PSV raakt mogelijk belangrijke kracht kwijt: Daar moeten we rekening mee houden

PSV raakt mogelijk belangrijke kracht kwijt: "Daar moeten we rekening mee houden"

vrijdag 18 augustus 2017 om 16:30

PSV-trainer Phillip Cocu acht het niet onwaarschijnlijk dat doelman Jeroen Zoet voor het sluiten van de transfermarkt nog vertrekt uit Eindhoven. Cocu vertelde dit tijdens de wekelijkse persconferentie op vrijdagmiddag tegenover FOX Sports.

"Daar moeten we rekening mee houden, dat het zou kunnen gebeuren op een bepaald tijdstip", aldus Cocu, die met de komst van Eloy Room alvast heeft ingespeeld op een eventuele transfer. "Als club kijken we altijd naar wat we al in huis hebben en wat haalbaar is op de Nederlandse markt. Dat hebben we in dit geval dus ook gedaan."

Zolang Zoet én Room beiden nog rondlopen in Eindhoven, is de onderlinge rolverdeling duidelijk. "Zoet is onze eerste keeper”, benadrukt Cocu. “Ik denk dat dat voor niemand een verrassing is. Daar ga ik ook niets aan veranderen. Het is nog wat te vroeg om nu al dingen te gaan toezeggen."

Lees ook: Cocu rekent op PSV-transfer: 'Meerdere kan ik niet beloven. Het is mogelijk'

Poll

Is Jeroen Zoet rijp voor een transfer?

(3669 stemmen)

Plaats een reactie

Diamant07 +4514
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:32
Snel alles verkopen nu je nog de naam hebt een topclub te zijn.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:34
Is dat de reden waarom ajax elk jaar alle goede spelers verkoopt en niet herinvesteert en vervolgens alles verliest?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:37]
Vind ik leuk
Diamant07 +4514
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:37
Ja en de centjes op de beurs investeren. Even 5 tussenjaren, en dadelijk de vruchten pakken van de investering. De eerste 4 jaar zonder prijzen zijn voorbij, dus als het goed is wordt er volgende zomer weer ingekocht om voor Europees voetbal te spelen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:39
Eerste 3 jaar bedoel je, 4e jaar is net begonnen.
Vind ik leuk
Diamant07 +4514
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:41
Oh ja sorry, kan me niet exact herinneren wanneer ze nog eens wat wonnen.
Vind ik leuk
Mass +1474
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:39
En ...als je de Noorse krant moet geloven... ook al geen topclub meer bent? Wij hebben iig al een opvolger...bij jullie duurt dat maanden...
Vind ik leuk
AFC +3751
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:31
Hahahahaha PSV'er bij met opvolger Roon.. de keeper die de strijd verliest met jullie oude 2e keeper.. lachwekkend
Vind ik leuk
James10 +336
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:39
Als Ajax in de positie is dat het ieder jaar goeie spelers verkoopt klopt het 2e gedeelte van je punt niet echt toch?
Vind ik leuk
AFC +3751
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:32
Is een verschil met je spelers voor de hoofdprijs verkopen terwijl je t geld niet nodig heb of je spelers in de uitverkoop doen omdat een arme club bent...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:12
5,2 miljoen, net als Luuk?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:48
Diamant,
weet jij wanneer Cocu zichzelf in de verkoop zet?
Dat wordt onderhand toch de hoogste tijd bij de start van de nieuwe competitie?

Ter herinnering nog even mijn eerdere opmerkingen aangaande deze kwestie:
Met name bedoelt voor de Brandsons:

Bestuur – staf van PSV:
Als het vrolijke voetbal van PSV uit de afgelopen 1,5 – 2 jaar aanleiding voor u is om door te gaan met Philip Cocu als trainer, is het niet nodig om onderstaande tekst te lezen:

Er zou nog één belangrijke post vervangen moeten worden bij PSV:

Trainer Philip Cocu...

Heer Brands, heer Gerbrands, kijk rond voor een andere trainer… een ander type trainer... De chemie is al tijden uitgewerkt... Ook in het belang van Philip Cocu zelf... Jammer om zo iemand met die geweldige kwaliteiten, naar de gallemiezen te moeten zien gaan... Laat als bestuur en staf eindelijk eens zien dat INZICHT u niet vreemd is.., en geef gehoor aan wat ´de massa´ in Nederland al lang gezien heeft..., PSV VOETBALT NIET MEER… het is werken geworden, en daar komen supporters op den duur niet voor naar het stadion…

Straks tijdens het seizoen (winterstop???) zijn er andere ´krachten´ die zijn vertrek afdwingen...

Met vriendelijke groeten,

Jan
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 16:49]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:26
jantje pillen niet vergeten vanavond
Vind ik leuk
Henk 1971 +1841
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:27
Jij blijft je ook druk maken over Cocu!!!! Wie is volgens jou een goede trainer voor PSV? Of solliciteer jezelf op deze manier, misschien heb jij die kwaliteiten wel.
Ik denk dat PSV nooit Erik ten Hag moest laten vertrekken. Kijk maar wat hij bij Utrecht voor elkaar bokst.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:32
Nee ik ben wel trainer maar geen voetbaltrainer...
Maar ik zie wat jij en iedereen zonder kokerblindheid ziet:
PSV is uitgevoetbald...
Let er maar op...
De sleet zit er al 1,5 jaar in...
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:51
Je kan ook jan keizer als trainer hebben -:) die wint al 8 wedstrijden op rij niet. Maar het komt aan als een mokerslag. Bij ajax is de sfeer helemaal naar de klote, nu weer de jeugd die begint. De paar oudere overwegen om te vertrekken . Supporters beginnen te mekkeren dat ze pralers moeten kopen, ze hebben het toch altijd over jeugd -:)
Vind ik leuk
MeAgain +3665
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:24
Je moet niet er van uit gaan dat het met psv net zo verloopt als met jou clubje. Psv kan een keer een mindere periode hebben maar komt er altijd weer boven op
Zulke grote nederlagen en jaren zonder prijzen zal psv niet gebeuren. Maak jij je maar geen zorgen, bemoei je liever met je eigen clubje.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:32
Die is weg.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:35
Sergio Padt erbij en het keepers probleem is opgelost
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:36
Zoet kan naar een topclub in Europa, tenslotte heeft hij al de nodige voorronde E.L. als ervaring en dat is ook heet wat waard;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:46
Gelukkig heeft Jeroen ook 14 wedstrijden ervaring in het hoofdtoernooi van de CL!
Vind ik leuk
Harrie82 +2439
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:09
Wat ben jij een irritant mannetje. Winnen ook een keer iets en meteen praatjes.
Gaat nu even voor de wind, maar men is alweer bezig met alleen kopen, want er is geld. Gaan weer door wat ze in het verleden altijd deden.

Volgend jaar mag de kampioen vCL spelen en dat zal nog wel enkele jaren duren, want dit seizoen wordt waarschijnlijk een drama Europees. Ajax en PSV die tot nu toe samen 1 punt halen. Utrecht gelukkig al 4 punten en Vitesse nog niets Feyenoord heeft er nu 4. Gaat lekker zo een gemiddelde van 1,8 tot nu toe.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:18
Met geld op de bank haal je geen Europese punten dus je moet Feyenoord en FC Utrecht hier de schuld niet van geven maar wel dat voetbal bedrijf wat zo graag kampioen wil worden bij de beurs genoteerde bedrijven;)
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:37
liever gister dan vandaag. Ik wil een keeper met meer bravour achterin
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:23
Goed voor Zoet als hij een vervolgstap kan zetten,en voor Room die zich bij PSV verder kan ontwikkelen.
En verder helaas weer een topic met veel sarren. In veel stadia nogal wat pseudo-supporters. Die komen om te matten en te rellen. Een aantal VP-leden schijnt voetbal ook te gebruiken om frustraties af te reageren.
Vind ik leuk
derksen +6829
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:31
Room is 36x beter als zenuwpees zoet
Dat psv er op vooruit gaat is natuurlijk niet de bedoeling!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:56
Hey derksen ouwe gokslet , ff een vraagje : wat zijn de odds dat psv kampioen wordt?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:31
Die gaat.. Waardige vervanger met Room opgehaald. Zoet verkopen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:43
zoals ik al zei die gaat gewoon vertrekken, anders haal je geen room
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV raakt mogelijk belangrijke kracht kwijt: "Daar moeten we rekening mee houden"