VP-voetbalkantine: 'Larsson heeft helemaal niets te zoeken bij Feyenoord'

VP-voetbalkantine: 'Larsson heeft helemaal niets te zoeken bij Feyenoord'

vrijdag 18 augustus 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Dit Ajax maakt geen enkele aanspraak op de landstitel'
Stelling 2: 'De PSV-defensie is nog lang niet op orde, ondanks de transfer van Douglas Santos'
Stelling 3: 'Sam Larsson heeft helemaal niets te zoeken bij Feyenoord'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 11:05
Helaas eens
Vind ik leuk
Diamant07 +4514
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:12
Stelling 1: eens. Hopelijk doen ze mee voor Europees voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:06
Kans heeft Ajax altijd, maar als je niet scoort kan je ook niet winnen.
Logisch!
Vind ik leuk
Ruud40 +6905
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:09
Dit Ajax misschien nog een klein beetje.

Maar de transferperiode loopt nog tot 1 september en het Ajax dat overblijft als Overmars alles verkocht heeft waar ie geld voor kan krijgen en zijn gebruikelijke uitverkoop aanwinsten aan de selectie zijn toegevoegd......

Wel met die selectie mag je blij zijn als je komend seizoen Europees voetbal weet te halen

Volgens mij zoekt ie momenteel naar 3 nieuwe Westermannen, 1 nieuwe Zimling en de voorhoede wordt nog versterkt met 2 Sanogo's.

Voor de rest is zoals gebruikelijk alles te koop voor elk bod boven de 10 miljoen euro.
En als het 1 sepetmber is dan moeten we weer drie weken horen dat dit "de beste Ajax selectie in jaren is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:13]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:10
Wie zou jij nu kopen gap?
Vind ik leuk
Ruud40 +6905
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:14
Dat heeft geen enkele zin.
Overmars kent maar 1 woord: VERKOPEN.

Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:17
Ayoub en Kadioglu voor het middenveld.
Verdedigers buiten Nederland, kan me niet voorstellen dat er geen verdedigers rondlopen bij topclubs die net buiten de boot vallen daar.
Ajax heeft zoveel scouts rondlopen, die moeten toch echt wel spelers op hun radar hebben?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:29
ayoub blijft lekker bij uuuuuu die in tegenstelling tot ajax een goede uitgangspositie hebben voor de europa league
Vind ik leuk
berwi +258
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:42
zo is het gewoon bij uuuuuuuuuuuuuuu blijven
Vind ik leuk
zwollie +3580
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:24
Alles is met geld te koop
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:25
Welke goede positie? 1-0 winst tegen Zenit? Die gaan Utrecht in Rusland met 6-0 oprollen.
Vind ik leuk
DrJ +667
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:51
Neuh. Zenit moet dat weekend tegen de nr 2 Rostov en dat vinden ze daar veel belangrijker dan dit. Die gaan echt niet voluit.
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:41
anita snijder urbi had hij voor de brede kunnen halen en ik schat deze echt wel beter dan wat er nu staat kleuterklas! neres had een jaar nodig ziyech stond er de eerste dag gelijk met zijn eredivisie ervaring en taal! en verder zouden deze jongens ajax met twee fingers in hun neus mee kunnen en gewoon haalbaar! Nigel vdWiel Ayoub Kashia Labyad Mahi babel Vjanssen! nee maar ajax koopt niet wat past en het team beter maakt! nee kopen alleen wat ze kunnen verkopen en kijken niet of het past in het team! vetman viergever op de backs zijn noodoplossingen nu al bijna 2jr en dat geld ook voor shone! overmans ajax wist dat hadden genoeg tijd om die leegte optevullen! maar die komen gewoon niet! wat moet je op 6 zitten als je alleen beschikt over aanvallende middenvelders! wat moet je op de back zitten? hele achter hoede bestaat uit 4 centrale verdediging! als die posisities verkeerd worden gelopen dan loop je elkaar in de weg en is het verwarrend en moeilijk voetballen voor de rest! en zonder traore klaassen sanchez is alle gif agressi en body weg uit de selctie! shone veltman viergever met hun leeftijd en ervaring moeten de rest bij de hand nemen maar dit zijn juist de zwakke schakels in het team! 2jr het zelfde had eerder de selectie in orde moeten maken! ik riep het al de hele zomer maar werd gek verklaarf! mensen hebben een plaat voor hun kop gewoon!
Vind ik leuk
Pino61 +8561
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:46
Ik zou die linksbuiten van het Nederlands dameselftal halen. Het niveau wat Ajax heeft laten zien daar kan ze makkelijk in mee......
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:53
Zeegelaar voor linksback.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:42
2 verdedigers. Nou laten we weer gaan naar Colombia want daar kan je verdedigers op pikken voor 3,50 en als het mee zit voor veel meer verkopen dus dan kom je uit voor op de CB Carlos cuesta, nog maar 18 jaar oud. en loopt al met de aanvoerdersband rond. En een LA want Dijks bakte er geen zak van en kan er ook niks van. Dus kom je ook uit bij een super talent voor Colombiaan: Lumuci. Komt van dezelfde club als Sanchez (atletico nacional) samen zo'n 6/7 miljoen als het niet meer is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:06
Inkoppertje.

In 1 week worden de rollen van psv en ajax omgedraaid:
Wat 1 week met je kan doen....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:07]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:10
2 maanden...
Vind ik leuk
Mass +1469
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:11
Dat vind ik dus ook...ik durf wel te stellen dat wij er zelfs beter voor staan....deze ellende zal lang naetteren in amsterdam...zeker als blijkt dat overmars de komende twee weken in staat blijkt te zijn om geen enkele directe versterking te halen....Heeft ajax geen scouts of zo? Klaassen is een aderlating, maar die is al een week of 6 weg...dat daar dan niemand voor gevonden is vind ik onbegrijpbaar.
Vind ik leuk
Sigma +1631
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:30
Moet je na gaan wat 90 minuten met je kan doen....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:08
Ach mensen, al dat negatieve gedoe! Wie was er nou betet? JUIST! Dus: borst vooruit, want wij zijn AJAX!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:25
Ga je dit nou in elk topic lopen blèren? Heel stoer hoor allemaal, maar Ajax voetbalt als een natte krant met een veel te laag baltempo, 0,0 bezieling en een trainer die het ook niet weet! Vd Sar en Overmars hebben nu precies wat ze willen, een marionet die zijn mond houdt en precies doet wat zij willen. Daarom Bosz weg, eigen mening en een visie. Dat willen ze bij Ajax niet, daar willen ze alleen ja-knikkers.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:28
Wat wij nodig hebben is het geloof dat wij de BESTEN zijn! Nummer 1!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:30
ja maar dat zijn jullie niet dus hoe ga je dat geloven
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:32
Hoe kun je de beste zijn met basisspelers als Veltman, Dijks, Viergever etc en een bank hebben met alleen maar jongetjes van 18 jaar en een trainer die de uitstraling heeft van een zachtgekookt ei. Ik zou het graag anders zien maar dit wordt het zoveelste drama seizoen op rij. EL finale vorig jaar was leuk, maar is geen prijs.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:39
El finale was leuk...
Nee dat was niet leuk, dat was een verademing en genieten voor een Ajax fan. Dat het nu kut gaat wil niet zeggen dat het behalen van die EL finale niks voorstelde, hou is op zeg.
Vind ik leuk
T&T +9947
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:02
Nr1...die op de 2 e plaats eindigde.
En die uitgeschakeld zijn in de CL.
Vreemde conclusie!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 18:04]
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:17
Kan best zijn maar als je van je club houd geloof je erin dus zul je dit gelukkig nog heel vaak horen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:18]
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:08
Onzin, zo werkt de voetbal wereld, zometeen winnen ze twee potjes en doen ze weer mee. PSV deed ook niet mee maar na een keer te winnen hoor je niks meer over het feit dat zij niet mee zouden doen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:15
beste Filip,
dan heb je mijn berichten niet gelezen zeker:

Cocu out... en eerder kan PSV niet meedoen voor de titel...
Geloof me...
Vind ik leuk
robson81 +2159
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:18
Geloof je niet aangezien cocu er al 2 heeft gewonnen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:32
juist ja,
1x op eigen kracht,
de laatste dankzij de misstap van Ajax
vorig seizoen... niets meer te genieten
Nu: Cocu plaatsmaken voor een frisse nieuwe trainer...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:19
Precies elke keer hetzelfde. Er valt nog niks over te zeggen. Op dit moment vind ik Fc Utrecht en Vitesse een sterke indruk maken zou mooi zijn als zij meedoen voor de titel.
Feyenoord was volgens een heleboel vp-ers ook kansloos omdat we geen titels kunnen prolongeren (met uitzondering vd jaren 60).
Kortom na 1 september weten we in ieder geval de selecties van de clubs, daarna zien we wel weer verder.
Vind ik leuk
Mo +7999
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:19
Utrecht en Vitesse gaan niet meedoen om de titel, dat soort ploegen zijn simpelweg niet constant genoeg
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:21
Dat dacht iedereen ook van Feyenoord vorig jaar....
Vind ik leuk
Mo +7999
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:04
Nou nee hoor. Ik in ieder geval niet. Feyenoord maakt altijd kans, is de top 3 die op plek 1 2 en 3 eindigen, zoals bijna altijd
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:34
Hoogstwaarschijnlijk wel. Ik schat de kansen van Ajax, Psv en Feyenoord het hoogst in. Utrecht én Vitesse daarna.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:20
En na 34 speelrondes de Kampioen en de degradant
Vind ik leuk
T&T +9947
maandag 21 augustus 2017 om 08:17
Goeie morgen Laura...

Ik wil je alleen ff laten weten

dat de afspraak gemaakt is en dat de meid vanaf komende vrijdag bij "intrekt".

Omdat ik dat ik dat met je had besproken wilde ik toch ff melden.

Zoals ik al al zei...ik merk wel wanneer we weten spreken!
Succes pop!

PS..in topic" dat een landskampioen zich druk over kunstgras" van gisteren.kun je een petitie teken tegen kunstgras!

(+_+)
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 08:25
Aaah nog een weekje wachten ;-)
Ik zal zo eens kijken!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:08
De enige reden waarom ik het niet helemaal eens ben met stelling 1 is dat PSV ook niet echt sterk oogt en Feyenoord (hopelijk) een succesvolle Europese campagne tegemoet gaat. Misschien gaat Utrecht er wel mee vandoor dit seizoen.
Vind ik leuk
Pino61 +8561
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:51
Je zou zo maar eens gelijk kunnen krijgen.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:23
Ja en vlak VVV niet uit staat gewoon 2e !!!!
Vind ik leuk
pos +4740
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:10
Fluitend, 2 vingers in de neus, geen enkele concurrentie. Ik snap niet hoe dat zo snel kan veranderen.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:12
stelling 1: voor nu totaal niet. Maar we komen er wel.
Vind ik leuk
Cappie +5485
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:12
Ach, natuurlijk wel. Alsof zowel Feyenoord als PSV zo goed zijn. In het begin van het jaar heeft Ajax het altijd even lastig, maar als ze tijdens de winsterstop binnen een punt of 6 staan dan doen ze zeker gewoon mee.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:14
Oneens... pas net aan het seizoen begonnen
Vind ik leuk
Vowtar +1141
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:16
Nouja, dit PSV ook al niet, als ik reacties van de afgelopen week lees. Daarnaast lees ik reacties waaruit blijkt dat Feyenoord het waarschijnlijk ook niet waarmaken, dus dit jaar wordt het een simpel kampioenschap voor FC Utrecht. Als je de comment-sectie moet geloven iig.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:19
Dit is een degradatie voetballend elftal. !!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:24
Ja en hoe komt dat? Overmars is aan het sparen. Hij wil alle Ajax supporters trakteren op een dagje Efteling.
Vind ik leuk
HanV +2043
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:25
Hij wacht net zo lang tot hij het maar voor een dag hoeft af te huren?
Vind ik leuk
feyeniels +16890
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:20
Stelling 1: als Ajax niet Europees speelt is dat voordelig tov Feyenoord. Aangezien toch iemand hem dan moet winnen zijn ze zeker niet kansloos.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:21
Eens, Utrecht vitesse en az gaan top 3 proberen binnentestormen
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:22
Stelling 1 : laat het woordje "dit" weg en hij klopt als een zwerende vinger..
Vind ik leuk
Blueman +634
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:23
We zijn nog maar net begonnen, dus daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen. Bovendien ontvangt Ajax komende zondag FC Groningen. Dat is altijd de ideale tegenstander om tegen te spelen als je in een dip zit...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:26
Ik hoop voor je dat ze winnen vriend maar ik denk dat 'het vernieuwde' fc groningen het jullie niet makkelijk gaat maken... kan nog wel eens de verassing van het seizoen worden denk ik
Vind ik leuk
Blueman +634
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:58
Ik hoop juist dat FC Groningen wint, maar in het verleden was het altijd zo dat FC Groningen altijd verloor van ploegen die in een dip zaten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:45
Klopt
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10917
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:23
Stelling 1: Komt allemaal wel goed! :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:24
mark overmars is in zijn eentje verantwoordelijk voor het instorten van ajax. ook een prestatie
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:24
Onzin PSV is door een mindere eruit geknikkerd en Feijenoord krijgt een vermoeiend seizoen aangezien ze ook CL spelen en ik neem aan daarin willen presteren.
Dus alle kansen zijn nog aanwezig.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:31
Ja deze stelling klopt wel
Vind ik leuk
berwi +258
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:38
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:43
Klopt........het is de laatse jaren elke keer het zelfde verhaal.
De selectie is al enkele jaren achter elkaar niet op orde door wanbeleid.
Men meent NOG steeds dat men voetballers met "veel"
potentie voor de leeuwen kan gooien.
Daarbij komt dat de transfermarkt steeds meer op hol slaat.
En dan gaan ze bvb in Amsterdam niet in mee om bvb de salaris grens te her zien ect ect.
Dus spelers maken mede hierdoor andere keuzes.
Maar het begint langzaam aan te wennen......."Het wan beleid".
Vind ik leuk
rpaulp50 +3152
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:49
Zolang de oud voetballers, het Technisch Hart en deze RVC er zitten en het beleid niet bij stellen, wordt Ajax een sub topper.
De nieuwe top 3:
Feijenoord
FC Utrecht
PSV
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:06
Stelling 1: eens

Sorry Ajacieden, ik heb gisteren gekeken het was niet best....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:08
In elke linie een speler: Stefano Denswil, laatste linie. Siem de Jong, middenveld, Dabney dos Santos voorin
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:23
Stelling 1: Iets met een open deur
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:00
0.0 kans.
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:09
Stelling 2: eens. Maar ik ben benieuwd of Luckassen een degelijke centrumverdediger blijkt te zijn. Maar Isimat en Schwaab zijn normaliter twee back-ups, die nu noodgedwongen in de basis staan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:21
Zou het geen idee zijn om Dolberg op linksbuiten neer te zetten? ik begreep dat hij tot zijn 17 altijd als vleugelaanvaller speelde.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:32
Het is redelijk op orde als santos komt. PSV zou wel beter Jordi de wijs een kans moeten geven aangezien hij het vorig seizoen bij Exelsior het niet slecht deed en Het is ook nog een jeugd speler. Ik zou ook luckassen erin zetten. In principe heb je dan een prima verdediging: santos-de wijs-luckassen-arias
Vind ik leuk
JOJO +1195
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:07
Stelling 2; helemaal mee eens.
Ze hebben 3 rechtsbenige centrale verdedigers en slechts 1 linksbenige. Als ze Schwaab of Isi nu verkopen, zouden ze een linkspoot terug moeten halen. Bijvoorbeeld Vermaelen, dan heb je een aardige verdediging. En dan Luuk nog verkopen, want die houdt nu helemaal Lammers tegen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:14
Nou in de Eredivisie kan Ajax nog wel mee hoor ,maar europees moet je veel geslepener zijn.
In de Eredivisie spelen ze gewoon mee voor de prijzen ,zo simpel is dat.
Maar je moet zien dat je wat spelers alla Sanchez krijgt,daarom was die Mateo Barac wel een goede speler geweest voor Ajax.
Dat zijn jongens die al vroeg geleerd krijgen wat belangrijk is in het voetbal,Hier in Nederland willen we alleen maar mooi spelen.
Maar je hebt ook de echte wil en mentaliteit nodig om te kunnen winnen.
En ook Borna Barisic zou hier uitstekend mee kunnen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:00
1. Als ze deze trend zo voortzetten, dan hebben ze daar inderdaad geen aanspraak op.
2. Als Arias blijft, dan denk ik dat het wel op orde is. Wellicht nog een nieuwe Centrale Verdediger om Isimat te vervangen, of De Wijs de kans geven.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:12
Mooi naar Benfica of Ajax....Moeilijk ventje
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:18
Stelling 3: mee eens!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:36
3) natuurlijk wel. Nu is Bilal je eerste reserve buitenspeler. Dat is niveau VVV. Daar mag echt wel wat beters voor in de plaats komen. Plus een soort speler die je nog niet hebt en je aanvallend meerdere mogelijkheden kan geven.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:47
Denkelijk is Larsson te licht Feyenoord is van oudsher een vereniging met
werkers mentaliteit dat zit er nog steeds in. Daar moet je toch iets meer body voor hebben dan zo'n fragiel mannetje als Larsson. Dat is een mooie
voetballer om naar te kijken, maar mooi kan niet altijd er zal ook eens
wat uitgedeeld en gevloekt moeten worden. Nog zie ik Laseroms, Jansen en Rinus Isreal en dat zijn er maar een paar de rest was net zo, beukers en
over m'n lijk als het moest.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 17:49]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:20
Qua voetbal is Larsson natuurlijk wel een versterking. Maar net als bij Ziyech, heb ik mijn twijfels over zijn mentaliteit.
Van wat ik lees en hoor, zou ik de gok niet wagen. Ook niet voor 4 miljoen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 18:21]
Vind ik leuk
AFC +3751