Update: VVV doet zaken met Borussia Dortmund: Jong en bijzonder talentvol

Update: VVV doet zaken met Borussia Dortmund: "Jong en bijzonder talentvol"

donderdag 17 augustus 2017 om 21:45

VVV-Venlo gaat zich versterken met een nieuwe aanvaller. Via de officiële kanalen licht de Limburgse promovendus al een tipje van de sluier, door een foto met het achterhoofd van de aanwinst te publiceren. Duitse media weten dat het om Etienne Amenyido gaat. 

Amenyido is een negentienjarige aanvaller van het tweede elftal van Borussia Dortmund. Onder meer BVB Jugend weet dat de jeugdinternational voor één jaar verhuurd wordt aan VVV. Vanuit Venlo moet de officiële bevestiging nog volgen, maar de foto lijkt de identiteit van Amenyido al te verraden. De tiener speelde nog geen enkele wedstrijd in het eerste elftal van Dortmund. 

Trainer Maurice Steijn was nog op zoek naar aanvallende versterking voor zijn elftal. Eerder deze zomer haalde VVV al onder meer Tarik Tissoudali en Lennart Thy in huis. De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen verliep uitstekend voor Steijn en co. : Sparta werd met 3-0 verslagen. 

Update 21.45: Amenyido maakt inderdaad de overstap naar VVV. De Limburgse eredivisionist bevestigt dat via de officiële kanalen. De jonge spits wordt voor één jaar gehuurd van Dortmund. "Hij is jong en bijzonder talentvol. Ondanks zijn jeugdige leeftijd heeft hij al de nodige ervaring", aldus manager voetbalzaken Stan Valckx. "Ik heb Tristan Dekker uiteraard ook even over hem gesproken en ook hij vond Amenyido een prima speler." VVV-verdediger Dekker speelde op het EK onder 19 jaar onlangs tegen Amenyido. 

Plaats een reactie

donderdag 17 augustus 2017 om 19:59
Ah gelukkig, zat al dringend verlegen om nog een huurling in de Eredivisie
Vind ik leuk
Arbee +1160
donderdag 17 augustus 2017 om 20:49
Ach joh, is toch leuk voor VVV? Die halen zo toch maar mooi op goedkope wijze een degelijke speler. Als financieel gezonde topclub zou je dat niet moeten willen en eigenlijk altijd voor de koop gaan, maar voor een VVV is huren gewoon prima.
Vind ik leuk
5697956 +1544
donderdag 17 augustus 2017 om 23:05
Cyril Makanaky junior.
Vind ik leuk
frank1971 +2011
donderdag 17 augustus 2017 om 21:09
Wat hadden ze dan moeten doen. Kopen?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 21:25
Maakt me niks uit.... het is alleen de zoveelste huurling.
Vind ik leuk
frank1971 +2011
donderdag 17 augustus 2017 om 21:30
Ja maar voor Vvv is dat te begrijpen, ze hadden nog een speler nodig maar kopen kunnen ze weinig.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 21:33
Ik begrijp het allemaal wel.... ben alleen niet blij met de excessen in het huidige voetbal.... en al die verrekte huurlingen in onze competitie is daar een uitwas van.
Vind ik leuk
frank1971 +2011
donderdag 17 augustus 2017 om 21:38
Das waar, eigen jeugd is ook altijd beter maar als je die te weinig hebt is huren helaas de beste optie.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 21:40
En als de goede jeugd naar het buitenland verdwijnt om vervolgens na 6 jaar in de een of andere competitie als huurling aan de bak te moeten dan zegt dat in mijn ogen meer dan genoeg...... alles zelfs.
Vind ik leuk
5697956 +1544
donderdag 17 augustus 2017 om 22:57
Eigen jeugd opleiden?? Of iemand uit de A-jeugd een kans geven?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:56
Je zult huren vaker zien gebeuren bij clubs in de eredivisie...nu de oliesjeiks zulke belachelijke bedragen gaan betalen schieten alle transfersommen de lucht en kunnen steeds meer clubs niet meer kopen. Zelfs matige spelers worden te duur
Vind ik leuk
5697956 +1544
donderdag 17 augustus 2017 om 23:00
Die huurling is er eentje met een spinnenkapsel ook. Denkt zeker dat ie in Afrika is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 23:03]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:00
Welk?
Vind ik leuk
5697956 +1544
donderdag 17 augustus 2017 om 23:04
Een koe drinkt melk?
Vind ik leuk
BassieN +7693
donderdag 17 augustus 2017 om 20:04
Ik dacht al dat Aubameyang voor zijn sportieve carriere zou kiezen en naar VVV komt
Vind ik leuk
Sniper1 +948
donderdag 17 augustus 2017 om 20:14
Als dit zijn beste kant is....
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 20:46
Ik denk tippie van Jos Luhukay, of mogelijk zijn uit netwerk, moest inderdaad bij VVV iets bijkomen in de voorhoede.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 20:49
Lijkt net een vogelspin op zijn hoofd.
Vind ik leuk
frank1971 +2011
donderdag 17 augustus 2017 om 21:06
Zolang die er een paar in schiet zal dat weinig mensen boeien ;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 21:07]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 21:09
Klopt!
Vind ik leuk
Djambo +3541
donderdag 17 augustus 2017 om 21:24
Haha ja of een tros bananen.
Vind ik leuk
5697956 +1544
donderdag 17 augustus 2017 om 23:05
Hahah dus dat!!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 21:57
Geweldige versterking. Een dezer dagen komen ook nwakali en Mink Peeters op huurbasis en dan hebben we de selectie kompleet. Prima werk van valckx, Bogers , Steijn en Luhukay. We gaan een mooi seizoen tegemoet. Al blijft het ontzettend jammer dat Sarpei geen werkvergunning kreeg want dat was echt een briljantje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: VVV doet zaken met Borussia Dortmund: "Jong en bijzonder talentvol"