Update: Dani Hagebeuk strandt op finaledag van WK FIFA in Londen

Update: Dani Hagebeuk strandt op finaledag van WK FIFA in Londen

Gepubliceerd: donderdag 17 augustus 2017 om 13:50do 17-08-2017 om 13:50

Dani Hagebeuk, eSporter van Ajax, maakt donderdag kans zich tot beste FIFA-speler ter wereld te kronen. Hij is op het WK in Londen doorgedrongen tot de laatste zestien spelers.

Woensdag startte het toernooi met 32 spelers: zestien op de Playstation 4, zestien op de Xbox One. Tony Kok, sinds deze week eSporter van FC Twente, werd aan de Playstation-kant laatste in zijn poule van acht en was derhalve na dag één uitgeschakeld. Hagebeuk, die op de Xbox One speelt, was volgens kenners ingedeeld in de poule des doods. Na een razendspannende dag sloot hij die als vierde af, nét genoeg om naar de finaledag door te gaan.

Daarin speelt hij donderdag tegen de nummer één van de andere Playstation-poule: de uit Duitsland afkomstige Codyderfinisher. Het programma op de FIFA Interactive World Cup 2017 (FIWC) start donderdag om 13.00 uur en is op YouTube en Twitch te volgen. Hieronder hebben we het hoofdkanaal op Twitch embed. Daarop wordt de hele dag commentaar gegeven bij de wedstrijden.

Update 13:50 uur: Het is Hagebeuk niet gelukt door te dringen tot de kwartfinales. Over twee wedstrijden ging hij ten onder tegen zijn Duitse tegenstander Cody 'Der Finisher'. Het eerste duel werd gelijk (2-2), maar in de tweede wedstrijd ging hij ruim ten onder (4-1). Overigens: als beide wedstrijden gelijk waren geëindigd, zou er een beslissingswedstrijd met Golden Goal komen. 

Bekijk live video van FIWC op www.twitch.tv

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

donderdag 17 augustus 2017 om 12:16
Zijn er nog meer mensen die dit echt geen ene donder kan schelen...
Vind ik leuk
El Bandit +100
donderdag 17 augustus 2017 om 12:17
Als je het geen ene donder kan schelen, waarom klik je er dan op? Het staat toch duidelijk in de titel dat het om e-sporters gaat?
Vind ik leuk
buddha +10888
donderdag 17 augustus 2017 om 12:46
dit is een site waar ze lullen over voetbal. niet over computerspelletjes spelen. waar houd het op. gaan we morgen over zit voetbal lullen? of over rolstoel voetbal ? dit hoort hier gewoon niet thuis op deze site. maar aan de andere kant HET IS WEL WEER EEN AJAX TOPIC dus logisch dat er aandacht aan besteed word
Vind ik leuk
Don Leo +231
donderdag 17 augustus 2017 om 13:49
houdt
Vind ik leuk
ceesjuh +479
donderdag 17 augustus 2017 om 14:08
Het hoort niet thuis op deze site . Ga jij niet bepalen vriend!
Vind ik leuk
jochempje +4175
donderdag 17 augustus 2017 om 15:35
Nee, dat staat er niet.
Vind ik leuk
Koalabeer +481
donderdag 17 augustus 2017 om 12:19
Je klikt op de link, dus waarschijnlijk interesseerde je het wel.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:20
Ik begrijp jullie reacties zeker, het was meer dat ik niet begrijp dat dit op een voetbalsite als Voetbalprimeur moet komen..
Vind ik leuk
Koalabeer +481
donderdag 17 augustus 2017 om 12:24
Omdat Esports heel snel groeit op het moment. Zal mij niks verbazen als het over 1 a 2 jaar op tv is.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:25
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar ga jij er dan naar kijken..
Vind ik leuk
Koalabeer +481
donderdag 17 augustus 2017 om 13:01
Ja, ik speel zelf ook veel FIFA.
Vind ik leuk
PeterWhite +330
donderdag 17 augustus 2017 om 12:36
Dan nog, ik ben hier voor voetbal nieuws. Als ik geïnteresseerd zou zijn in game nieuws zou ik wel op de game sites zitten..
Vind ik leuk
Koalabeer +481
donderdag 17 augustus 2017 om 13:03
Je zit er wel mee éh?
Vind ik leuk
PeterWhite +330
donderdag 17 augustus 2017 om 13:08
Goed tegenargument.
Vind ik leuk
410hhw +1728
donderdag 17 augustus 2017 om 12:44
Dit zal even schrikken voor je wezen.
Eerste seizoen is al gespeeld!
Vind ik leuk
Sniper1 +1135
donderdag 17 augustus 2017 om 12:46
Het is al op tv.... Fox dacht ik.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:03
Ja, 23 tot nu toe te zien aan die duimpjes. Geloof me, er zijn genoeg mensen die dit wel wat boeit en dit e-sport gebeuren wordt alleen maar groter. Veel voetballiefhebbers zijn ook liefhebbers van het VOETBALspel FIFA dus het is volkomen logisch dat op een voetbalwebsite hier berichten over verschijnen in een tijdperk dat alsmaar digitaler wordt. Daarnaast lijkt het me denkbaar dat VP een dealtje met FIFA of FM heeft (zo niet dan raad ik ze dat aan) omdat voetbalprimeur precies de juiste doelgroep bediend voor dat soort spelletjes.
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2836
donderdag 17 augustus 2017 om 12:18
Dat wordt godverdomme spannend hey! Zijn er al tattoo's gezet? Vuurwerk afgestoken bij concurrenten? Sfeeracties etc.?
Vind ik leuk
Neus +401
donderdag 17 augustus 2017 om 12:55
Heb de controller van Codyderfinisher al gesaboteerd: Drukt hij op A, dan valt zijn scherm uit, bij B schiet hij uit zijn bureaustoel, bij X komt er een bokshandschoen uit zijn controller die hem trakteert op een uppercut en bij Y wordt zijn tril-ei geactiveerd..
Vind ik leuk
chicken +14774
donderdag 17 augustus 2017 om 12:19
Dik geld verdienen met gamen...was ik maar 20 jaar jonger;)
Vind ik leuk
buddha +10888
donderdag 17 augustus 2017 om 12:47
en knapper :) :) :)
Vind ik leuk
chicken +14774
donderdag 17 augustus 2017 om 12:56
Zolang me vrouw me een God vindt..
Vind ik leuk
buddha +10888
donderdag 17 augustus 2017 om 13:09
ik lijk op een god ;)
Vind ik leuk
chicken +14774
donderdag 17 augustus 2017 om 13:10
Snap ik als je voor excelsior bent;)
Vind ik leuk
Koalabeer +481
donderdag 17 augustus 2017 om 12:20
Iedereen die hier negatief uit, is gewoon stiekem beetje jaloers.
Vind ik leuk
Frietbakker +5722
donderdag 17 augustus 2017 om 12:23
Dat wordt weer een huldiging
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:26
Hij werkt in dienst van Ajax, is het prijzengeld dan voor hem of voor de club?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:30
Ik denk voor hem, aangezien hij voor ajax reclame maakt op dit soort toernooien en dat vergroot de bekendheid van Ajax
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:37
Voetballers maken ook reclame voor hun club, maar krijgen ook de wedstrijdpremie of de recette niet. Hooguit een bonus voor het behaalde resultaat.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 13:02
Dit ligt wel anders, aangezien hij hier ook aan mee kan doen zonder dat hij onder contract staat bij Ajax of bij een andere club/organisatie
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 13:07
Ja maar hij staat wel onder contract, dus is dit een onderdeel van zijn werk voor Ajax. Ligt er alleen aan welke contractuele afspraken ze over dit soort zaken hebben gemaakt.
Vind ik leuk
Koalabeer +481
donderdag 17 augustus 2017 om 12:59
Speler krijgt alles.
Vind ik leuk
Henkie1979 +5839
donderdag 17 augustus 2017 om 12:41
Hoe kan je als x-box speler tegen een playstation speler spelen?
Bediening is toch net anders lijkt mij ?
Vind ik leuk
Koalabeer +481
donderdag 17 augustus 2017 om 12:58
Ze spelen 1 pot op de xbox en 1 pot op de PS4. (De finale)
Vind ik leuk
Lou94 +85
donderdag 17 augustus 2017 om 13:55
Je kunt de configuratie zelf aan passen van de controllers, zodat de bediening in principe hetzelfde blijft. Dat word ook voornamelijk gedaan tijdens deze competities.

Grootste verschil in de afgelopen paar jaar in de fifa games voor xbox/ps3/4 is het feit dat xbox door een contract met Microsoft gebruik kon maken van ''legend'' spelers (bijv. Kluivert, Pele, Crespo). Deze waren er voorheen niet op PS4. dat contract is reeds verlopen en zal vanaf fifa 18 op alle platformen er zijn.
Vind ik leuk
Mo +12878
donderdag 17 augustus 2017 om 15:15
Is maar net wat je zelf prettig vind spelen
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:44
Dat lijkt een geschikt bedrag om in haar geheel te storten in het Engelse kankeronderzoekfonds als hommage aan Bradley Lowery.
Vind ik leuk
Liwwadder +3951
donderdag 17 augustus 2017 om 12:49
Kunnen we deze onnodig geneuzel achtetwege laten aub! En praten over echt voetbal. Snap werkelijk niet wat de clubs hierin zien. Gewoon een tijdelijke hype dus..gaat wel weer over hoop ik.
Vind ik leuk
HveenLFC +4380
donderdag 17 augustus 2017 om 13:17
''Tijdelijke''? Het groeit alleen maar. Dit is pas het begin.
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
donderdag 17 augustus 2017 om 13:58
Liwwarder denkt dat vrouwen voetbal ook een hype is en over gaat.
Vind ik leuk
El Bandit +100
donderdag 17 augustus 2017 om 13:51
Dani ligt er al direct in de eerste ronde uit, 6-4 voor die Cody.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 13:55]
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
donderdag 17 augustus 2017 om 13:51
Dani is zo te zien in de achtste finale al uitgeschakeld.
Kunnen we het weer over voetbal hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 14:00]
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7114
donderdag 17 augustus 2017 om 14:15
Speel zelf ook FIFA op de PS4 maar dit boeit me helemaal niks. Ik ben er ook niet goed in, speel op semi-prof of profniveau en dat vind ik prima.
Vind ik leuk
Libero +2125
donderdag 17 augustus 2017 om 14:19
Toch geen verkeerde prestatie. Vond de wedstrijdjes toch vermakelijk.

Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:23
loser
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 15:45
hoe zit dat met NK fifa?wat door voetbalprimeur wordt georganiseerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws