'Als je twijfels over Klaassen hebt, doneer je hersenen dan aan de wetenschap'

'Als je twijfels over Klaassen hebt, doneer je hersenen dan aan de wetenschap'

vrijdag 18 augustus 2017 om 10:55

Terwijl Ajax Davy Klaassen keihard mist, wordt door fans van Everton hard gediscussieerd hoe goed de Nederlander is. Immers, in drie van zijn vier eerste wedstrijden voor The Toffees werd hij vroegtijdig gewisseld.

Tegen Hajduk Split, donderdag in de Europa League, verliet hij na iets meer dan een uur het veld, net zoals afgelopen weekend in de Premier League. Tijdens de wedstrijd was er op social media voorzichtig wat gemor over de uitblijvende impact van Klaassen. Zijn criticasters werden na afloop echter overspoeld door de rest van de Everton-fans. De strekking: hoe kun je niet zien dat Klaassen een enorme aanwinst is?

Daarbij werd onder meer zijn rol in de tweede Everton-goal aangestipt: afjagen, bal veroveren, goede spelvoortzetting: doelpunt. Onder de video doen we een greep uit de reacties op Twitter.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 11:01
Mogelijk eerst nog rustig brengen. Omdat er meer van je word verwacht zowel door je lichaam als door de fans.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:04
Plus denk ik dat het wel wat tijd kost om te wennen aan het niveau in Engeland xD
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:06
Koeman heeft het eerder gezien met voetballers uit de Nederlandse competitie die naar de Engelse gaan. Conditie, uithoudingsvermogen, het continue op-en-neer gaan van het spel. Hij bouwt het op zodat hij op termijn de volledige 90 minuten kan blijven opjagen. Wat zijn kracht is. Anders gaat hij (automatisch) doseren over 90 minuten en wordt het stukken minder. Klaassen komt er wel. 100%
Vind ik leuk
LarsNL16 +1771
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:07
Inderdaad, fysiek wordt er veel meer van je gevraagd. En mentaal zal het ook wel zwaarder zijn. Maar Klaassen komt er wel. Voor Everton en hemzelf een hele goede transfer. Nu door ontwikkelen en dan de stap maar de top maken. Ik heb veel vertrouwen in hem!
Vind ik leuk
JJG +35
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:02
.. en anders wil Overmars hem wel weer voor de helft van de prijs terugkopen hoor :-)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:05
90% is ook goed kunnen we hem een jaartje salaris geven en weer doorverkopen xD
Vind ik leuk
Cosmo +55
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:40
Misschien kan je Nettomars even tippen Xd.
Ze bloven steeds versterking alleen er komt steeds maar niets.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:41]
Vind ik leuk
Libero +2275
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:05
Mooie pass van roony
Vind ik leuk
goekie4 +575
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:07
Waar kan ik mijn hersenen doneren? Ik zie het namelijk nog niet.
Vind ik leuk
Youri99 +4667
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:22
Bij het neanderthalermuseum
Vind ik leuk
Nick Kools +11554
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:07
Klaassen komt er wel, ben ik totaal niet bang voor.
Is gewoon een goede speler en Ajax is niks meer zonder hem.
Dat zegt denk ik wel genoeg!
Vind ik leuk
robson81 +1838
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:13
Er zegt er 1 alleen rooney denkt zo snel als klaassen.kijk die heeft verstand van voetbal en weet waar die over praat.
Vind ik leuk
Nashua +3674
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:20
Rooney zal wel gedacht hebben

"verdimme deze speler had ik bij Manchester naast me moeten hebben"
Vind ik leuk
robson81 +1838
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:24
Iedere spits zou dat denken want klaassen heeft niet z'n groot ego en speelt tenminste in dienst van.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:16
Heerlijk die aktie na de bal te onderscheppen..even dat inhouden om er vervolgens aan de andere kant langs te lopen en de bal weer mee te nemen.Dat heet nu voetbalintelligentie. Klasse Davy.

Hij zal vooral aan de intensiteit van het voetbal moeten wennen.. Dat deed hij al vorig jaar in de Europa League onder Bosz, maar nu wordt dat elke wedstrijd van je gevraagd. Dus Koeman brengt hem 'rustig' om hem nog meer longinhoud te geven. Dat gekoppeld aan zijn drive ( zie nu ook de balverovering ) en slimheid, gaat hem nog een grote meneer in Engeland maken in de nabije toekomst.
Vind ik leuk
Foebele +30115
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:18
Bij de openingswedstrijd in de PL was het Klaassen die het gat trok voor Rooney die vervolgens de enige goal maakte. Davy is een baas, we missen hem enorm!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:21
overvol middenveld in het nederlands elftal
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:31
Ajax is met Klaassen zijn hart en hersens kwijt geraakt. Van de Beek zal wellicht op termijn dat gat wel weten op te vullen, maar tegen Rosenborg werd pijnlijk duidelijk dat Van de Beek nog niet 50% van het werk van Klaassen invult.
Ook de veelgeroemde Ziyech gaat met de wedstrijd minder spelen. Waar blijven die briljante passes die Dolberg in stelling brengen? Waar blijven de briljante acties? Al wat we zien zijn oeverloze afstandsschoten en veelvuldig balverlies!
Ook Schöne kan het loopwerk van Klaassen niet meer compenseren. De actie hierboven waar Ajax tegen Rosenborg een complete wedstrijd op heeft zitten wachten....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:33]
Vind ik leuk
Grijs +522
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:04
Vorige week las ik nog allemaal berichten dat Van de Beek nu al beter was dan Klaassen (en hij niet gemist zou worden), Ziyech de beste middenvelder van de Nederlandse competitie was en dat Ajax zonder discussie het sterkste elftal van Nederland had.

Merkwaardig hoe dat allemaal binnen een week kan omdraaien...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:20
Klopt! Donny speelde tegen Nice inderdaad goed, maar zakte daarna per wedstrijd verder terug qua niveau...
Ziyech heb ik altijd wel een goede voetballer gevonden, maar wel een overgewaardeerde....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:10
Als je de wedstrijden bekijkt zie je wel hoe goed Klaassen eigenlijk is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:09
Klaassen was 'the missing piece' in de selectie van Ajax. En nu hij weg is gegaan stort het als een kaartenhuis in elkaar. Ik blijf het jammer vinden dat hij niet meer bij ons aller Ajax speelt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36
Dat ondervindt Ajax nu wekelijks, maar zullen ze nooit toegeven, want van de Beek en Frenkie zijn nog veeeeel beter.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:23
Alles heeft zijn tijd nodig en Koeman weet precies wat hij aan klaasen heeft en heeft groot gelijk dat hij voorzichtig is met klaasen.
Vind ik leuk
United FC +9974
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:29
Davy gaat het wel redden daar! Zijn mentaliteit en werklust zijn ijzersterk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 18:29]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als je twijfels over Klaassen hebt, doneer je hersenen dan aan de wetenschap'