Overmars vs. onuitstaanbare Levy: Mister Deadline Day speelt bekend spel met Ajax

Overmars vs. onuitstaanbare Levy: Mister Deadline Day speelt bekend spel met Ajax

donderdag 17 augustus 2017 om 16:15

Ajax staat in de gesprekken over Davinson Sánchez tegenover een van de meest onuitstaanbare onderhandelaars in de voetbalwereld: Daniel Levy. De voorzitter van Tottenham Hotspur is keihard in het zakendoen en een last voor iedereen die aan zijn onderhandelingstafel moet plaatsnemen.

In de soap van Sánchez is de hand van Levy duidelijk zichtbaar. Stap 1: het hoofd van de speler die je wilt op hol brengen door je interesse bekend te maken. Stap 2: een bod uitbrengen waarvan de kans groot is dat de club het gaat afwijzen. Stap 3: geen millimeter toegeven in de onderhandelingen die volgen, maar ondertussen wel een akkoord sluiten met de speler, die nu definitief weg wil. Stap 4: wachten, wachten en wachten. Stap 5: toeslaan als de transferdeadline nadert, de speler niet meer bij de verkopende club wil blijven en de verkopende club geen andere optie heeft dan instemmen met de voorwaarden van Levy.


Mister Deadline Day
Het is niet voor het eerst en zeker ook niet voor het laatst dat Levy deze truc gebruikt. De voorzitter van Spurs, sinds 2001 in functie, is Mister Deadline Day. 17 van zijn 44 deals sloot hij op de laatste dag van de transferdeadline en veel andere transfers werden ook pas in de laatste fase afgerond. De verbazing onder Engelse managers deze zomer dat Tottenham nog altijd geen enkele speler heeft gehaald is wat dat betreft verrassend: wie Levy kent, weet dat hij pas net is ontwaakt.

"Daniel houdt van Deadline Day. Hij geniet daarvan", zei voormalig Tottenham-manager Harry Redknap twee weken geleden bij talkSPORT. "Hij gaat ook dit seizoen weer deals sluiten op de laatste dag. Het zal een pokerspel worden met een club en hij zal winnen. Ross Barkley, of wie dan ook, zal worden meegetrokken in dat spel."

Barkley is hét Levy-target bij uitstek. De middenvelder wil weg bij Everton en zijn contract loopt volgend jaar af dus Everton wil hem verkopen. Een vraagprijs van 30 miljoen euro? Eens kijken wat ze vragen op de laatste transferdag, als de situatie van Barkley in Liverpool onhoudbaar is geworden en alle partijen niets liever dan een transfer willen. Alleen een blessure, die de middenvelder nu heeft, kan zo'n Levy-scenario eigenlijk nog in de weg staan.

'Pijnlijker dan heupoperatie'
Levy is een meedogenloze onderhandelaar. Zijn wil is wet. Als clubs of zaakwaarnemers een navraag krijgen van Tottenham Hotspur, klinkt er al gezucht. The Guardian omschrijft het treffend: neem je plaats aan de tafel van Levy, dan krijg je eigenlijk nooit wat je wilt. Vaak volgen er achteraf verhalen van betrokkenen die een akkoord dachten te hebben met de bestuurder, maar een paar uur later een heel andere deal voorgeschoteld krijgen. Sir Alex Ferguson noemde onderhandelen met Levy 'pijnlijker dan mijn heupoperatie'.

De voorbeelden van de Levy-werkwijze zijn er ieder jaar weer. Het meest treffende voorbeeld van deze zomer is, naast Sánchez, waarschijnlijk doelman Pau Lopez. De goalie werd vorig jaar op 31 augustus voor een seizoen gehuurd van Espanyol. In de overeenkomst stond een optie tot koop van zeven miljoen euro. Levy wilde de doelman behouden, maar niet de afspraken nakomen. Hij liet de deadline voor het lichten van de optie verstrijken om vervolgens kort daarna een bod van twee miljoen euro plus bonussen bij Espanyol neer te leggen. Tot grote woede van de Spanjaarden. Maar voor Levy maakt het weinig uit: of Espanyol stemt uiteindelijk onder druk in met deze eisen of hij haalt Lopez volgend jaar transfervrij op.

Met uitgaande transfers is Levy ook niet bereid ook maar een cent in te leveren. Chelsea wilde Luka Modric ooit voor een schijntje ophalen. Levy gaf geen millimeter toe. Een jaar daarop verkocht hij Modric voor de hoofdprijs aan Real Madrid. Met Gareth Bale speelde hij een maandenlang kat- en muisspel. Bale wilde naar Real Madrid en niets anders, Real Madrid wilde Bale en niemand anders. Een ideale onderhandelingspositie om het maximale eruit te halen. Levy bleef net zo lang moeilijk doen aan de onderhandelingstafel tot hij vlak voor de deadline een recordbedrag van 101 miljoen euro eruit sleepte, een ongekende deal. Donderdag vertelde de Spurs-man nog dat hij Delle Ali voor 165 miljoen euro nog niet eens zou verkopen. Reken er maar op dat hij dat ook niet gaat doen.

Levy-missers
Levy komt vaak als winnaar uit de strijd, maar zeker niet altijd. Vorig seizoen werkte zijn spelletje niet in de strijd om Moussa Sissoko. Ook nu bracht Tottenham het hoofd van de Newcastle United-speler op hol en wilde het lang niet meer dan 20 miljoen euro betalen, vér onder de vraagprijs van 35 miljoen euro van Newcastle. De intentie van Levy was duidelijk: Sissoko op de laatste transferdag voor zijn beoogde prijs wegkopen bij de degradant. Maar toen stond daar opeens een privéjet van Everton met ronkende motoren op het vliegveld om Sissoko op te halen, vlak voor het verstrijken van de deadline. Levy moest voldoen aan de vraagprijs van 35 miljoen euro om Ronald Koeman af te troeven en wat zal hij daarvan gebaald hebben: recordaankoop Sissoko werd namelijk een regelrechte miskoop.

Een ander voorbeeld van de keerzijde van de Levy-werkwijze is de transfer van Willian naar Chelsea in 2013. Tottenham was akkoord over een transfersom van zo'n 32 miljoen euro met Anzhi Makhachkala en had Willian zelfs al gekeurd. Maar Levy probeerde op het laatste moment toch nog wat miljoentjes van de deal af te snoepen en Chelsea profiteerde meteen door een hoger bod uit te brengen middels een telefoontje van Roman Abramovich aan Anzhi-eigenaar Suleyman Kerimov. De Braziliaan verkaste naar Stamford Bridge en Levy was woest. Volgens de voorzitter wilde Chelsea Willian niet eens, maar probeerde de rivaal Tottenham een hak te zetten. Maar eigenlijk was het zijn eigen tactiek die daar faalde.

Sánchez-spel
Het spel rond Sánchez is duidelijk het spel van Levy. Het hoofd van de Colombiaan is gek gemaakt en nu is het wachten tot de voorzitter zijn zin krijgt van Ajax. Op dit moment staan de partijen recht tegenover elkaar: 40 miljoen tegen 50 miljoen. Niemand wil toegeven. Over het spel dat de Amsterdammers spelen wordt trouwens ietwat lacherig gedaan in Engeland: Real Madrid dat zogenaamd een bod op Sánchez voorbereidt en 'interesse' van Chelsea. Bekende drukmiddelen in onderhandelingen, maar Ajax lijkt het bij de verkeerde onderhandelingspartner te proberen. Levy weet hoe het werkt en haalt zijn schouders voor dit soort trucjes op.

40 miljoen
Waarmee de Amsterdammers in ieder geval niet sterk staan, is dat Levy in principe voldoet aan de eis die in eerste instantie werd gesteld. Sánchez moest volgens directeur spelerszaken Marc Overmars 40 miljoen euro kosten en dat bedrag werd breeduit gemeld in alle Nederlandse media. Het bod van Tottenham zat daar net onder, met uitzicht op een akkoord. Pas toen Ajax de eis opeens omhoog stelde naar 50 miljoen euro, ging Levy in zijn Levy-modus.

En wie denkt dat de principes van de voorzitter buigzaam zijn, komt bedrogen uit. In een wereld van met miljoenen smijtende clubs blijft Levy bijvoorbeeld vasthouden aan het salarisplafond van 100.000 pond (110.000 euro) per week. Geen enkele speler mag daar met zijn vaste salaris boven zitten, nieuw of al deel uitmakend van de huidige selectie. Ook de beste spits van Engeland Harry Kane niet, die bij welke club dan ook een veelvoud van dat bedrag kan verdienen. Zelfs de clubs actief aan de onderkant van de Premier League betalen beter dan Levy wil en zal doen. De kanttekening die daarbij geplaatst kan worden is dat Levy graag met bonussen werkt en spelers via andere constructies kan belonen. Maar dan nog staan de salarissen bij Spurs niet in verhouding met die van de grootmachten.

Hoe frustrerend dat ook is voor de fans in transferperiodes als deze: het werkt. Onder leiding van Levy is Spurs uitgegroeid tot een van de topteams in Engeland, staan er veel talenten op het veld die een grote waarde vertegenwoordigen (denk bijvoorbeeld aan Delle Ali of de voor 57 miljoen euro verkochte Kyle Walker) en komt er een gloednieuw stadion ter waarde van 800 miljoen pond (880 miljoen euro) aan. Spurs staat stevig in zijn schoenen en laat zich niet de wil opleggen door andere clubs.

Maar dat betekent wel dat Ajax een ontzettend moeilijke onderhandelingsperiode tegemoet gaat. Het is te makkelijk om te zeggen: Tottenham betaalt 50 miljoen euro en anders blijft Sánchez toch gewoon bij Ajax? Dat stadium is allang gepasseerd. Sánchez is akkoord met Tottenham en is met zijn hoofd al in Londen. Iedereen weet dat een transfer de beste oplossing is, óók Ajax. Maar Levy zal net zo lang proberen het maximale voor hem eruit te halen totdat hij zijn zin krijgt. Tenzij zich een Sissoko-scenario voordoet. Dat is Ajax' enige hoop.

Poll

Gaat Ajax 50 miljoen uit de Sánchez-deal halen?

(3556 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 17 augustus 2017 om 16:17
Speciaal voor Marc!!

Onderhandelen:
1 -> Vraag gewoon wat je wilt
2 -> Smeed een band
3 -> Geef de ander reden met jou in zee te gaan
4 -> Laat de ander eerst de prijs noemen
5 -> Zorg dat je een doel hebt
6 -> Herinner de ander aan de concurrentie
7 -> Bewaar de twistpunten tot het laatst
8 -> Zorg dat ze bij jou komen
9 -> Houd de sfeer positief
10 -> Houd het zakelijk

50 = 50
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 16:22]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:33
Stap 1. Zeg gewoon dat Sanchez niet te koop is.
Stap 2. Herhaal stap 1.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 16:33]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:44
Voor 50 is hij te koop gap.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:17
Waarom?
Vind ik leuk
Julio-dvd +1449
donderdag 17 augustus 2017 om 19:43
Speciaal voor Levy:
Probeer eens je selectie aan het begin van de voorbereiding klaar te hebben. Kost misschien een paar centen meer maar misschien win je dan een keer een prijs met dat rattenclubje van je.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:52
Zulke mensen zitten er voor zichzelf. Hij voert zijn taken goed uit. En de trainer bekijkt het maar.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:26
Je hoeft Overmars niks te leren hoe je zaken moet doen. Dom gelul hier allemaal.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:38
Dat zien wij dan ook wel duidelijk ja.
Ik had bij de 1e training de kleedkamer in gelopen. En gezegd dat er dit jaar niemand weg mocht. Op Klaassen na dan.
Dan is dat maar duidelijk en hoeft niemand zich illusies te maken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 17:40]
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:40
Dat zou mooi zijn als het zo werkte...

Vervolgens wordt een speler de kop gek gemaakt dat hij het viervoudige kan verdienen elders of terecht kan bij een enorm grote club. Hij dient een transferverzoek in. Wordt niet gehonoreerd. Stapt naar de rechter. Positieverbetering. Speler kwijt en een rotsfeer op de club gecreëerd.

Volgens mij deed PSV ooit zoiets met Gullit en Ajax iets vergelijkbaars met de gebroeders de Boer... Volgens mij liep dat allemaal niet zo prettig af...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:51
Maar dan is dat niet goed duidelijk gemaakt.
Na de 1e training mag er niemand meer verkocht worden. Dan maak je dat al in april bekend. Dan weet iedereen hoe het werkt. En waar hij aan toe is.
Nog beter ... je zet deze spelregels in de leveringsvoorwaarden van Ajax. Dat elk verkoopbedrijf toch ook. De kleine lettertjes ...
Maar van Gaal was het wel gelukt denk ik zomaar. Het legt eraan hoe je het brengt. Iemand als Veltman en Klaassen verdienen een transfer. Maar toch niet iemand die er net is en voor 5 jaar getekend heeft?
Je moet t een beetje leuk verkopen.
Vind ik leuk
Johan.l +3960
donderdag 17 augustus 2017 om 17:38
Hahaha ik zoek nog een verkoper in de direct Sales?
Vind ik leuk
Casuals88 +1644
donderdag 17 augustus 2017 om 16:19
Ik hoop toch zo dat er een andere club komt met een bod van 50 miljoen en dat de spurs met lege handen staan !
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 16:24
Desnoods voor 45 miljoen naar een andere club.
Vind ik leuk
Sjaakhaak +1795
donderdag 17 augustus 2017 om 16:29
Voor 35 naar madrid zou ik al mooi vinden ;) puur om te fokken
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 16:32
Als clubs van het kaliber Real zich meld dan moet je sowieso vasthouden aan de 50 miljoen en hopen op een biedingsoorlog.
Vind ik leuk
Pino61 +8562
donderdag 17 augustus 2017 om 16:59
Als ie gaat dan zie ik m het liefst naar de Spurs toe gaan maar de manier van handelen is beneden alle niveau. Ik zei het al in een vroeg stadium hier op VP, daar krijg je een zware kluif aan. Je zou echt een statement moeten maken en Sánchez voor het blok zetten en m laten spelen vanavond.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 17:19
Het zou Sanchez sowieso sieren als hij bij wijze van afscheidscadeau Ajax de EL in helpt.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 21:39
Die hele meneer Sanchez interesseert het geen ruk wat voor kleur shirt hij aantrekt, en bij welke club het speelt als hij gemotiveerd is. Het kost geld, maar ik zou hem uit de selectie zetten en hem nog minstens een jaar aan zijn contract houden.
Daar wordt hij volwassen van, en Ajax dwingt respect af in Europa bij alle geldsmijters.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 21:45
Daar om 50 eisen. Zelfs niet voor 49,95 miljoen verkopen.
Vind ik leuk
R2 +2869
donderdag 17 augustus 2017 om 17:27
De manier van handelen is niet beneden alle niveau. Sterker nog het is zeer zakelijk op hoog niveau. Het gebeurt niet alleen in de voetbalwereld maar overal waar iemand iets van de ander wilt hebben voor een bepaalde tijd. Die van Spurs is een keiharde. De enige optie voor Overmars in mijn ogen is om vuur met vuur te bestrijden. Hard tegen hard en we zullen zien wat het opbrengt..
Vind ik leuk
Pino61 +8562
donderdag 17 augustus 2017 om 17:54
Als die jongen allemaal beloftes worden gedaan en hij ziet het helemaal zitten, komt mondeling overeen dat hij naar de Spurs wil en beginnen dan over het geld te praten met Ajax....... apart. Je zou ze moeten verbieden om met de speler te praten voordat de doekoes geregeld zijn.
Vind ik leuk
oke dan +3892
donderdag 17 augustus 2017 om 16:20
Ajax moet gewoon een statement maken. Of voor 20 augustus 55 miljoen betalen en daarna wordt er niet meer verkocht. Wat ik veel belangrijker vind is dat Ajax snel met versterkingen gaat komen.
Vind ik leuk
John M. +3198
donderdag 17 augustus 2017 om 16:20
Zo'n lang artikel ben ik niet gewend op VP. Ik zal er eens tijd voor nemen alles te lezen, nu kijk ik naan Ned. - Spanje O-19.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 16:22
Met de dalende waarde van de pond tov de euro snijdt er zich maar eentje in de vingers...
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:20
Precies!!
Vind ik leuk
Roekoe +4408
donderdag 17 augustus 2017 om 18:38
Tweede artikel waar je dit reageert. Hoe snel verwacht jij dat dit gaat? De transferperiode duurt nog 2 weken. Geen half jaar
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 18:40
2e keer dat ik deze reactie schrijf: elke week dat dit langer duurt kost het de Spurs 3 miljoen pond, dus die koers daalt idd snel
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:22
Je hebt altijd een optie. Niet verkopen.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 16:29
Niet ingeval van een clausule
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:34
Wellicht staat daar 50 miljoen ;-)
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 16:41
Dat zou kunnen, maar dan is jouw optie nog steeds geen optie ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:56
Klopt, maar dan heb je wel je transfersom :-)
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 17:05
Ja, maar jouw eerste reactie is dus niet helemaal juist
Vind ik leuk
Jordanees +9173
donderdag 17 augustus 2017 om 16:22
Stap 6, als Ajax zijnde ook kei hard zijn, en dan gewoon Nee zeggen!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:24
Smerig maar gewoon een tactiek
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:21
Wat is smerig hieraan?
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
donderdag 17 augustus 2017 om 16:25
Ik vind het al bizar dat men veertig miljoen wil betalen voor een gewone verdediger uit de Eredivisie. Ik zou zeggen strik erom en cashen.
Vind ik leuk
Libero +2263
donderdag 17 augustus 2017 om 16:35
Iemand die zich vanuit een anderstalig land en op zo'n jonge leeftijd zo snel indrukwekkend aanpast bij Ajax een gewone verdediger? Is één van de beste verdedigers hier en kan veel beter.
Vind ik leuk
Artikia +1414
donderdag 17 augustus 2017 om 16:42
Sanchez is natuurlijk een speler met de potentie om een absolute topper te worden, maar we moeten niet doen alsof hij dat al bijna is. Hij heeft geen Champions League ervaring, nog niet in een grote competitie gespeeld, en in de Europa League kreeg hij aardig wat doelpunten tegen. Dat is de keerzijde.

Hou je dat in je achterhoofd, is hij dan 40 miljoen waard? Het klinkt als een schijntje vergeleken bij 222 miljoen, maar we moeten wel onthouden dat David Luiz met 49,5 miljoen de duurste verdediger aller tijden is. En dat er maar 5 verdedigers voor 40 miljoen of meer zijn verkocht. In andere woorden: als er 50 miljoen betaald wordt, waar veel Ajacieden hier (terecht) op hopen, dan wordt hij de duurste verdediger aller tijden(!).
Vind ik leuk
Libero +2263
donderdag 17 augustus 2017 om 16:46
Spreek alleen tegen dat het een gewone verdediger is.
Vind ik leuk
Artikia +1414
donderdag 17 augustus 2017 om 16:48
Haha, dan zijn we het eens.
Vind ik leuk
Boaz +47
donderdag 17 augustus 2017 om 16:55
Het punt is dat wij hem niet willen verkopen, en dat bedrag gaat komende jaren makkelijk overboden worden trouwens. Sanchez heeft alles voor een verdediger en is pas 21, en Ajax wil hem nog een jaar houden, maar probeert dat vieze kereltje Levy toch Sanchez nu te kopen, dan mag je 50 miljoen plus betalen meneertje.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
donderdag 17 augustus 2017 om 16:25
Hoe die het doet, doet ie het maar als je bij hem komt kopen gaat het vel over je neus en als hij bij jou komt kopen ook.

Vind ik leuk
Manus +390
donderdag 17 augustus 2017 om 16:27
Sick spel. Waarom mag je eigenlijk met een speler die onder contract staat bij een club al contractueel praten als je er met de club nog niet uit bent?
Als Sanchez er al uit is met Tottenham...
Vind ik leuk
Artikia +1414
donderdag 17 augustus 2017 om 16:35
Wat ik van de situatie rondom Van Dijk begrepen heb mag een speler benaderd worden op het moment dat de club benaderd is. Ofwel, je mag niet zonder waarschuwing met de speler gaan onderhandelen.

Verder moet je het eigenlijk andersom bekijken. Een speler heeft het recht te weten wat de geïnteresseerde club te bieden heeft, ook als zijn huidige club niet wilt verkopen. Als je als speler heel netjes bent, kan je natuurlijk aangeven dat je pas wilt onderhandelen als de clubs eruit zijn.
Vind ik leuk
Manus +390
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:21
Pittig.

Bizar, maar begrijpelijk dat het zo werkt. In het bedrijfsleven zal dit ook heel normaal zijn, maar op één of andere manier is het met topsport toch anders, omdat je ziet hoe snel het in de koppies gaat spelen en hoe snel spelers zich niet meer kunnen focussen op een wedstrijd.
Dat is het uiteraard met topsport, je moet er voor de volle 100% mee bezig zijn wil je een goede wedstrijd spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 02:21]
Vind ik leuk
buddha +4884
donderdag 17 augustus 2017 om 16:28
tering wat een enorme lap tekst zeg.
Vind ik leuk
frankn27 +4149
donderdag 17 augustus 2017 om 16:28
stap 2...... is al onjuist ze hebben geen bod gedaan wat een club als vanzelfsprekend zou weigeren.... is een geweldig bod wat ze gedaan hebben uiteraard ajax mag vragen wat het wil en weigeren hun goed recht ook maar vindt het geen .....bod ofzo
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 16:29]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:29
Deadline is einde transferwindow. Dus als het niet lukt om te verkopen is er niks aan de hand. Dan verkoop je hem in de zomer. 5 miljoen levert hij altijd wel op.
Vind ik leuk
Artikia +1414
donderdag 17 augustus 2017 om 16:30
Als Tottenham structureel mee wilt doen om de titel, dan zullen ze dat salarisplafond toch zeker wel moeten verhogen? Ze hebben nu "geluk" met enorme talenten als Alli en Kane, en spelers die zijn uitgegroeid tot vedettes, maar dat nog lang niet waren toen ze gekocht werden (Eriksen, Dembéle en Alderweireld, Vertonghen nu wat minder).

Er komt toch zeker een moment dat spelers als Eriksen, Alli en Kane een aanbieding krijgen van Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen of Manchester City/United. Wil je dan zorgen dat je team op niveau blijft, moet je een vergelijkbare speler terugkopen. Dan moet je dus met spelers als Sanchez blijven gokken, supertalenten waarvan je niet weet of ze het gaan halen. Toppers als James Rodriguez komen niet voor 5 miljoen per jaar.

Of zie ik het verkeerd?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 16:30]
Vind ik leuk
Het Brein +2068
donderdag 17 augustus 2017 om 16:30
Ik zou die Levy gewoon de deur wijzen als hij niks bij wilt stellen...
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:31
Nee, Marc is lekker gul.

En over dat hoofd op hol brengen. Dat deed Ajax ook ... vlak voordat ze tegen een club moesten spelen. Met Vincent Janssen, met Larsson, met Haller ... dus dat moet Ajax bekend voor komen.
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:26
Wat bedoel jij hiermee Wim?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:33
2 seizoenen geleden deed Ajax het doen voor komen, alsof ze interesse hadden in de spits van de toekomstige tegenstander. Ik geloof toevallig 3 a 4x op rij toen.
Hoewel ik niet zo in toeval geloof. Ik ben dan ook vrij ongelovig.
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:43
Maar geef dan aan wie jij dan bedoeld want nu kan ik niets met jouw reactie.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:50
Die voorbeelden gaf ik toch al?
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:51
Namen over wie het gaat. Jij zegt echt niets Willem
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 18:52]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:52
Janssen Haller en Larsson. ????
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 18:53]
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:54
OK, heb ik geen verweer op omdat ik dit niet weet.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:50
2 jaar geleden?? Zooo, welkom dan in onze mooie voetbalwereld.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 19:51]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:32
Denk toch echt dat Levy het hier niet gaat winnen.....Real zou zich inmiddels hebben gemeld met een bod van 45 miljoen......of zou dat het konijn uit de hoge hoed van Marc Netto zijn ;-)?
Vind ik leuk
Bizzy +7769
donderdag 17 augustus 2017 om 16:33
Deadline games spelen is leuk maar lukt het Ajax om tijdig een waardige vervanger te vinden ?
Vind ik leuk
Mo +8002
donderdag 17 augustus 2017 om 16:34
Dat is dat heel jammer voor deze kerel. Als hij niet gewoon 50 miljoen betaalt en op 'zijn' manier blijft onderhandelen gaat Chelsea Real of Barca er dadelijk met Sanchez vandoor
Vind ik leuk
Guust +3696
donderdag 17 augustus 2017 om 16:35
Dan hoop ik dat Overmars het keihard speelt, het is nu 50 en op de laatste dag word het 55 miljoen. Anders niet, jammer voor de speler, die komt wel weer op gang, zo niet dan gaat hij lekker in het tweede en schrijf je over vier jaar vijf miljoen af. Kijken wie er aan het langste eind trekt.
Vind ik leuk
pico323 +3208
donderdag 17 augustus 2017 om 16:37
en de uefa kijkt toe en faalt gigantisch. dat transfer systeem moet eens wat meer voor alle clubs gelden niet alleen voor de engelse en spaanse. maar ook daar zit get grote geld en dat is het enige wat telt voor die figuren. stelletje ... bobo's
Vind ik leuk
JD85 +334
donderdag 17 augustus 2017 om 16:37
Ajax hoeft Sanchez niet te verkopen, als Levy niet wilt buigen, blijft Sanchez gewoon lekker bij Ajax.
Tuurlijk zal hij dan een weekje of 2 balen van het afketsen van de transfer, maar uiteindelijk zal bij Sanchez de knop om gaan/moeten als hij volgend jaar dan nog een transfer wilt maken.

Gewoon keihard de onderhandelingen in gaan. Ajax staan in deze enorm sterk. De speler ligt langdurig vast, er is geen financiele noodzaak om te verkopen, en Tottenham wilt hem per se hebben.
Vervolgens Sanchez berichten over het feit dat wanneer Tottenham hem ECHT wilt hebben, zij de transfersom echt wel op tafel zullen leggen.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:38
ik zou zeggen meneer Levy je mag mij alleen bellen als je 50 miljoen betaald, verder wens ik u niet meer te spreken, doei, wie bepaalt hier hij of Overmars, arrogant mannetje die Levy
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:38
Waar zijn de regels van de UEFA? Geen contact met een speler voordat er akkoord is met de club? Of toestemming van de club (Ajax in dit geval)?
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 16:38]
Vind ik leuk
Eendracht +7841
donderdag 17 augustus 2017 om 16:54
Je mag niet praten met de speler zonder MEDEWETEN van de club. Tottenham heeft zich gemeld, een bod uitgebracht en dus Ajax gewoon op de hoogte gebracht..
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:45
Het is zonder TOESTEMMING....
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:31
Henke Larsson:
Ja, ik heb dat ook altijd gedacht. Zou een mooie bedoening zijn, kan dan immers ook misbruik van worden gemaakt om een belangrijke speler van de concurrentie uit zijn evenwicht te brengen zonder werkelijk gemeende interesse te hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 17:33]
Vind ik leuk
Strijp +5695
donderdag 17 augustus 2017 om 16:42
Op deadline day is hij toch gewoon 60 miljoen
Vind ik leuk
Strijp +5695
donderdag 17 augustus 2017 om 16:44
Edit VP: reageer inhoudelijk aub

@VP - zeer zwak, dit is een forum waarin alles en iedereen kritisch benaderd mag worden, iedereen die een stuk tekst schrijft van buitenaf mag aangesproken worden; als ik vind dat de manier van schrijven de frustratie er vanaf druipt moet dat verwijderd worden.. bedenkelijk..

Edit VP: Dit is een analyse van de werkwijze van Levy en heeft niets met gefrustreerde supporters te maken. Jouw inhoudelijke reactie daarop is zeer welkom, dus ga je gang.

@VP - Je publiceert een analyze, ik mag daar toch kritisch op reageren? Wanneer ik zie dat er duidelijk vanuit een kant geanalyzeerd word en Levy als de duistere man word neergezet, vind ik dat niet helemaal neutraal overkomen. Wanneer er een stuk van Sjaak Swart of Willy en Rene word geplaatst worden toch ook niet alle reacties die meer betrekking hebben tot hen dan de inhoud verwijderd. Als het zo is dat we enkel en alleen inhoudelijk mogen reageren hoor ik dat graag van jullie.

Edit VP: Kritisch mag, maar reageer inhoudelijk kritisch.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 17:06]
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:44
Snap niet dat VP een discussie aangaat!!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:45
Nog een misser van die Levy: 20.000.000 voor Vincent Jansen.
Vind ik leuk
Lemon +1310
donderdag 17 augustus 2017 om 16:47
Dit gaat niet werken bij Marc. Die neemt Levy mee naar z'n geldpakhuis en laat de ruimte voor 50 mio zien. Levy gaat dan meteen overstag, vanwege het imposante Amsterdamse kapitaal.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:54
super mooi artikel goed uitgezocht en het klopt ook allemaal.. maar wat een pest vent is die Levy zeg alleen daarom hoop ik dat real Madrid 49 mil bied en als spurs dan 50 zegt dat Ajax hem aan real verkoopt! Levy mag blij zijn met Ajax dat we in het. verleden als zoveel uitstekende voetballers hebben afgeleverd bij de spurs dit heet nou echt stank voor dank! en dan zou ik als Ajax zijnde gewoon zeggen 50 m en anders blijf je maar.
Vind ik leuk
Eendracht +7841
donderdag 17 augustus 2017 om 16:57
Zo bracht DAF ook goede autos vroeger, heeft Philips ons veel gegeven...
Dus iedereen weer een DAF kopen en alleen maar Philips producten kopen want we moeten dankbaar zijn...
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:55
super mooi artikel goed uitgezocht en het klopt ook allemaal.. maar wat een pest vent is die Levy zeg alleen daarom hoop ik dat real Madrid 49 mil bied en als spurs dan 50 zegt dat Ajax hem aan real verkoopt! Levy mag blij zijn met Ajax dat we in het. verleden als zoveel uitstekende voetballers hebben afgeleverd bij de spurs dit heet nou echt stank voor dank! en dan zou ik als Ajax zijnde gewoon zeggen 50 m en anders blijf je maar.
Vind ik leuk
Degraaf +8997
donderdag 17 augustus 2017 om 16:56
Kan je één ding tegen doen, vanaf nu elke dag 1 miljoen erbij tot de deadline. Zien hoe lang die wacht.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
donderdag 17 augustus 2017 om 16:58
Op de basisschool leer je al nee zeggen als je iets niet wil...
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:58
Welke redactwue heeft dit geschreven? Sanchez kost 50 miljoen. Dolberg 40...
Vind ik leuk
bdr +123
donderdag 17 augustus 2017 om 17:04
je mag alles zeggen over marc ...maar die engelse bluffer ..kan wel eens flink op z'n bek gaan met marc ...
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:11
Is ongeveer zoals VP werkt,
stap 1 plaats een bericht
stap 2 herhaal dit dagelijks
stap 3 zie stap 2
stap 4 als iedereen er de schijt van begint te krijgen dan stap 1 toepassen
stap 5 zie stap 2
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:19
stap 6 je bent niet verplicht om alles over Ajax te lezen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 17:19]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:22
Stap 7 je bent vrij te lezen en te reageren op alle berichten
stap 8 negeer kneusjes die stap 7 niet lezen of begrijpen
Vind ik leuk
reyes +656
donderdag 17 augustus 2017 om 18:08
*stap1 plaats bericht... later meer...

*stap 1.1 plaats bericht vol spelfouten (levert reacties op ongeacht de inhoud)
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:27
Helemaal gelijk
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:12
Dit wetende zou iedereen hem dus lekker moeten laten sterven met zijn bod. Club naar de kloten en Levy out.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:14
Gewoon vast houden aan de prijstart van 50 miljoen en geen cent minder. Willen ze niet betalen kan Sánchez zich weer bewijzen in Ajax en als hij dat niet op kan brengen dan speelt hij met zijn eigen toekomst......
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:16
Geloof niet dat er al een akkoord ligt met de speler. Als dat daadwerkelijk zo in het openbaar al zo is, kan Ajax ze er zo bij de UEFA bijnaaien en mag Tottenham een jaartje geen spelers kopen
Vind ik leuk
rolo1 +47
donderdag 17 augustus 2017 om 17:18
als dit bekend is dan hoeft het geen probleem te zijn
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:20
Gewoon vasthouden aan de vraagprijs van 50 miljoen.Zo niet speler houden.Hij heeft tenslotte maar 5 miljoen gekost, en Ajax heeft geld zat.Dan kunnen er 2 dingen gebeuren,speler zet zich weer volledig in en heeft kans op een mooie transfer komende periode.Of speler gaat aan werkweigering doen komt terecht in t tweede en verspeelt de kans op een mooie transfer.Zo geef je gelijk een statement af met ons valt niet te sollen.Het mooiste zou zijn als Dortmund en Southampton dit ook zouden doen inzake van Dijk en Dembele.
Vind ik leuk
AFC +3751
donderdag 17 augustus 2017 om 17:31
Sws 50 ml vasthouden maar het blijft gevaarlijk met betrekking tot andere talenten die Ajax in de toekomst willen halen...
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:22
Ik ben niet zo onder de indruk van deze omhoog gevallen sukkel. Hij heeft alleen maar een grote bek en probeerd Marc Overmars met zijn irritante gedrag te overbluffen. Overmars zit al.jaren in de vastgoedsector en weet heus wel hoe hij dat kereltje op zijn bek laat gaan. Ik voorspel dat Ajax dit spelletje gaat winnen. Alleen al omdat de Engelse pond hard opweg is keihard te kelderen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 17:28]
Vind ik leuk
LFC16 +314
donderdag 17 augustus 2017 om 17:28
Als Klaassen en Wijnaldum zich weer moeten melden voor Oranje, laat ze dat dan doen met de privé jet van Everton! ;p
Vind ik leuk
AFC +3751
donderdag 17 augustus 2017 om 17:29
Kan t verhaal nog langer... het eerste gedeelte was goed geweest.. Maar Marc trekt aan t langste eind... anders pist spurs naast Sanchez en gaat die ergens anders heen
Vind ik leuk
Johan.l +3960
donderdag 17 augustus 2017 om 17:46
Wat degraaf zegt is nog niet zo gek. Ik ken de onderhandelaars niet, maar uit ervaring weet in dat dat werkt.
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 17 augustus 2017 om 17:47
Haha, maar Levy kende Marc Netto nog niet, de man die Milik voor 33 mil wist te slijten aan Napoli, als je Marc iets kan toevertrouwen is het om het onderste uit de kan te halen. Ja, 40 mil is heel veel, ik zie Overmars er echter wel voor aan om richting deadlineday een akkoord over een transfersom te sluiten met een andere club, voor minder, waar Sanchez liever niet heen wil, maar dan moet Tottenham toch echt bloeden.
Vind ik leuk
badman +47
donderdag 17 augustus 2017 om 17:58
Er mag door de speler toch alleen onderhandeld worden wanneer de Ajax daar toestemming voor geeft?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:08
Respect met terugwerkende kracht voor Max Huiberts. TD van AZ hield zich vorig gemakkelijk staande en verkocht Janssen voor een prima bedrag aan Spurs.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:15
Het lijkt me dat er binnen Ajax toch wel iemand tot vinden is die net zo'n geslepen gladjanus is als deze Levy?
Vind ik leuk
Drobtine +1900
donderdag 17 augustus 2017 om 18:41
Overmars laat hem het lazarus krijgen wij hoeven niet te verkopen. Een spelers die daarna gaat lopen kloten verziekt zijn eigen carriere. Als je over 4 jaar 6 miljoen kirjgt voor Sanchez heb je nog winst
Vind ik leuk
ajaxdev +130