Onana kon vertrek Sánchez niet tegenhouden: Tja, hij besloot te vertrekken

Onana kon vertrek Sánchez niet tegenhouden: "Tja, hij besloot te vertrekken"

vrijdag 18 augustus 2017 om 20:13

André Onana betreurt het vertrek van Davinson Sánchez naar Tottenham Hotspur. De Ajax-doelman kon het goed vinden met de Colombiaanse stopper, die al na één seizoen vertrekt uit Amsterdam.

"Het is slecht nieuws voor ons, ik weet hoe belangrijk hij was voor dit team", zegt Onana in gesprek met FOX Sports. "Maar voor hem is het goed, ik ben blij voor hem.Wat kan ik zeggen? Succes. Het is een goede vriend van me. Ja, ik ben heel verdrietig. Zeker nu. Aan het begin van het seizoen sprak ik met hem, we wilden allemaal graag Champions League spelen. Dat is nu niet mogelijk."

Onana weet dat hij een vertrek van Sánchez simpelweg niet tegen kon houden, hoe graag hij dat ook had gewild. "Tja, hij besloot te vertrekken. Wat kan ik eraan doen? Niets, het is zijn keuze. Dat moet ik respecteren. Ik ben blij voor hem. Ik wens hem het allerbeste."

Plaats een reactie

Aal +15143
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:18
Beter keepen nog dat kon je doen.
Vind ik leuk
Ruud40 +6907
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:23
Tja Champions League
Onana droomt er nog maar eens even over

Waar nog geen enkel artikel aan besteed is, is de mogelijk rampzalige gevolgen voor de UEFA ranglijst voor Nederland van een uitschakeling van Ajax.

Ajax en PSV zijn (waren) onze Pot 1 loters voor de EL. Dat betekent dat je de sterkste in je poule bent en behoorlijk wat punten kan verzamelen plus een flinke kans om ook nog na kerst actief te zijn waar elke volgende ronde buiten de wedstrijdpunten ook nog eens bonuspunten oplevert.

Vitesse, Utrecht en Feyenoord loten allemaal mee vanuit pot 4: Krijgen op papier drie sterkere tegenstanders in hun poule dus bijna elk punt is meegenomen en doorgaan na kerst zeer lastig.

Als Ajax er niet in slaagt zich voor de EL te kwalificeren dan heb je dus flinke kans dat al ergens in oktober duidelijk wordt dat de CL plaats voor de kampioen ook na volgend seizoen niet terug komt
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 20:26]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:37
Resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst.... of het heden.

Volgens mij is heel voetballend Nederland hier wel van op de hoogte.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:43
valt nog wel mee. vaak ben je te bang. alles kan nog goed komen
Vind ik leuk
Mo +8004
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:07
Nog beter?
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:18
Ja, en meer zullen volgen, zeker aangezien aankopen helemaal niet paraat staan (bijna een week geleden begon de Sanchez soap en nog steeds hebben we niet eens 1 speler zien komen, terwijl we er toch echt 4 op zijn minst nodig hebben, op z'n minst.

Die gaan niet komen en als we dan straks uit de EL liggen en punten achterop liggen in de competitie zal de bom barsten en jongens als Ziyech een vertrek gaan forceren....

Heeft Overmars precies wat hij wil, de trainer en de spelers van jong Ajax in z'n volledigheid doorschuiven naar het eerste.... hoe jonger en slechter de selectie, hoe geiler hij er van wordt.
Vind ik leuk
Jari +246
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:21
Dat laatste vind ik dan weer een beetje overdreven en een beetje ver gaan.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:24
Alles wijst er toch op? Versterkingen halen doet hij niet, hij is drukker bezig met spelertjes voor jong Ajax en de A1 en wat reserve keepers.

Een week is voorbij en we hebben nog steeds helemaal niemand zien komen, holy shit, hoe lang heb je nodig om een deal te sluiten als je beweerd dat je spelers paraat hebt staan?

Is dus gewoon gelul, hij heeft geen spelers paraat staan, omdat hij het liefst met al die jonkies de selectie aanvult.

Hoe lang nog mag deze kerel talent en kwaliteit met elkaar verwarren? Hoeveel talenten moeten er nog sneuvelen, omdat ze te snel gebracht worden en direct alle verantwoording dragen om dit moeizame team op sleeptouw te nemen?
Vind ik leuk
Jari +246
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:28
Dat er wat bij moet komen ben ik helemaal met je eens. Maar ik doelde op de woorden Overmars, hoe jonger hoe beter en hoe geiler hij wordt.
Vind ik leuk
Johan.l +3974
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:55
Marc heeft geen klote te vertellen!! De RVC bepaald dit
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:19
Dat heb ik Foebele al een keer of 10 proberen uit te leggen...ik denk dat een volhouten deur beter luistert...
Vind ik leuk
Stranger +1597
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:19
Maar dat was toch ook de opzet van de fluwelen revolutie.
Eigen kweek en alleen voetballers halen die direct een duidelijke verbetering zijn dan wat er is!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:03
Bel Overmars even op Foebele !
Misschien krijg je wel een verhelderende uitleg, of hij geeft je gelijk.
Vind ik leuk
Jozef +20849
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:05
Dat is het handelsmerk van Foebele.

Hij noemt dat kritisch zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:31
Wat woordkeuze betreft vlieg je weer uit de bocht.
Vind ik leuk
Stranger +1597
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:18
Als ik Ziyech gisteren over het veld zag lopen,kreeg ik een deja vu met zijn laatste wedstrijden bij Twente!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:21
Goede en echte prof die Onana
Vind ik leuk
Mass +1476
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:23
Als onana slim is gaat hij ook weg...)...Zinkend schip verláten.
Vind ik leuk
Sjaakhaak +1795
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:30
Zolang Zoet maar niet in het goal komt te staan.
Vind ik leuk
Mass +1476
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:32
Nee hoor...dan kom je in de categorie Lamprou...)
Vind ik leuk
Johan.l +3974
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:57
Zou je wel willen
Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:57
En jouw club dan?
Vind ik leuk
Mass +1476
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:58
Wat is daarmee?
Vind ik leuk
Filip_FCU +6516
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:08
NK Osijek...
Vind ik leuk
Mass +1476
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:12
Dit gaat toch over keepers?
Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:08
Hoe noem je dat dan
Vind ik leuk
Iggy +1777
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:26
Het schip van jouw clubje is al bijna gezonken.
Vind ik leuk
Mass +1476
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:30
Nog, even de komende 2 weken afwachten....maar ik denk dat we er op dit moment stukken beter voorstaan dan jou club...Tenmiste ...als ajax jou club is...)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:29
Onana is verre weg de beste keeper uit de eredivisie! Hopelijk blijft die wel lang(er).
Vind ik leuk
Filip_FCU +6516
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:08
David Jensen doet niet heel veel onder voor hem, heeft ook het hoogste clean sheet percentage van de Eredivisie!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 20:47
Ik vrees dat Onana ook nog gaat vertrekken..topkeepers zijn schaars.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6516
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:09
Wij hebben een echte topper onder de lat, elke week, en als het volgende week mee zit in Rusland hebben we een echte topkeeper twee keer per week onder de lat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:17
Absoluut! Jensen is een geweldenaar! Snel dat contract openbreken en verlengen.
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:10
Misschien dat Onana volgens jaar anders over na denk..Zeg maar eens NEE tegen het grote geld
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 21:19
Niet alleen grote geld. Hij wil ook voor de titel spelen en het liefst Champions league. Dankzij het beleid van Ajax zal dat niet gebeuren. Onana, Ziyech, De Ligt en Dolberg zullen snel vertrekken of nu of eind van het seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:27
Ziyech mag van mij gaan als dit alles is wat hij brengt voor die 11 miljoen.... ik wil hem wel eens zien in Engeland of Duitsland....met dat tempo kan hij wel een minuut of 35 van waarde zijn....en als Dolberg na de laatste 4 wedstrijden echt vindt dat hij aan een hoger niveau toe is dan moet hij maar lekker gaan... het probleem ligt niet in de spits en met Huntelaar en Sierhuis is de spits prima bemand.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:39
De ligt heeft nog veel te leren de rest kan nu wel naar de Europese (sub)top
Vind ik leuk