Vijf conclusies na Ajax-afgang: los zand en de onvermijdelijke Overmars

Vijf conclusies na Ajax-afgang: los zand en de onvermijdelijke Overmars

vrijdag 18 augustus 2017 om 00:55

Het seizoen van Ajax is dramatisch begonnen. De Amsterdammers wachten na vier officiële wedstrijden nog op een zege en dreigen zelfs Europees voetbal mis te lopen. Vijf dingen die VoetbalPrimeur donderdag opvielen in de Arena.

Wout Stravers
AMSTERDAM

Totaal gebrek aan samenhang
Even los van de roep om transfers, mag van het huidige Ajax verwacht worden dat het verder is. Veel verder. Davinson Sánchez, Davy Klaassen en Bertrand Traoré zijn uit het elftal verdwenen, de overige acht (!) spelers staan er nog gewoon in. Dat het elftal bij één verkeerde bal totaal uit elkaar valt, is ook de trainer aan te rekenen. Het compact druk zetten komt daardoor niet meer uit de verf. Sterker nog, in alle wedstrijden dit seizoen is Ajax tegen doelpunten uit counters aangelopen.

Ziyech dé grote man?
Klaassen weg, meer verantwoordelijkheid én ruimte voor Ziyech. De patron op het middenveld. Dat was zo'n beetje het plan, een maandje terug. Tegen Rosenborg was hij een van de slechtste Ajacieden. Zo slecht als donderdag heeft hij vorig seizoen zelden gespeeld. De moedeloosheid straalde er soms vanaf, alsof hij dacht wat de fans ook dachten: hoe kan dit, amper drie maanden na het bereiken van een Europese finale?

Neres zakt toch weer weg
In het grotere geheel niet zo'n belangrijke pion, maar Neres stond donderdag voor het eerst dit seizoen in de basis. Van een getergde speler leek echter geen sprake. Ballen sprongen van zijn voet en Neres kwam zijn tegenstander amper tot niet voorbij. Dé kans op 1-0 liet hij bovendien liggen: hij schoot wild naast.

Dolberg totáál onzichtbaar
Heeft Dolberg dit seizoen al een honderd procent kans gehad? Tegen Nice (thuis) en Heracles (uit) kreeg hij vooral mogelijkheden. In Almelo werd hij ook weer wat meer in het spel betrokken. Vooralsnog blijkt dat een incident, want tegen Rosenborg was het huilen met de pet op. Eén geblokt schot was de oogst en de aanvoer was zo mogelijk nog schraler. Het leek donderdag op zijn optreden in de Europa League-finale.

De onvermijdelijke Overmars
Je kunt, vlak voor het einde van transfermaand augustus, de directeur voetbalzaken niet los zien van wat er op het veld gebeurt. "Wij hebben heus wel iemand achter de hand voor Sánchez", zei Overmars voor de wedstrijd. Maar daar zit nou net niét het probleem. Het gaat erom dat Ajax veel te laat of niet heeft geanticipeerd op het vertrek van Jaïro Riedewald, Kenny Tete en Bertrand Traoré. Daardoor moest zelfs Mitchell Dijks worden afgestoft. Overmars heeft net als vorig seizoen met vuur gespeeld en dat breekt Ajax op. Alweer.

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Poll

Is Overmars de hoofdschuldige van het huidige zwakke Ajax?

(1875 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 01:01
Vandaag op VP: Vijf open deuren.
Vind ik leuk
Mo +7988
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:06
Stonden wagenwijd open
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:01
Natuurlijk is die muppet dat!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:06
Een groot feest
Vind ik leuk
Senn +3398
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:06
Heerlijk he...
De hele zomer hier aan gehoord hoe goed ajax het voor elkaar had. En hoe slecht het bij PSV en Feyenoord ging.
1 week is de competitie bezig en het is een grote puinhoop bij ajax.
En de supporters maar huile huile
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:09
Ja grote mond wij winnen vanaf nu alles tegen Feyenoord en PSV.We konden het noteren werd er gezegd.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:11
Heb je de schuldigen genoteerd?

Ah joh ... volgende week is alles weer anders. Net als bij PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:40
Klopt HWJ. Kinderachtige gedoe. Straks speelt PSV gelijk tegen NAC en begint het weer opnieuw... zucht...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:09
Ja ... Vooral omdat het er zoveel zijn. Kunnen wij eens voelen hoe t is om bij een minderheidsgroepering te horen in NL.
Ik begrijp dat Zwarte Pieten probleem wel. Elke dag een stukje meer zelfs. Haha.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:10]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:07
Ik vind Keizer nog niet echt sterk overkomen.
Overmars komt al jaren niet sterk op mij over. Dat is niks nieuws. Eerst kocht hij nooit wat. En nu kan hij niks kopen.
Van Geel is al klaar. Met veeeeel minder geld.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:11
Jullie denken er al te zijn.
Ajax zal terug komen neem dat maar van mij aan.
Volgend jaar is het einde CL en dan zal de kloof komen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:13
Ik denk nergens te zijn. Ik reageer op dit bericht. Met poll.
Want ik weet wel dat alles in november weer anders is. Dat is al jaren zo. En jaren ... voor de zekerheid.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:14]
Vind ik leuk
BassieN +7693
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:08
Moeten jullie bij Voetbalprimeur niet altijd om 12 uur naar bedje toe? :o
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:08
Sanchez is trouwens verkocht voor 45 miljoen. 35 miljoen nu en volgend jaar 10 miljoen meldt De Telegraaf.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:15
Ooo ... Dat sprookjesboek.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:10
Ziyech: is een creatieveling, laat hem maar doen, die ene pass kan het verschil maken. Nu nog meer gaan scoren zoals bij Twente!

De nieuwe leider zou een Nigel de Jong kunnen zijn. Maar die wordt niet gehaald. Iemand die anderen ook op hun plek durft te zetten. De Jong speelde in topcompetities, CL, EK's en WK's...halen dus!..

Neres: speeltuinvoetballer uit Sao Paolo. Speelt zoals zoveel 20-jarige Brazilianen, met bravoure, maar nog weinig rendement. Wat kan hij er aan doen dat hij 12 miljoen koste? Niets...

Schöne: 'Opa', werd vorig seizoen al voorbij gelopen aan alle kanten. Hij heeft 3 seconden nodig om aan te nemen, te kijken en te draaien, dat doet Iniesta in een halve seconde! Hemeltergend...eruit!

Veltman: Aanvoerder. Hij kan het allemaal mooi vertellen voor de camera, maar hoeveel heeft hij zich verbeterd in vijf seizoenen tijd? Niets, nada, noppes...hij is de eerste die verzuipt als het schip aan het zinken is...

Dijks: Gewogen, en te licht bevonden...speelt dus weer linksback in Ajax 1.. grap van de eeuw!

Dolberg: Krijgt gewoon 0 aanvoer. Logisch ook met deze vleugels.

Dat dus. Maar zonder 4 goede versterkingen, zie ik het somber in! Veltman, Dijks en Schöne OUT!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:15
Je doet je gebruikersnaam wel eer aan !
NOT
Vind ik leuk
Het Brein +2064
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:25
Bedankt voor je inhoudelijke reactie!
Vind ik leuk
John040 +257
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:10
Ziyech heeft niks met top wedstrijden, dan staat hij er niet. Vorig jaar afhankelijk van Klaassen en nu is hij er niet. Ik vind dat hij de Jing zondag de kans moet geven en Dijks weer op de tribune vVeltman ernaast met de Ligt. Schöne ook bejaardehuis in van Beek is ook uit vorm Dolberg gauw verkopen Neres tja gaat Younes eruit wat hou je over.Onana, Kluivert, Huntelaar,de Jong en de rest is ook te licht bevonden.
Vind ik leuk
Sebasje +195
vrijdag 18 augustus 2017 om 04:13
Precies: Nigel de Jong.... zou toch nog wel mee kunnen.... Ervaring en kent dat o zo moeilijke Ajax-spelletje en dat is niet lullig bedoeld hoor: maar er wordt ook wel wat van je verwacht bij jullie... Het lijkt mij ook wel een type die iedereen even wakker schudt of trapt... gewoon, even lekker een schop onder je reet, even lekker rausen... hoort er ook bij... of laat zo´n De Ligt & co. even met een of andere Badder Hari trainen,,,, voetballen kan die wel, maar even wat medogenloosheid erin... gewoon er even in kletsen (zonder vies te worden),,, krijgt zo´n tegenstander er ook gewoon minder zin in... Nigel de Jong (daar wil je toch niet tegen spelen?)...lijkt mij een goede voor dit Ajax...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:11
Er komen nu paniek aankopen. Let maar op.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:16
De broer van Ziyech?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:30
Hoop het niet. Hoop dat Ziyech verkocht wordt.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:15
Overigens legt men de nadruk op dat er maar 3 spelers weg zijn en er dus nog 8 (!) staan van vorig seizoen...

Men gaat gewoon doodleuk aan het feit voorbij dat: Sánchez de beste verdediger was, Klaassen de beste middenvelder was (en speler overall) en Traoré (het was gewoon zo) de meest gevaarlijke aanvaller...

Daar is gewoon geen 'fuck' voor gehaald tot dusver...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:15
Jammer zeg ! Die zijn bijna net zo goed als ajax ! Ik zou er nog wat kopen -:)
Vind ik leuk
WES1907 +344
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:16
Je kan allemaal wel zeggen dat je een alternatief achter de hand hebt, maar dan is het te laat. Ik ben dan een Feyenoord supporter, maar als Ajax zich volgende week niet weet te plaatsen dan is dat een ramp voor het Nederlands voetbal. Want ondanks dat FC Utrecht volledig verdient van Zenit won, en in feite zichzelf te kort deed door het maar met 1-0 te doen. Zie ik ze het heel moeilijk krijgen in Rusland, en dan kan je zomaar met alleen Feyenoord en Vitesse Europees spelen.

En Ajax komt nu in een lastige situatie.

1. Ze hebben veel geld en moeten op het allerlaatste moment van de transferperiode hun selectie versterken. Clubs weten dat ook en gaan dus het onderste uit de kan halen. Die weten dat Ajax het geld heeft en die versterkingen dringend nodig heeft. Ze kunnen niet zeggen, nou dan kopen we niemand.

2. Door pas zo laat versterkingen te gaan halen, heb je Europees voetbal op het spel gezet. Als ze zich niet plaatsen voor Europees voetbal, dan ga je het denk ik heel moeilijk krijgen om spelers te halen. Die spelers willen, net als Sanchez, zich op Europees niveau laten zien om zo een transfer naar een nog grotere club te krijgen. Als ze geen Europees kunnen spelen dan komen ze niet eens, zeker niet spelers uit Zuid-Amerika die Nederland echt zien als een opstapland naar een grotere competitie.
Vind ik leuk
DEWEE +1699
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:18
Ajax moet nu eens de laatste 2 weken niet kijken naar geld maar gewoon gaan kopen. 2 verdedigers, middenvelder en 2 aanvallers.

Ik hou mijn hart weer vast aankomend weekend tegen Groningen.

Tja en Keizer ik weet het niet hoor. Leuk voor Jong Ajax en Cambuur etc. Maar Ajax 1 is toch echt heel iets anders.

Hij is al niet zo direct als Bosz. Zeg waar het op staat en als trainer niet zeuren dat je al zoveel tegenslagen etc. hebt gehad maar zet die schouders er eens onder... pep die spelers eens op en raak de gevoelige snaar eens. Nu is het allemaal maar bagger.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:24]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:20
Hopen dat Overmars genoeg belminuten heeft. 5 Spelers er minimaal bij, want Ziyech gaat ook weg.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:24
Ik neem jullie mee naar 3 maanden terug. Het Nederlands voetbal wordt op de kaart gezet doordat eindelijk een Nederlands club de finale weet te behalen. Helaas verloren, maar Ajax is weer in trek. Spelers vinden het weer een eer om bij Ajax te komen spelen en de toekomst lacht Ajax tegemoet.
Helaas!!! Dromen zijn bedrog. De vele Ajax supporters en ik zijn bedrogen door Ajax zelf. We krijgen een onervaren trainer met de statistieken van nog geen 10% gewonnen wedstrijden in de eredivisie en de gewenste transfers blijven uit. We krijgen 2 wisselspelers en halen een Dijks terug (lachwekkend) Daar tegenover staat het vertrek van basis en potentiële basisspelers. Ajax heeft de mogelijkheid gehad om de toekomst waar wij op hoopte een gevolg te geven, maar koos er voor om ons flink te naaien! Gevolg? Spelers die niet meer gemotiveerd zijn en spelers die niet meer naar Ajax willen komen. Bedankt Ajax!
Vind ik leuk
Het Brein +2064
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:27
Voor een RareNelis heb je een goede visie. Precies dit...
Vind ik leuk
Lemon +1310
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:32
Een conclusie over het meerendeel van de Ajax-fans, alle journalisten ed:

1. Wat een oppervlakkigheid, iedereen praat elkaar na, maar termen als wanbeleid, 'amateuristische' trainer en dergelijke is zo kortzichtig.
2. Volgens alle voetbalprofessoren mag het ongeluk van Nouri geen nawerking meer hebben op de spelers, omdat het 'professionals' zijn. Jongens van 18 tot 22 jaar dat opdragen is zo ongelooflijk naïef. Vind je het gek dat er zoveel mensen depressief of burn-out zijn.
3. Overmars heeft het zelf ook al uitgelegd, je kunt wel spelers willen halen. Maar het meerendeel dat wil komen wil voor de basis gehaald worden. Dus Overmars heeft simpelweg die luxe niet. Want zolang Sanchez er speelt is er een grote kans dat zijn directe vervanger eerst zou moeten banken.
4. Hoe je het ook wend of keert, de voorbereiding van Ajax is ernstig verstoord. Dat is geen excuus maar een gegeven.
5. Het is gewoon lachwekkend hoe simpel de redeneringen worden gemaakt, alsof het zo doodeenvoudig is. Het lijkt hier Engeland wel, moord en brand schreeuwen maar geen kennis van zaken hebben.

Wat een populistische, sensationeel gerichtte aandachttrekkerij is dit aan het worden zeg. Ik ben ook zwaar teleurgesteld, maar was dit ook niet deels verwacht? Ik vond ze verassend goed tegen Nice. Er voor wie roept dat het geen excuus mag zijn, ga er maar aanstaan als jouw goedlachse collega en leeftijdsgenoot opeens plotsklaps op zijn werk voor dood neervalt..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:42
Juist.

En als Ajax tegen Nice en Rosenborg kansloos, echt kansloos uitgeschakeld wordt/is dan ben ik het met vele hier eens.

Maar dat is niet zo. Elke wedstrijd ben je gewoon de betere ploeg.
Als de ballen er niet in willen heb je gewoon pech. En dit moet doorbroken worden door een goede overwinning en het zelfvertrouwen is terug.
Vind ik leuk
Quareck +2981
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:55
Welke wedstrijden heb jij gekeken dan? Ik vond ze eerlijk gezegd nooit echt beter.. ze hadden 60% (of meer) balbezit.. maar een balletje breed op het middenveld vind de tegenstander prima.. die wachten hun moment af en slaan keihard toe! P balbezit win je geen wedstrijden.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:07
Waarom is Haps dan niet gehaald? En gaat hij wel naar Feyenoord! Het is Daarbij ook de keuze van Overmars en co om Dijks een (wat) herkansing te geven...lachwekkend!

Waarom is er nog steeds geen opvolger voor Klaassen? Van de Beek was afgelopen seizoen meer de vervanger van Schöne en niet van Klaassen! Dus dan had Overmars sowieso een extra middenvelder moeten halen, zeker na de situatie met Nouri!

Waar is de opvolger van Traoré? Hij was veruit de beste winger van allemaal en scoorde uiteindelijk nog het meest...haal verdomme iemand als Jesus Corona (bankzitter van Porto). Die staat er meteen!

Verder is Veltman te licht, Dijks al 4 jaar lang geen niveau en moet Schöne met pensioen! Feit is dat ze er nog allemaal zijn (en spelen) bij gebrek aan beter...

Nee, Overmars en co falen gewoon keihard! Dat ze niet allemaal naar Amsterdam komen, snapt mijn kleine neefje nog wel, maar dat je half augustus nog 0 basisspelers hebt gehaald is gewoon topclub onwaardig!

Tenenkrommend slecht beleid, en anders niks!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 03:09]
Vind ik leuk
John040 +257
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:21
Nou om het op Nouri te gooien vind ik zielig is al tijd geleden gebeurd. Ik vind het ecjt erg hoor maar om daar nu nog het excuse achtrr te zoeken. Ik ben in 4 maanden tijd mijn vader en 3 goede vrienden verloren en ik moest ook gewoon door. Ik moest ook 100% op mijn werk geven of dacht je soms dat de baas zij doe maar paar maanden rustig aan. En wat die trainer betreft was niks is niks en zal nooit iet worden. Ze hadden acjter Bosz moeten staan en die technische staf eruit moeten gooien. Waar zijn die Clubjongens nu hun maken ajax ook niet beter. Dus de volgende keer als je weer probeert op zijn Veltmans iets uit te leggen kijk eerst de feiten na.Dijks terug halen joe bestaat het Overmars Riedewald Tete weg alsof ze niks waren pff prima beleid daar ik hoop dat het jaren mag duren. Geen voetbalclub maar beurs genoteerd bedrijf zonder eigen stadion.
Vind ik leuk
Jordanees +9173
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:33
Paar maanden verder Ajax bovenaan groepsfase gehaald, versterkingen erbij en iedereen kan weer naar iets anders zoeken om op te klagen op Ajax, want mensen klaagde zelfs toen we Lyon versloegen, ik ben kritisch op het spel vandaag maar 90% hier is selectieve verantwaardiging, veelal met kortzichtige cinclusies terwijl ze op de tafel dansen van genot.


Wat Ajax liet zien was ronduit slecht, maar we gaan door! Ronduit droevige voorbereiding gehad met Nouri en alles daar om heen, ik geef mn Ajax meer de tijd de kwaliteiten zijn er, nu het goede spel nog, en daar heb ik alle vertrouwen in!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:34]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:25
Je hebt het waarschijnlijk stervens druk met topics op slaan de laatste weken.....
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:42
Die Keizer vind ik niet capabel voor deze klus!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:48
Conclusie na VP-avond: 12 opvolgende topics over Ajax.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:53
Toen Klaassen de enige goede speler op het middenveld was (met Gudelj en Bazoer, een matige voetballer en een speler die nog slechts talent was) kon hij ook de kar niet trekken. Dat is nu het probleem voor Ziyech, die kan het ook niet in zijn eentje.

De bepalende krachten Davy en Davinson lieten anderen beter spelen, al die leuke meevoetballers zakken daardoor flink in niveau, waardoor je het grote kwaliteitsverschil ziet met vorig jaar.

De Ligt was daarbij vorig jaar nog geen basisspeler, dus je hebt in feite 4 nieuwe basiskrachten ten opzichte van vorig jaar. Dat zorgt ervoor dat we 5 man in de basis hebben die nog niet een seizoen in de benen hebben, dat maakt het los zand.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:00
En dan heb je geen goede aanvoerder die dit team kan gaan leiden. Ziyech kan wel aanvoerder worden , maar die is toch bij Ajax om over een paar jaar een stap hogerop te komen niet omdat hij Ajax zo'n mooie club vindt
Vind ik leuk
GAEfan +92
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:41
Neres kon er niet zo veel aan doen. Kieft & Gullit lieten ook zien hoe vaak ze Neres vrij konden spelen. Maar dan durfden ze de bal niet te geven.( vd Beek) en als die die bal kreeg was het op de middenlijn.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:57
Overmars heeft Ajax flink verpest van die 8 overgebleven spelers ( over een paar dagen 7) zullen Dolberg, Ziyech,Onana en Kluivert waarschijnlijk weg zijn na dit seizoen als ze zo door gaan. En dan top 3 blijven wordt wel heel moeilijk als Vitesse en Utrecht steeds sterker worden, want wie stelt er in Godsnaam een onervaren trainer (in de eredivisie) aan in een team dat zo uit elkaar kan vallen? Het is keizer's schuld niet dat hij coach van Ajax is geworden, draait een prima seizoen in de Jupiler league en wie is hij om nee te zeggen tegen het eerste van Ajax? En spelers blijven scouten die nog weinig gepresteerd hebben is ook een risico. Soms heb je dan gevallen zoals Sanchez maar ook soms gevallen zoals Neres. Ajax zou (zeker nu) spelers die al dingen gepresteerd hebben en 24-28 jaar oud zijn moeten halen zodat ze dit team kunnen gaan leiden ,want Veltman en Schone lukken dat niet. Anders als dit zo door gaat kan het nog wel flink wat jaren duren voordat Ajax een prijs pakt.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:37
Had gewoon een paar vechters gehaald Nigel de Jong en Vurnon Anita. Ajacieden met ballen!
Vind ik leuk
flipper +862
vrijdag 18 augustus 2017 om 05:48
En laat ik dit nou allemaal voorspelt hebben. maar de heren van Ajax wisten het weer beter. koekoek weg Europees voetbal. In de competitie wordt het ook niets zonder versterking.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:03
De dag moet nog komen wanneer het bestuur er eindelijk achter komt dat Veltman gewoon niet goed genoeg is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:00
Keizer moet ook met een B elftal in staat zijn te winnen van Heracles of Rosenborg. De spelers en supporters richten nu de pijlen op Overmars, maar de spelers mogen ook wel eens in de spiegel kijken...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:50
Van een TD en van het management mag je verwachten dat zij het zijn die voor het juiste klimaat voor de selectie zorgen (inclusief verkoop en aankopen) zodat die zich volledig kunnen richten op de wedstrijden zonder al die jarenlange rompslomp.
Vind ik leuk
Bals +100
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:43
Keizer gefeliciteerd! Heerlijk dat Spijkerman en L'Ami weer blij rondlopen en Bosz weg is. Je voetbal is oogstrelend. Prachtig wat een stilstaand elftal en dan die ploteseling diepte in Echternacht processie......, wat een visie. Je wissels zijn ook voor iedere fan begrijpelijk. Echt een verbetering tov vorig jaar. Bergkamp zal wel heel tevreden zijn. OPROTTEN!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:15
Het is zo makkelijk om Overmars maar de zwarte Piet (sorry Sylvara!) toe te schuiven. Hij tovert de spelers ook niet uit zijn mouw! Zelfs met al die miljoenen kan hij geen ene moer beginnen: spelers die je met zoveel geld haalt die kiezen niet voor een competitie waar de helft van de wedstrijden op kunstgras gespeeld moeten gaan worden, die kiezen niet voor het Polmanstadion, maar voor Stamford Bridge, voor Anfield Road, Bernabeu, Delle alpi en San Siro! Daarbij kan je niet één speler net zoveel laten verdienen als de rest van de selectie bij elkaar, dat gaat wrikken...
Nee, ik benijd Overmars niet en ben bang dat hij - ondanks dat hij er het maximale uithaalt voor Ajax - toch de zondebok van de kortzichtige supporter gaat worden. En dan moet Barbertje hangen. Onterecht en oneerlijk....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vijf conclusies na Ajax-afgang: los zand en de onvermijdelijke Overmars