde juist het niet te willen en zijn vorig jaar 1x overstag gegaan nadat het seizoen als een drama begon en ze in paniek raakte.

Larsson vind ik wel beter dan Kluivert, Cerny en Neres, wanneer leer je nou eens dat je talent niet met kwaliteit moet verwarren? Die drie zijn zo wisselvallig als de pest en hebben veel te weinig rendement. Ze voetballen leuk mee, hebben nog niet het rendement.

Dus ondanks dat ik Larsson niet perse wil zien komen is hij wel verder dan die drie. Als je zoveel instabiele spelers hebt dan is iedere stabiele speler welkom, waarom denk je dat Schone speelt en niet de Jong, omdat Keizer ook wel snapt dat het gewoon te opportunistisch is om Frenkie nu al te brengen, zeker met ook al Donny op het middenveld en zo'n onervaren aanval.

Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 17:40
Larsson was ook niet stabiel. Geeft een beetje aan dat je Heerenveen niet hebt gevolgd. En die stabiliteit komt met speeltijd en dus moeten die jonge gasten gewoon spelen. Talent zat. En dat is wel kwaliteit. Alleen is het natuurlijk een optelsom.

En nergens, maar dan ook echt nergens in het plan Cruijff stond dat men geen topper meer van een subtopper zou halen. Dat is echt compleet uit he duim gezogen. Ajax heeft ook het tegendeel bewezen door bijvoorbeeld te proberen Djuricic te halen.

Dat Ziyech pas kwam nadat de CL werd gemist en de eerste punten in de eredivisie waren gemorst is niet relevant voor deze discussie over wel of niet een aanwinst zijn in MIJN ogen. Ik ben namelijk niet verantwoordelijk voor die timing.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 17:45
9 goals en 13 assists in 31 wedstrijden voor Larsson.

2 goals en 4 assists in 14 wedstrijden voor Kluivert.

3 goals en 3 assists in 8 wedstrijden voor Neres.

3 goals en 9 assists in 29 wedstrijden voor Younes.

Kortom, Larsson heeft gewoon de beste statistieken van deze drie spelers, van Neres kun je zeggen dat zijn gemiddelden niet slecht zijn, maar die heeft te weinig gespeeld en staat ook niet voor niets achter Kluivert in de pikorde.

Echt, je kunt kletsen wat je wilt, Larsson is beter dan al onze buitenspelers, net als dat Jorgensen beter is dan Dolberg. Qua potentie liggen de zaken precies andersom, maar potentie is dus nog geen kwaliteit.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 17:59
Bij Heerenveen...

Een hoger rendement betekent niet automatisch beter. Kluivert is een A junior, die groeit gewoon nog hard door. En kijk eens naar speelminuten. Larsson speelde 3.2 keer zoveel als Kluivert. Doe zijn statistieken keer 3.2 en het ligt in ene vrij dicht bij elkaar.
Neres is er net en was volgens de professionele volger tijdens het trainingskamp de beste. Die gasten komen er gewoon heel hard aan en miet je niet remmen maar het gewoon uit laten vechten tenzij je iemand kunt halen die veel beter is.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 18:11
In de eredivisie, bij welke club speelt wel mee in verband met de druk die er bij komt kijken, maar neemt verder niet weg dat hij tegen precies dezelfde tegenstanders heeft gespeeld.

Je zegt het goed, Justin is een A junior, niet een volwaardig eerste elftal speler en daar hebben we er nog wel meer van net als jong Ajax spelers.

Wat jij roept roepen we al jaren, wat er dan gebeurt is niet dat die jongens zich goed ontwikkelen en slagen bij Ajax, maar dat ze stuk voor stuk onder de druk bezwijken en afgeserveerd worden.

Kishna, El Ghazi, Bazoer, Fischer, Boilesen, Andersen, Tete, Riedewald, enz, enz.

Het is gewoon maf dat je keer op keer denkt dat het dit keer met deze spelers wel gaat lukken en dat het nu achteraf allemaal aan die waslijst van jonge talenten lag.

Echt, hoe kun je nou zo blind, naief en eigenwijs zijn?

Justin en Neres hebben baat bij een rechtsbuiten die er wel direct staat, want zij zijn er nog lang niet klaar voor, als ze gedwongen worden wel steeds er te moeten staan dan gaat dit ten kosten van hun spel en dumpen we hun straks ook en ligt het volgens jou ook weer aan hun.

Nee, de waslijst is te lang, jouw verhaal is onzin en wordt totaal ingehaald door de realiteit. Kom eens uit je droom kerel, met tieners win je niks!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 18:16
Wel leuk dat he het rendement verhaal alweer voor de helft negeert. En met tieners hebben we al vaker gewonnen dus dat op zich is onzin.

Neres is gewoon gehaald om er dit jaar te staan. Als Kluivert het dan beter doet en je ook nog Cerny hebt hoef he niemand te halen. Younes heeft al wel ervaring en moet gewoon beter gaan spelen. Hij blijft nu al belangrijk.

Maar waar haal je een echte versterking als buitenspeler zonder over te gaan tot huur of een speler in ontwikkeling te moeten halen voor veel geld uit Zuid Amerika?
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 18:21
Haha wanneer hebben wij iets met tieners gewonnen? Vertel ben reuze benieuwd.

Verder mag je blijven herhalen wat je zegt, de feiten tonen al jaren je ongelijk aan en je blijft maar volhouden dat het niet zo is.

Nu beweren dat je met Cerny, Kluivert en Neres drie prima spelers hebt is echt blind zijn voor het probleem, je kunt niet het hele seizoen afwisselen tussen die drie, je moet er 2 hebben die er gewoon staan en dan kun je twee backups hebben die ruimte krijgen te groeien, wij hebben altijd maar weer groeiers die gelijk in de basis moeten en daarom winnen we niks.

Ik ben er klaar mee, geen enkel argument wat je maakt is rechtvaardig, het spijt me maar na al die jaren houdt het een keer op met excuses en steeds maar weer dezelfde dingen roepen die al jaren niet werken.

Dit Ajax heeft bij een vertrek van Sanchez minimaal 3 basis aanwinsten nodig, 1 vervanger van Sanchez, 1 vervanger van Schone die net niet brengt wat je hoopt en 1 basiskracht voor de rechtsbuiten positie.

Dan maar een talent in de weg, dan maar een aankoop geflopt, ik wil winnen, niet ontwikkelen, zodat ze kunnen verkopen en we volgend jaar weer deze discussies hebben, voor het 6e jaar op rij.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 18:37
2010-11 en 2011-12 met tieners als Eriksen, Boilesen en Ebicilio.
2012-13 met tieners als Dijks, Fischer, Lukoki, Klaassen en Andersen
2013-14 met tieners als Andersen, Fischer, Kishna en Riedewald

En dat zijn nog maar de laatste 4 kampioenschappen. Zo kun je bij vrijwel alle prijzen van Ajax de tieners met een serieuze bijdrage aan het winnen ervan aanwijzen.

Verder spijt het je helemaal niet, want geen grond voor discussie zou zo'n forum doodsaai maken. :P
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 19:10
10/11 hadden we spelers als Alderweireld, Vertonghen, Siem, Stekelenburg, van der Wiel, Anita en de Zeeuw, naast ervaren mensen als Oleguer, Enoh, Cvitanich, Lodeiro en Ooijer die allemaal ouder, ervarener en dus voor een stabielere basis zorgde dan die we nu hebben.

11/12: Vermeer, Ooijer, Blind, Alderweireld, van der Wiel, Vertonghen, Anita, Enoh, Janssen, Siem, Sigthorsson en nog jongens als Aissati, Lodeiro, Boelykin. Kortom, ook weer een groep waarin niet de basis bestaat uit 5 spelers met maar 1 seizoen in de benen. Meer ervaring, meer stabiliteit en daar tussen talenten als Eriksen, Fischer, enz.

12/13: Vermeer, Alderweireld, Moisander, Blind, Siem, Poulsen, Schone, Sigthorsson, Babel en ook nog jongens als Ooijer, Serero en Sulejmani (die toen inmiddels ook meer jaren in de benen had). Andermaal niet zo'n onervaren groep met jongens die inmiddels enkele titels op de naam hadden staan (wie heeft er nu een titel gewonnen op het hoogste niveau?).

13/14: Moisander, Blind, Poulsen, Siem, Schone, Klaassen, Sightorsson, Bojan. Zoals je ziet al een stuk korter lijstje als de 3 jaren ervoor, in 12/13 kwam Overmars en begon de extreme verjonging. We wonnen nog wel de titel, maar net aan. Net iets teveel talent.

14/15: Cillessen, Veltman, Moisander, Klaassen, Schone, Milik, Sigthorsson. Slecht voetbal, met afstand geen titel, geen andere prijs, eerste van de drie jaar.

De selecties waar we kampioen mee werden puilde niet uit van de jongens met slechts 1 jaar ervaring in de basis en een bank vol jongens zonder uberhaupt een jaar ervaring.

Die jonge jongens in die kampioensteams konden hun bijdrage leveren doordat de anderen stabiliteit brachten en leiding namen. Jonge jongens moeten zich op hun spel kunnen richten en niet ook nog eens leiding moeten geven in het veld of de kar moeten trekken.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 19:56
In de selecties zat meer ervaring, al is dat meest eredivisie ervaring wat volgens jou geen ervaring is.

Daarbij was het team van gisteren gemiddeld een haar ouder dan het team uit de kampioenswedstrijd van 2010-11.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 19:59
Eredivisie ervaring is inderdaad niet de ervaring die perse je een toegevoegde ervaring maakt, maar eredivisie ervaring is nog steeds beter dan helemaal geen ervaring... wordt eens wakker jongen.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 20:02
Kijk gewoon zelf eens jongen:

Onana 21jaar / 49 weds
Veltman 25 jaar / 161 weds
de Ligt 18 jaar / 26 weds
Viergever 28 jaar / 302 weds
Dijks 24 jaar / 141 weds
Schone 31 jaar / 360 weds
van de Beek 20 jaar / 45 weds
Ziyech 24 jaar / 163 weds
Kluivert 18 jaar / 23 weds
Dolberg 19 jaar / 51 weds
Younes 24 jaar / 115 weds

Gem leeftijd basis: 22,9 / gemiddeld 130 wedstrijden ervaring in de basis. kortom, een zeer jonge en onervaren basis, waarbij we 5 spelers hebben die 1 of nog niet eens 1 seizoen in de benen hebben.

Dan zijn dit de 11 reserves, 4 van 19, 3 van 20, 1 van 21, 1 van 22, 1 van 25 en 1 van 34. Die jonge jongens hebben ook nog eens geen enkel seizoen op het hoogste niveau in de benen, alleen van Leer, Huntelaar en Sinkgraven.

van Leer 25 jaar
Dankerlui 20 jaar
Zeefuik 19 jaar
Orejuela 21 jaar
Sinkgraven 22 jaar
Eiting 19 jaar
de Jong 20 jaar
Neres 20 jaar
Cerny 19 jaar
Cassiera 19 jaar
Hutelaar 34 jaar

Dit is veel te jong, maar dan ook echt veel te jong. Ook als je Sanchez er nog bij telt, al geloof ik nooit dat ze hem aan zijn contract gaan houden, hij wil weg, want geen CL en dat kunstgras vind hij ook niks.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 20:46
De precieze gemiddelde leeftijd van gisteravond was 23,3 jaar.

En in 2011 in de beroemde kampioenswedstrijd hadden ze een gemiddelde leeftijd van 22,5 en gemiddeld 120 wedstrijden.

Vermeer 49
Vd Wiel 161
Alderweireld 96
Vertonghen 198
Boilesen 7
Anita 106
De Zeeuw 323 (waarvan ook nog 71 eerste divisie)
Eriksen 68
Ebicilio 24
Sulejmani 157
De Jong 130

Met dat laatste ben ik het wel eens trouwens. Dat Sánchez niet te behouden is. Al denk ik niet dat CL en kunstgras de doorslaggevende factoren zijn.
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
maandag 14 augustus 2017 om 12:03
Heb Richarldson zien invallen bij Watford tegen Liverpool, deed het best aardig, fysiek sterk, kon goed een bal aannemen met een man in zn rug en handig aan de bal. Scoorde zelfs nog bijna maar liep dom buitenspel...
Vind ik leuk
Foebele +27243
maandag 14 augustus 2017 om 12:07
Jonge spelers kunnen in een stabiele groep die in balans is prima mee doen en zo nu en dan schitteren, maar in een team wat al vol jonkies zit heeft nog een jonkie niets te zoeken.

Wanneer gaan mensen nu eens inzien dat 11 talenten niets winnen en je ze dan alle 11 afbreekt!

We hebben behoefte aan stabiele spelers, met meerdere jaren in de benen, want we hebben 5 basisspelers die nog geen jaar ervaring hebben en buiten van Leer, Sinkgraven en Huntelaar hebben alle wissels slechts een paar wedstrijden op prof niveau in de benen, te absurd voor woorden hoe ze weer lopen aan te kloten.

Heb jij Dolberg al iets goed zien doen dit seizoen?? Die gozer bakt er tot nu toe helemaal niks van dit seizoen.
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
maandag 14 augustus 2017 om 13:05
Ik ben het wel met je eens hoor Foebele, 2 aankopen voor de basis met ervaring, ik mis een Gabri of een Galasek die de jonkies meer kunnen aansturen. Maar wie is haalbaar? Zon aankoop voor de bank is zinloos, moet voor de basis zijn dus het probleem dat ze niet voor de bank willen komen speelt mijn inziens niet. Hooguit het salaris waar Ajax momenteel zeker wel de middelen voor heeft. Enige struikelblok zijn de sportieve ambities en het kunstgras in Nederland denk ik. Maar voor een miljoentje extra ook wel te overkomen lijkt me?

Schiet me ineens de naam van Pienaar weer te binnen, voetbalt die nog?
Vind ik leuk
Foebele +27243
maandag 14 augustus 2017 om 13:44
Die spelers zijn er, als ze bij de concurrentie zulke jongens hebben (van Ginkel, de Jong, El Ahmadi, voorheen Guardado, Moreno, Elia, Kuyt, enz) dan moeten wij ze ook kunnen halen en dan zelfs nog wel net iets betere dan dat.

Ze doen het alleen niet, vinden zulke spelers te duur, maar dan wel doodleuk 13 miljoen voor Neres, 8 miljoen voor Sinkgraven en 15 voor Richarlison willen betalen.

Ajax scout niet, ze scouten alleen jochies tot 20 jaar en willen daar wel voor diep in de buidel tasten.

Het klopt gewoon niet, het is hun brevet van onvermogen dat ze ze maar keer op keer niet weten te vinden.
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
maandag 14 augustus 2017 om 15:15
Dat ben ik niet met je eens Foebele, de strategie is toch om spelers op te pikken voordat ze onhaalbaar worden. Zoals een Sanchez, die hebben ze vorig jaar gehaald maar zou nu onhaalbaar zijn. Met Sinkgraven hadden ze wss hetzelfde verwacht maar bij hem pakt het helaas anders uit ben ik bang.

Ben wel met je eens dat ook Ajax ervaren spelers zou moeten kunnen halen, iig beter dan een Westerman of Zimling wat in mijn ogen een brevet van onvermogen is. Zo van die zíjn ervaren dus zet er maar bij... dat is gewoon te kort door de bocht.
Vind ik leuk
Foebele +27243
maandag 14 augustus 2017 om 15:43
Die strategie werkt niet, omdat er geen ervaring in het team is en de jonkies dus structureel te snel gebracht worden en verzuipen.

Sanchez is de absolute uitzondering, als je echt denkt dat 20 jarige jochies zomaar even binnen komen zoals Sanchez dan heb je het echt mis, PSV zoekt al jaren naar een opvolger van Alex en die scouten al decennia structureel in Zuid Amerika. Zo makkelijk is het dus niet.

Sinkgraven is echt een grap, was gewoon een tweede Sulejmani die net een half jaartje leuk speelde bij Heerenveen en nog niets had bewezen. Als middenvelder komt hij te kort en is er teveel concurrentie dus wordt ie maar heel triest linksback gezet.

Daarbij was hij al 8 miljoen euro, dus we hebben al veel te veel betaald, als je een jonkie haalt voordat hij onhaalbaar wordt dan betaal je er max 2/3 miljoen voor, 8 miljoen zou je nu moeten betalen als hij nu nog bij Heerenveen had gespeeld en je hem als topper wil weg kapen, misschien iets meer, maar je denkt toch niet dat je 15 miljoen moet overmaken aan Heerenveen of andere subtoppers?

Nee, dus als je dan nu al 8 miljoen betaald heb je dus al veel en veel te veel betaald!

Tussen het niveau Westermann en Sergio Ramos zitten volgens mij een hele hoop spelers, het is echt niet of het een of het ander, oftewel of een versleten oude speler die niets toevoegt of de absolute wereldtop die totaal onhaalbaar is.

Dat is namelijk wat ze claimen bij Ajax en iedereen die Ajax verdedigd. Alsof Westermann de max is en dat verder vedette met ervaring allemaal in Spanje of Engeland spelen... Echt grotere onzin dan dat bestaat er niet.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 15:57
PS, het ging er toch om dat backs goed in de opbouw waren? Hoezo nu ineens beweren dat het verdedigende belangrijker is, heel bijzonder dat je dat nu ineens omdraait, na een jaar Veltman verdedigen ten opzichte van Tete.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 16:02
Als het om de opbouw gaat is Sinkgraven zeker niet minder dan Haps. Hier snap ik helemaal niets van.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 16:23
Verdedigend is hij beter, aanvallend niet veel minder, want Haps brengt diepgang die Sinkgraven weer niet brengt.

Waar ik niks van snap is dat je de ene keer aanvallende aspecten belangrijker vind en nu weer verdedigende, niet de boel omdraaien alsof ik dat doe, want ik vind verdedigende aspecten belangrijker en daar is Sinkgraven gewoon minder in.

Dijks deed het niet slecht gister, maar dan vind ik Viergever beter, die vind ik nu sowieso de beste linksback, maar die moet nu centraal, omdat ook Riedewald alweer verkocht is.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 16:28
Ook als Riedewald niet verkocht was dan had Viergever gisteren centraal gestaan.

En wanneer heb ik ooit gezegd dat aanvallen voor een back belangrijker is dan verdedigen?

Haps is geen goede verdediger, en daarin ook niet beter dan Sinkgraven. Hij heeft wel neer diepgang, maar aan de bal in de opbouw if in het middenveldspel is hij weer minder. Dat laatste is belangrijker voor een back volgens mij, omdat de back dat veel vaker miet doen, maar daarover kun he discussiëren.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 16:40
Waar baseer je dat op dat Viergever dan nog centraal zou hebben gestaan?

Je predikt niet anders dan dat die aanvallende kwaliteiten belangrijker zijn, of het nu in de Tete-Veltman discussie is of in de Sinkgraven wel of geen back discussie is.

Haps is een prima verdediger, geen geweldenaar als Tete, maar ook geen dramatische verdediger, absoluut beter dan Sinkgraven die wel gewoon een matige verdediger is, zeker tegen betere tegenstanders.

Het is toch gewoon weer slecht gehandeld dat we nu slechts 5 verdedigers hebben, omdat Tete, Westermann en Riedewald zijn vertrokken en er half augustus nog niemand bij is gekomen? Ze zeiden eind vorig jaar nog dat het ons niet weer ging gebeuren dat we in het begin punten zouden laten liggen, omdat de selectie nog niet op orde is en wat gebeurt er? Precies dat!

Men kon toch al mijlenver aanzien komen dat er een bod op Sanchez zou komen, dan moet je half augustus toch op z'n minst de rest ingevuld hebben en hooguit nog een vervanger halen voor Sanchez? Nu missen we gewoon nog minimaal 2, misschien wel 3 verdedigers.
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 16:57
Ik heb nooit een Tete/Veltman discussie over aanvallend of verdedigend gevoerd. Daarbij wilde ik juist liever Tete, dus waar je dit vandaan haalt weet ik niet.

Haps, dat heb je vandaag weer kunnen zien, is helemaal geen prima verdediger. Werd nog eens beaamt door de analisten van dienst.

He verhaal over Sinkgraven klopt ook niet, hij is namelijk nooit weggespeeld tegen goede tegenstanders. Daar zat iedereen op te wachten maar is nooit gebeurd. Dat terwijl Ajax die tegenstanders wel heeft gehad ook in de EL.

En er is 1 verdedigende aanwinst binnen en dat waren er al 2 geweest ware het niet dat die tweede niet door de keuring kwam. Dat had eerder gemoeten. Dat is waar, maar had de basis in de afgelopen wedstrijden niet anders gemaakt. Keizer had z'n basis 4 wel staan.

Dat is ook de reden dat Viergever ook CV had gespeeld als Riedewald er nog was geweest. Heeft het vorig haar prima gedaan. Was naast De Ligt nog een beetje ervaring centraal.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 17:05
Is zeker wel gebeurt, juist in Europa was hij enorm kwetsbaar en ik kan me nog een tegengoal herinneren uit bij Kopenhagen waar hij compleet lucht stond te dekken en die Falk de 1-0 in de 1e minuut maakte. Ook in andere wedstrijden vaak gevaar over zijn kant gezien.

Hij staat niet goed en verdedigen zit niet in zijn natuur, hij is gewoon een matige back, schei toch eens uit om deze rare kronkel van Bosz goed te praten.

Er is er pas 1 binnen, net een paar dagen, het is al half augustus he, niet juli. Die hadden allang binnen moeten zijn, maar Marc was eerst weer spelers aan het dumpen, daarna contracten aan het verlengen van Veltman en Eiting, had het ook nog drukker met een 2e en 3e doelman en er kon natuurlijk niet ook nog een talentje uit Scandinavie ontbreken, allemaal top prioriteiten.

Ze hebben zelf nog geroepen dat ze niet weer in deze situatie terecht wilde komen en we zitten er een paar maanden later doodleuk weer in. Liggen al uit de CL, hebben de eerste 3 punten al verloren en lopen dus alweer achter de feiten aan en deze week staat ook nog EL plaatsing op het spel, waar we dus ook nog geen versterkingen voor zullen hebben.

Kortom, weer te laat, kun je niet ontkennen, dus weer slecht gehandeld, het zoveelste jaar op rij! Of wil je beweren van niet?
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 17:15
Lees nog even mijn text over laat in de reactie hiervoor. Of vraag je naar de bekende weg? Ik heb dat namelijk al gezegd.

En nogmaals, alle aanwinsten voor de verdediging die gehaald zijn vóór er iemand vertrekt wordt in eerste instantie gehaald als back up omdat, zoals ik al zei, Keizer z'n basis had staan. Als backup komt er een heel andere categorie als voor de basis. Veel spelers hebben namelijk sowieso geen zin op de bank te zitten.

En Haps stond vlak voor tijd nog lucht te dekken tegen een degradatie kandidaat. Had gewoon de 2-2 moeten zijn.

Maar goed, lucht dekken is niet weggespeeld worden.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 17:21
Je kunt geen basis vormen met spelers die er niet zijn, dus dat hij nu een basis heeft staan betekend niet dat er geen wens is voor betere spelers die mogelijk in de basis kunnen komen.

Die hele zet met de Jong voor Schone gaat het niet oplossen, dan heb je niet opgelet de laatste jaren wat er gebeurt als je teveel onervarenheid in de basis zet. Schone komt te kort, zijn we het over eens, dus er moet een basiskracht voor het middenveld gehaald worden.

Achterin hebben we ook een basisspeler nodig, want Sanchez gaat sowieso weg en eigenlijk vind ik het ook gewoon veel te opportunistisch om nu meteen maar weer vol op de Ligt te leunen, Viergever is als linksback heel bruikbaar, maar is net als Schone niet de bepalende man.

Voorin hebben we ook gewoon een basisspeler nodig, geldt precies het zelfde voor Kluivert als voor de Jong (en de Ligt) is helemaal nog niet toe aan de basis, heeft 3 potjes gespeeld waarvan 1 prima (Nice thuis) en 2 gewoon heel matig (Nice uit en gister).

Dat is dus 3 nieuwe basisspelers, spelers die er staan en niet die er moeten komen, daar hebben we er al teveel van. 3 van de 11 is 27% en niet 10% zoals jij zegt, omdat 90% van de basis zou staan.

Luchtdekken is niet weggespeeld worden? Het betekend dat je verdedigend volledig clueless bent, meer weg dan dat kun je niet raken!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 17:33
Dat laatste is echt onzin, zeker als je net nog beweert dat Haps een prima verdediger is. Weggespeeld worden is dat je de hele wedstrijd constant in de luren wordt gelegd. Een beetje zoals Younes die ene wedstrijd de met die back van Schalke deed.

En dat jij tot 27% komt zegt toch niets over mijn 10%? Beiden is slechts een verschil van mening.

Keizer was duidelijk in de voorbereiding. Z'n basis voor verdediging en middenveld stond en aanvallend had hij alleen op rechts twijfel. Daar hoefde voor Keizer geen speler voor bij te komen. Dan ga je dus shoppen voor de breedte.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 17:40
Onderwerp Sinkgraven sluit ik bij deze, gaan we niet uitkomen.

Het hele probleem is dat wij alleen maar shoppen voor de breedte, alleen maar halen voor de toekomst, terwijl we keer op keer behoefte hebben aan versterkingen nu.

Keizer heeft wel degelijk uitgesproken dat hij ook op het midenveld wat nodig had en de voorbereiding is niet alles bepalend, gedurende het seizoen zie je altijd dingen veranderen. En Sanchez wilde hij behouden en die wordt verkocht, dus dan klopt die 10% sowieso niet als er ook nog een rechtsbuiten bij moet komen.

Maar waar hebben we het nou over?

Je bent toch niet van mening dat ze nu niks te verwijten valt? Ga nou eens in op mijn opmerking dat ze weer falen door half augustus een incomplete selectie te hebben, terwijl de directie zelf nog enkele maanden geleden riep dat ze niet weer in deze situatie wilde komen?

In de breedte zijn we ook niet compleet en dat heeft ook impact, je ziet maar hoe zelfs de spelers zich uitspreken, dat is echt heel veel zeggend.

Kunnen we het daar dan eindelijk over eens zijn of ga je hier met droge ogen beweren dat er niks aan de hand is en ze niet weer de fout hebben gemaakt door te laat de selectie op orde te hebben? Je kunt toch niet jaar in jaar uit excuses blijven maken alsof het allemaal maar botte pech is?
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 17:50
Keizer sprak die wens voor het middenveld pas uit na "Nouri" en dat ging om de breedte en niet de basis. Dat weet jij ook.

Als er een basisspeler vertrekt wordt dat anders, maar dat lijkt me toch evident? Die kun je niet bij die 10% gaan optellen. Dan kun he 100% zeggen als de hele basis vertrekt. Het ging over de situatie tot nu toe en niet wat er nog gaat veranderen.

Met breedte versterkingen had Ajax eerder moeten zijn, maar zoals ik al zei shop je dan naar spelers die bankzitter worden en naar de toekomst kunnen kijken.dan valt er dus, zoals ik zei, een hele groep af die dat niet wil. Dat is dus moeilijker shoppen en vindt heel vaak pas kater plaats in de transferwindow.

Je moet ook het hele spel bekijken. Bijvoorbeeld hoeveel perspectief een potentiële aanwinst heeft bij zijn huidige club nu die nog van alles kan kopen. En wat doet een basisspeler bij Ajax als hij vóór de deadline nog op de bank belandt? Dat zijn allemaal zaken waar wij in het gemak aan voorbij kunnen gaan maar Overmars wel rekening mee moet houden. Zoals in geval van Dolberg, maar ook Viergever en Veltman. En zelfs Kluivert die nog moet verlengen.
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 18:13
Nee hoor, ik las dat heel anders, tuurlijk veranderd de situatie Nouri alles, maar Keizer gaf niet het gevoel dat ie er weer een talentje voor de breedte bij wilde, er moest ervaring bij en die moeten dus goed genoeg zijn voor de basis, want je haalt geen ervaring voor de toekomst..

Sorry, ik vind je naief en blind en eigenwijs, na al die jaren mij tegenspreken zonder dat je iets van sportief succes als backup kunt gebruiken vind ik gewoon ongeloofwaardig worden.

Ajax maakt er een zooitje van en blijft eigenwijs het geld oppotten en de selectie te jong, onervaren en kwaliteitsarm het seizoen in gaan, voor het zoveelste jaar op rij!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 18:19
Ik las het anders? Prima maar hij heeft het duidelijk uitgesproken in interviews bij Ajax TV en Fox. Het moet wel een echte concurrent zijn maar hij was tevreden met z'n basis en de Jong er direct achter.

De rest van je verhaal hebben we het al eens vaker over gehad. We hadden namelijk ook jaren mét prijzen waarvan je juist zei dat prijzen de zaken verbloemden. Op die manier win je iedere discussie omdat je je eigen criteria aanpast.

Feit is: Een prijs is niet altijd de het gevolg van goed beleid en het ontbreken niet van het gebrek aan goed beleid. Zo'n finaleplaats in de EL die jij weer heel simpel af als een soort van toeval. Is natuurlijk een beetje onzinnig en he eigen waarheden fabriceren.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 18:23]
Vind ik leuk
maandag 14 augustus 2017 om 01:56
@Foebele en @2Cents
Prachtige discussie.
In beide verhalen zit erg veel in.
Top !
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
maandag 14 augustus 2017 om 12:29
Helemaal eens met Pietje, smullend zitten lezen en ik kijk uit naar se volgende inhoudelijke discussie of jullie eigen site;)
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
maandag 14 augustus 2017 om 12:27
Wat betreft shoppen in de breedte zijn jullie het wel eens 2cents en foebele, geen dure breedte aankopen die niks toevoegen, bij Ajax moeten dat juist de talenten zijn, in die zin is een jong talent als breedte aankoop helemaal niet verkeerd.
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
maandag 14 augustus 2017 om 11:58
Die Argetijnse vrije trappen specialist (ben f zn naam kwijt Paizon?) Was die niet ergens tussen de 26-28? Ze hebben hem (nog) niet gehaald maar kwam wel op het lijstje via een scout, dus ze scouten wel degelijk ouder dan 16 maar waarschijnlijk niet veel.
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:37
alles is beter dan tegen almelo verliezen! nigel is een prima speler voor ajax met zijn ervaring!
Vind ik leuk
2cents +29209
zondag 13 augustus 2017 om 14:09
Waar moet hij staan dan? En hoe goed is hij als Galatasaray van hem af wil?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:35
Nee want huntelaar is namelijk ook jonger dan 21 jaar....
Vind ik leuk
Foebele +27243
zondag 13 augustus 2017 om 13:38
Ja en die speelt niet, net als Westermann, Heitinga, Zimling, enz.

Met al die ervaren oudspelers binnen de club heb je niets aan ervaring op de bank, geen speler die meer ervaring heeft dan Bergkamp of meer aanzien.

We hebben aankopen nodig voor de basis en die doen ze alleen in de categorie 18-21.
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 14:25
nu noem je alleen spelers die niet hebben gespeeld! davids stam paulsen ect hebben het wel gered in hun eerste jaren! dus dat wil niks zeggen! ajax heeft een paar spelers nodig die voor die gif zorgen binnen de selectie! nu geven ze gewoon te lief veel goals weg met een shone op 6 die zelf geen 6 is! en een veltman en viergever die geen backs zijn! dan is zelfs een dijks een wereld van verschill aanvallend! dollberg die weinig bruibare ballen via de zijkantwn krijgt omdat de backs de flanken niet ondersteunen! nood breekt wetten nu is alles welkom als het maar de hok waard is! en dan heb je nog een onervaren trainer die deze jongen scherp moet krijgen voor elke wedstrijd! ajax had voor rijkaard of van gaal moeten gaan! een onervaren team en een onervaren coach! zal geel lastig worden dit jaar!
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
maandag 14 augustus 2017 om 12:34
Je hebt wel degelijk wat aan oud spelers binnen de club maar niet als ze zo laat terugkeren. Een Sneijder 2jaar geleden, Nigel de Jong 2 jaar geleden, misschien zelfs wel een vdVaart 2 of 3 jaar geleden, Pienaar 2jaar geleden? Noem er zomaar wat op maar als die spelers rond hun 30e komen ipv 33-34 dan heeft Ajax er wel degelijk wat aan. Nu met Huntelaar ben ik benieuwd of het niet al "te laat" is qua leeftijd, we gaan het zien.
Vind ik leuk
Roya +415
zondag 13 augustus 2017 om 13:09
Lastige Nederlanders he gala die weten wat een contract waard is als het hun uitkomt

Als ze weg willen hebben ze geen motivatie meer tegenwoordig
Vind ik leuk
Sil95 +1294
zondag 13 augustus 2017 om 13:11
Marc sla je slag! Haal deze brok aan ervaring in huis. Dat heeft dit jonge, stuurloze team keihard nodig. Geef hem desnoods een salaris dat hoog is voor Ajax begrippen. Ze moeten alles in het werk stellen om hem binnen te halen. Ajax schreeuwt om ervaring en pit. Het is een slappe boel momenteel.
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:40
amen.
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:43
die gaat echt wel naar ajax komen! voor nouri die komt ook uit geuzenveld en heeft leren voetballen op het zelfde pleintje! zou graag dan in nr 44! de jong word de nieuwe verlosser van Ajax gewoon hij gaat veel agressiviteit bringen in dit jong team en dat is wat nu ontbreek het is allemaal vaak te mooi!
Vind ik leuk
JOJO +1099
zondag 13 augustus 2017 om 13:11
Was PSV niet nog op zoek naar een middenvelder? Hij zou eventueel zelfs in de verdediging kunnen...
Dus Brands...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:14
Nigel is al op z'n retour. Heb je niet zoveel meer aan. Alleen als je graag met 10 tegen 11 wilt gaan voetballen.
Vind ik leuk
John M. +2212
zondag 13 augustus 2017 om 13:37
En met Veltman erbij speel je dan vaak met 9 tegen 11.
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:44
dat zeiden ze ook over paulsen maar werden 4x kampion!
Vind ik leuk
Bizzy +3354
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
Te oud voor Ajax. Moet Overmars niet doen. Levert einde vd rit niks meer op. Zakelijk gezien niet handig.
Vind ik leuk
Pvm9 +89
zondag 13 augustus 2017 om 13:17
Zakelijk gezien. Dat is nou precies het probleem
Vind ik leuk
Guust +2414
zondag 13 augustus 2017 om 13:18
Hij is dan vrij als ze er uitkomen, dus kost alleen salaris.
Vind ik leuk
Bizzy +3354
zondag 13 augustus 2017 om 13:39
In de hoogste salarisschaal van Ajax. En trouwens niet iedere terugkeer hoeft een succes te zijn. De Jong speelt al jaren niet meer op een goed niveau.
Vind ik leuk
Pvm9 +89
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
Wakker worden Marc. Vermaelen ook nog erbij halen en een goeie linksbuiten
Vind ik leuk
chicken +4823
zondag 13 augustus 2017 om 13:18
Vermaelen...jij bent helemaal niet wijs...die is al geblesseerd als me kat een scheet laat.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:20
Is Vermaelen fit momenteel?
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:46
vermaelen centraal kan dat in de erdevisie niet meer be lopen tegen de jonkies! misschien in italia!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:16
laat die de Jong lekker gaan rentenieren.......zwaar overschatte speler
Vind ik leuk
14forever +6093
zondag 13 augustus 2017 om 13:18
Hoppa.marc ,tijd voor een telefoontje.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:20
Galatasaray en gezeik over geld horen nij elkaar..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:24
Het is natuurlijk ook niet helemaal fair van De Jong om heel zijn salaris voor komend jaar te vragen en dat komend jaar ook nog eens een nieuw contract aan te gaan. Dat is dubbelop.
Of zou hij geen salaris hoeven dan bij zijn nieuwe club?
Ik schat in van wel en ook nog eens tekengelden omdat hij transfervrij komt...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:28
Dat is ook wel zo.. Alleen krijgen veel spelers vroeg of laat gezeur over geld bij Galatasaray. Vooral op het moment dat 'Gala' geld zoekt voor versterkingen en een aantal spelers wil lozen. Probleem van veel Turkse clubs is een hapsnap-beleid wat zorgt voor een veel te dure huishouding. Uiteraard gaan de spelers ook niet vrijuit!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:39
Klopt ook helemaal!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:23
Accepteer gewoon die 1 miljoen en je tekent deze zomer weer ergens anders een contract. Bijv. Je zakken vullen in China of iets.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:27
Eerlijk gezegd had ik geen idee dat hij daar voetbalde..
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:33
nigel is echt wel een aanwinst voor ajax zowel op het veld als op de bank! hij bringt veel agressiviteit met zich mee! trijders mentaliteit ontbreekt gewoon bij de spelers van ajax zijn gewoon te lieve voetballertjes! nigel komt uit gezenveld de buurt van nouri! lkkr nummer 44 ofzo om die man te eren!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 13:39
Nou Ajax waar wacht je op? Neerleggen dat geld en 2 jaar contract geven. Die ervaring en power heb je wel nodig en kun je meteen Schone wegdoen.
Vind ik leuk
3ismo +2012
zondag 13 augustus 2017 om 13:50
shone kan je laten voor andere wedstrijden en hebben ze ook vaker rust! en met shone heb je een vervanger voor ziyech en donny! zou shone niet afschrijven maar is gewoon geen 6! heeft een half jaar gewerkt nu zie dat het niet meer werkt!
Vind ik leuk
Drobtine +1509
zondag 13 augustus 2017 om 15:51
Direct naar Ajax halen gewoon zijn contract afkopen Zou mooi zijn
Vind ik leuk
United FC +2484
zondag 13 augustus 2017 om 18:02
Nou Ajax waar wacht je op...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 18:19
Nee hoor, een kaarten pakker meer niet. Hij benadeelde in 2010 het Nederlands elftal met zijn karate trap in de finale, zoiets moet je niet willen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Galatasaray en De Jong steggelen over verschil van 1,5 miljoen euro'