Ajacied 'niet bezig' met contract: 'Soms updates, geen idee hoe ver ze zijn'

Ajacied 'niet bezig' met contract: 'Soms updates, geen idee hoe ver ze zijn'

zondag 13 augustus 2017 om 14:42

Matthijs de Ligt benadrukt dat hij voorlopig nog niet klaar is bij Ajax. Waar collega-verdediger Davinson Sanchez nadrukkelijk met een transfer in verband wordt gebracht, staat De Ligt juist op het punt om bij te tekenen in Amsterdam.

"Het is bij de club duidelijk, dat is bij mij duidelijk", aldus De Ligt in gesprek metAjax Life. Zaterdag meldde Barry Hulshoff, zaakwaarnemer van De Ligt, dat Ajax al een voorstel had gedaan. Hulshoff heeft een tegenvoorstel gedaan. "Ik moet eerlijk zeggen: ik ben daar niet echt mee bezig", meent De Ligt.

"Mijn zaakwaarnemer doet dat. Ik krijg soms updates. Ik heb geen idee hoe ver ze zijn, maar mijn intentie is om bij Ajax te blijven. Dat is duidelijk", vervolgt de centrale verdediger, die zich naar eigen zeggen het beste bij Ajax kan door ontwikkelen. "Er is voor een jonge speler geen betere club dan Ajax om bij te zitten. Ik wacht af wat er geregeld wordt en dan zal die handtekening vast wel komen."

Lees ookAjax onderhandelt: 'Als ze een beetje hun best doen, komen we er wel uit'

Poll

Stelling: De Ligt tekent deze zomer sowieso bij

(467 stemmen)

Plaats een reactie

Jordanees +9162
zondag 13 augustus 2017 om 14:43
Dat komt wel goed!
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
zondag 13 augustus 2017 om 14:46
Dat mogen we hopen maar voorlopig dreigt er een enorme leegloop nu Ajax de CL opnieuw gemist heeft.

Kunt de beweging die er nu plotseling is rond Sanchez en Dolberg is niet los zien van het mislopen van de CL. Dat is toch waar dat soort spelers willen spelen.

Wachten is wie er op de deur gaan kloppen voor Onana, Ziyech en uiteraard de Ligt. Ze hebben zich vorig jaar laten zien en iedereen zal ze voorhouden dat ze zo snel mogelijk naar een hoger niveau moeten. En helemaal als komende week ineens belangrijke andere spelers vertrekken waardoor een mogelijk kampioenschap ineens heel ver weg is.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:52]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:49
Wie maakr er deel uit van die enorme leegloop?
Vind ik leuk
Mo +8859
zondag 13 augustus 2017 om 14:49
Enorme leegloop? Alleen Sanchez vertrekt misschien. Ziyech en Onana blijven 100% en ik verwacht ook gewoon dat Dolberg blijft
Vind ik leuk
Richard020 +10290
zondag 13 augustus 2017 om 14:53
Iedereen en dan vooral veel Ajacieden die schieten direct in de stress door een onverwachte nederlaag tegen Heracles. Direct geven ze Sanchez de schuld, onzin natuurlijk. Met of zonder Sanchez moet Ajax gewoon winnen van Heracles.

Met het aanstaande vertrek van Sanchez gaat er echt wel wat bijkomen bij Ajax, ook Overmars voelt nu de hete adem in de nek van de supporters en dat weet hij. Denk jij nou echt dat Overmars het risico gaat nemen om (1 ) een teleurstellend seizoen te gaan draaien met Ajax? ( 2 ) problemen wil krijgen met de supporters en dan vooral met de harde kern van Ajax? Ik denk het niet, ook Overmars weet dat het voor hem 2 voor 12 is.

Ajax heeft al een Colombiaan gekocht, die kon gisteren niet meespelen omdat hij er pas 1 dag is en de werkvergunning nog niet binnen is ( duurt een paar dagen ). Bij het vertrek van Sanchez valt er een '' gat '', daar gaat echt wel een nieuwe aankoop voor komen, wie dat is en moet gaan worden weet ik niet maar die zal er zeker gaan komen.

Er moet een vervanger komen voor Younes die is niet meer rendabel genoeg om op te stellen, ik zou als ik trainer was de keuze op die positie geven aan Kluivert / Cerny, op rechts gewoon Neres erin gooien, die kan het echt wel.

Wat meer Huntelaar erin zetten en Ajax kan gewoon een elftal opstellen wat waardig is om voor de titel te gaan spelen. Een wedstrijd verliezen betekent niet direct dat het seizoen al erop zit.
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
zondag 13 augustus 2017 om 14:56
Nou, ik schiet meer in de stress van het 3 jaar op rij mislopen van de CL dan van een wedstrijdje tegen Heracles hoor. Alleen met CL voetbal kun je tegenwoordig je beste spelers vasthouden bij een NL club als Ajax is.

Younes is iedereen denk ik al ruim een half jaar met je eens. Nou ja iedereen, binnen Ajax geloven ze nog dat het goed komt.

Cerny heeft het niet gehaald. Mocht die onverwacht nog doorbreken dan is dat een meevaller, maar lijkt veel op een gevalletje "Andersen". Geweldig veel talent, nul rendement.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
RodeBaan +1812
zondag 13 augustus 2017 om 20:38
Nou CL voetbal?
Vanaf volgend jaar moet de kampioen ook voorwedstrijden spelen, wordt moeilijke zaak.
E.L. voor Nederland is het hoogst haalbare.
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
zondag 13 augustus 2017 om 20:56
Voorronden zijn voor de kampioen net iets minder erg dan de nummer 2 van Nederland.

De kampioen komt namelijk in een "apart" kampioenen spoor en aangezien de kampioen van de landen boven ons op de UEFA lijst allemaal rechtstreeks geplaatst zijn komt het kampioenen spoor allemaal uit de "kleinere" competities.
Er kan dus geen Engelse, Spaanse Duitse Franse Italiaanse etc tegenstander tussen zitten

En Ajax zal (eventueel) in de pot ook nog eens geplaatst zijn vanwege de goede resultaten bijv afgelopen seizoen
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 20:58]
Vind ik leuk
Mo +8859
zondag 13 augustus 2017 om 15:05
Eigenlijk moet Ajax de eredivisie gewoon winnen als je kijkt naar hoeveel geld we te besteden hebben. Maar het is verdomd lastig om goede basisklanten te halen die zelf in de eredivisie willen spelen en die financieel haalbaar zijn. De nederlaag van gister kwam totaal onverwacht maar natuurlijk is er nog helemaal niks aan de hand, nog 33 wedstrijden om dit recht te zetten en ik heb daar alle vertrouwen in dat dit nog gaat gebeuren. Ben het volledig met je eens over Younes. Heeft zijn krediet gewoon verspeeld en daar moet nu iemand anders komen te staan. Persoonlijk zie ik zelf het liefst kluivert op die plek en Neres op rechts. Op het middenveld Donny op 6 en Frenkie en Ziyech ervoor. Voor de achterhoede zie ik graag dat Overmars er alles aan doet om Vermaelen te halen. Dan heb je nog een waardige linksback nodig en bij het vertrek van Sanchez nóg een centrale verdediger. Dan is de selectie aardig op orde denk ik zo, hoewel een extra middenvelder natuurlijk geen kwaad kan
Vind ik leuk
Foebele +35336
zondag 13 augustus 2017 om 15:06
We zouden al jaren moeten domineren zoals Juve, we hebben zoveel meer middelen tot onze beschikking, we gebruiken ze alleen totaal niet.
Vind ik leuk
Mo +8859
zondag 13 augustus 2017 om 15:10
Klopt, Overmars begrijpt blijkbaar niet hoe frustrerend dat is voor ons als supporters. Als je de verdediging van gister ziet dat is verdomme van niveau Heerenveen Groningen, kan gewoon echt niet. Ik zeg: alles maar dan ook alles aan doen om Sanchez te behouden en koop Vermalen, die kan heel erg van waarde zijn voor ons
Vind ik leuk
Foebele +35336
zondag 13 augustus 2017 om 15:25
In de basis 5 spelers met 1 jaar of nog niet eens 1 jaar op prof niveau aan ervaring. De Ligt, van de Beek, Onana, Kluivert en Dolberg, de helft van het team die nog niet eens een vol seizoen in de benen heeft.

Op de bank zat dit:

Dankerlui (0 potjes)
Zeefuik (1 potje)
Eiting (1 potje)
de Jong (16 potjes)
Cerny (11 potjes)
Neres (13 potjes)
en Klaas Jan

De helft van de basis zonder ervaring en de gehele bank zonder ervaring, maar nee joh, we hebben de beste selectie en worden gewoon met afstand kampioen... *zucht*
Vind ik leuk
RodeBaan +1812
zondag 13 augustus 2017 om 20:40
Thomas is van een andere salaris-norm gaan houden, vrees ik.
Vind ik leuk
Foebele +35336
zondag 13 augustus 2017 om 15:05
Er zijn zat dingen die niet kloppen en totaal de verkeerde kant op gaan.

De trainer heeft gister een enorm naieve tactiek gehanteerd toen hij vol op de aanval 3-3-4 ging spelen met ook nog een laatste man die al rood had kunnen krijgen.

Dat spelers nu nadrukkelijk uitspreken dat de selectie dringend behoefte heeft aan versterkingen is ook een veelzeggend signaal.

Een hele belangrijke speler loopt weg wiens afwezigheid een slok op een borrel scheelt voor je laatste linie.

En bepaalde spelers presteren zwaar wisselvallig en onder de maat, omdat 6 van de 11 (zonder Sanchez 5 van de 11) basis spelers nog niet eens 1 vol seizoen als basisspeler in de benen hebben, iets wat er veel te veel zijn en precies dezelfde fout is als de jaren hiervoor gemaakt is.

Snap niet dat jij niet wil inzien hoe schrijnend de situatie nu is en hoe alle positieve flow van vorig jaar volledig verdwenen is.

Heb je daarbij de bank gezien? Dankerlui, Zeefuik, Eiting, de Jong, Cerny, Neres, Huntelaar en van Leer, daarmee heb je werkelijk helemaal niets te zoeken als titelkandidaat, want de selectie is veel en veel te smal, je kunt niet en 5 onervaren basiskrachten hebben met nog niet een jaar ervaring en dan op de bank allemaal spelers zetten die nog nooit of slechts een paar keer in het eerste zijn ingevallen.

Echt lachwekkend gewoon om te beweren dat je daarmee de titel kunt winnen!
Vind ik leuk
Leffe +970
zondag 13 augustus 2017 om 15:08
Denk dat Overmars geen problemen wil met de aandeelhouders, die betalen zijn salaris en niet de harde kern.
Vind ik leuk
Richard020 +10290
zondag 13 augustus 2017 om 16:02
De 25% aandeelhouders betalen zijn salaris?
Vind ik leuk
Ruud40 +7163
zondag 13 augustus 2017 om 14:54
Tja, zeker weten in een wereld waar 220 miljoen voor een speler wordt betaald?

Eerst donderdag maar eens afwachten hoe het (zonder Sanchez?) uitpakt tegen Rosenberg. Als Ajax daar ook nog eens tegen een zeperd oploopt dan sluit ik niks meer uit als het om transfers gaat
Vind ik leuk
3ismo +2935
zondag 13 augustus 2017 om 15:36
denk dat dollberg vertrekt! ajax kan niet op tegen de bedragen op die geboden worden! monaco is denk ik al heel lang in onderhandeling met ajax! daarom kwam die open bod van roma van 30mlj nu komt het op gang! denk dat ajax wel boven de 50 tot 70 gaat binnen harken voor ajax!
Vind ik leuk
buddha +5206
zondag 13 augustus 2017 om 16:06
100% ? hoe kom je daarbij .met overdwars weet je alleen dat hij 100% liegt. niet meer en niet minder.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zondag 13 augustus 2017 om 14:53
Whahahaha!!!!!

Wat een veel hoop lees ik toch lol
Ajax laat nooit al die spelers gaan waar heb je het over haha ow wat een hoop lees ik in jouw bericht, ja nou dit soort spelers willen daar spelen ja nou ow ow haha!

Sanchez gaat ja, 40+ miljoen, Cuesta komt een Colombiaanse sloper, een goede RB is al gehaald. En voor Dolberg moet er meer geboden worden en spitsen genoeg maar als hij gaat 75+ miljoen samen met Sanchez, Onana,Ziyech enz gaan nergens heen.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:54]
Vind ik leuk
Richard020 +10290
zondag 13 augustus 2017 om 14:58
Zoals het er nu voor staat is het 30 miljoen +, verder is het helemaal niet belangrijk hoeveel geld het gaat worden, met geld alleen heb je niks. Veel supporters zijn maar bezig hoe mooi het is dat er veel voor een speler binnenkomt, wat heb je aan al dat geld wanneer 90% niet uitgegeven wordt?

Het is 5 voor 12 op dit moment voor Overmars, ik heb nog geen stress en geloof erin dat er spelers gaan komen, mocht dat niet het geval zijn denk ik bijna wel zeker dat Overmars zijn langste tijd bij Ajax heeft gehad.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zondag 13 augustus 2017 om 15:02
Ajax gaat nooit ja zeggen op 30 miljoen, Dolberg staat op vele lijstjes zoals van Monaco.
En alsof Ajax geen geld uitgeeft dat is ook onzin, het geeft niet zomaar wat uit dat klopt. En natuurlijk maakt het wel uit hoeveel geld Ajax krijgt! Geen ChamL weer dit jaar, dus mooi deze bedragen, hoe meer hoe beter plannen zijn er om het stadion te kopen!
Wellicht ook van de beurs af.

Vind ik leuk
RodeBaan +1812
zondag 13 augustus 2017 om 20:46
Waarom nou van de beurs af?
Kost alleen maar geld.
Wat heb je er aan?
Die miljoenen desnoods voor de ArenA besteden. (kopen).
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zondag 13 augustus 2017 om 20:59
Vind die beurs maar niks, zoveel belangen waar Ajax zich ook vaak aan moet houden, stadion kopen baas in eigen huis, van de beurs at baas over jezelf!!!
Vind ik leuk
RodeBaan +1812
zondag 13 augustus 2017 om 20:43
18 dagen voor 12.
Vind ik leuk
Leffe +970
zondag 13 augustus 2017 om 15:04
Zo gaat dat helaas!!, zou voor elke Ned-club mooi zijn als spelers iets langer blijven en zo meer kunnen bereiken als team.
Vind ik leuk
3ismo +2935
zondag 13 augustus 2017 om 15:45
ajax heeft wel plannen met al die geld! het word daar niet voor niks opgepot! van de beurs komen is niet een probleem! stadion bouwen/kopen? en misschien dat ajax naar het model van redbull? je gaat het nooit weten!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:44
Zo'n gast hoeft zich op zijn 18e waarschijnlijk al niet meer zorgen te maken over zijn financiele toekomst...lijkt me wel heerlijk moet ik zeggen, al zullen velen in die situatie dat niet zo beseffen en al het geld er doorheen brassen aan auto's, vrouwen, uitgaan, weet ik het allemaal voor onzin..
Vind ik leuk
Mo +8859
zondag 13 augustus 2017 om 14:50
Ze heten niet allemaal Memphis Depay
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:44
De ligt heeft in het buitenland nog niks te zoeken. Gezien zijn leeftijd is dat ook niet meer dan logisch. Lekker bij Ajax blijven ballen zou ik zeggen.
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 19:25
Het is te gek voor woorden...
Vind ik leuk
Foebele +35336
zondag 13 augustus 2017 om 14:52
Het is nu 13 augustus, ik voorspel jullie dat we de komende 2 weken vrij weinig zien gebeuren en we hooguit 3 spelers erbij krijgen die allemaal veel te jong zijn.

Dit wordt een dramatisch jaar, let nou maar op, alles van vorig seizoen is verdwenen, gister heeft de coach bij de groep en de fans ook geen goede beurt gemaakt, het valt volledig uit elkaar.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:06
Foebele,helaas hebben je zinvolle betogen hier geen zin,mensen denken dat wanneer je supporter bent je geen kritiek mag hebben.
Al jaren roomt men de selectie af en weigert men "echt"te investeren,maar je weet dat wanneer je dat benoemd je een nep supporter bent.
Kijk bv. naar blufke,die het als hoogverraad ziet wanneer iemand kritiek durft te leveren op zijn club,ipv het te zien als bezorgheid van een fan.
Vind ik leuk
Foebele +35336
zondag 13 augustus 2017 om 15:07
Inderdaad, afroomen, geld in de pocket steken en de selectie vervolgens weer opzadelen met te jonge spelers en te weinig kwaliteit.

Echt lachwekkend hoe mensen dat blijven verdedigen en mij afschieten. Maar ja, het is makkelijk om iemands onderbouwde mening af te schieten dan zelf een visie of mening te formuleren, want al die gasten praten puur Overmars na en hebben zelf helemaal geen mening, die verkondigen ze ook niet.
Vind ik leuk
Foebele +35336
zondag 13 augustus 2017 om 15:09
PS. Een echte fan is juist kritisch, omdat hij wil dat het beter gaat.

In het stadion moet je de club en spelers steunen, maar fora zijn er juist voor om kritisch te zijn.
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 19:28
Heb je helemaal gelijk in Foebele! Zo kom je ook over en dat ben je ook!
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zondag 13 augustus 2017 om 22:19
slijmbal ... foebele weet alles beter.. als hij daar zou zitten zou alles beter zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 22:20]
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 22:21
We weten het toch allemaal beter!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:01
Dat moest er nog bijkomen om nu al weg te gaan. Hoe die gisteren speelde had ie niet meer dan het niveau van Cambuur. De enige reden dat De Ligt is doorgebroken komt door Sanchez en verduistert de dikke fouten die de verdediging hebben gemaakt en dat is gisteren duidelijk pijnlijk geworden. De Ligt hadden ze eerst moeten verhuren want hij is nog lang geen basisplaats waardig bij Ajax. Laten we van het geld van Sanchez en Dolberg maar snel Jonathan Tah en Vertonghen kopen en je bent klaar dan mag De Ligt snel banken!

Ik ben er klaar mee!
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 15:02]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:03
Ik blijf het een raar fenomeen vinden : voetbalfans die dolblij zijn dat hun club de beste spelers verkoopt zodat ze nog meer geld op de bank hebben staan.

Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:07
Men schijnt dat in te zien als fan van deze club,men is "dolblij"met hoge transfersommen terwijl een directie heeft die weigert echt te investeren in versterkingen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:10
maar ja ze hebben wel veel geld ...ok mooi als fan......
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:03
Hooguit 15 wedstrijden in Ajax 1 gevoetbald in de Eredivisie en nu roepen: 'ik heb de intentie om te blijven'. Wel ja.
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 19:29
Het moet niet veel gekker worden...
Vind ik leuk
Leffe +970
zondag 13 augustus 2017 om 15:20
Ik denk heel vaak dat redelijke spelers helemaal niet willen ballen hier in de Ned-competitie, als je in Engeland in de onderste regionen veel meer kan verdienen. Geld dus!!,.. Of sportief toch hier CL of EL spelen, of voor meer geld in Engeland tegen degradatie spelen,..Jammer, dat het vaak zo gaat.
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 19:30
Dat is het verschil en daarom gaat onze competitie steeds harder achteruit.
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 13 augustus 2017 om 19:19
Ook jammer voor de Ligt als Sanchez gaat. Samen zijn ze een sterk duo. Moet nog maar zien hoe dat wordt opgelost straks.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 21:53
Geef mij maar jongens zoals De Ligt, van de Beek, Klaassen, Frenkie de Jong, Appie Nouri natuurlijk, Sinkgraven, Eiting enz.... die zijn nog trots om bij Ajax te spelen.
Klaassen ging weg, maar hij houd een Ajax hart!!
Dat kun je van die koopmongolen niet zeggen die gewoon werk weigeren nadat ze met hun volle verstand een contract tekenen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajacied 'niet bezig' met contract: 'Soms updates, geen idee hoe ver ze zijn'