Jupiler League: Jong Ajax en NEC winnen, Go Ahead in slotfase onderuit

Jupiler League: Jong Ajax en NEC winnen, Go Ahead in slotfase onderuit

vrijdag 18 augustus 2017 om 22:31

Michael Reiziger heeft zijn eerste drie punten als trainer van Jong Ajax te pakken. Op bezoek bij sc Cambuur werd er met 1-2 gewonnen. Billenknijpen was het wel.

De ploeg van Reiziger kwam na 26 minuten spelen op 0-1 dankzij een afstandschot van Darren Sidoel. Cambuur-doelman Nigel Bertrams had de bal wellicht moeten hebben, maar liet zich verrassen. Voor de theepauze maakte Mateo Cassierra er 0-2 van. Het werd in de tweede helft nog spannend toen Matthew Steenvoorden er namens Cambuur 1-2 van maakte. Ajax-doelman Stan van Bladeren hield zijn doel daarna met enkele reddingen schoon. De wedstrijd werd ontsierd door een schandalige overtreding van Marvin Peersman op Cassierra. 

FC Den Bosch - Jong AZ 1-3
Ook promovendus Jong AZ is prima begonnen aan het nieuwe seizoen. De ploeg van Martin Haar neemt drie punten mee naar Alkmaar door een 1-3 zege op FC Den Bosch. Jong AZ, dat vorig seizoen moeiteloos kampioen werd in de Tweede Divisie, kwam na een kwartier spelen op achterstand door Muhammed Mert. De formatie van Haar tekende even later via ex-Ajacied Abdel Malek El Hasnaoui voor de gelijkmaker. Via Jeremy Helmer en Viktor Karl Einarsson werd de eindstand op 1-3 bepaald.

Fortuna Sittard - FC Dordrecht 5-1
Fortuna Sittard is minstens een week koploper van de Jupiler League. De Limburgers wonnen thuis met 5-1 van FC Dordrecht. De mooiste treffer van de avond kwam op naam van André Vidigal, die een goal maakte die ongetwijfeld de wereld over zal gaan. Naast Fidigal waren ook Lisandro Semedo, Finn Stokkers (2x) en Stefan Askovski verantwoordelijk voor de productie van Fortuna.

NEC - Almere City 3-1
In de strijd om promotie naar de Eredivisie is NEC begonnen met een overwinning op Almere City. In eigen huis won de degradant met 3-1. De grote man aan Nijmeegse zijde was jongeling Jordan Larsson, die verantwoordelijk was voor twee treffers en uitgeroepen werd tot Man of the Match. De andere treffer kwam op naam van Arnaut Groeneveld. Arsensio Valpoort scoorde namens Almere.

MVV - Go Ahead Eagles 4-3
Degradant Go Ahead Eagles is het nieuwe seizoen niet goed begonnen. Op bezoek bij MVV incasseerde de ploeg uit Deventer een 4-3 nederlaag. Twee treffers van Sam Hendriks mochten niet baten voor Go Ahead, dat na een doelpunt steeds een goal tegen kreeg. Na 83 minuten stond er een 2-3 stand op het scorebord, maar de ploeg van Leon Vlemmings ging in de slotfase door twee tegentreffers de bietenbrug op.

Overige uitslagen
RKC Waalwijk - FC Emmen 0-2
FC Volendam - Helmond Sport 2-2
FC Eindhoven - Telstar 2-2
Jong FC Utrecht - FC Oss (maandag)
Jong PSV - De Graafschap (maandag)

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 22:36
Goede overwinning van Martin Haar en Jong AZ. Volgende week thuis tegen RKC!
Vind ik leuk
Mo +8002
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:38
Die Johnson heeft bij vlagen aardige dingen laten zien zeg, uitstekende speler. Die Reiziger vind ik echt een mooie vent.

Wat is die keeper van Dordrecht trouwens toch slecht, bizar. Hoe kan dat op dit niveau spelen die man bakt er helemaal niks zien
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 22:41]
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:43
Die van cambuur is slechter hoor.
Vind ik leuk
Mo +8002
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:45
Ja dat leek ook totaal nergens op. Het niveau van sommige keepers in de Jupiler League komt in de buurt van de vrouwlijke keepers: om tranende ogen van te krijgen zo slecht
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:54
Phoe.... Je zal ermee vergeleken worden... Het erge is, is dat je nog gelijk hebt ook! :)
Vind ik leuk
Mo +8002
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:01
Na afloop van Cambuur Ajax zegt hij over de 0-1 van Ajax dat de bal nog licht aangeraakt werd door die kneus waardoor hij zijn handen niet goed achter de bal krijgt, dat is toch gelul van de bovenste plank man een beetje keeper stompt die bal gewoon zonder problemen zijn doel uit
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:07
Is het dan geen eigen goal??
Vind ik leuk
Mo +8002
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:09
Nee want de bal ging al richting de goal, dan is het dus gewoon een goal van Sidoel
Vind ik leuk
14forever +6829
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:09
Die Johnsen speelt niet lang bij JAjax
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:42
Wordt leuk met jong Ajax, jong AZ en NEC.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:45
Idd :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:49
Stop de beloften!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:53
De beloften teams spelen om de eer.
Stop het kunstgras !! (ook bij jullie).
Vind ik leuk
Dordmund +1415
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:00
Hoeveel is het gisteren geworden
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:04
Welke wedstrijd?
Als je naar uefa.com gaat kun je alle uitslagen even rustig nalopen.
Vind ik leuk
Dordmund +1415
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:20
Niks te zoeken in Europa heerlijk
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:46
Heerlijk zo'n Europa League finale
Vind ik leuk
14forever +6829
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:11
Ook.de beloften teams spelen voor.de titel. Maar het huilie huilie begint weer.
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:56
Stop Cambuur!!
Vind ik leuk
Dordmund +1415
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:01
Stop Ajax in Europa
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:15
Whoehahaha daar is niet veel voor nodig.... :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:50
nec heeft toch wel een top selectie met 20 gelijkwaardige spelers. vandaag zonder Schuurman, kadioglu, achabar, braken, Kevin Jansen, mahi , rayhi, Alberti, delle en Buwalda . Zijn allemaal potentiële basisspelers!
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:57
Dus er stonden er maar 10 in het veld?? :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:03
Er deed 1 niet gelijkwaardige speler mee:)
Vind ik leuk
Sniper1 +948
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:12
Ah. De 11e man was een prijswinnaar van een quiz ofzo? :)
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:24
Nee... die kent de naam "Heinloth"
Vind ik leuk
Dordmund +1415
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:53
Er waren geen Ajax-supporters aanwezig hoe kan dat .....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:27
haha, nee ik bedoelde minimaal 20. ook de invallers bikel en heinloth zijn jog potentiële basisspelers .
Vind ik leuk
Starkoo +344
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:01
Pfff wie had dat nou gedacht Ajax middenmoot jong Ajax kampioen, Liever Reizer dan Keizer!
Vind ik leuk
PimNEC +186
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:04
Er is pas 1 wedstrijd gespeeld en jij denkt nu al te weten dat Jong Ajax kampioen wordt. Alsjeblieft zeg...
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:25
wie is reizer??
Vind ik leuk
davidben +2445
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:13
Fortuna kampioen? Met die gekke Turk die er een Légion Étrangère van maakt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:48
SJENGUHH!! Was een mooie pot!
Vind ik leuk
Drobtine +1900
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:03
Nieuw pareltje gezien. Snap dat Heerenveen bedroefd was dat Johnsen richting Ajax vertrok. Zou heel snel een concurrent van Younes kunnen worden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jupiler League: Jong Ajax en NEC winnen, Go Ahead in slotfase onderuit