AZ verbant middenvelder: 'Hij traint individueel omdat we niet tevreden zijn'

    AZ verbant middenvelder: 'Hij traint individueel omdat we niet tevreden zijn'

    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:08

    John van den Brom moet zijn opstelling noodgedwongen wijzigen door de zware blessure van Calvin Stengs. De AZ-trainer doet er niet geheimzinnig over wie de jonge rechtsbuiten vervangt in het thuisduel met ADO Den Haag zaterdag.

    "Alireza Jahanbakhsh verhuist naar zijn vertrouwde rechterflank. Dabney Dos Santos speelt op links. We hebben vorig seizoen veel gespeeld op die manier dus het is ook niet nieuw. Alireza vult het op rechts weer anders in dan Calvin maar kan dat natuurlijk ook goed", laat Van den Brom weten aan het Algemeen Dagblad.

    Stengs viel vorige week geblesseerd uit tijdens de 3-2 nederlaag tegen PSV. De kwetsuur had ook impact op de stemming in de Alkmaarse selectie. "Maar we moeten ook weer door", aldus Van den Brom. "De aandacht die Calvin heeft gekregen deze week doet hem goed. Dat helpt hem. We zullen hem missen, want hij heeft laten zien hoe goed hij is. Maar we zijn natuurlijk ook niet helemaal afhankelijk van hem. Als team zijn we gegroeid de laatste tijd denk ik."

    Van dat team maakt Ilias Bel Hassani geen deel meer uit. De middenvelder mag vertrekken. "Iliass werkt een individueel trainingsprogramma af. Dat is omdat we niet tevreden zijn over hoe hij zich heeft ontwikkeld. Dat heeft ook met fitheid te maken."

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Plaats een reactie

    Mitchy10 +1874
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:11
    Te dik dus. Lekker professioneel.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1412
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:12
    Groot verlies dat die Stengs dit overkomt is heel heel zonde voor AZ en het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Woudo +8150
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:16
    Raar hoe het dan kan lopen, Ik vond Bel Hassani echt een fantastiche speler bij Heracles en dacht dat hij moeiteloos mee zou kunnen in de subtop, heb ik me erg op verkeken.
    Vind ik leuk
    pos +7629
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:21
    Ja ik ook hoor. Vond het een geweldige aankoop. Als ik dan nu lees dat ze niet tevreden zijn over zijn fitheid na weken van voorbereiding dan geeft dat zeer te denken.
    Vind ik leuk
    defons +1820
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:39
    Stuur hem maar naar Ten hag die maakt er wel weer een topper van
    Vind ik leuk
    Spartan +4842
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:41
    Hij gaat waarschijnlijk terug naar Sparta. Wij brengen hem wel weer in het gareel!
    Vind ik leuk
    HenkieADO +473
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:18
    Mocht Abdenasser El Khayati niet onze kant opkomen is bel hassani zeker een mooi alternatief, hoop dat Jeffrey dat ook ziet!
    Vind ik leuk
    pos +7629
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:19
    Yes eindelijk AZ nieuws. O Dos Santos op links. Ben er gelijk weer klaar mee.
    Nou ja misschien heeft hij het licht gezien ergens in de zomer.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1613
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:25
    Dat betwijfel ik, hij heeft vorig jaar genoeg kansen gehad. Tegen PSV vond ik hem ook weer zwaar tegenvallen. Die goal was een gelukje. Dan maar gokken op Alireza.
    Vind ik leuk
    SuperScc +762
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:20
    Zal ik het maar zeggen dan?
    Ilias speelt er nog niet zo lang, maar heeft moeite met zich te gedragen. Hoe kan dit nu zo vaak met onze Marokaanse broeders het geval zijn?.. stelletje nietsnutten
    Vind ik leuk
    5697956 +3060
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:27
    Ze eten te veel couscous en dat soort dingen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10407
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:34
    Willie Overtoom 2.0, top bij Heracles, flop bij AZ.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:42
    Ongelooflijk hoeveel kansen Dos Santos krijgt....
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21480
    vrijdag 18 augustus 2017 om 14:48
    Misschien wat voor Twente?
    Vind ik leuk
    Strooi +8
    vrijdag 18 augustus 2017 om 15:14
    Lijkt me een hele bruikbare speler, iets meer technisch vernuft naast Holla en vd Heyden, tevens iets meer ervaring dan de laatste binnengekomen jonkies.
    Vind ik leuk
    AZistheclub +2468
    vrijdag 18 augustus 2017 om 17:43
    Jensen is ook een goeie hoor!
    Vind ik leuk
    Utca030 +7173
    vrijdag 18 augustus 2017 om 15:13
    Jammer voor calvin stengs hoop dat de revelidatie spoedig verloop en bel hassani vindt ik nog steeds een goede voetballer kom maar naar utreg
    Vind ik leuk
    Het Brein +3094