Keizer niet bang voor Ziyech-exit: Hij zal zaakwaarnemer heus wel eens bellen

Keizer niet bang voor Ziyech-exit: "Hij zal zaakwaarnemer heus wel eens bellen"

vrijdag 18 augustus 2017 om 14:04

Ajax-trainer Marcel Keizer denkt niet dat Hakim Ziyech in navolging van Davinson Sánchez gaat vertrekken uit Amsterdam. De spelmaker toonde donderdagavond na de wedstrijd tegen Rosenborg zijn onvrede.

Ziyech stelde dat het 'jammer is dat Ajax niet van eerdere fouten heeft geleerd'. Daarmee doelde hij op het te laat anticiperen op transfers en aantrekken van versterkingen. "Hij zal zijn zaakwaarnemer heus wel eens bellen, maar ik denk dat hij bij Ajax blijft. Hij geeft na de wedstrijd een reactie. Dat mag toch, dat is toch geen probleem?", zei Keizer vrijdag tijdens de persconferentie.

"Ik snap heus wel dat spelers het moeilijk hebben met de situatie van nu", vervolgt de coach. "We zijn niet begonnen aan het seizoen zoals we het wilden. Dan gaan spelers ook wel eens nadenken en met elkaar praten. Er gaat nu een speler tussenuit (Sánchez, red.), Davy was al weg. Dat zijn zware aderlatingen voor een club als Ajax."

Keizer neemt het de clubleiding niet kwalijk dat er nog geen vervangers staan. "Dat wordt geprobeerd. Maar realiseer je ook: voor elke transfer die een club maakt gaan er ook nog eens tien mis. Er worden veel namen genoemd. Het is maar net de vraag hoe snel je iets kan regelen en dat is nu iets langzamer. Dat is inderdaad zonde."

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 14:06
Geruststellend dit
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:16
Mooi niet. Zou een zegen voor Ajax zijn als hij weg gaat. Hij loopt er al wedstrijden bij als een slak. Veel te nonchalant. Graag een vervanger voor hem. Probleemgast.
Vind ik leuk
5697956 +1537
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:25
Ja dus dat. Die moet gewoon lekker voor Casablanca gaan voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:25
ik begin te vermoeden dat het aan mij ligt dat mijn sarcasme niet goed overkomt, suggesties?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:10
Sarcasme is een gave. Is niet voor iedereen weggelegd. Maar je bent goed op weg.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:58
kom een week bij mij in de leer
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:43
Precies dat!! Heeft nog weinig laten zien voor die 11 miljoen!! Niet genoeg iig......Bijna alles gaat naast of over en alle corners belanden bij de tegenstander. En verdedigen is ook een vies woord....
Wel sneu voor de Ligt, dat "de Boertje " van gister.....speelde verder prima. Veltman ook trouwens maar dat mag je hier niet hardop zeggen....
Frenkie de Jong op 6, Sinkgraven op 10, Kluivert of Dennis Johnsen op links en Younes op rechts(of weg) met Cerny en Neres. Die nieuwe rechtsback laten spelen en Veltman RCV met de Ligt daar achter. Wel graag een nieuwe linksback kopen....
Als Dolberg per se weg wil kan hij gaan (liever niet). Met Huntelaar en Sierhuis heb je 2 prima spitsen. En de mouwen omhoog en werken voor je geld!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:47
Precies!!! Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:50
Het probleem van Ziyech is dat hij TE veel wilt doen voor zijn ELF mio, hij gaat daar niet beter van spelen, hij moet in mijn ogen zelf minder gaan doen en effectiever en slimmer worden. Cerny erin vind ik een prachtig initiatief, maar dan wel voor meerdere wedstrijden achter elkaar voor zijn zelfvertrouwen.
Vind ik leuk
Thobar +2652
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:06
Ziyech moet zich aanpassen aan het nieuwe systeem, jongens uit de Ajaxjeugd hebben daar geen moeite mee Ziyech wel, wat logisch is want hij kent bij Ajax alleen het systeem van Bosz.
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:41
mensen die ziyech en younes zo laten vallen gebaseert op onderbuikgevoel! ziyech is bijna bij elke goal betrokken geweest die ajax heeft gemaakt! klassen had een grote andeel met zijn goals die is weg! en als ziyech weg is wie gaat dat opvangen? traore was voor de spits gehaald en dollberg voor het 2de van ajax! traore viel tegen en dollberg deed het boven verwachting! nu moet hij er gelijk staan! geld ook voor de ligt! dan kom je bij donny en frenkie hebben o jaren eredivisie ervaring! een hele grote gok als je verwacht dat ze er gelijk staan! traore klaassen sanchez tete riedewald bazoer gudelje el ghazi zijn vertrokken niks voor terug gehaald! dit waren de spelers die opgeleid zijn en bij elkaar die nu er eigenlijk horen te staan! zoveel gif aggressi weg uit de selctie! shone werd onder de boer niet goed bevonden staan nu op 6 hij is een 10! viergever het zelfde was niet goed onder de boer nu wel en staat niet centraal maar op de back! en dat geld ook voor veltman! de basis bestaat uit noodoplossingen en pubers! nog steeds niet geleerd van de graafschap almelo nice rostov! word tijd dat er echte mannen gehaald worden waar dit talent aan vast kan houden! en ambities waar maken over winteren in de CL. de boer had minder te besteden en deed het beter! haal dan de boer terug want die heeft meer hersens dan deze hele groep wat er nu staat!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:24
Ziwech
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:32
Doeiberg
Vind ik leuk
Woudo +7390
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:07
Hakim is de volgende denk ik. Is ook veelste goed voor de Eredivisie!
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:11
Valt reuze mee, was gisteren een van de mindere en zaterdag ondanks z'n goal vond ik hem ook matig. Hij moet echt snel z'n vorm terug gaan vinden, kan me nog een geweldige wedstrijd herinneren: Ajax Lyon. Speelde fantastisch, hopelijk gaan we die ziyech snel weer zien
Vind ik leuk
Woudo +7390
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:14
De laatste wedstrijden was iedereen bij ajax ronduit slecht. Hakim in zn normale vorm vond ik bij Twente al te goed voor de Eredivisie, Doodzonde dat Blind hem nooit voor Oranje heeft uit laten komen en hij voor Marokko speelt. Maar ik denk dat als Marc Netto niet snel wat spelers haalt, Hakim snel vertrokken is!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:35
Blind....
Vind ik leuk
robson81 +2159
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:03
Joh in oranje zou hij niet eens spelen dus je mist er weinig aan.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:36
Ja, dat vindt ie voornamelijk zelf.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2015
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:23
Die gast kreeg de eerste helft gister geen bal naar de goede kleur
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:07
Je hoeft nergens bang voor te zijn. Ze gaan toch wel weg
Vind ik leuk
Lemon +1310
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:07
Heerlijk nuchtere reactie, dit willen weinig fans horen. Maar is gewoon de realiteit. Termen als wanbeleid en dergelijke is makkelijker uitkramen, dan om eens goed na te denken..
Vind ik leuk
Hyena +19651
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:08
Wat een ongelooflijk slappe reacties allemaal vanuit de selectie, staf en de directie. Moet eerlijk bekennen dat ik ook weinig vertrouwen heb in Keizer.

Ik wil iemand niet te snel afschrijven, maar de man straalt niks uit en lijkt weinig tot geen visie te hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 14:11]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:10
Fantastische opbouw in je reactie, hulde!
Vind ik leuk
DubRtd +14882
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:18
Ja, bij zijn aanstelling waren:

Voorstanders: Hij deed het zo leuk en goed bij Jong Ajax
Tegenstanders; lekker gepresteerd bij zijn vorige clubs ook.

De tegenstanders hebben wat mij aangaat een vroege 1-0 gescoord.



Vind ik leuk
JJG +35
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:42
Wat waren de meeste reacties na de eerste wedstrijden van Bosz?
Spandoeken met 'Bosz Chaos' e.d.
Toen ze in de finale EL stonden was Bosz een held.

Maar eerlijk is eerlijk, Bosz heeft zijn zegje wel klaar. Ik heb hem altijd een een zeer capabele zelfverzekerde trainer gevonden (was bij Feyenoord al een echte leider in het veld). Die is ook mede door een interne ruzie weggegaan bij Ajax. Dat zal Keizer niet snel gebeuren
Ik wil wel aangeven dat er snel geoordeeld wordt, als het even tegen zit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
DubRtd +14882
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:00
Leg nou alleen de voetbalcarriere's van die 2 naast elkaar en die Keizer valt in het niets.
Bosz heeft ook altijd als eigenwijs bekend gestaan dus dat weet je wat je binnen haalt.

Supporters die na 3 wedstrijden al met spandoeken beginnen moet je niet serieus nemen, dat zijn namelijk ook de eerste die wegblijven als je mathematisch geen kampioen kan worden omdat ze dan liever naar de camping gaan.
Vind ik leuk
Leeuw +3006
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:45
Keizer oogt dankbaar voor die functie, maar beseft zelf niet dat hij binnenkort plaats moet gaan maken wanneer het niet loopt. Ajax had met de miljoenen die het heeft verdiend aan eerdere transfers al goede backs moeten hebben gehaald. Men heeft veels te makkelijk afscheid genomen van de talenten die met het ajax systeem bekend zijn zoals Riedewald en Tete.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:08
Keizer durft duidelijk niet kritisch te zijn... Geen persoonlijkheid die je in de functie als trainer wil bij een club als Ajax.
Vind ik leuk
dhrwobo +8805
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:08
Wat een veredelde trekpop is die Keizer zeg. Hij praat veel, maar zegt niets. Hij zal nooit de ballen hebben om zijn eigen onvrede over het transferbeleid kenbaar te maken, want zonder Netto en Sar had hij daar nooit gezeten.
Vind ik leuk
Mitchy10 +1849
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:09
Ziyech en Dolberg in de huidige vorm hebben ook helemaal niets in een topcompetitie te zoeken. Er is maar een oplossing en dat is vier aankopen. Voor deze resultaten zijn alleen de mensen verantwoordelijk die er voor zorgen dat er een uitgeklede selectie staat. Je moet de huidige selectie bij elkaar houden. Zo snel mogelijk je elftal op orde maken, duimen dat je het volgende week donderdag recht kunt breien en zo snel mogelijk een team kneden. 3 punten achter in de competitie maak je nog wel goed, echter elke dag dat een transfer uitgesteld wordt is weer een weggegooide dag voor de volgende wedstrijd
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:09
Om te huilen zo'n begripvolle lamme zak als trainer. Deze man is zo blij dat hij trainer van Ajax 1 Is, dat hij met alles tevreden is. Echt Ajax onwaardig dit!
Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:11
Hij is idd toch echt wel de sprekende handpop van het TH.

Zoveel is nu toch wel al duidelijk.
Heerlijke ja-knikker.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:09
Als we Ziyech verkopen dan mis je nog niets. Heeft zeer slecht gespeeld gisteren. Dan kun je die 35 miljoen maar accepteren en kun je doorselecteren. Daarna 2 topmiddenvelders kopen. Met 400 miljoen op de bank moet dat toch wel kunnen?
Vind ik leuk
Hyena +19651
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:12
Kan inderdaad, maar doen ze toch niet.
Vind ik leuk
DubRtd +14882
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:09
Ja, uiteraard neemt ie het op voor de clubleiding.
Hij is net 3 maanden in dienst als hoofdcoach, is het niet handig om de bovenjegestelden die je in die positie hebben gezet, te gaan afzeiken
Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:10
Zijn er clubs voor hem in de markt dan?
Vind ik leuk
berwi +258
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:39
ja zeker de efteling daar beginnen de sprookjes
Vind ik leuk
BigBoi +2369
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:14
Hij doet exact waarvoor hij is aangesteld. Het beleid verdedigen van Overmars en de rvc. Een trainer van buiten had dit verhaal bij de aanstelling nooit geaccepteerd. Kansloos.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:14
Eens trek je conclusie, een goed draaiend elftal is een illusie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 14:15]
Vind ik leuk
Esmee +100
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:18
Ja maar sorry hoor
Keizer degradeerde 2 seizoenen geleden met cambuur, toen heeft die jong Ajax leuk laten voetballen maar hij had ook gewoon voor jupiler league begrippen en heel goed team en dat is nu de trainer van Ajax.
Dat is toch te gek voor woorden
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:19
Ik hoop juist dat ze alles en iedereen verkopen, gewoon een jaartje niet voetballen, al het geld investeren om van de beurs te gaan en die ArenA te kopen en al die debielen zonder visie een zak geld mee te geven en een harde schop onder hun reet.
Vind ik leuk
rpouls +115
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:20
Zo begon het ook bij Twente
Vind ik leuk
derksen +6810
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:23
Zo bergkamp heb weer aardige texten vandaag voor zijn doen..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:25
Gewoon belachelijk, net als vandaag weer niks bekend over aankopen.
Dit gaat nergens meer over! Duidelijk na gister mag er heel wat uitgegeven gaan worden! Eerst finale halen en nu straks uitgeschakeld worden?
Vind ik leuk
mba4u2c +712
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:26
Kan VP niet met een lijstje geschikte vervangers komen?
Vind ik leuk
mba4u2c +712
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:26
Volgens Aadsje de Mos loopt er bij PSV nog een goeie rond in de jeugd...
Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:49
is die jong genoeg zodat ze het wel weer eigen jeugd kunnen noemen?
Vind ik leuk
pico323 +3206
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:27
Ik begin nu toch ook te twijfelen aan Keizer. Hij heeft de boel niet op de rit en de slechte vorm van spelers spreekt ook niet in zijn oordeel. Ik hoop dat ze het weekend er op knallen en dan komende week alsnog Rosenberg uitschakelen.
Vind ik leuk
gin44 +11
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:31
Laten de spelers zich eerst eens volwassen opstellen en hun stinkende best doen voor zij hun verwende mondjes opendoen.
Vind ik leuk
raoul88 +486
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:35
Zo bijzonder doet hij het niet laatste tijd...vraag me af of er een club klaarstaat...
Vind ik leuk
14forever +6829
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:36
Ziyech= faalhaas
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:36
Als PSV supporter moet ik erkennen dat Ajax in goede of zelfs normale doen het mooiste spel speelt van NL. Dit wordt echter bijna nooit ingegeven door de duurste aankopen van Ajax. Blijven doorselecteren is de kracht met een enkele ervaren speller.
Ajax heeft historisch heel veel moeite, uitzonderingen daargelaten, om "dure"aankopen succesvol te laten zijn (Sulejmani, Machlas, Kinklaze, Luque, de Zeeuw, Citanich en ik vrees voor neres en Ziyech).
Vind ik leuk
berwi +258
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:37
ze hebben al 6 weken de tijd gehad om wat te halen
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:04
Bla bla bla :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:04]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:16
Ziyech gaat 100%
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:57
Het slappe en inhoudsloze gelul is met Keizer begonnen. Nu een vraag aan jullie. Zou het niet beter zijn om het technisch hart waar Bergkamp heel veel macht heeft op te heffen. En wat is de toegevoegde waarde van Bergkamp zelf. Ik denk eerder dat hij en spijkerman een storende factor zijn binnen Ajax
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:05]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:33
Je moet he eerst maar eens vraag stellen wie Ziyech zou willen kopen? Voordat ajax hem kocht was er ook niet veel bekangstelling en zo geweldig heeft hij het niet gedaan. Ik zou me geen zorgen maken, Marcel Keizer.
Vind ik leuk
klaas +146
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:21
het is elk jaar langzaam ,dit is niet nieuw hoor ,ajax heb pas de 31 de selectie rond zoals elk jaar
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer niet bang voor Ziyech-exit: "Hij zal zaakwaarnemer heus wel eens bellen"