'Drie á vier jongens willen niet naar ons komen vanwege kunstgras'

'Drie á vier jongens willen niet naar ons komen vanwege kunstgras'

vrijdag 18 augustus 2017 om 16:07

Sparta heeft de namen van meerdere potentiële versterkingen door kunnen strepen. De reden: het kunstgras op Het Kasteel. Trainer Alex Pastoor baalt ervan.

"Vanochtend (vrijdag, red.) meegerekend heb ik nu al van drie á vier jongens gehoord dat ze niet naar ons willen komen vanwege de ondergrond in ons stadion", zegt Pastoor in gesprek met het Algemeen Dagblad. Voor de Sparta-trainer is dit hét signaal dat de Rotterdamse club terug moet naar echt gras in Het Kasteel.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, beseft hij. Tijdens het EK Vrouwen lag er wel normaal gras in het stadion. "Ik heb intern geopperd om die mat tot pakweg november te laten liggen. Maar dat ging dus niet. Had met allerlei zaken te maken. Ook met een hoop praktische. Waar moet de jeugd trainen? Waar moet het eerste elftal trainen? Enzovoort. Maar het spreekt voor zich dat we uiteindelijk weer terug willen naar echt gras. Zeker als je nu weer geconfronteerd wordt met het feit dat spelers niet komen vanwege het gras."

Spelers die ondanks het kunstgras wél naar Sparta willen komen zijn de Portugees Paulo Lima (linksback) en Jop van der Linden (AZ). Pastoor verwacht het duo snel in Rotterdam. Robert Mühren verkaste eerder al naar Het Kasteel.

Plaats een reactie

Spartan +2739
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:12
Ja, das logisch!
Kunstgras is een verschrikking.

Hopelijk zsm een echte grasmat op het Kasteel!

Mits we dan nog eredivisie spelen uiteraard, want anders is het weer te duurz
Zucht!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:35
Te duur? Onzin! Wij (Kowet) spelen al jaren op echt gras en waarom kunnen wij als klein club het wel betalen? Jammer hoor echt gras hoort gewoon op het kasteel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:12
Hehe de eerste die uit de kast komt. Ik ben trots op je Alex.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:12]
Vind ik leuk
zwollie +3580
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:19
Hij is toch geen homo, die uit de kast komt?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:49
Nee
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:58
Geloof niet dat ie ooit voorstander is geweest.
Was ook de man die de rubber bolletjes op wilde snuiven.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:49
Haha ja dat was vorig seizoen inderdaad, tot nu toe is het met trainers op plastic toch vaak van wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
Vind ik leuk
DubRtd +14997
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:18
Is wat van te zeggen.
Hij doet wel zijn mond open over spelers die niet willen want plastic.
En ik kan me heel erg slecht voorstellen dat dit bij de andere plastic clubs nog nooit is gebeurd.
Vind ik leuk
Spartan +2739
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:47
Pastoor heeft het kunstgras altijd al veroordeeld, vanaf dag 1.
Vind ik leuk
076Mike +191
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:13
Haal die rommel eruit.. Leg er een mooie echte mat in.. Huur ergens een veld bij een amateurclub.. En leg daar die nepmat weg om op te trainen.. Alle problemen opgelost..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:13
Verbied kunstgras, iedereen op hetzelfde echte gras.
Vind ik leuk
Utca030 +2217
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:13
Zo is het niet meer op kunstgras voetballen gewoon echt gras
Vind ik leuk
kevinleo +1729
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:14
ze kunnen ook gewoon een gymzaalvloer neerleggen, veel duurzamer.
Vind ik leuk
HanV +2043
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:18
Dat is eigenlijk best een goed idee.
Vind ik leuk
kevinleo +1729
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:44
Gewoon zaalvoetbal dan hahaha
Vind ik leuk
Starkoo +344
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:14
Hoppa nu nog meer spelers die niet op dat nep gras willen spelen, ja had gewoon dat echte gras laten liggen nu heb je heel domme dubbele kosten, pfff moet de jeugd er op trainen wat een grap, dat zou bij Amateurs normaal zijn, maar voor een Eredivisie club kan dat echt niet.

Geen echt gras dan hoor je ook geen profclub te zijn!

Wel goed van Pastoor dat hij ook echt gras wil hebben, iedereen moet gewoon een statement maken wil je profvoetbal spelen dan moet dat op echt gras!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:15]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:16
Er is in ieder geval een trainer bij een kunstgrasclub die zich uitspreekt voor echt gras. En dat is bewonderingswaardig. De meesten aanbidden het kunstgras alsof het een hele knappe vrouw met enorme borsten is om maar niet ontslagen te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:22
Das waar, het is ook niet makkelijk om dat zo in de media te brengen.
Meestal waardeert een directie dat niet, maar ik waardeer zijn openheid zeker wel.
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:16
Mooi dat clubs met kunstgras erop afgerekend worden. Rot op met je kunstgras, pak echt gras.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:17
Kuntsgras, het zouden verboden moeten worden.Op dat gras kan Ajax geen kunstje doen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:19]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:20
Op zo'n veld kan geen enkele ploeg fatsoenlijk voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:54
Dat kunnen ze niet eens op hun eigen echte grasmat ;-)......(inkoppertje)
Vind ik leuk
nvdb30 +24
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:30
Zoals het er nu voorstaat kan Ajax nergens geen kunstjes meer doen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:36
Hoezo? Zijn ze failliet?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 17:36]
Vind ik leuk
0343 +352
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:17
Geen gras, geen eredivisie. Simpel verhaal.
Vind ik leuk
Hesses +618
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:20
Koop dan echt gras voor t kasteeltje zoals elke normale club....kunstgras is voor hockey ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:20]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:24
Ku(ns)tgras!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:24
Hele verstandige jongens die Sparta mijden als de pest alleen al van wegen dat kunstgras. Als nu nog het UWV die ziekmelding niet in behandeling neemt doordat je als voetballer geblesseerd ben geraakt doodat kunstgras dan blijven alleen nog b.v. die Hockey clubs over.
Vind ik leuk
JDW1988 +1294
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:24
Volledig terecht. Hopelijk zet dit voort!
Belachelijk dat kunstgras.
Vind ik leuk
Farmer +6040
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:26
Het is al jaren een probleem in Nederland. Het is ook al lang aangetoond dat een bal heel anders beweegt op een kunstveld, etc etc.

T is een 'gelegaliseerde vorm' van competitie-vervalsing. De KNVB moet gewoon de clubs met een kunstveld benaderen(Aangezien de KNVB dit in de eerste instantie heeft toegestaan..) en deze clubs een grasveld 'betalen'.

De KNVB hoort sowieso een véél actievere rol te spelen in het veldonderhoud voor de prof-competities.
Maar wat boeit het de Nationale Voetbalbnd hou, hoe de grasmatten er bij liggen, en hoe slecht het voetbal daarvan wordt... dát is hun taak toch niet?

(of wacht...)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:26
Prima dat clubs hiervoor worden afgerekend. Nu maar hopen dat die clubs door gebrek aan goede spelers degraderen en opdonderen uit de eredivisie. En meteen voorwaarden stellen aan nieuwe promoveerders, anders lekker wegblijven met dat kunstgras.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2016
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:22
Zijn er nog wel 18 clubs in Nederlan waar echt gras ligt?
Vind ik leuk
Kuip +3152
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:30
Goed van Pastoor dat hij zich uitspreekt tegen kunstgras. Bij alle andere kunstgrasclubs durven ze dat niet. Ik heb mensen als John Stegeman (Heracles) , Ron Jans (ex PEC) etc dat nooit horen doen. Allemaal schijnheiligen. Zijn dan ineens zeer content met kunstgras. Eigenlijk zouden alle trainers kunstgrasclubs moeten boycotten. Ben benieuwd hoe Jan Smit (ex Heracles-voorzitter) nu bij de KNVB inzake kunstgras zich gaat opstellen. Hij was met zijn sponsor Ten Cate een groot pleitbezorger van kunstgras. Nu moet ie in het algemeen belang denken. Hopelijk kan hij zijn fout herstellen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:30]
Vind ik leuk
Dybala +122
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:30
Dus voor het ek dames lag er een mooie grasmat en die hebben ze weer eruit gehaald?goed bezig
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:32
Oprotten met dat akelige kunstgras.Na dit seizoen geen kunstgras meer
Vind ik leuk
nvdb30 +24
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:34
Tevens oprotten met die ek-wijven dat is toch geen voetbal man!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 17:34]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:46
Vond het best interessant niet het voetbal maar de voetbalsters opzich. Althans sommige :P
Vind ik leuk
nvdb30 +24
dinsdag 22 augustus 2017 om 21:46
Hele enkelingen dan, de meeste zijn lesbisch volgens mij.:p
Vind ik leuk
Het Brein +2068
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:37
Ja, bij een clubje als Sparta verdien je al niks en dan nog dat kunstgras...kun je nog beter naar Waasland-beveren gaan, of Aalesunds, Kayserispor, Inverness etc.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:58
wel een heel erg willekeurig rijtje clubs hahahah. Jij hebt gewoon naar de nummers tien van de competities gekeken en die clubs hier neergekalkt ahahah
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:38
en terecht dat ze niet willen naar de clubs waar kunstgras is ,moet verboden worden.
Vind ik leuk
feyeniels +16891
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:39
Hopen dat geen enkele goede speler wil spelen voor een club met kunstgras, zodat ze uit de Eredivisie vliegen en we verder geen last meer hebben van kunstgras!
Vind ik leuk
frankn27 +4149
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:46
Of zouden ze niet onder deze vreemde trainer willen spelen die de beste spelers wissel zet?
Vind ik leuk
mazu +359
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:53
Ach ja, laten we nog even doorzeuren over het kunstgras....ik hoop dat de Knvb binnenkort een beslissing neemt omtrent deze eindeloze discussie. Als die erop neerkomt dat de clubs die nu op kunstgras spelen over moeten op echt gras, zullen deze clubs financieel flink tegemoet worden gekomen om de kosten voor het vervangen, de verwarming en de extra trainings accommodaties voor de komende seizoenen op te vangen. Logisch, dan had de Knvb in het verleden de clubs maar niet de keuze moeten geven om over te stappen, dan was deze hele discussie niet ontstaan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:09
zo is het buiten dat om volgens mij las k ergens een tijdje geleden dat echt gras 50.000 euro per jaar kost om te onderhouden en om de 5-10 jaar een kunstgrasveld vervangen moet worden kosten 1 miljoen euro dus dan is echt gras in verhouding nog goedkoper ook. dat de knvb hier deels een bijdrage aan zou moeten leveren daar ben k het helemaal mee eens zij hebben dit en onze europese afgang mede daardoor veroorzaakt. mogen het daarom ook repareren maar wacht dan komen ze weer met het excuus dan moeten we de video scheids volgend seizoen weer uitstellen. dus t komt eropneer dat clubs met nepgras dit zelf moeten ophoesten want het beleid bij de knvvb is al jaren niet goed.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 17:11]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:00
En terecht Eredivisie behoord op gras en niet op dat smerige kunst gras, en kun je geen normaal gras betalen behoor je niet in de eredivisie thuis.

Vind ik leuk
Sebasje +195
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:03
Goed zo meneer de Pastoor; verdoem dat duivelse kunstgras!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:27
Op tv is dat veld van Sparta misschien de slechtste van de Eredivisie. Die 12:30 en 14:30 wedstrijden zijn door de lichtweerspiegelingen door dat plastic echt niet om aan te gluren.

Niet moeilijk doen. Gewoon weer terug naar de goeie tijd en lekker trainen op die veldjes tegenover dat zwembad daar in Spangen.
Vind ik leuk
defons +1246
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:30
En terecht iedere speler zal moeten weigeren om naar een club te gaan met kunstgras dan zijn we snel van dat plastic verlost.

Hulde aan de spelers die weigeren te verkassen naar een club met kunstgras
Vind ik leuk
Shenzen +142
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:44
Dat je door kunstgras meer of sneller blessures op kunt lopen zou al reden genoeg moeten zijn om die plastic zooi eruit te gooien.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:46
Gaat van der Linden naar Sparta? Bron?
Vind ik leuk
Sideburnn +1436
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:59
Ook als Spartaan zeg ik..opkutten met dat plastic
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:07
Heracles speelt al heeeeeeeel lang op kunstgras. Toch gaan daargelaten talenten naartoe, al vele jaren...
Waarom nu die hetze?
Waarom nooit eerder naar Heracles?
Vind ik leuk
Siem +113
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:38
Gewoon op gras blijft het mooiste
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:42
kunstgras? hoort dat niet in een museum ipv het veld
Vind ik leuk
allround +1029
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:49
Ook wij in het mooie Den Haag vinden dat troep niet in een voetbal stadion hoort. Maar we hebben één of andere wethouder gehad, die hier in de stad de ziel van het voetbal heeft vernacheld. Alle amateur verenigingen krijgen of hebben het nu ook. Den Haag was eens de groenste stad van Nederland. Maar niet met al dat kunstgroen. Terecht dat spelers niet komen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:50
Ja maar of je nu bij Sparta tekent of een club die gewoon gras heeft ,je zult ook nog wel eens een uitwedstrijd moeten spelen he! En de halve eredivisie heeft al kunstgras ,dus.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Drie á vier jongens willen niet naar ons komen vanwege kunstgras'