Spelersrapport: Ziyech, Dolberg en Neres grootste dissonanten bij dramatisch Ajax

Spelersrapport: Ziyech, Dolberg en Neres grootste dissonanten bij dramatisch Ajax

donderdag 17 augustus 2017 om 22:45

Ajax was donderdag geen schim van de ploeg die vorig seizoen de finale van de Europa League bereikte. De Amsterdammers gingen pijnlijk onderuit tegen Rosenborg. Tijd voor de cijfers.

Wout Stravers
AMSTERDAM

André Onana - 5,5: Verrichtte geen enkele noemenswaardige redding. De belangrijkste redding kwam van Veltman (op de lijn). Opvallend: komt steeds erg gretig uit, zo ook bij de tegengoal.

Joël Veltman - 5,5: Stond niet goed gepositioneerd bij de tegentreffer, die aan zijn kant viel. Tot dat moment was Veltman niet in de problemen gekomen.

Matthijs de Ligt - 6,5: Speelde voor de tweede keer rechts centraal in de defensie, normaliter de plek van Sánchez. Was, voor zover je daar over kunt spreken, de beste Ajacied.

Nick Viergever - 6: Eveneens op weinig fouten te betrappen. Je kunt hooguit stellen dat er soms meer risico in de passing genomen mocht worden. Dat ontbreekt in heel Ajax nog in deze fase.

Mitchell Dijks - 6,5: Staat continu 'hoog' gepositioneerd, heeft echt de drang om mee op te komen. Voorzetten genoeg. Het zou ook fijn zijn als ze een keer aankomen.

Lasse Schöne - 6: Waar de controleur in de grote Europese wedstrijden de laatste tijd wel eens overlopen werd, gebeurde dat ditmaal niet. Het lukte hem echter ook niet om in zijn kracht te komen spelen.

Donny van de Beek - 5,5: Begon de wedstrijd sterk, zakte daarna weg en paste zich aan aan het niveau van de wedstrijd. Balverlies van Van de Beek leverde bijna een tegentreffer op.

Hakim Ziyech - 4: Onzichtbaar en veel balverlies. Het lukte de aanvallende middenvelder niet het spel vorm te geven. De moedeloosheid na een mislukte pass straalde er soms van af.

David Neres - 5: De Braziliaan kreeg weer eens de kans, maar die greep hij niet bepaald. De openingsfase - die nog prima was - ging volledig aan hem voorbij. Soms bekroop je de gedachte: had hem even een Red Bulltje gegeven voor de wedstrijd.

Kasper Dolberg - 4: De vierde officiële wedstrijd dit seizoen en weer geen goal voor Dolberg. Zijn start is net als die van Ajax dramatisch. Hij kwam bovendien niet in het spel voor. Zijn oogst: één geblokt schot.

Amin Younes - 5,5: Had de eerste helft dreiging, kwam zo nu en dan zijn man ook voorbij, maar wist er daarna niks mee te doen. Het aloude liedje: rendement.

Invallers:

Justin Kluivert - 5,5: Kreeg een half uur van Keizer, maar kon zich daar niet in onderscheiden.

Klaas-Jan Huntelaar - Speelde te kort voor een beoordeling

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +13724
donderdag 17 augustus 2017 om 22:46
Het collectief: Een 3-
Vind ik leuk
Aal +16431
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
Veltman geen 10???
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +13724
donderdag 17 augustus 2017 om 22:53
Nee, ook Joel niet! Wat een klote pot ouwe
Vind ik leuk
Roekoe +4370
donderdag 17 augustus 2017 om 23:09
Je kunt beter de Ligt even blootleggen! Zoveelste fout van het toptalent... goede speler hoor maar WEER een fout
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:16
Die cijfers slaan nergens op. De Ligt maakte grote fouten. Youness beste man van Ajax.
Vind ik leuk
Guust +4531
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:09
10 fouten.
Vind ik leuk
Bertus +2791
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:39
Die vind zichzelf altijd behoorlijk goed, benieuwd wat hij dit keer voor uitmaak heeft.
Neres wordt de nieuwe Sulejmani, absoluut zijn geld niet waard, lijkt meer een slaapwandelaar dan een Braziliaanse sambavoetballer.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:47
Zal ik een mop vertellen over die Ajacied die naar een EL wedstrijd ging? Die ging helemaal niet.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:51
Zo ken ik er ook nog wel één met een PSV-er als onderwerp...
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:53
Die ken ik ook, maar die mop is al zo oud;)
Vind ik leuk
Hoogeveen +4595
donderdag 17 augustus 2017 om 23:00
Heb ook nog wel een Ajax grapje in de aanbieding:

Er stapt een man een bordeel binnen, zoekt een meisje uit en vraagt haar vervolgens of zij ook speciale wensen vervult.

"Nou" zegt het meisje "ligt er aan wat u in gedachte heeft".

De man: "Ik zou graag vernederd en gekleineerd worden, ik wil het gevoel krijgen dat ik belachelijk ben en dat ik niets voorstel".

"Dat kunnen we regelen" zegt het meisje "Dat gaat u €45,- kosten".

"€45,- maar" zegt de man. "Ik had het veel duurder ingeschat" en de man geeft het meisje de €45,-

Het meisje overhandigd de man een Ajax sjaaltje en petje en stuurt hem vervolgens weer de straat op.
Vind ik leuk
Pino61 +11957
donderdag 17 augustus 2017 om 23:16
Een volwassen vent van 35 die zo'n slechte mop op VP zet op een Ajax topic......... dan ben je heel zielig. Heb je er lang over na moeten denken of had je hem al een week klaar staan?
Vind ik leuk
Hoogeveen +4595
donderdag 17 augustus 2017 om 23:17
Heb nog 100en Ajax grappen indien nodig. Slechte avond gehad Grote Vogel?
Vind ik leuk
Pino61 +11957
donderdag 17 augustus 2017 om 23:21
Ben er niet blij mee dat ze verloren hebben, dat klopt. Heb zelf ook genoeg Feyenoord grappen, maar niet zulke kinderachtige vlak na een wedstrijd.
Vind ik leuk
Hoogeveen +4595
donderdag 17 augustus 2017 om 23:24
Ik ben er ook niet blij mee, uiteindelijk zijn we de sterkste ploegen nodig in Europa. Die flauwe grap was meer een aanvulling op die reactie boven de mijne.
Maar maak je niet te druk, ik zie het nog wel goedkomen met Ajax
Vind ik leuk
Pino61 +11957
donderdag 17 augustus 2017 om 23:25
Nah, ik niet. :-)
Vind ik leuk
Hoogeveen +4595
donderdag 17 augustus 2017 om 23:26
Positief blijven, er zijn gekkere dingen gebeurt in het voetbal
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:11
ach kom, een beetje spot mag toch best? Was toch best grappig?
En ja ik ben voor psv maar als hij over mijn cluppie uit eindhoven zou gaan dan zou ik er toch de humor van in kunnen zien.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:58
Die zit samen met die psv'er op de bank naar vitesse en utrecht te kijken. :):):)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 00:59]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:47
Nog voldoendes?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:47
Ik vond De Ligt zeker niet de beste. Als je geen rekening houdt met z'n leeftijd enzo, was het gewoon minstens zo matig als de rest. Younes was wat mij betreft gewoon een zesje.
Vind ik leuk
Mo +10228
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
De Ligt won wel zowat alle duels van Bendter
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:51
En Viergever viel zeker niet tegen...
Vind ik leuk
Mo +10228
donderdag 17 augustus 2017 om 22:59
Viergever viel heel erg tegen
Vind ik leuk
Pino61 +11957
donderdag 17 augustus 2017 om 23:00
Schöne was de 1e helft oké, 2e helft slecht. Gaat weer naar het voetbal toe onder de Boer. Geen diepgang, te langzaam, veel breed, teveel terug, veel balverlies, doelloos. Dijks viel me 200% mee, paar foutjes maar moet geen voorzetten proberen te geven. De Ligt oké, Viergever redelijk. Ziyech slecht, Neres kan geen bal aan zijn voet houden (stuitert altijd 2 meter van zijn voet af) Younes gedreven, Dolberg krijgt niks waar ie iets mee kan. Die andere redelijk. Veltman zeg ik niks van, das al een hele tijd duidelijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:47
Ik vind die 4 voor Ziyech onterecht. Hij probeerde alleen teveel te forceren.

Wie verzint die cijfers eigenlijk? Er klopt niet veel van...
Vind ik leuk
fcu1997 +737
donderdag 17 augustus 2017 om 22:48
Iets proberen te forceren of steeds balverlies hebben is een groot verschil.. was veruit de slechtste gewoon.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
Ik vond Dolberg, Schone en Veltman zeer slecht. En het was geen fijne beurt voor Neres.
Vind ik leuk
Pino61 +11957
donderdag 17 augustus 2017 om 23:03
Dolberg kreeg niets fatsoenlijk, Schöne 1e helft fantastisch, 2e helft waardeloos. Veltman gewoon een kut voetballer.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
Er was totaal geen samenspel tussen Ziyech en Schone.

Ik blijf erbij dat die er wel meer is met De Jong, vd Beek en Ziyech. En ook meer tussen Kluivert (op links) en Ziyech. Younes leek dreigend maar zoals gewoonlijk blijft het daarbij.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:52
Klopt. Ik heb de indruk dat Ziyech niet zo goed om kan gaan met spelers die beduidend minder zijn dan hemzelf.

Jullie moeten als een malle wat goede en vooral geschikte verdedigers halen. En de coach lozen....
Vind ik leuk
Johan_D +3225
donderdag 17 augustus 2017 om 23:04
Inderdaad onbegrijpelijk dat Schone de voorkeur krijgt boven de Jong.

Schone vertraagd juist het spel is niet zo dynamiek als de Jong dat wel is.

Het middenveld is totaal niet in balans en daar moet Ajax het normaal wel van hebben.

Nu merk je ook pas hoe Klaassen wordt gemist en dat VD Beek dat niveau bij lange na nog niet heeft.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:51
Het cijfer voor Ziyech is terecht. Heb jij niet gekeken?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:53
Ook ik heb gekeken. Maar het was niet Ziyech die de slechtste was....
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:58
Ok. Er waren anderen die nog minder waren. Eens.
Vind ik leuk
Stranger +2578
donderdag 17 augustus 2017 om 22:52
Ik vind die 4 van Ziyech ook te hoog!
Vind ik leuk
furgist +1446
donderdag 17 augustus 2017 om 23:09
nee, een drie is beter op zn plek. slapjes ,slordig en ongeinspireerd
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:19
Helemaal eens. Zwaar oneens met de cijfers. Ziyech een 4 en dan de Ligt een 6.5 en Youness, die EINDELIJK eens goed speelde, een 5.5. Pfffffft. Laat volgende keer een andere stagiair die cijfers doen
Vind ik leuk
mcmodd +15073
donderdag 17 augustus 2017 om 23:50
Ik denk dat die cijfers worden opgesteld aan de hand van de commentaren hier. De Ajaxspelers worden hier afgebrand en dan is het gemiddelde nooit een zes of meer. De cijfers zijn altijd tussen 4 en 7, dan is het sowieso moeilijk om een genuanceerd oordeel in een cijfer uit te drukken. Als er per tiende zou worden beoordeeld zou het al veel beter moeten kunnen dan nu met de afronding op halve punten. Misschien dat VP hier iets mee kan doen?
Vind ik leuk
fcu1997 +737
donderdag 17 augustus 2017 om 22:47
Vind toch dat de Ligt deels aansprakelijk is voor dat doelpunt..
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
Het was inderdaad een collectieve faalactie....
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:48
Veltman mag van mij een 3.

Vind ik leuk
chicken +7558
donderdag 17 augustus 2017 om 22:48
Cijfer voor keizer??
Vind ik leuk
stollie38 +13704
donderdag 17 augustus 2017 om 22:54
-0 en RVC en Overmars -000
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:55
Precies.... die heeft z'n zaakjes gewoon niet goed voor elkaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:56
Denk eerder dat je een cijfer aan het technische beleid moet geven.
Vind ik leuk
pos +6181
donderdag 17 augustus 2017 om 22:48
De Ligt maakt de beslissende fout. Niet Veltman.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
Deels mee eens! Wimpie Kieft hoor ik nu hetzelfde zeggen, maar ook tante Veltman stond hier te slapen..
Vind ik leuk
BassieN +9649
donderdag 17 augustus 2017 om 22:49
Allemaal onvoldoende!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:49
De Ligt en Dijksie deden het redelijk, en met name Dijks wil wel, maar die moet die middellijn gewoon niet oversteken!
Vind ik leuk
Pino61 +11957
donderdag 17 augustus 2017 om 23:06
Juist
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:28
Dijks zou niet eens de zijlijn moeten oversteken
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:49
Ziyech is de volgende die niet meer gemotiveerd is, dan volgt Dolberg- Neres- Onana- Veltman-Kluivert- van de Beek-.................................
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:50
beste as van de hele eredivisie...zie het ze nog typen
Vind ik leuk
Pino61 +11957
donderdag 17 augustus 2017 om 23:08
Belangrijkste deel van de as is weg. Wie zei dat trouwens :-)
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:34
ja geen idee...kon het ook niet serieus nemen
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:51
Als dat gedoe rond die sanchez is afgehandeld kunnen ze weer vooruit!!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:52
Younes had wat mij betreft een 6,5 mogen hebben en Veltman een 4
Vind ik leuk
Pietje2015 +11285
donderdag 17 augustus 2017 om 22:52
Wat zijn we met zijn allen toch een stelletje succes supporters.
Vorig jaar hoezanna en nu moet het hele bestuur weg volgens vele.

Ben benieuwd naar de Feyenoord supporters straks na de groepsfase CL wedstrijden. Kom maar op dan met jullie commentaren.

Je bent supporter van een team in voor en tegenspoed. Het kan niet altijd meezitten.

Uit tegen Rozenborg er gewoon opklappen en we zien wel waar het schip strand. Ik heb er nog steeds vertrouwen in.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 22:59]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:58
We hoeven geen voorrondes te spelen.... we zijn al geplaatst. Al vergeten dat we kampioen zijn geworden?!?! Maare, dat je ons moet aanhalen is een beetje een zwaktebod, vind je ook niet?

Het is niet erg het beestje bij de naam te noemen: Keizer is niet de juiste coach, er zijn spelers vertrokken die nog steeds bij Ajax hadden moeten spelen, de interesse van andere clubs voor jullie beste spelers laat zijn sporen na en het hele team zakte vanavond door de ondergrens.
Vind ik leuk
Pietje2015 +11285
donderdag 17 augustus 2017 om 23:02
Je hebt gelijk en heb het ook veranderd.
Waarom ik jullie erbij haal, omdat ik nieuwsgierig ben naar jullie commentaren straks. Feyenoord supporters hebben schijnbaar meer kennis van spelers en trainer van Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:08
Wij verwachten geen wonderen in de CL. We zijn zelfs heel erg 'down to earth' zoals Feyenoorders betaamt. Wij weten ook heel goed hoe we met teleurstellingen en dieptepunten om moeten gaan, want daaronder zijn we jarenlang gebukt gegaan. Dat is dan ook precies de reden dat er sprake is van veel "leedvermaak" als de door Ajacieden gebezigde "positieve" arrogantie wordt afgestraft. We zijn met velen en de irritatie aan onze kant is jarenlang 'slapend' geweest, maar nu we de titel binnen hebben kan de druk eraf..... en aangezien die vrij hoog was lijkt het wel alsof jullie overspoeld worden..... terwijl jullie dat grotendeels aan jullie zelf te danken hebben.
Vind ik leuk
Pietje2015 +11285
donderdag 17 augustus 2017 om 23:11
Let wel effe op he,
Ik ben de laatste die Feyenoord geen succes wenst in de CL.
Hoop echt dat ze het goed doen.
Maar als ik hier heel veel reacties lees dan wordt ik echt droevig.

Gewoon succes supporters !
En ben bang dat dit probleem ook jullie gaat tergen daar de Feyenoord accounts hier de grond uitschieten.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:13
Nee hoor, maak je over ons geen zorgen. We weten precies wat ons te wachten staat.... zeker na de loting.
Vind ik leuk
Pietje2015 +11285
donderdag 17 augustus 2017 om 23:14
S6
Vind ik leuk
debacle +403
donderdag 17 augustus 2017 om 23:04
je weet toch dat alleen winnen telt
Vind ik leuk
Stranger +2578
donderdag 17 augustus 2017 om 23:42
Hoef je niet benieuwd naar te zijn.
1) De meeste weten al dat het heel moeilijk wordt.
2) De meeste zijn al blij als we overwinteren in de EL.
3) De meeste genieten al van drie CL duels.
4) We hebben al van zoveel supporters te horen gekregen dat we:
- de zwakste selectie hebben
- geen wereldtalenten hebben
- geen 100+ miljoen op de bank hebben.
dus bij ons komt de klap niet zo hard aan als we verliezen van Barcalona of Bayern of weet ik welke grote club. Maar ja Rosenborg is een ander verhaal. Toch?
Vind ik leuk
Pietje2015 +11285
donderdag 17 augustus 2017 om 23:44
Spreek je later !
Vind ik leuk
Stranger +2578
donderdag 17 augustus 2017 om 23:46
Prima hoor. Maar voetbal is voor mij geen hoofdzaak;-)
Vind ik leuk
Kayzer +1744
donderdag 17 augustus 2017 om 22:53
Hoge punten!! Echt lachwekkend......
Vind ik leuk
Nick Kools +12351
donderdag 17 augustus 2017 om 22:53
Dit Ajax word met 2 vingers in de neus landskampioen :)
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:58
Ik zet ook mijn geld op..... oh nee...
Vind ik leuk
Gozert +2384
donderdag 17 augustus 2017 om 22:53
Nou nou, ze zijn nog best royaal met de rapportcijfers. Zoveel lager zijn ze niet dan de spelers van Utrecht die gisteren een fantastische prestatie leverden tegen Zenit. Wat mij betreft geef je ze vandaag allemaal een 1.
Vind ik leuk
Gerro +4090
donderdag 17 augustus 2017 om 22:54
Dolberg heeft die dan een fatsoelijke bal gekregen van zijn ploegnoten waar die wat mee kon doen ik heb het niet gezien.

Neres kreeg veel kut ballen maar op de momenten dat ie goed aangespeeld kon worden liep ie voor jan lul diep en werd dan overgeslagen.

Ziyech die speelde idd niet goed maar vond Shone nog vele malen slechter evenals Veltman.

Met Bosz had ik dit niet zien gebeuren maar ja we hebben en grandioze trainer alleen komt dat er nu even niet uit.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:54
Dolberg heeft straks een seizoen alla luuk. Dan word hij ook uitgemaakt voor prutser.

Maar goed dat Sanchez niet speelde. Was der maar zo 10 miljoen afgegaan
Vind ik leuk
Zilt +21
donderdag 17 augustus 2017 om 22:55
Door wat met Nouri is gebeurd

Is de spelvreugde weg.
Als ie er al is, is het om de zinnen te verzetten.
Opgezochte ontsnappings spelvreugde uit noodzaak. Geen argeloze heerlijke oprechte vreugde want dat mag en kan niet.
De tegenstanders hebben die wél..
Daardoor verlies je wedstrijden.
Kom je niet in de CL.
Daardoor verlies je Sanchessen.
En Dolbergen.
Keizer en Overmars misschien ook wel.
Plus de rest.
En ben je stakkerig stinkend rijk.
Maar o zo arm en deerniswekkend.
Verloren seizoen.
Europees voetbal halen zal heidense klus worden.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:58
Nouri heeft enkel een paar wedstrijden meegespeeld, meestal als invaller of in de beker, met deze bijzaken heeft Nouri natuurlijk niks te maken
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 23:07]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:56
Dijks een puntje erbij voor het uittrekken van het shirt van een speler die morsdood was, toen opeens springlevend en toen weer lag te kramperen van de pijn
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 22:56
Dijks 6.5 laat me niet lachen, die man komt bij Excelsior nog niet mee met z'n klote voorzetten en z'n achteruitloop-'verdedigen' wat een klote speler.. hetzelfde geld voor die Ziyech, man man man wat een misplaatste arrogante klote balletjes.. Veltman is iedereen t nu wel over eens, die man is gewoon te slecht en een belachelijke keuze van Keizer om hem aanvoerder te maken. Voor de rest vind ik het slechte cijfer voor Dolberg zwaar onterecht aangezien die jongen een aanvoer van 6 keer niks heeft. Schöne was weer balechelijk traag in z'n beslissingen en Viergever maakte geen enkele goede beslissing in het bal naar voren spelen. Van De Beek was samen met de Ligt, maar kon ook het verschil niet maken doordat hij de aanvallende kwaliteiten van Klaassen niet heeft.
Vind ik leuk
Basschot +1732
donderdag 17 augustus 2017 om 22:57
De man van 12 miljoen!!
Vind ik leuk
Filip_FCU +8912
donderdag 17 augustus 2017 om 23:02
Waarom kreeg iedereen bij utrecht een 6,5 en Dijks en de Ligt ook?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:04
je verliest in eigen huis van Rosenborg en VP geeft slechts drie spelers een onvoldoende. Beetje hoge waardering
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:06
Nog niet eens zo'n slecht rapport...
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:06
De Ligt stapt verkeerd bij de tegengosl. Hierdoor staat Veltmsn ongelukkig. En Onana lijkt zich bij die goal totaal niet breed te maken.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:06
De Ligt stapt verkeerd bij de tegengosl. Hierdoor staat Veltmsn ongelukkig. En Onana lijkt zich bij die goal totaal niet breed te maken.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:07
Is Dolberg op vakantie geweest naar een coffeeshop ofzo ?
Heb hem nu bijna 4 wedstrijden gezien, maar die gast staat bijna te pitten in het veld en komt steeds overal een stap te laat. Hij krijgt ook niet veel aanvoer maar echt actie zit er ook niet in bij hem.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:07
De Ligt stapt verkeerd bij de tegengosl. Hierdoor staat Veltmsn ongelukkig. En Onana lijkt zich bij die goal totaal niet breed te maken.
Vind ik leuk
Utca030 +3865
donderdag 17 augustus 2017 om 23:07
Jong Ajax opstellen die willen wel voetballen
Vind ik leuk
Sil Meijer +13333
donderdag 17 augustus 2017 om 23:07
Ziyech had nog wel lager mogen krijgen. Hetzelfde geld voor Neres. Younes wel een 6. En Veltman zeker een 7,5. Loste alle slechte passes van Ziyech en alle slechte aannames van Neres op.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:07
Sorry ben een fan van De Ligt, maar speelde vandaag zeer matig net als de rest.... te laag tempo, geen spirit zoals vorig seizoen,,, en de eerste die in de fout ging bij de goal... ik mis bij hem de flair en overtuiging. Dat ook bij het hele team... op de eerste 5 minuten na... dit team mist overtuiging en iemand die het team aanjaagt, zoals vorig jaar Klaassen ons regelmatig over het dooi punt heen tilde. Dan worden wij helaas een zeer maar dan ook zeer bedenkelijk team
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:08
Wie geeft die cijfers? Sorry maar geen enkele hoogstens de ligt haalde een voldoende..
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:11
Schandalige punten. Hoe kun je de man die bij de goal schuld had nu een het hoogste punt geven. De Ligt had nooit mogen instappen of hij had die man met bal en al omver moeten kegelen.

Als je voor deze wedstrijd van Ajax dit soort punten voor een verdediging durft te geven had je voor Utrecht verdediging op zijn minst allemaal 8 of 8,5 moeten geven.

De matchwinnaar van Utrecht heeft nota bene 0,5 punt meer dan de beste speler van Ajax.

Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:15
De hype Dolberg zal dit jaar snel over zijn en Neres is toch ook een miskoop.
Zeg er wel bij dat ik de wedstrijd niet heb gezien.
Vind ik leuk
Kuip +4035
donderdag 17 augustus 2017 om 23:16
Wat een hoge cijfers. Niet een verdiend een voldoende. De spelers die nog enigszins op een vijfje kunnen rekenen waren: Younes, Dijks en de Ligt. De rest was schandalig slecht. De achterhoede krijgt altijd de schuld, maar al wedstrijden lang wordt het middenveld overspeelt bij balverlies. Tegenstanders, ook tegen Nice, krijgen dan zeeën van ruimte. Ziyech en Schone zijn dan de dissonanten. Zij dekken lucht. Voorts zie dat de spitsen ook geen energie leveren.
Wat nu: Overmars heeft gefaald door het aankoopbeleid en een derde rangs trainer aan te stellen. Die man moet per direct zijn ontslag aanbieden. Eigenlijk is het seizoen al verloren. Het kampioenschap wordt slechts een troostprijs. Met dank aan een falende directie.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:25
VELDMAN OUT!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:25
VELDMAN OUT!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:25
VELDMAN OUT!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:27
veltman ga van het veld man
Vind ik leuk
debacle +403
donderdag 17 augustus 2017 om 23:28
hou maar op over die cijfers, Ziyech en schone zijn de creatieve spelers, als hun slecht zijn is heel Ajax slecht
Vind ik leuk
debacle +403
donderdag 17 augustus 2017 om 23:29
het is nu nog redelijk vroeg, laten we snel keizer wegdoen en het zien als valse start en snel zonder hem verder gaan
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:31
Die tegengoal was niet alleen veltmans fout. Ook "de beste ajacied ging het duel er aan als een wijf.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:36
Kan aan mij liggen maar ik snap niets van die cijfers, younes tenminste nog dreigend en dan 5.5, terwijl de ligt die gwn de hoofdoorzaak is van t tegengoal ene 6.5, ook vind ik de 5n5 van onana te hoog aangezien hij de bal lang m had waar normaal een uitlopende keeper zn handen breed heeft. Verder vind ik t gemiddeld nog wat hoog voor alle spelers. Alles 0.5 eraf nog wel minimaal. Vind t altijd bijzonder bij PSV osijek verdiende ook niemand een voldoende van PSV
Vind ik leuk
wil +617
donderdag 17 augustus 2017 om 23:54
Dolberg heel snel verkopen. Zelden zo'n zwakke speler gezien.
Vind ik leuk
wil +617
donderdag 17 augustus 2017 om 23:57
Heel snel investeren in spelers die wel willen voetballen. Er staat niemand boven de club ook Sanchez niet.
Vind ik leuk
wil +617
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:13
Sanchez wil het gewoon niet opbrengen om te spelen. Een grote schande is het mijnheer Sanchez. Geen cent meer betalen als ik Ajax was.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:38
wat een hoge cijfers
Vind ik leuk
Ajacied02 +2084
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:00
Sneu voor dolberg maar de sportwereld is hard en huntelaar mag van mij een keer basis al was die ook niet al te best maar wel een goed aanspeelpunt.

Neres viel goed in uit tegen Nice maar de andere Europese wedstrijden waren drama.

Ziyech heeft misschien 10 ballen gegeven die daadwerkelijk aankwamen als het er niet minder waren

Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:18
Is dit zo raar ? Ziech en dolberg zijn altijd drama ! Zou ze nog noet voor niks willen . Klassse gezien van brandsie
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:18]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:56
wie is die Wout Stravers hebbie naar de zelfde wedstrijd zitten kijken of ben je blind of zo ,je ben nie wijs mennnn.
word ook dat gezeik over nouri beetje zat hoe ver wil je dit door laten lopen
nog 13 wedstrijden
Vind ik leuk
John040 +514
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:30
De punten zijn veel te hoog er moet bij iedere speler minstens 1,5 punt af bij somige 2 zoals de Ligt
Vind ik leuk
Mauritz +415
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:49
Schandalig hoe voor dit spel nog zulke hoge cijfers worden gegeven, bij elke andere club zouden er veel lagere cijfers staan.
Vind ik leuk
berwi +341
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:38
en ze moeten allemaal 50 miljoen per stuk opbrengen haha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spelersrapport: Ziyech, Dolberg en Neres grootste dissonanten bij dramatisch Ajax