'Scheve gezichten in Ajax-kleedkamer: talenten boos over salarisverhoudingen'

'Scheve gezichten in Ajax-kleedkamer: talenten boos over salarisverhoudingen'

zaterdag 19 augustus 2017 om 07:00

Bij Ajax is er boosheid onder de eigen talenten over de scheve salarisverhoudingen. Dat schrijft De Telegraaf zaterdag.

Matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Justin Kluivert vinden het begrijpelijk dat de directie zich vasthoudt aan de salarisopbouw voor de eigen jeugd. Het stoort de grote talenten bij Ajax wel dat andere spelers als Joël Veltman en Lasse Schöne het maximale salaris verdienen. Volgens De Telegraaf zorgt dit voor scheve gezichten in de kleedkamer.

Ook Davinson Sánchez toonde zich ongelukkig over de salarissen bij Ajax. De verdediger, inmiddels vertrokken naar Tottenham Hotspur, hekelde Ajax omdat de club hem pas na de interesse vanuit Engeland bereid was om een sterk verbeterd contract aan te bieden. De Telegraaf herhaalt trouwens zaterdag het nieuws dat er enkele spelers binnen de Ajax-selectie over een vertrek nadenken vanwege de huidige situatie bij de club.

Plaats een reactie

DEWEE +1701
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:08
Neres..... 12 miljoen.... maximaal salaris.... hahaha die komt nog niet eens in de buurt van Sulejmani.

Wat een ongelofelijke paniek miskoop om de supporters tevreden te houden. En nu rommelt het van alle kanten nog erger!!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 07:08]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:30
Mooi feest in de tent bij ajax. Het is net een soap ja ;)
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:58
Je ziet bij bijna alle clubs dat eigen talenten vaak ondergewaardeerd worden tov spelers die gehaald zijn. Kan me goed voorstellen dat men dat onterecht vindt.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:00
Laten die jeugdige spelers nu ook nog een beter presteren dan de grootverdieners. Ze zouden eigenlijk na hun prestaties moeten verdienen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 08:00]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:02
Mee eens. En dan wachten tot er belangstelling komt voordat er salarisverhoging aangeboden wordt. Erg dom.
Vind ik leuk
Ruud40 +6906
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:34
3,2,1
Komt er weer een reeks Ajax fans Overmars verdedigen want die moet dat zo doen van de RvC

Vraagje voor alle Overmars fans:
Als hij dan echt zo'n machteloze marionet is van de RvC en niks zelf mag beslissen en het totaal niet eens os met dat beleid waarom stapt hij dan niet over naar een club waar hij wel zelf zijn beleid kan bepalen?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 09:35]
Vind ik leuk
RodeBaan +1801
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:48
Salaris zal goed zijn, naar Cambuur met alle respect, zal een stuk minder zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:48
Precies!!! Fuck muppet overmars.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:44
Het salarishuis/ of het uit het lood staan van get salarishuis lijkt me nu juist wel de verantwoordelijkheid van Overmars als manager spelerszaken. Ik snap jouw reacties echt niet, ook al ben ik geen Ajacied snap ik nog beter hoe je club gerunt wordt dan jou...
Vind ik leuk
Sebasje +195
zaterdag 19 augustus 2017 om 19:53
Het is volens mij een dilemma voor de clubs: jeugdspelers meteen een dik vet contract aanbieden op basis van talent en wat ze in de jeugd hebben laten zien en als het er niet uitkomt (talent, inzet, andere interesses, pech etc.) zit je met een half dozijn dure snuiters die er niks van bakken voor een paar jaar. Anderzijds: eerst een bescheiden contract en als het eenmaal goed gaat iets beters bieden is ook een risico: dan is er namelijk interesse van andere clubs en is het talentje niet te houden, zoals jij correct stelt, Pinoy.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:05
Als ze bij Ajax al piepen over de salarisverhoudingen dan zullen ze bij PSG elkaar wel afschieten.
Vind ik leuk
Moa +1632
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:34
Ondergewaardeerd is een groot woord, vind jij dat een Kluivert of de Ligt het maximale salaris zou moeten verdienen bij Ajax dan? Die zijn nog nat achter de oren en hebben nog helemaal niks bewezen, moeten gewoon blij zijn dat ze voor Ajax mogen spelen, dat salarisstrookje komt later wel.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:43
Nee dat vind ik niet, maar hoe eerlijk is het tov hen om in Neres pakweg 14 miljoen te investeren? Overigens is dit geen nieuwe discussie hoor. Wat je van ver haalt is goed in de ogen van veel beleidsbepalers. Terwijl de supporters graag eigen jongens op het veld zien.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:46
Kluivert of de ligt horen geen groot salaris te krijgen ,maar als je 2 slechtste basisspelers grootverdieners zijn en een Braziliaan waar het elftal geen vertrouwen in heeft, dan moet je je zorgen gaan maken
Vind ik leuk
Moa +1632
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:47
Absoluut, die horen ook geen grootverdieners te zijn, maar als 17/18 jarig talent moet je je plekje ook weten. En vooral heel dankbaar zijn dat je voor 3/4 ton per jaar tegen een bal mag trappen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:55
Ja klopt, maar als je dan ziet dat iemand veel meer salaris krijgt terwijl je zelf beter bent, gaat toch knagen.
Vind ik leuk
Moa +1632
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:02
Hoe kan dat nou knagen, Kluivert bijvoorbeeld, net 18 jaar geworden mag nu dus zijn rijbewijs gaan halen. Heeft pas een handje vol wedstrijden gespeeld, pas 15 in de Eredivisie.

En dat zet je dan af tegenover bijvoorbeeld Schöne, (die geen topper is en geen miljoen hoeft te verdienen) maar die wel al 29 interlands heeft gespeeld, al 10 seizoenen basisspeler is in de Eredivisie, waarvan 5 seizoenen bij Ajax.

Het is toch volstrekt logisch dat die meer verdient dan Kluivert die pas net komt kijken? Het is alleen met een zeer slechte mentaliteit voor te stellen dat dat na 15 wedstrijden al gaat knagen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:07
Schöne wel ja.
Maar een Neres verdient veel meer terwijl hij ook talent is.
Vind ik leuk
Moa +1632
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:12
Daar hebben ze 12? miljoen voor betaald, en daar waren meer kapers op de kust, dus een veel betere onderhandelingspositie. Bovendien een niet EU speler waardoor het onderhandelen pas begint rond de 4 ton.
Vind ik leuk
Ruud40 +6906
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:12
"vind jij dat een Kluivert of de Ligt het maximale salaris zou moeten verdienen bij Ajax dan?"

Eigenlijk is dat de verkeerder vraag.
Ik zou iets pakken dat 10x duidelijker is maar het probleem wel helder maakt:
Snap jij dat Ajax niet al in november, desnoods januari maar dan toch wel uiterlijk april Sanchez overgheveld heeft van 4 a 5 ton naar de topcategorie? Hij had zich op dat moment al ontwikkeld tot een absolute topper binnen het team.

Mooi als je dat snapt. Dan begrijp je ook dat spelers die een EL finale hebben gehaald en nog steeds op een veredeld jeugdcontract spelen zich niet gewaardeerd voelen.

Is een herhaling van het Ajax uit de jaren 90 dat de EC 1 won. Kluivert, Davids, Reiziger en Bogarde wonnen de EC met een "jeugdcontract" dat ze ca 150.000 euro per jaar opleverde (300,000 gulden) vele malen minder dan de Boertjes, Blind, Litmanen, vdSar en bijv Overmars verdienden.

Uiteindelijk zijn ze alle vier gefustreerd en transfervrij vertrokken.
Dus wat Ajax betreft, niks geleerd. Als je spelers zich zo ontwikkelen als bij Ajax, moet je daar de contracten ook op aanpassen.

Het hele EL circus heeft Ajax ook miljoenen aan extra inkomsten opgeleverd. Dankzij Overmars?
Nee natuurlijk niet. Dankzij Sanchez, Kluivert, deLigt, vdBeek etc.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 10:14]
Vind ik leuk
Moa +1632
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:19
Laat ik even duidelijk maken dat ik geen beleid van Overmars verdedig, dat gezegd hebbende vind ik niet dat je een speler na 4-5 maanden al moet opwaarderen naar het maximale salaris, ongeacht de prestaties. Je creëert dan weer een nieuw probleem, want wat wil je hem dan later nog aanbieden?

Aannemende dat die 4-5 ton voor hem klopt en dat het plafond een miljoen is. Had je hem inderdaad direct na zijn eerste seizoen kunnen opwaarderen naar 750-800k, dan had je hem na zijn tweede seizoen nog kunnen opwaarderen naar het salarisplafond van een miljoen.

Achteraf had een directe salarisverhoging misschien Sanchez binnenboord gehouden, maar het is vreemd om een jonge speler in zijn eerste jaar direct het maximale salaris te bieden.

Spelers die een bijdrage hebben geleverd verdienen daarvoor een beloning, maar loon komt nog altijd na werken.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:31
Vergeet Seedorf niet.. maar je verhaal klopt als een bus!
Vind ik leuk
Ruud40 +6906
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:03
Seedorf past ook maar is een ander verhaal.
Die is wel gewoon voor een behoorlijk bedrag verkocht toen hij zelf weg wilde.
Die andere vier hebben hun jeugdcontract uitgediend omdat dat nog maar een jaar liep en toen wandelde zeg maar 100 miljoen gulden aan transferwaarde bij Ajax voor niks de deur uit.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:28
Is waar ook. Seedorf ging ook veel eerder weg.
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:19
1990 was een ander verhaal. Salaris van de kabel was in die tijd al veel. Daarnaast speelden er andere dingen maar dat mag Van Praag naar buiten brengen maar als je daar achterkomt zal je weinig respect hebben voor die jongens. Jongentjes die net komen kijken horen niet hetzelfde te krijgen Als bepalende basisspelers van 25-30
Vind ik leuk
Sebasje +195
zaterdag 19 augustus 2017 om 19:58
Volgens mij wilden Kluivert, Davids etc. toen gewoon ook niet bijtekenen. Daar kwam nog bij dat toen net het Bosman-arrest van kracht was: daarvoor moest je een transfersom betalen ook al was het contract afgelopen (tenzij de club geen nieuwe aanbieding deed aan de speler). Pat & Ed tekenden toen voor AC Milan die ze na een jaartje banken lekker verkocht voor een paar miljoenen.
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:56
Voetbal is van dag tot dag, psv was al afgeschreven, nu ajax, en als ze 4 x op rij winnen is het een topploeg die gaat voor het kampioenschap, (ook met neres) ben benieuwd hoe het bij feyenoord gaat, die zijn al tijden geen dip bekend
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:15
Genoeg momenten gehad, maar die herpakten zich iedere keer weer direct.
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:16
Een enkele wedstrijd minder spelen en nogsteeds boven aanstaan is geen dip en herpakken in mijn ogen
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:20
Het seizoen er voor was dat het begin van een enorme dip. Ze hebben er dus van geleerd, en weten te voorkomen dat het van een incident in een echte dip verandert
Vind ik leuk
Mölby +776
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:05
Prima geanticipeerd op de misstappen van Ajax en daardoor kampioen geworden, logisch.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:15
Die hebben jaren in een dip gezeten
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:17
Dat zeker
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:26
18 jaar geen schaal, was dat niet al dip genoeg?
Pas maar op, we zijn er weer ;)
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:29
Ik gun je nergens een dip dus beetje vreemde reactie.. feyenoord zit al meer dan een seizoen sterk en goed, nieuwe jongens, dus hoe gaan ze om met een dipje, de druk is ook groot. Ik ben benieuwd, giovanni is wat dat betreft geen paniekzaaier dus ik denk persoonlijk wel stabiel, de toekomst zal het uitwijzen
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:34
Jij vraagt wanneer de dip komt, ik bedoel te zeggen een dip van zo lang was wel weer ff genoeg voor de komende tijd
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:37
Ik kan het me voorstellen idd
Vind ik leuk
Stranger +1597
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:53
Dus een Europacup winst telt niet?
Vreemd;-)
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:15
Nee wel een el beker... Wanneer hebben jullie voor het laatst een Europese prijs gewonnen?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:51
2002 ;)
Vind ik leuk
Adje80 +2650
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:58
Ongelofelijke miskoop ja..onana, ziyech, sanchez en dolberg waren dat ook miskopen? Ik vind dat ajax goed ingekocht heeft de laatste paar jaar. Alleen nu moet er echt wat bijkomen op meerdere posities.
Dat talenten minder verdienen dan aankopen is overal zo, dat is bij psv en feyenoord ook zo hoor.. Als je een speler naar je club wil halen moet je vaak ver gaan anders komen ze niet, dat is in het bedrijfsleven ook zo. Dat lasse schone en veltman het maximale salaris hebben snap ik dan weer niet maarja...
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:15
Dolberg is op het moment niet het supertalent wat hij was, ik zou zeggen cashen en haal versterkingen, echter is dat het zwakte punt van overmars blijk
Vind ik leuk
Olfie +2685
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:15
3e contract is standaard max. Salaris dacht ik. Ze zitten beide al zo lang bij Ajax dat ze vast hun 3e contract hebben. Vergeet niet dat heel Nederland een week of 10 geleden nog vond dat ze Schone moesten verlengen, en dat Schone voor een appel en een ei naar Ajax is gekomen.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:27
Ik zei halverwege vorig seizoen al dat het klaar was met schone..
Wat een onzin om dolberg nu al af te schrijven nasa
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:13
Ter info ze hebben het hier over Opa Schone hè !!
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 12:54
Hoe is het met Opa Jones dan?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:13
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik kan maar weinig aankopen opnoemen die dezelfde geweldige prijs-kwaliteitverhouding als Schöne hebben gehad. Voor een prikkie gehaald en jarenlang een gewaardeerde basisspeler. Dat ie nou langzaam terug begint te vallen dat is begrijpelijk, maar Schöne is over zijn gehele contractperiode genomen een gouden aankoop geweest!
Vind ik leuk
Garinsha +2696
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:35
Laatste paar jaar?...

Vorig jaar kwamen sanchez en ziyech.. daarvoor was allemaal van het cat. Zimling en duarte

Het is maar 1 jaar dat Ajax echt goeie dure aankopen heeft gedaan. Wat ook wel een keer mag he met zoveel geld op de bank.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:15
Zimling en duarte is langer geleden hé..en met zoveel geld op de bank, ze hebben alleen aan neres echt veel geld uitgegeven
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 11:17
Ja, Sinkgraven en Ziyech waren bijna gratis...
Vind ik leuk
Adje80 +2650
zondag 20 augustus 2017 om 14:47
Ziyech wordt gewon winst op gemaakt hoor..en sinkgraven is inderdaad ongelukkig maar die wordt sowieso misbruikt op de linksback positie.. Op het middenveld komt hij denk ik tekort en zal denk ik volgend seizoen verkocht worden met verlies.
Vind ik leuk
Zippy +2753
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:01
Het begin van het einde.

Of er moet een speler zijn met een lichte hersen beschadiging, die zegt ik speel voor de club.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:02
Wat wil je met die opmerking bereiken Zippy? Kansloze reactie.
Vind ik leuk
Zippy +2753
zaterdag 19 augustus 2017 om 19:56
Een beetje "Telegraaf"..........
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:38
5 wedstrijden gespeeld word nu al afgeschreven.
Gun hem tijd!!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:11
Praatjes van snotneuzen en Sanchez had ook niet moeten zeuren. Hij en zn 8 waarnemers hadden ja gezegd tegen de aanbieding. De Telegraftakkenclub moet eens kappen met dat gestook.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:25
Niet lullen. Iemand als Van de Beek heeft al meer gepresteerd dan die kansloze Braziliaan. Dan gaat zich dat op enig moment wreken. Zelfde geld voor Sanchez. Een van de betere spelers. Die gaan zich irriteren aan de mindere goden die meer 'verdienen'... Als dan ook beloftes worden gedaan, maar niet worden nagekomen. Dan heb je een probleem binnen je selectie.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:32
Eerst maar eens bewijzen denk je niet? Of elke gast met een paar speelminuten maar meteen een miljoen geven?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:03
Zoals Neres? En Schone? Sanchez was in zijn eentje beter dan die twee. En als je het bericht leest, zijn ze niet ontevreden, maar stellen ze terechte vragen over de grootverdieners die niet presteren. Nog twee wedstrijden ruk, en Ziyech kan ook in dat rijtje... Tikkende tijdbom zo. Doet een beetje denken aan midden jaren negentig, toen de ' Kabel' vanuit Ajax het EK 1996 deed ontploffen...
Vind ik leuk
Degraaf +8997
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:11
Dat gebeurt toch overal, bij PSV bijvoorbeeld verdiende Guardado, Moreno en van Ginkel of de Jong ook veel meer dan bijvoorbeeld Hendrikx, Isimat of Locadia. De verhouding gaan juist scheef liggen als de jeugdigen net zoveel krijgen als de ervaren spelers. Bij Feyenoord geldt dat precies hetzelfde, Kuyt, Jörgensen, Botteghin etc. verdienen ook meer dan een Nieuwkoop,Kramer, Nelom, Bilal e.d.
De Telegraaf is altijd heel kritisch naar Ajax, omdat dat lekker verkoopt en met name die Valentijn.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:06
Dat is echt een gluiperd!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:04
Sanchez had ik persoonlijk eerder naar kantoor geroepen. Dat vind ik een fout.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:07
Maar jij vindt alles fout bij Ajax... Dus wat is het verschil...
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:00
Er gaat ook veel fout. Heel veel. Ik hoop voor jullie dat het geld in de knip blijft en dat niet die have zolen die daar nu over gaan dat geld gaan investeren.
Vind ik leuk
Sazzz +8601
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:00
Twee van de drie hebben veel meer ervaring en verdienen om die reden terecht meer. En ze zeuren allemaal dat er versterkingen bij moeten, maar die komen niet voor zo'n klein salaris
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:21
Jong Ajax ervaring ja Jupiler league salaris dus
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:08
Zolang t.maar om de euro's draait,verwende kinderen

Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:15
Niet zeiken maar voetballen, niet tevreden moet je er met je werkgever over praten en niet naar buiten lopen mauwen, anders een andere werkgever zoeken. Simpel toch.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:26
Dat heeft Sanchez dus gedaan. Wie volgt?
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:17
Maar wat vind Huntelaar hiervan?
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:57
Die opent dagelijks met trots zijn abn app
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:19
Ik snap die Overmars niet. Je had een prachtig team. Enkele zeer grote talenten sluiten nu aan bij het 1e. Geld meer dan genoeg. Haal 3 á 4 goede spelers erbij voor de enkeling die vertrekt (Al snap ik niet dat hij Tete liet gaan) en je kan eindelijk weer serieus meedoen met de Champions league. Je had zoveel talent bij elkaar. Doet denken aan 1995 (wel op enige afstand). Haal je succes. Daarna verkopen kan ook nog. Deze jongens waren bereidt te blijven. Die zagen ook het talent en klasse bij elkaar. Maar Overmars maakt zo de boel kapot! Kijk als je her geld nou nodig had...
Je wil zó graag sportief succes. Bouwt hier jaren naartoe. Eindelijk een grote lichting bij elkaar. Hou ze dan tevreden. Marc valt te prijzen omdat hij hiervoor al Ajax financieel zeer gezond heeft gemaakt. Maar hierop mag hij ook zeker worden aangesproken. Zijn transfers zijn wisselend succesvol. Cassierra en Neres brengen veel te weinig. Sánchez wordt een wereldtopper. Ik zeg niet dat hij moet worden ontslagen. Daar is hij te goed voor. De RVC had ook kunnen ingrijpen. Het blijft een grote fout. Ik snap de ontevredenheid wel bij de achterblijvers en jeugdigen. Allemaal misschien nog net niet te laat. Het is nog geen 31 augustus. Hopelijk komt het besef op tijd. Was een gouden kans voor het Nederlandse voetbal...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 07:21]
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:58
Inschattingsfout door grootheidswaanzin
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:00
Serieus meedoen met de CL? Denk je dat serieus? We zijn inmiddels 22 jaar na 1995 beland, de situatie is niet meer te vergelijken. Het grote geld trekt meer dan ooit, de beste talentjes zijn met hun 16 jaar ook al vertrokken naar Engeland. Blijvende talentjes gaan mopperen als ze 18 of 19 zijn, eisen steeds meer en gaan dus voor hun 20e alsnog weg. Middelmaat blijft over, daarmee kun je incidenteel succes hebben, zoals Feyenoord in 2002 en nu met de titel en Ajax in de EL finale, maar aanhaken bij de top 10 van Europa is een utopie. Dat gaat met de huidige regels en financiele situatie van de diverse topclubs ook niet meer gebeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 12:26
Als de selectie intact was gebleven met enkele versterkingen had je best ver kunnen komen. Net als psv er in de halve finale af ging tegen milan.
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:22
Met deze selectie en een paar ervaren gasten had je het leuk kunnen meedoen
Vind ik leuk
Starkoo +344
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:13
Ben volkomen met je eens superboer hoop dat jullie terug keren in de Eredivisie!

Maar goed die krantje lullen gewoon weer dom die vinden het leuk om te stoken bij Ajax.

Tuurlijk gaat het nu kwa beleid waardeloos en aankopen komen er gewoon niet jammer genoeg.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:49
Geld genoeg inderdaad maar niet beschikbaar voor het eerste elftal,
de RVC en Overmars zijn geen vrienden.....
Overmars is geheel afhankelijk van de RVC en kan niet autonoom handelen.
Overmars heeft 180 miljoen binnengehaald, bij welke club in Nederland gebeurt dat ?
Ergo, wees voorzichtig met die beschuldigende vinger aub.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:01
Maar goed ook dat hij niet autonoom kan handelen. Zie Munsterman. Daar is een rvc voor. Zei ik ook. Hij doet het transferbeleid. Dus het kan best beter. Leuk 180 miljoen maar europa lijkt al ver weg..
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:21
Was het maar 31 augustus. Rust in de tent.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:32
Was dat maar zo. Dan gaat het 2 September alweer over de transfers die gemaakt zullen worden tijdens de winterstop.
Vind ik leuk
T&T +9947
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:53
Ja..dat zou heel geweldig zijn...doe die "Rust"... Maar dan wel in "ONZE" tent graag!
;-)))

[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 08:54]
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:08
Rust in die ballentent... ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:50
Een ras optimist hier !
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:32
Het kaartenhuis dondert in rap tempo in elkaar.....
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:09
Deze is nieuw die had ik nog niet van jou gehoord.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:55
ik schud ze zo uit de mouw als ze zelf voor zoveel aanvoer zorgen....
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:06
De vedette van VP!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:07
GOD zelf.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:49
Zeg United FC...ben jij nou de United onder een nieuwe profielnaam? Of is dat toeval?
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:53
Dezelfde onder een andere profielnaam.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 16:53]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:53
Ah oké...hoe dat zo ?
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:04
Als ik inlogde op dat andere account kreeg ik steeds foutmeldingen. En kon ik de topics niet openen. Toen een nieuw account gemaakt en het is over.
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:34
Geld, geld, geld, daar draait het om bij die jonge gastjes.
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:59
Ik dacht eerlijk gezegd dat die typetjes er zo goed als uit waren bij Ajax - bazoer - tete - riedewald - el ghazi - khisna
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:11
Wel gek dat Ajax ze altijd aantrekt
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:11
Wij hebben ze bij psv ook gehad, je bent ze liever kwijt dan rijk, de oorzaak van een mislukte generatie bij nederlands elftal
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:32
Ik ben wel blij met Labyad hoor. Aardige gast die zich vol inzet voor het teambelang.
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:23
Nu maar hij is ook te vroeg weggegaan en daarom zit hij nu in Utrecht (met alle respect) en niet bij Real Madrid
Vind ik leuk
Jerome +1251
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:02
Vak DD: Bij Ajax niet?
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:35
Bij alle clubs tegenwoordig.
Vind ik leuk
mba4u2c +713
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:36
Gaat lekker daar bij 020...
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:23
Dat is normaal bij een topclub als er wanbeleid is
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:38
Het rommelt bij mijn club. Niet normal dit en 010 blijft maar schitterende aankopen doen. Overmars jij maakt onze club kapot. Rot op samen met Bergkamp.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:57
Als Feyenoorder zou ik een type Overmars wel bij Feyenoord willen hebben. Van Geel voor de inkopen en een Overmars voor de verkopen. Je kunt zeggen over hem wat je wilt maar als je zelfs een Milik al voor dik eur 30 miljoen kan verpatsen...chapeau
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:01
Je mag hem hebben. Feyenoord heeft aankopen gedaan die ik in juni genoemd heb. Als ik dat nu zie worden jullie met 2 vingers in de neus kampioen. Van Geel heel goed gedaan.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:10
Kunnen wel even een seizoen ruilen van TD.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:33
Nee nee, wij willen wel een type Overmars NAAST Van Geel. De een koopt goed in, de ander verkoopt goed
Vind ik leuk
Nasa +569
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:59
Bergkamp mag er wel uit idd
Vind ik leuk
Hammie +623
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:42
Gaat goed daar volhouden
Vind ik leuk
mcmodd +11448
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:44
Er bestaat bij mij niet echt het idee dat op 31 augustus a.s. de rust in de selectie terugkeert. Wel vind ik het raar dat deze berichtgeving naar buiten komt. Hoe komt De Telegraaf aan deze informatie? Wat klopt er eigenlijk van en met welk nut wordt dit publiek gemaakt? Het is toch een paar jaar rustig geweest bij deze club en was er al onrust, het betrof nooit de beloning van spelers. Is dit inherent aan het huidig spelersbeleid of heeft het meer met het type jonge spelers te maken? Als dit laatste het geval is dan moet me van het hart dat geen enkele speler van rond 19 of 20 jaar al een heel jaar stabiel is geweest in de prestaties. Jammer dit.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:02
Telegraf wil gewoon scoren, maakt niet echt uit of het geheel op waarheid berust.

Wat je vaak bij die Driessen en De Groot ziet is dat wanneer zij ergens geen onderdeel van zijn, denk maar even aan die geheimzinnige aankopen waar Ajax mee bezig zou zijn, dat ze dan gaan lopen stoken en zagen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:22
inderdaad , telegraaf is aan het stoken ! Die ruiken bloed, nu Ajax 2x verloren heeft. Spelers hebben hun contracten zelf ondertekend en zullen moeten presteren. Bij grote clubs in het buitenland heb je toch ook salarisverschillen!
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:24
Uiteindelijk ligt alles zelf aan Ajax en niet de Telegraaf
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:38
Dit is het gevolg van het verheerlijken van Ajax bij de meeste media en het selectiebeleid van onze vorige bondscoach. Drie wedstrijden in Ajax 1 en selectie voor Oranje. Daardoor denken die gasten dat ze al wereldvoetballers zijn. Dat in combinatie met te weinig aandacht voor mentale weerbaarheid en leren knokken, resulteert in een slechte mentaliteit en weinig teamgeest.
Bij FC zie je het andersom. Jongens komen van grotere clubs en gaan veel minder verdienen maar vreten wel het gras op voor elkaar.
Vind ik leuk
giel +3
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:53
Ajax moet eens van dat plafond af. Maak het salaris flexibel. O.A door Sanchez heeft Ajax de finale gehaald en 400.000 shirtjes extra verkocht. Sanchez had best op zijn standaard salaris 2 miljoen extra kunnen krijgen. Mogelijk blijft zo'n groot talent dan wel een jaar langer.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 07:53]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:44
Doordat je Sanchez dan een megasalaris biedt, zullen andere spelers ook weer meer willen...
:)
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:25
Zo geweldig was hij ook niet. Niet doen alsof hij een Messi is
Vind ik leuk
Peb +70
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:07
Bla bla bla. Elk jaar hetzelfde. Begin vorig jaar de hetze tegen Bosz. Nu weer de jonge spelers en vertrekwensen. Rot toch op Telegraaf.
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:26
Je bedoelt. Elk jaar hetzelfde wanbeleid bij Ajax!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:10
Daarom is ziggo ook de perfecte sponsor, zit je al 20 jaar bij ziggo krijg je niks
Ben je nieuw dan krijg je 6maanden lang 50%korting
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:41
Tip: bellen en je abonnement opzeggen om die reden. Dan kom je in een keer ook in aanmerking voor allerlei akties omdat je zo'n trouwe klant bent. Het werkt echt zo.
Vind ik leuk
Mauritz +332
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:17
Lekker voor de sfeer daar, maar bij ajax kun je dit soort achterbaks gedrag natuurlijk verwachten.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:53
Vooral jij...kansloze! Wie ben jij om ons achterbaks te noemen. Een negatief bericht over Ajax en je zit met je hand in je broek...geniet ervan
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:15
Dat komt omdat jullie ook met de snavel altijd ergrns op reageren,nu is er kritiek word men zenuwachtig daar in Amsterdam.Lachen het hardst als een andere club t niet goed doet.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:27
Deze spelers moeten echt even niet zeuren. Ze kennen de situatie van Neres - uit Brazilië gehaald en toptalent aldaar. Die komt niet voor een minimumloon. Veltman is notabene je aanvoerder en Schone al jaren een basisspeler.

Dan verwacht notabene een Justin Kluivert een beter salaris? De jongen moet verteld worden: niet teveel noten op je zang. Concentreer je eerst maar eens op je voetbal, dan volgt je salaris vanzelf.
Vind ik leuk
Sigma +1631
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:34
Nu komen zoals verwacht de bekende lijken uit de kast.....
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:41
Wat een gezeik, die k.. talenten moeten eerst maar eens een aantal wedstrijden presteren godver. En die zoveel verdienen moeten het godver eens een keer laten zien...(2x godver...)
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:44
Die Neres gaat een beetje de kant op van Bogarde destijds bij Chelsea. Voor Ajax begrippen een gigantisch salaris maandelijks opstrijken voor een plaatsje op de reservebank.
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:27
Ajax moet ook geen spelers van 12 miljoen halen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:45
Dit is wel het laatste waar ze over mogen zeiken...
Vind ik leuk
Johan.l +3960
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:46
Nu doet iedereen alles om Ajax in een crisis te praten, als er donderdag gewonnnen word is het weer in een x stil
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:28
Nee want er wanbeleid. Dan heeft een wedstrijd tegen matige Noren niets mee te maken
Vind ik leuk
Grendel +109
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:50
Omdat het even niet loopt. Wanneer alles goed gaat hoor je hier niemand over, althans niet naar buiten.
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:28
Ik heb na de EL finale ook al gezegd dat Ajax geen top is en versterkingen nodig heeft... nu jij
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:51
Het gaat even iets minder en BAM daar is de media om er allerlei dingen bij te halen. Negatieve publiciteit rondom Ajax trekt lezers, vooral als het sportief wat minder gaat. En die kansloze meelopers die hier reageren slikken het als zoete koek, genieten ervan. De salarishuishouding bij Ajax is een open boek. De opbouw is bekend, talenten weten van te voren waar ze aan toe zijn. Er zijn een paar schalen...al naar gelang leeftijd, (top)aankoop, prestatie verdien je je geld, niks nieuws. De media zoekt en de meelopers slikken...waarschijnlijk nadat ze iets anders hebben geslikt!
Vind ik leuk
Nashua +5240
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:51
De Ligt, Kluivert & v/d Beek moeten eerst maar eens bewijzen dat ze in Ajax 1 horen voor ze over geld beginnen.

Tot nu toe heb ik nog geen 3 knappe wedstrijden achter elkaar gezien "echte Ajacieden"
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 08:52]
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:30
Ze waren anders top tegen Heracles en Rosenborg
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:55
Laat die Kluivert en de Ligt nou eerst maar eens een goede bal trappen want die twee bakken er echt heeeelemaal niets van.Ze zijn helemaal geen loonsverhoging waard.Wat denken die twee nou eigenlijk????
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:58
Neres moet met zijn voeten gaan spreken. Tijd om te laten zien waarom hij voor 12M is gehaald en ook nog het maximale salaris binnentikt.

Sinds jaar en dag krijgen jongens uit eigen opleiding in het beginsel minder betaald dan jongens van buiten. Dat is niet nieuw. Wel vervelend als de jongens van buiten minder presteren. Dan krijg je scheve gezichten.
Vind ik leuk
Nashua +5240
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:05
Diezelfde jongens uit de eigen opleiding krijgen op hun 14e al €.2.000,- tot € 4.000,- per maand plus een school & voetbalopleiding.

Ondankbaar en zichzelf dan échte Ajaccieden noemen, geldwolfen zijn het !!!
Vind ik leuk
ajaxdev +130
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:11
Komen. Net kijken en nu al babbels. Eerst maar eens presteren heren. Neres is natuurlijk een foutje maar Veltman en Schone lijkt me logisch.
Vind ik leuk
Psmeets +539
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:14
Telegraaf geleuter. De grootste flutkrant van Nederland heeft weer een doelwit gevonden.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:20
RVC allemaal zakkenvullers
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:21
Leuk om nu boos te zijn. Iedere voetballer moet eerst goed presteren en dan kan of moet er een beter salaris tegenover staan. Dit is dus te begrijpen en daar is niets mis mee. Het is wel zo dat men nu moet gaan ophogen van de andere salarissen om problemen te voorkomen. Dit is één zaak van Overmars en de andere directieleden .
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:25
weer sensatie artikel van TG.. de Ligt is in gesprek met ajax over verbetert contract en Kluivert en vd Beek zitten net bij Ajax 1 .. dat Neres veel verdiend komt ook omdat hij buiten de EU komt dus saalris moet al meer dan 7,5 ton zijn ... als Kluivert het dit jaar goed doet krijgt hij heus wel verbeterde aanbieding hoor
Vind ik leuk
darmianto +7226
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:25
Volgens mij zijn ze in het geval van veltman alleen boos om zn waardeloze prestaties aangezien hij ook doorgestroomd is uit de jeugd. Die snotapen moeten gewoon hard werken en laten zien dat ze bij de volgende verlenging meer salaris waar zijn.

Zijn ze niet zelf gewoon met de voorwaarden akkoord gegaan toen ze hun contract tekenden?

Als ik net een nieuw contract en salarisverhoging heb besproken met mn manager en een week later er achter kom dat een andere collega meer krijgt, dan had ik maar beter moeten onderhandelen op dat moment.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:33
Met zoveel poen kan Ajax de duurste aankopen doen echter zullen ze rekening moeten houden met de salarissen. Overmars gaat en onder aan zijn eigen succes. Ajax staat met haar handen tegen de muur. Oplossing zou kunnen 1e elfal alleen uit aankopen te bestaan. Dan kan het salarishuis omhoog. Daarmee zet je mes in de opleiding.

Sommige mensen hier op VP krijgen een orgasme van eigen opgeleide spelers maar zie hier de keerzijde. Dan nog is de vraag of je spelers geinteresseerd krijgt voor Ajax. Ze spelen geen CL, uitkomen in de eredivisie en ze krijgen te maken met het fenomeen kunstgras.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:35
Wat een teringzooi
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:40
Is dit de prijs van 1 jaar succes of zijn het de mensen die graag bonussen willen ontvangen.die meer aan hun eigen bonus denken dan aan wat er op het veld gebeurd. Wat een zooitje!!!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:41
Zou Schuurs dit ook lezen -:)

Het rommelt er heerlijk. Jan keizer zal wel denken waar ben ik an begonnen
Vind ik leuk
lemon9 +523
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:44
Fc Holywood
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:49
Degradatie kandidaat nr. 1
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:15
Achilles gaat degraderen?
Vind ik leuk
Tiesto1 +295
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:52
het merendeel van de Nederlandse jeugd in deze leeftijd heeft een krantenwijk of gaan vakken vullen in de buurtsuper. Als ze werkelijk op lange termijn zo goed zijn als men beweert komen de miljoenen vanzelf.
Vind ik leuk
Polly11 +1788
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:01
Haha, heerlijk....mooi zooitje daar, vanavond verliezen en heel Nederland is weer blij
Vind ik leuk
Nashua +5240
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:07
Heel Nederland = Brabant ???
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:25
Heb jij geen aardrijkskunde gehad op school ?
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:17
Gaan jullie verliezen dan?
Vind ik leuk
Youri99 +5547
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:09
Boeiend, iedereen bij ajax is boos.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:17
Mama is boos!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:11
Met Kluivert heb je ook niks dan last. Zijn vader staat of met een massamoordenaar op de foto. Of hij leurt zelf om meer geld als hij twee weken beter presteert dan die aankoop van 12 miljoen. Wat een snertjong lijkt me dit.

En de Ligt kan zich beter eens bezig houden met zijn eigen blunders.

Sanchez die niet max salaris krijgt en pas als TH 40 mio biedt. Dat is bijna discriminatie bij een normaal bedrijf in ieder geval.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:24
Dit geeft precies het probleem bij Ajax aan. Talenten denken dat ze al wereldsterren zijn en aankopen worden veelal overgewaardeerd. En willen ze echt goede spelers halen waar iedereen om smeekt, dan zullen ze twee-drie miljoen moeten gaan betalen. Dan wordt het verschil alleen maar groter. En alleen maar omdat Ajax de beste spelers van de eredivisie niet meer goed genoeg vindt. Juist die spelers kunnen zorgen voor balans in het team omdat die niet opgegroeid zijn als vedetten maar hebben moeten knokken om hogerop te komen. Wou dat mijn cluppie volgende week al tegen Ajax mocht.......
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:25
Nou is er nog iets positief in amsterdam?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:28
Wat is er zo gek aan dat Veltman het maximale salaris ontvangt?
Weten De Ligt, Kluivert en Van de Beek dan niet dat hij al veel langer mee doet dan dit drietal?
Zij komen pas net kijken!
Al valt Veltman dit seizoen wel enorm tegen tot dusver, heeft bijna elke wedstrijd wel een paar "bijna" cruciale fouten gemaakt.
Maar ook De Ligt en Kluivert maken geregeld nog fouten, dat is niet erg want zij zijn nog jong.
Vorig seizoen begreep ik wel waarom hij speelde in plaats van Tete, dat kwam omdat hij anticipeert en Kenny reageert en dat was onder Bosz funest voor de counter.

Schöne is een ervaren speler dus dat hij al het maximale salaris ontvangt begrijp ik ook, was ook onder Bosz een basisspeler dus waarom zeuren die drie jonge spelers daarover?
Neres is een non-EU speler en die MOETEN anderhalf keer het normale salaris verdienen, klaarblijkelijk zit je dan bij Ajax al direct op het maximale!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:31
Dan pleurt Ziyech toch lekker op raakt geen knikker en dan wil meneertje stapje hoger op. Zorg dan dat de RVC eens stopt met zuinig zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:33
Deze spelers moeten niet zeiken. Die gasten krijgen nog altijd meer betaald dan een gemiddelde werknemer. Daarnaast blijf ik zeggen dat Ajax Bergkamp en Spijkerman eruit moet schoppen.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:43
Ga eerst GVD werken voor je geld en team en supporters,laat zien dat je wilt ploeg die mat om

Tot nu toe is het hele jaar nog waardeloos wat jullie laten zien
Vind ik leuk
mchollie +2346
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:43
Jaja wat een warme club, dus talenten denk 3 keer na voordat je je eigen club verlaat.

Geen garantie op speeltijd, geen garantie op een goed salaris en ook nog eens een slechte sfeer in de kleedkamer.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:50
Zoals ik al eerder heb gezegd, bij Ajax is het aanhouden van een salarisplafond niet meer van deze tijd!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:25
Die salaris verhoudingen zullen altijd wel een rol blijven spelen,wel of niet terecht,je hebt dit bij alle clubs,kijk maar naar de Mexicaantjes bij PSV,die zaten ook ver boven hun salarisplafond,meestal word dit binnen de clubs gehouden maar bij Ajax komt dit weer over de straat.Soms kan het niet anders en moet je wel eens hoger salaris bieden. Wat betreft het nieuws dat vanwege de situatie bij de club meerdere spelers denken aan vertrekken bij de club zou ik zeggen,,sodemieter lekker op,, dit zijn geen spelers met een Ajax hart en lopen de afgelopen wedstrijden toch maar als zoutzakken en ONGEMOTIVEERD, rond op het veld,heb je niets meer aan,laat gaan, laat gaan maar niet voor een goedkoop prijsje waar vooral de clubs uit Engeland op loeren,die willen alles voor bijna niets,die tijd moet afgelopen zijn
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 11:27]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:53
Ik denk of die spelers zich nou irriteren of niet als er een mooie club komt met een goed aanbod dan blijven ze allemaal niet. En degenen die genoemd worden wie had nou verwacht dat die nog zouden blijven.
Dat gaat altijd zo bij Ajax elk jaar. Beginnen met niks maar gewoon aan het eind van het seizoen het beste team hebben staan, waarna die uiteindelijk ook allemaal vertrekken idd. Maar volgens mij is dat in het verleden altijd best goed gekomen dus nu ook vertrouw ik op.
Ik vind wel dat er een beetje respectloos over lasse schone wordt gesproken, misschien zijn beste tijd gehad, maar zeker heel waardevol voor Ajax geweest en ongetwijfeld zal hij dat af en toe nog steeds zijn.
En al dit geklaag hoorden we niet toen ze tegen verwachting in in de finale van de EL stonden en ze gewoon nog mee deden voor de titel. Nee dat begint nu weer in een nieuw seizoen na maar liefst 3/4 wedstrijden. Ik weet zeker ze gaan dit jaar niet alle wedstrijden winnen, maar geen club in Nederland zal ze nu al afschrijven voor de titel in welke formatie dan ook. Dat is Ajax ze zetten uiteindelijk altijd een team met toppers neer.
Vind ik leuk
14forever +6829
zaterdag 19 augustus 2017 om 12:09
Bla bla bla
Vind ik leuk
Mass +1474
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:39
De beerput gaat daar wel open zeg....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 14:05]
Vind ik leuk
furgist +1452
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:24
Die telegraaf is constant bommetjes aan het leggen, of is valt het mij alleen op?? Is VP gelieerd aan telegraaf?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:37
Logisch dat ze een contract willen opwaarderen van een speler waar interesse voor is, dat verhoogt ook de transferwaarde!
Vind ik leuk
Basschot +1720
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:15
Laat die jongens maar eerst goed spelen en daarna kan je meer verdienen
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 20:33
Het gaat lekker daar in amsterdam.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 20:50

Dit zei Johan Cruijff in 2010, er is nog weinig veranderd!!!!!
Cruijff verbolgen over salarissen Ajax
Gepubliceerd: 10 mei 2010 09:12 Laatste update: 10 mei 2010 09:30

HOOFDDORP – Johan Cruijff is verbolgen over het salarishuis van Ajax. Het 63-jarige icoon begrijpt niet dat trainer Martin Jol de salarissen van de spelers wil terugbrengen, maar zelf een vorstelijk inkomen heeft.

“Als de verhalen kloppen dat de coach rond de drie miljoen euro per jaar krijgt, dan begin ik het tekort van Ajax te begrijpen”, vertelt Cruijff in zijn column in De Telegraaf. “Want hoe kan hij dan meedenken in het terugbrengen van de spelerssalarissen?”

“Dat vond ik het mooie Frank Rijkaard en Pep Guardiola, die bij Barcelona met gewone salarissen begonnen zijn”, vervolgt de oud-speler van onder meer Ajax en de Catalanen.

“Die werden pas verhoogd toen er extra goed werd gepresteerd. Dat zegt wel wat over de betrokkenheid van die twee met de club waarvoor ze werken.”
Kentering

Een kentering in het denken van de mensen binnen Ajax lijkt volgens Cruijff echter niet waarschijnlijk. “Ajax zal terugmoeten naar de mensen die echt van de club houden. Veel andere poppetjes zullen op veel verschillende plekken moeten komen."

"De ironie is alleen, dat de mensen die dit zouden moeten doen, niet toe zullen staan dat er veranderingen komen.”
Vind ik leuk
North +1954
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:42
Oh want de Ligt, van de Beek en Kluivert verdienen het minimumloon zeker?
Pff wat is dit voor gezeik zeg.. Laat ze eens een paar jaar straten aanleggen, misschien dat ze dan beseffen dat ze niets te klagen hebben als jonge voetballers van Ajax.

Totaal ongeschikt met zo'n mentaliteit.. Wees blij dat je voor Ajax mag voetbal en ga eens presteren. De Ligt laat zich in de luren leggen door een spits van Heracles dus die heeft niets te willen.
Kluivert heeft dit seizoen nog niet gescoord dus ophouden met mekkeren en voetballen.

Stelletje verwende nesten werkelijk.. Je kunt er echt niets mee.
Vind ik leuk
Gerro +3304
zondag 20 augustus 2017 om 00:12
Het is vrij normaal dat jonge spelers minder verdienen dan de ouderen dat is ook in het normale bedrijfsleven zo.En ook daar zijn de verhoudingen misschien her en der scheef te noemen als je het afzet tegen prestaties.
Neemt niet weg dat Ajax betreft Sanchez als ze hem echt hadden willen behouden en daar twijfel ik zeer aan pas een betere aanbieding doen op moment dat er een topclub zich meld.Dan zou ik me ook in de piepzak genomen voelen.De reden waarom ik twijfel aan het behouden van Sanchez heeft alles te maken met de gedane uitspraken van een tijdje terug,toen werd gesteld dat Younes en Dolberg bijv niet te koop waren maar dat Sanchez 40 miljoen moest kosten.Of hadden ze werkelijk gedacht dat geen enkele club dat zou willen betalen nou dat is dan wel erg naïef gebleken want met de gelden die de Engelse clubs er weer bij hebben gekregen had je kunnen invullen dat er met geld gesmeten zou gaan worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Scheve gezichten in Ajax-kleedkamer: talenten boos over salarisverhoudingen'