AZ verbant middenvelder: 'Hij traint individueel omdat we niet tevreden zijn'

AZ verbant middenvelder: 'Hij traint individueel omdat we niet tevreden zijn'

vrijdag 18 augustus 2017 om 14:08

John van den Brom moet zijn opstelling noodgedwongen wijzigen door de zware blessure van Calvin Stengs. De AZ-trainer doet er niet geheimzinnig over wie de jonge rechtsbuiten vervangt in het thuisduel met ADO Den Haag zaterdag.

"Alireza Jahanbakhsh verhuist naar zijn vertrouwde rechterflank. Dabney Dos Santos speelt op links. We hebben vorig seizoen veel gespeeld op die manier dus het is ook niet nieuw. Alireza vult het op rechts weer anders in dan Calvin maar kan dat natuurlijk ook goed", laat Van den Brom weten aan het Algemeen Dagblad.

Stengs viel vorige week geblesseerd uit tijdens de 3-2 nederlaag tegen PSV. De kwetsuur had ook impact op de stemming in de Alkmaarse selectie. "Maar we moeten ook weer door", aldus Van den Brom. "De aandacht die Calvin heeft gekregen deze week doet hem goed. Dat helpt hem. We zullen hem missen, want hij heeft laten zien hoe goed hij is. Maar we zijn natuurlijk ook niet helemaal afhankelijk van hem. Als team zijn we gegroeid de laatste tijd denk ik."

Van dat team maakt Ilias Bel Hassani geen deel meer uit. De middenvelder mag vertrekken. "Iliass werkt een individueel trainingsprogramma af. Dat is omdat we niet tevreden zijn over hoe hij zich heeft ontwikkeld. Dat heeft ook met fitheid te maken."

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Plaats een reactie

Mitchy10 +1849
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:11
Te dik dus. Lekker professioneel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:12
Groot verlies dat die Stengs dit overkomt is heel heel zonde voor AZ en het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Woudo +7542
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:16
Raar hoe het dan kan lopen, Ik vond Bel Hassani echt een fantastiche speler bij Heracles en dacht dat hij moeiteloos mee zou kunnen in de subtop, heb ik me erg op verkeken.
Vind ik leuk
pos +4741
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:21
Ja ik ook hoor. Vond het een geweldige aankoop. Als ik dan nu lees dat ze niet tevreden zijn over zijn fitheid na weken van voorbereiding dan geeft dat zeer te denken.
Vind ik leuk
defons +1246
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:39
Stuur hem maar naar Ten hag die maakt er wel weer een topper van
Vind ik leuk
Spartan +2739
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:41
Hij gaat waarschijnlijk terug naar Sparta. Wij brengen hem wel weer in het gareel!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:18
Mocht Abdenasser El Khayati niet onze kant opkomen is bel hassani zeker een mooi alternatief, hoop dat Jeffrey dat ook ziet!
Vind ik leuk
pos +4741
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:19
Yes eindelijk AZ nieuws. O Dos Santos op links. Ben er gelijk weer klaar mee.
Nou ja misschien heeft hij het licht gezien ergens in de zomer.
Vind ik leuk
goekie4 +1232
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:25
Dat betwijfel ik, hij heeft vorig jaar genoeg kansen gehad. Tegen PSV vond ik hem ook weer zwaar tegenvallen. Die goal was een gelukje. Dan maar gokken op Alireza.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:20
Zal ik het maar zeggen dan?
Ilias speelt er nog niet zo lang, maar heeft moeite met zich te gedragen. Hoe kan dit nu zo vaak met onze Marokaanse broeders het geval zijn?.. stelletje nietsnutten
Vind ik leuk
5697956 +1550
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:27
Ze eten te veel couscous en dat soort dingen.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:34
Willie Overtoom 2.0, top bij Heracles, flop bij AZ.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:42
Ongelooflijk hoeveel kansen Dos Santos krijgt....
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:48
Misschien wat voor Twente?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:14
Lijkt me een hele bruikbare speler, iets meer technisch vernuft naast Holla en vd Heyden, tevens iets meer ervaring dan de laatste binnengekomen jonkies.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:43
Jensen is ook een goeie hoor!
Vind ik leuk
Utca030 +2217
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:13
Jammer voor calvin stengs hoop dat de revelidatie spoedig verloop en bel hassani vindt ik nog steeds een goede voetballer kom maar naar utreg
Vind ik leuk
Het Brein +2068