Wij hebben gevraagd of Louis van Gaal dat zou willen doen, en dat wilde hij

"Wij hebben gevraagd of Louis van Gaal dat zou willen doen, en dat wilde hij"

vrijdag 18 augustus 2017 om 15:10

Louis van Gaal is weer voor even terug bij AZ. De 66-jarige Amsterdammer is enkele dagen op het trainingscomplex van de Alkmaarders om de jeugdopleiding van de club door te lichten.

De KNVB geeft de clubs uit de Eredivisie regelmatig de mogelijkheid om de eigen opleiding door te laten lichten door deskundigen. AZ wist meteen wie dat moest doen. "De KNVB faciliteert dat. Wij hebben gevraagd of Louis van Gaal dat zou willen doen, en dat wilde hij. Daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee", zegt Paul Brandenburg, hoofd jeugdopleiding van AZ in gesprek met het Noordhollands Dagblad.

Van Gaal was van 2005 tot 2009 trainer van AZ. In zijn laatste jaar maakte hij de Alkmaarders kampioen. Daarna vertrok hij naar Bayern München, waar hij een tweejarig contract tekende. Na zijn Duits avontuur werd hij voor de tweede keer bondscoach van Oranje. Sinds 2016 zit Van Gaal zonder werk, nadat hij door Manchester United werd ontslagen. Deze week werd hij in verband gebracht met een Japans avontuur.

Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

Plaats een reactie

goekie4 +1232
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:13
Louis kan je niet gelijk John even een paar tips meegeven? Alvast bedankt.
Vind ik leuk
5697956 +1550
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:40
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:13
Slim van AZ en een mooi dat van Van Gaal daarvoor te porren is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:14
gewoon weg top, goed gedaan van AZ
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:15
LOUIS VAN GAAL'S ARMY!!!!!!
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:17
deze man is op dit moment het hard nodig bij Ajax! zo als gewoonlijk wacht ajax tot het te laat is! meer hersens bij ajax!
Vind ik leuk
Koeien +1550
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:29
Leuk (nee, eigenlijk gewoon vervelend) hoe elk artikel weer door een top-3 fan gekaapt moet worden. Dit artikel gaat over AZ en Louis van Gaal, je bent off topic.
Vind ik leuk
ttfr +1082
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:31
Zou wel een stapje terug zijn, van az naar Ajax..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:10
Lekker aan laten modderen in amsterdam. Mooiste wat er is. Heeeeerlijk!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 22:10]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:21
Jullie gaan juichen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:27
Kom Keizer maar vervangen bij ons.
Vind ik leuk
Utca030 +2217
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:31
En een aantal spelers
Vind ik leuk
pos +4741
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:28
Ja mooi dat hij nog steeds een prima band met AZ heeft en andersom. Maar goed we hebben dat grand cafe niet voor niets naar Van Gaal vernoemd.
Vind ik leuk
Utca030 +2217
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:30
Man met veel kennis hoed gedaan
Vind ik leuk
Gerro +3304
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:49
Ze hadden hem beter bij Ajax de eerste selectie kunnen laten doorlichten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:28
Juist.
Zo moet je ervaren mensen gebruiken. Laat van Gaal of Hiddink eens in je club kijken en een oordeel geven.
Maar wees dan ook weer niet eigenwijs en luister gewoon. Anders leer je niks
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Wij hebben gevraagd of Louis van Gaal dat zou willen doen, en dat wilde hij"