Ziyech haalt uit naar directie: 'Jammer dat Ajax niet van de fouten heeft geleerd'

Ziyech haalt uit naar directie: 'Jammer dat Ajax niet van de fouten heeft geleerd'

vrijdag 18 augustus 2017 om 00:07

Hakim Ziyech is bijzonder kritisch op de clubleiding van Ajax. De spelmaker is van mening dat de clubleiding niet geleerd heeft van de fouten die vorig seizoen gemaakt zijn. Ziyech doelt op de versterkingen die er nog steeds niet zijn.

"Het is jammer dat dat nu weer zo is", zegt een kritische Ziyech in gesprek met Ziggo Sport. "Of ik met Marc Overmars praat? Ik heb daar nog niets van gezegd, maar er zijn jongens die daar wat van gezegd hebben. Nu doe ik het. Het is jammer dat ze niet van de fouten van vorig jaar hebben geleerd. Hard? Ja, maar wel de realiteit."

Ziyech vindt dat er absoluut spelers bij moeten komen. "Ja, dat vind ik. Waar? In de verdediging, op het middenveld en voorin. Of het frustrerend is dat er nog geen versterkingen zijn? Ja. Je wilt zo vroeg mogelijk beginnen met een complete selectie. We weten allemaal dat de transferwindow tot 1 september open is. Dat is nou eenmaal de voetballerij, daar kun je vrij weinig aan doen. Het is wachten op versterkingen. De nieuwe jongens moeten dan ook wennen, daar heb ik zelf ook ervaring mee."

Over zijn eigen toekomst is hij duidelijk: Ziyech wil in principe blijven, maar hij kan niet beloven dat hij na 1 september nog speler van Ajax is. "Concrete interesse? Ik weet van niets. Wat ik zelf wil? Dat heb ik vaak genoeg aangegeven. Weet je dat niet? Dan ben je niet voldoende op de hoogte gebracht. Ik wil slagen bij Ajax. Dat is nog niet helemaal gelukt. Of ik blijf? Dat kan ik nu wel zeggen, maar in de voetballerij kan het heel anders lopen. Zoals het er nu uitziet, blijf ik bij Ajax."

Plaats een reactie

Gu3rilla +14020
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:13
Als hij de kans krijgt is hij weg.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:26
Relletje......gaat lekker in het kille Amsterdam!!
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:40
niet ziyech speelde slecht shone geen 6 en wil het werk van ziyech doen en liepen elkaar steeds in de weg! shone is gewoon geen 6 en kan dat niet goed invullen! als er niet iets van de voet van ziyech komt in een wedstrijd is er niemand die maar voor gevaar kan zorgen! dan kunnen we ziyech roepen! ziyech is dat gekleuter zat en wil winnen! geen bruikbare ballen via de zijkanten dan krijg je dit! gudelje bazoer tete riedewald el ghazi malik klassen weg en niks gekocht! alleen jeugd wat erbij komt! klaassen en sanchez de mannen die gif en agressi hebben zijn weg nu hou je een te voetballend lieve jongens maar zonder bal kijk elkaar iedreen aan! bij het halen van ziyech wist je dat hij verdedigend niet zo goed. met zoveel gevaar hoort ziyech een messi rol te krijgen! ajax heeft versterkingen nodig die eredivisie ervaring hebben en die er gelijk staan! nigel ayoup labyad van der wiel kashia mahi ect. niet een neres die een jaar tijd nodig heeft en waar je 12voor betaald! maar bij ajax hebben ze een plaat voor hun de laaste 2jr! halen alleen wat ze kunnen verkopen en halen niet de spelers die je beter maken en een team smeden! halve ajax bestaat uit noodoplossingen! ik zou willen weten wat ajax met al die geld van plan is????
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:43
Pfff, ik ga niet eens beginnen aan je tekst... Je probeert duidelijk een punt te maken, maar probeer anders ook eens een keer een punt te zetten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:01
Komma....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:14
Er is meer aan de hand dan een komma:-l
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:33
Ziyech: prachtig dat jij je irritante karakter gaat laten werken tegen ajax. Je pakt de arrogantie daar aan met je eigen arrogante bakkes: briljant!!! Fans die je vorig jaar winterstop bejubelden als reddende engel kitsen je nu keihard uit. Hoehoehahahaha. Geweldig dit.....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 00:34]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:36
O
Vind ik leuk
Sebasje +195
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:47
Ik zie hem verder niet dagelijks, maar wat hij zegt, daar is toch niks raars aan. Versterkingen zijn niet gekomen en er is dus een valse start. Hij gaat geen demagogische verhalen houden van dat hij zeker bij Ajax blijft, omdat de supporters dat willen horen. Hij is vrij duidelijk: zijn doel is slagen bij Ajax en dat is niet gebeurd tot nu toe. Als er idd iets zeer moois komt, moet hij -net als iedereen in het leven en vooral Marc O.- het nog maar zien. Duidelijk: de voetbalwereld Anno 2017 en geen romantisch sprookjesbos....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Je hebt zeker een punt met je verhaal.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:38
Maar dat zegt ie toch ook, hij wilt blijven maar kan niet garanderen dat ie 1 september nog voor Ajax speelt. En geen enkele speler zou de stap naar bv de Première League laten schieten....
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:38
En dat is volkomen logisch, niemand zit op zo'n frustrerend jaar te wachten. Straks vertrekken er nog een paar en aangezien Overmars geen enkele kwaliteitsspeler paraat heeft staat Keizer straks met praktisch dezelfde groep te werken als vorig jaar, maar dan dit seizoen niet als trainer van Jong Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:19
Gelijk heeft hij. Hoop dat Overmars genoeg bel minuten heeft.
Vind ik leuk
ajax1973 +1389
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:39
van mij mag het
Vind ik leuk
frankn27 +4059
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:46
Heey Gu3rilla, even offtopic he van alle huurlingen in de eredivisie van City van wie verwacht jij het meest? die gast van Groningen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:10
De eerste versterking gaat jouw vervangen Hakim
Vind ik leuk
Roekoe +4409
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:13
Waaaaaar is die spiegel nou? Waar is die spiegel nou!
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:39
Heb je het interview wel goed geluisterd? Hij houdt niets dan de spiegel voor, vind dat hij te kort schiet momenteel en dat hij zich nog niet bewezen heeft bij Ajax. Hoeveel meer kritisch kun je op jezelf zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:22
Probleem is natuurlijk wel dat hij indirect aangeeft dat er een aantal medespelers zijn die niet voldoen. Wanneer je sterk in je schoenen staat, denk je "hij heeft gelijk". Wanneer dat niet zo is, denk je "fuck, eikel, heb je het nou over mij. Ga zelf eens normaal voetballen". En dan heb je binnen een selectie wel een issue...
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:30
Is toch gewoon een feit, de helft heeft nog geen jaar ervaring in de benen. We leunen op jochies.

Dolberg bakt er echt helemaal niets van, de Ligt moet te snel gebracht worden en een dragende kracht zijn wat hij nog niet kan. Donny is nog geen Davy, maar moet wel die handschoen oppakken en al die leuke mee spelers die helemaal geen kartrekkers zijn zakken ook ineens flink in hun niveau, die konden zich nog aan Davy en Davinson optrekken, maar zakken nu volledig door het ijs, zoals Viergever, Veltman en Schone.

Voor Younes is er al meer dan een jaar geen enkele concurrent, maar hem wisselen kan niet, want dan speel je met een voorhoede die zeer wisselvallig is en nog geen 100 wedstrijden in de benen heeft gezamelijk.

Deze selectie mist sowieso iedere vorm van hierarchie, omdat er dus andermaal jeugd naar voren wordt geschoven om bepalende spelers te vervangen.

Donny is nog geen Davy, Matthijs is nog geen Davinson, Kluivert is nog geen Traore en zelfs Traore was wisselvallig en had te weinig rendement, maar Kluivert (en Neres) zijn nog weer een stapje minder dan dat, omdat ze beide nog niet eens een jaar op hethoogste niveau gespeeld hebben.

Echt, de visie rammelt aan alle kanten, het is ook niet alleen Ziyech die klaagt, Veltman en Viergever hebben ook al hun beklag gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:51
Veltman en viergever daar noem je er twee. Veltman capitan dat zegt al heel veel.

De gehypte de ligt. Je begint je af te vragen of ze dat hypen doen om mindere spelers te kunnen opstellen om ninder geld te hoeven uitgeven. Ik dacht altijd dat dat hypen was omdat ze daar structureel naast hun achoenen lopen. Hierdoor gaat Nederland (oranje) wel een potentieel topspeler gedeukt zien worden.

Neres vergeet je. Wat moet dat voorstellen. Volgens mij hebben ze de verkeerde gekocht. Die Onana he daar gaan jullie ook nog wat mee meemaken. Hier moet 3 keer 15 miljoen en daarmee 3 keer 25jr of ouder in die selectie. En helaas maar Keizer gaat dat niet trekken.

Ik lees ook steeds Bosz hier en daar. Bosz heeft 6 goeie wedstrijden gespeelden verder niks gepresteerd. Iedereen gunde het Feyenoord en Psv had een kutjaar. Met tweede scoor je acceptabel. Maar wees eerlijk meer dan talentvolle spelers was er ook vorig jaar niet te zien. Je had Klaassen die je nu mist.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53
Visie is zoveel mogelijk met eigen jeugd maar geef dan naar de buitenwereld aan dat je dan dus nog maar incidenteel meedoet om de prijzen. Weet iedereen gelijk waar die aan toe is. Wil je wel spelen om de prijzen dan moet je iedergeval in de as ervaren spelers hebben staan die zorgen voor ervaring etc.!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53]
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:39
Of ben je gewoon toe aan een lijntje coke, zou ook kunnen natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:14
Vertaling: "Ik wil weg en hoop dat clubs zich nu gaan melden."
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:15
Speelt drama. lekker makkelijk om de aandacht op de directie te vestigen. Klaassen is weg, is van de Beek voor in de plaats. voor de rest zelfde basiselftal.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:16
Als je wilt slagen, moet je daar wat voor doen. Het vingertje is makkelijk.
Vind ik leuk
goekie4 +1203
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:17
Richt je alsjeblieft even op jouw eigen spel. Als dat goed is, mag je anderen aanspreken op hun functioneren. Je was weer eens dramatisch
Vind ik leuk
furgist +1452
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:18
praatjes? ga aub, aub. wijsneus, dit slaat echt alles. hij is geen schim van hoe hij bij twente speelde en nu doen alsof hij vanuit zn god modus helicopter boven de club kan hangen en maar nee schudden..daag gast
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 00:27]
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:44
Wat een dom kut verhaal, hij is aller eerst heel kritisch op zichzelf, dat hij momenteel ondermaats speelt (net als vele anderen) en hij zegt tevens dat hij zichzelf nog niet geslaagd vindt bij Ajax.

Dus lul niet zo dom met je god modus, richt je vizier op die lul die ons opzadelt met een kut selectie die meer lijkt op het jong Ajax van vorig jaar dan op een kampioenswaardige ploeg.
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:04
ze worden steeds jonger en de verwachtingen groter! vroeg of laat worden ze overbelast en dan moorden ze weer de jeugd uit omdat ze te snel gebracht worden! handelshuis is het geworden! alles wat net leert voetballen word verkocht en er komt niet voor terug allee jeugd! en dan hoor je die praatjes alles wat goed is is niet haalbaar! met al dat geld kan je de beste speler halen in de eredivisie en je maakt daar een team van en je bent kampion! ze halen alleen wat ze beter kunnen maken om te verkopen er zit geen gedachte achter of het past of niet in het team! ben die kleuter klas nu wel een beetje zat! zoveel goals elke keer tegen pffff!
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:34
We hebben al zoveel talenten omzeep geholpen, je ziet duidelijk dat Dolberg en in iets mindere mate de Ligt nu in dat zelfde traject zitten.

Ajax, maakt meer carrieres kapot dan je lief is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:30
Je denkt toch niet echt dat Ziyech verwacht dat hij zelf oo de bank terecht komt? Natuurlijk zegt hij dat hij zelf ook moet verbeteren. Wanneer hij dat niet gezegd zou hebben, had hij vandaag het complex niet op hoeven komen. Hij is niet gek. Maar geloof mij nou maar: Hakim vindt niet dat hij zelf hoeft te banken. En heeft het in dit geval over de 10 mindere goden om zich heen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:30]
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:34
Hij hoeft ook niet te banken, want er zit niemand op de bank die hem kan vervangen, we hebben alleen maar kleuters.
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:28
ziyech kan je makkelijk vervangen ajax heeft alleen aanvallende middenveders is huis! kunnen allemaal voetballen en omschakkelen naar aanvallen! maar ajax heeft geen enkel middenvelder ertussen lopen die ook goed verdedigend kan voetballen en omschakelen! gudelje en bazoer! maar zijn verkocht! tot vandaag geen vervanger! tete riedewald hebben eerst op 6 gestaan en toen shone! en dat geld ook voor de back! noodoplossingen en jeugd! vetman viergever zijn opgeleid voor CV staan op de backs! als dit een overbrugings jaar is dan verkoop alles! want dit is niet om aan te zien zo!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:20
Directie haalt uit naar Ziyech: "Jammer dat hij niet van de fouten heeft geleerd"
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:20
Als je nu eens een fatsoenlijke wedstrijd speelt ipv in het rond lopen slaan in de media. Een van de acties die Overmars het best kan ondernemen is jou voor de hoofdprijs verkopen en een vervanger regelen. Helemaal niks aan dit jochie als het even niet meezit
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:21
Ziyech ...
De man die vind dat hij in t nat.team van Marokko hoort.
Die vind dat heel veel mensen hem verkeerd beoordelen.
Die vind dat de directie het niet goed doet. Haha.
Kijk eens naar jezelf man.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 00:21]
Vind ik leuk
Stranger +1572
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:22
Ben ik achteraf blij dat die man toedertijd voor Twente koos.
De geschiedenis herhaalt zich. Heerenveen,Twente en nu Ajax.

Hij moet eerst eens goed gaan voetballen en het team bij de hand nemen al vorens praatjes te gaan maken!
Vind ik leuk
Mitchy10 +1849
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:22
Goed dat de spelers dit zelf ook zeggen. En dan betaal je een keer 10 miljoen voor Samper of 9 voor Denswil. Je vangt meer dan 45 miljoen voor Sánchez. Dan een keer niet voor een duppie op de eerste rij zitten. De selectie moet rond. Het liefst vannacht al aangezien er volgende week donderdag een aankoop terug verdiend kan worden. Daarnaast moet je van Groningen winnen en hoe raar ook, dat gaat lastig zat worden
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:25
Kijk, Ziyech snapt het, gaan al die fans nu ook Ziyech afkraken zoals ze mij afkraken? Of Viergever die eerder vandaag ook al kritiek uitte, of Veltman die na Heracles kritiek uitte?

Nee, al jullie losers zitten er naast, de directie bakt er niks van en de spelers zijn het beu, als we de EL mislopen lopen er een paar weg en mag Keizer met de zelfde selectie het seizoen in gaan als hij vorig jaar tot zijn beschikking had bij Jong Ajax...
Vind ik leuk
furgist +1452
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:30
bullshit
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:46
Alles wat jij zegt is bullshit ja, fijn dat je je eigen inbreng even in 1 woord typeert.
Vind ik leuk
036 +2460
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:40
Als je jouw eigen nest bevuilt moet je er uit getrapt worden.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:47
Dan moeten ze ook Veltman en Viergever eruit trappen, die hebben namelijk al in een eerder stadium het zelfde gezegd over het gebrek aan aankopen en kwaliteit in de selectie.
Vind ik leuk
FvE +186
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:54
Hoe pijnlijk het ook is, wij als voetbalfans moeten nog steeds het besef latwn inzinken dat het niveau van de ED/top3 zover is gedaald dat we nu moeten kijken naar de Viergevers, Isimats en van der Heijdens van deze wereld en we zelfs af en toe moeten toegeven dat ze die pot de beste waren. 10/15 jaar geleden niet eens goed genoeg voor de bank, nu onze sterkhouders.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:56
Dat we niet meer de topspelers in Nederland hebben wil niet zeggen dat dit het hoogst haalbare is.

Er is meer mogelijk, dat heeft vorig seizoen bewezen, daar heb je ook een dosis geluk bij nodig, dat heeft vorig seizoen ook bewezen, maar bij Ajax zitten ze er echt gewoon totaal naast als het aankomt op het samenstellen van een selectie, zelfs Marcel Brands kan dat beter.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:25
Wat hebben de volgende spelers met elkaar gemeen?
Ziyech, Bakkali, Aissati, Affelay, El Hamdaoui, Labyad
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:36
Jij gaat misschien te ver...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:44
Het zijn Marokkanen en moslims net als el Ahmadi, Ayoub, Amrabat en Abdelhak Nouri
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:47
Sterf!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:49
Waarom? Verklaar je nader.
Vind ik leuk
Senn +3358
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:03
Ik denk dat hij op de foute heeft gereageerd
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:05
Omdat je domme racistische bullshit loopt te verkondigen en je godverdomme moet schamen dat je ook nog eens Appie in dat rijtje mee neemt, achterlijke mafkees!
Vind ik leuk
T&T +9952
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:00
Ik denk dat je hem in de war haalt met diegene op wie HIJ reageerde.
;-)
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:06
Ja, foutje, zie nu pas dat die opmerking dus inderdaad voor die andere gozer had moeten zijn, mijn excuses, het wordt ook een beetje verwarrend altijd die reacties op reacties.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:07]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:16
Appie is ook Marokkaan en moslim. Daar is niets racistisch aan. Ik ben geen racist.
Vind ik leuk
Foebele +33211
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:19
Ik verwarde je verhaal met dat van die andere dude, excuses.

En ja, Appie is een Marokkaan en een moslim, maar kreeg dus het idee dat je hem betrok in een rijtje namen die wellicht niet zo positief zijn, terwijl Appie de liefste jongen in het voetbal is en alles behalve een 'typische' Marokkaan is, als je daar al van kunt spreken, want er zijn zat hele goede, zeker ook in het voetbal, Touzani om maar even iemand te noemen.

Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:22
Waar slaat deze oerdomme reactie op dan? Stumperd!
Vind ik leuk
T&T +9952
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:03
Onderbuik gevoel.

En lekker stoer maar anoniem.

Zo kan iedereen een grote bek opzetten , maar straks wel gewoon klappen krijgen van de Vrouw des huizes...
;-)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:04]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:27
Dus omdat hij nog niet de vorm heeft van vorig seizoen moet hij zijn mond houden? Wat een onzin, wees blij dat een insider keihard de vinger op de zere plek legt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:30
Ja als het even kan ben ik ook weg, aldus Zyech die zelf geen pepernoot raakte vanavond
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:31
Geen sector zo opportunistisch als de voetballerij. Dit team had makkelijk van Rosenborg moeten winnen. Gewoon eens wat beter je best doen voor het salaris dat je krijgt.
Vind ik leuk
Kwikwek +2411
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:36
Op het eind raakte die ietswat gefrustreerd.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:37
Hij geeft commentaar terwijl hij zelf onder de maat presteert, veel bal verspilling erg laks nee niet goed.
Vind ik leuk
vinny99 +690
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:32
Het is toch duidelijk dat hij met z'n hoofd al bij een andere clubs zit
Vind ik leuk
Mass +1452
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:37
Dit doet pijn hm.....weten jullie hoe ik me voelde vorige week....Met als klap op de vuurpijp jullie leedvermaak over alles wat maar met psv te maken heeft. Zelfs de adidas ballen werden erbij gehaald. Ik gun het jullie echt niet, weet hoe jullie je voelen. Conclusie is dat we europees geen zak meer voorstellen...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:39
Hij loopt gwn teveel met de bal kan vaker 1x raken bij Twente speelde bij geweldig maar hier komt een simpele pass niet aan.

Vind hem nu op dit moment totaal niet in vorm hij kan velen malen beter voor iemand van zijn kaliber hij loopt al een tijdje mee en weet wat er gevraagd word.
Hij doet niet echt wat een spelmaker hoort te doen wilt alleen maar kappen draaien schieten zo werkt dat niet want Schone mag al zn vuile werk opknappen en dat is ook niet zn sterkste eigenschap.
Zou met een hele andere formatie als ik Keizer was.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:43
Beter laat je je voeten eens spreken Ziyech. Tot op heden nog niet veel bijzonders gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:45
Tjonge jonge....wat een mentaliteit zeg.Ja kan nog steeds Europa in hoor.Koppen bij elkaar en uit met 1-2 winnen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:48
Speelde vandaag als een zak noten, heeft verder helemaal gelijk!! Overmars; Get your ass up!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:10
Dan hoop ik dat hij vaseline meeneemt
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:54
Ja ja ajacieden. Toen hij bij ons naar alles en iedereen uithaalde moesten we het ook maar accepteren en nu zijn jullie aan de beurt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:56
Top 3 halen dit seizoen wordt nog een behoorlijke opgave. Met drie zwakke verdedigers en 1 talent die nog een hoop moet leren sta je erg slecht. Vervangers heb je niet eens. Op het middenveld kom je man te kort en je speelt met een Schöne die druk niet aankan en daarbij steeds balverlies lijdt. Andere middenvelders presteren overigens niet. Voorin geen creativiteit met spelers die veelste voorspelbaar zijn. Een Younes die alleen maar naar binnengaat. Toevoer naar Dolberg is ook slecht waardoor hij ook niks kan laten zien. Kortom, op dit moment ziet Ajax eruit als een middelmatig ploegje. Heel jammer na verwachtingen door vorig seizoen. Ik verwachtte begin dit seizoen dat Ajax fluitend kampioen zou worden maar de selectie ziet er nu heel matig uit. Wordt tijd dat de selectie opstaat. Ook tegenover de directie.
Vind ik leuk
Het Brein +2067
vrijdag 18 augustus 2017 om 00:58
Wat dat betreft moet ik Van Geel een groot compliment maken! Toppers weg, nieuwe spelers in een oogwenk! En die komen makkelijk mee in Feyenoord 1!!
Vind ik leuk
Guust +3694
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:00
Het feit dat Ziyech slecht speelt geeft hij zelf al aan, en ook waarom, er is werkelijk nog niets gehaald aan versterkingen, want dat is toch de bedoeling dat je jezelf versterkt, het zijn telkens de loze beloftes en het op het laatste moment of helemaal niet doen. Dit gaat al jaren zo, en ze leren er inderdaad niets van, Sneijder en Huntelaar gingen ook op het laatste moment en vanaf die tijd gebeurd het jaarlijkse ritueel. Zo slecht. En ik vind het juist sterk dat hij het zegt, groot gelijk, ook over zichzelf. Let maar op dat er niets meer gaat komen, ook niet voor Sanchez. Ik zou Overmars rood geven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 01:01]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:07
Via de media gaat veel sneller, dan even appen/praten met overmars
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:07
voor 1 september is het Hakim ZieWeg.....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:12
Zullen nog meer vetrekken als Ajax geen Europees voetbal speelt. Onderhandelingspositie voor Sanchez ook flink verzwakt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:16
Voor wie was deze nederlaag Hakim?
Vind ik leuk
Wurmpie +184
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:24
Ook al was hij zelf niet sterk hij heeft toch gelijk
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:27
1 grote klap dat nouri niet meer op t veld is
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:29
Ik vind Ziyech niet echt heel bijzonder. Heel vaak balverlies, loopt erbij of hij er geen zin in heeft. Verkopen die hap en een goede nummer 10 kopen.
Vind ik leuk
vinny99 +690
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:29
Tussen de regels door kan je zien dat hij al is benaderd door een club... Dat is duidelijk.. En tegen je werkgever aanschoppen en zeggen dat je nog niet kan zegggen dat je op 1 sept nog voor Ajax speelt.. Voor mij is dat 1+1 = 2
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:31
Misschien zou de heer Ziyech in de spiegel kunnen kijken
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:46
Ik denk dat Ajax met t zelfde probleem krijgt te maken als Twente paar seizoenen terug. De trainer kon hem raken en t liep, Hake nam t over en hij gooide er met de pet na.
Bosz kon hem raken, Keizer neemt t over en Ziyech gaat weer lopen kutten op t veld.
Vind ik leuk
T&T +9952
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:06
Faillissementen!!?
;-)))


Is gewoon een vraag!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:07]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 01:56
Zo we zijn 3 weken onderweg en het intern amsterdams stront gooien is al weer begonnen ....ze zijn vroeg dit jaar
Vind ik leuk
Dorzon +2284
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:25
te koop 2 seizoenskaart vak 120. wie maakt me los
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 02:51
Het zal toch niet dat Feyenoord en Vitesse de enige twee ploegen zijn die het Europees op gaan nemen voor Nederland.Ajax lijkt het even kwijt te zijn. En ik hoop echt dat ze er weer bovenop komen in de return. Utrecht heeft een heerlijke overwinning geboekt. Maar in Rusland krijgen ze het zwaar! Ook voor Utrecht hoop ik dat ze het redden! Want ze hebben weer net als vorig jaar een prachtige selectie! Vitesse en Utrecht worden nunmer 4 en 5 van de eredivisie weer! De twee ploegen waar iedereen voor op moet passen!
Vind ik leuk
vinny99 +690
vrijdag 18 augustus 2017 om 03:18
Om een statement te maken moet je als team op Overmars, Vd Sar, Bergkamp, RvC stappen..
Vind ik leuk
flipper +858
vrijdag 18 augustus 2017 om 05:52
Foebele spreekt de waarheid. directie moet zwiepen.
Vind ik leuk
Dicky +5703
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:12
Zou hij wel eens van zelfkritiek hebben gehoord. Zijn ploeg heeft op dit moment de meeste kwaliteit van Nederland en zou Rosenborg ook gewoon moeten oprollen. Dat ze nu van Heracles en Rosenborg verloren hebben ligt toch echt aan henzelf. Het is slap om dan de directie de schuld te geven.
Vind ik leuk
Lukas27 +247
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:29
Ziyech moet uithalen naar Ziyech.... Beetje dimmen
Vind ik leuk
ajax1973 +1389
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:38
al heeft hij gelijk word het tijd dat hij eerst maar eens een goede wedst speelt voor je andere de les leest die paar goede wedstrijden sinds zijn komst is ook zeer matig zijn plek is ook toe aan een goede speler
Vind ik leuk
Utca030 +2174
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:51
Hij heeft wel gelijk die Ziyech maar hij bakt er dit moment zelf niks van ga zelf beter voetballen en dan de mond snoeren
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:57
Een speler die vorig jaar pas op het laatste moment binnenkomt, gaat nu even vertellen wat hij ervan vindt - als de gearriveerde vedette van 70 minuten per wedstrijd? Die zou je als clubleiding toch keihard terug in zijn hok schoppen?
Vind ik leuk
Jerome +1245
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:59
De enige fout die Ajax gemaakt heeft, is dat ze deze overgewaardeerde prul met zuur bakkes en grote bek gehaald hebben. Er moeten inderdaad spelers bij en hij weg.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:03]
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:08
Ben achteraf blij dat hij niet naar Feyenoord is gekomen :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:36
Met dit soort gasten krijg je altijd gezeik, het ligt nooit aan hun, altijd aan anderen. Speelt zelf als een overbetaalde drol en gaat nu al stennis schoppen. Deed hij bij zijn nationale elftal ook al, gewoon een lelijke getatoede rifrat is het.
Vind ik leuk
ajax1973 +1389
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:03
tja als je een rot appeltje koopt gaat hij niet glimmen
en presteren doet deze appel zelden
Vind ik leuk
Vak-DD +7762
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:17
Hij krijgt nou al praatjes.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:18
Vorig seizoen kon Bosz met de prestaties de wanorde in de organisatie nog een beetje verbloemen... Maar kijk eens wat er nu allemaal de kookpot uitkookt. Bizar.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:29
Ook jammer dat je zelf ook nog steeds voetbalt alsof je bij de F jes loopt te ballen. Een van die fouten ben je zelf.
Vind ik leuk
Romario9 +5395
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:37
Lekker bezig Hakim! Overmars bekritiseren via de pers. Laf mannetje. Als je iets te zeggen hebt, loop dan eens bij zijn kantoor naar binnen ipv het voor de camera te doen. En dan zijn er nog mensen die hem prijzen voor zijn "eerlijkheid". Hou toch op.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:37]
Vind ik leuk
frankn27 +4059
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:47
Komt me bekend voor deze houding van Hakim, veruit de beste speler van Twente destijds maar het ligt nooit aan Hakim.... die zelf ook mindere periodes kent...
Vind ik leuk
ajaxdev +130
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:18
Ajax staat aan de rand van de afgrond. Gisteravond was hopeloos. Zijech is dit seizoen een drama, De Ligt maakt weer een blunder die Veltman helaas niet meer kan herstellen, Younes draaft maar naar binnen ipv ook buitenom te gaan, Van de Beek is ook nog erg onervaren en arme Dolberg krijgt gewoon de bal niet aangespeeld. Ajax moet nu snel handelen met minimaal 4 ervaren spelers in alle linies en hopen dat Zijech en Dolberg niet vertrekken. Maar als ajax woensdag door Rosenborg wordt uitgeschakeld zijn ze weg. Herft ajax lekker gecashed masr het komend seizoen volledig verknald. Tijd om de directie, rvc en het Technisch Hart de laan uit te sturen. Stel een fatsoenlijke TD aan met een ervaren trainer en begin maar opnieuw.
Vind ik leuk
Romario9 +5395
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:36
Wow, jij bent een van de weinigen hier die -terecht- te tegengoal niet aan Veltman verwijt. Het was idd (weer) De Ligt.

Maar waar ga je 4 ervaren spelers vandaan halen die Ajax beter maken en die ook voor Ajax/in de Eredivisie willen spelen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:47
Goed gezien!

daarnaast heeft Veltman goals voorkomen, Veltman naar het Centrum die Colombiaan op rechts viergever of de ligt op links + een aankoop die erin komt en op links aankoop en Dijks want dijks speelde helemaal niet zo slecht als mensen doen beweren, hij was samen met younes de beste aan de kant van ajax.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:11
Dan is t heel slecht gesteld met Ajax als Dijks een van de beste is :)
Vind ik leuk
ajaxdev +130
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:21
Ik zou ze in de eredivisie zoeken Romario 9. Je moet degelijke krachten hebben. Talent zat bij ajax maar een aantal spelers die op basis van ervaring rust en degelijkheid brengen, een pass kunnen geven in de diepte en niet breed. Ik ben onvoldoende op de hoogte met al die namen van voetballers bij nederlandse clubs maar die moeten zelfs voor ajax te vinden zijn. Uit de zuidamerikaanse duisternis komt, behoudens incidenten, niet veel goeds. Ja 7 zaakwaarnemers!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:22]
Vind ik leuk
Sazzz +8562
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:32
Jammer dat hij vooral naar anderen wijst. Laten we wel wezen:het grootste deel van deze selectie stond vorig jaar nog in de finale. Dat Sanchez er nu niet is, is de schuld van Sanchez. Best vals van zowel Veltman als Ziyech, zeggen dat anderen niet goed genoeg zijn. Want ik neem aan dat ze geen versterking zoeken voor hun eigen positie?
Vind ik leuk
0343 +352
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53
Hoewel hij slecht speelt heeft Ziyech natuurlijk wel een punt. Het transferbeleid is ronduit droevend in Amsterdam. Er is geen beleid. Niet omdat het toevallig mijn club is, maar bijvoorbeeld FCU schakelt in veel gevallen nog voordat er spelers vertrekken. Resulteert nu wel in een al aardig ingespeeld team. Kan natuurlijk nog steeds wat gebeuren voor 1 september maar de basis is sowieso gelegd.
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:14
Ziyech heeft gelijk, maar daarom hoeft hij niet 8 van de 10 ballen aan de tegenstander te geven natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
Ze hebben gewoon wederom kansloos gespeeld. Gooi het niet op de selectie: Rosenborg en Nice bij elkaar geteld komen misschien op de helft van het budget van Ajax uit. Van die 'kleintjes' moet je gewoon winnen, ook als het tegenzit.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:45
Jij vergeet volgens mij wel dat Nice.. balotelli kan betalen en sneijder..

Nice is gewoon een subtopper in frankrijk hoor.

tegen rosenborg liggen we er nog niet uit.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:33
Balotelli en Sneijder zijn geen schim van wat ze ooit waren. Daarom spelen ze ook bij Nice en niet meer bij Real of Inter. Nice is vergelijkbaar met Vitesse met wat miljoenen erbij.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:44
Wel Klasse als hij gewoon blijft, want met de juiste waterdragers op het middenveld is deze speler echt goede speler voor ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:51
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik 3 weken geleden dacht dat Ajax met de schaal in maart al op de parkeerplaats zou staan te huppelen
Echter verwacht ik nu dat het halve team zal uitlopen mochten ze niet de EL halen
Mocht dat zo zijn, zie ik een eind ranking van plaats 5 voor ze
1. PSV / Feyenoord
2. PSV / Feyenoord
3. Utrecht
4. Vitesse
5. Ajax
Vind ik leuk
ricjuh +185
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:03
Het lijkt erop of Ziyech zich niet meer wilt bewijzen zoals die vorig seizoen wel deed. Niet meer mee verdedigen bij balverlies, veel meer met de bal lopen en rondjes draaien i.p.v vooruit passen.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:10
Lekker makkelijk van Ziyech.
Hij en Neres, samen 23 miljoen euro gekost bakken er echt helemaal niks van!
Neres moet zeker nog steeds wennen, man wat is die slecht.
Vind ik leuk
Siem +112
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:30
Lekker weg laten gaan zo geweldig was hij gisteren ook niet
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:32
mijn idee.
Vind ik leuk
Tweey +524
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:35
020 naar de klote
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:10
kijk vitesse heeft de selectie wel op orde ruim voor transferdeadline!
kan ajax voorbeeld aan nemen
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:40
Verstandige taal van een speler die Klaassen ook ontzettend mist.
Vind ik leuk
Rafael +477
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:23
Arme Ziyech. Weet die jongen niet dat hij bij een club zit die meer dan 350 miljoen bezit maar het liefst alleen spelers haalt die maximaal 5 miljoen kosten en zo nooit champions league waardig zullen zijn en dus ook nooit het niveau van het Nederlands voetbal omhoog kunnen brengen. Als je gewoon je salaris plafond omhoog gooi dan willen spelers misschien wel gewoon blijven en is het mogelijk om weer Europees te spelen
Vind ik leuk
Hupfean +1364
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:01
Ik heb het gezegd. ziyech geeft geen flikker om zn club. Hij speelt alleen voor zichzelf. Als hij de kans krijgt is ie weg. Maar hij heeft wel gelijk. Ajax pot het geld liever op dan een stabiele subtopper in Europa te worden. Ik hoop echt dat ie oprot uit Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:35
Ik verwacht dat deze jongen de club nog zal verlaten voor 1 september. Als Ajax straks wordt uitgeschakeld in de EL, dan zal dat een nog grotere reden zijn om te vertrekken. Dit is harde kritiek, en zo herkennen we Ziyech onderhand wel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:31
Zoveel heeft Ziyech nu ook weer niet laten zien om nu al de grote jongen uit te gaan hangen lijkt me.
Na een paar wedstijden is meneer wat vermoeid. ook geen blijvertje voor Ajax.
Gewoon op zoek naar jongens die graag bij Ajax willen spelen, zonder kort lontje en gedragsproblemen.
Johan Derksen had gewoon gelijk! Met ..... krijg je altijd gedoe.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ziyech haalt uit naar directie: 'Jammer dat Ajax niet van de fouten heeft geleerd'