'Explosiegevaar Ajax: alle belangrijke spelers denken aan vertrek na loze belofte'

'Explosiegevaar Ajax: alle belangrijke spelers denken aan vertrek na loze belofte'

vrijdag 18 augustus 2017 om 06:46

De oorsprong van de vertrekwens van Davinson Sánchez ligt volgens De Telegraaf aan het einde van het vorige seizoen, toen toenmalig trainer Peter Bosz een grote belofte deed aan zijn belangrijkste spelers. Die belofte werd niet nagekomen en inmiddels zouden de sleutelspelers allemaal denken aan een vertrek.

Bosz wilde zijn kern na het succesvolle Europese seizoen bijeen houden in Amsterdam. De inmiddels naar Borussia Dortmund vertrokken trainer rekende op een transfer van Davy Klaassen, maar deed een 'klemmend beroep' op Davinson Sánchez, Hakim Ziyech, Kasper Dolberg, André Onana en destijds ook nog Klaassen om te blijven. De Telegraaf schrijft dat Bosz in ruil voor hun loyaliteit vier directe versterkingen toegezegd zou hebben.

Die zijn er niet gekomen. Klaas-Jan Huntelaar werd aangetrokken voor een directe rol in het eerste elftal, maar Luis Manuel Orejuela, Benjamin van Leer, Kostas Lamprou en Dennis Johnsen zijn geen directe versterkingen voor de basis. Bosz vertrok in de tussentijd naar Dortmund. Volgens De Telegraaf is er explosiegevaar bij Ajax: alle belangrijke spelers denken inmiddels aan een vertrek.

Lees ook: Ziyech haalt uit naar directie: 'Jammer dat Ajax niet van de fouten heeft geleerd'

Poll

Heeft Overmars slechte zaken gedaan deze transfermarkt?

(6310 stemmen)

Plaats een reactie

Bdog +3331
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:55
ajakkes, wat een modder gevecht wordt het daar.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:23
Het seizoen is al zo'n beetje over, dus lekker uitverkoop houden Met de centjes de Arena en de uitstaande aandelen opkopen en een nieuw elftal opbouwen.
Vind ik leuk
chicken +6162
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:01
Zou ervoor tekenen...aandelen terug en die commissarissen eruit. Als overmars geen vrijheid van handelen heeft kan hij het nooit goed doen.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:35
Hij kan het sowieso nooit goed doen, want hij heeft geen visie. Met of zonder RVC boven zich, hij is totaal ongeschikt voor zijn job, vind geen enkele goede aanwinst en denkt dat je met een halve kleuter klas iets te zoeken hebt op een voetbalveld.

Prima om de aandelen terug te kopen en de structuur binnen de club te vermakkelijken, waardoor het beter werkt, maar dan nog is Overmars totaal, maar dan ook totaal ongeschikt voor zijn job!
Vind ik leuk
chicken +6162
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:25
Visie heeft hij zat maar als je je handen niet vrij hebt kun je niet handelen zoals je wilt. Als overmars het salaris huis met 5 miljoen wilt verhogen en het rvc wilt het niet, dan heeft die pech. En grijp je dus naast spelers omdat ze zogenaamd te duur zijn..

Niet alleen maar negatief zijn Foebele. Overmars doet echt zijn best wel. En een betere voor ajax is er niet.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:35
Echt onzin, we hebben een halve selectie opgevuld met jong Ajax spelers zonder enige ervaring, buiten Huntelaar hebben we niemand die wat toevoegt die we nog erin kunnen brengen.

Als je wil beweren dat dit puur komt door de rvc en Overmars eigenlijk het liefst 4/5 aankopen had gedaan die niet goed gekeurd zijn dan ben je echt een naieve drol.

Die man heeft geen visie, komt alleen maar met jeugd op de proppen, eerst alleen maar scandinaviers, maar inmiddels ook zwaar overbetaalde Zuid Amerikanen die geen stap verder zijn dan de jeugd die uit scandinavie kwam en hopeloos faalde.

Het is alleen maar negatief, omdat het al jaren het zelfde gekut is, lazer toch op met je zachte woorden, het is tijd dat gezegd wordt waarop het staat, want deze selectie is niet eens in staat om een potje te winnen!
Vind ik leuk
chicken +6162
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:46
Je frustratie uit je maar tegen een ander...ff normaal blijven praten tegen me, oké?
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:54
Bepaal ik zelf wel, als je zo slap uit je nek kletst tegen mij dan krijg je zo'n verhaal terug.

Wordt hier niet anders dan aangevallen door mensen, dus dan moeten jullie niet gaan lopen zanikken dat ik van me af bijt.
Vind ik leuk
chicken +6162
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:31
Ik val je nergens aan..jij mij helaas wel....slap.lullen. naïeve drol...
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:36
Trek het je niet al te persoonlijk aan.

Hij had me vanavond ook te pakken.

Kwade dronk gehad denk ik...
Vind ik leuk
chicken +6162
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:56
Trek ik me ook niet aan...hij is gewoon heel erg teleurgesteld...thnx for support..
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:58
Elke Ajacied is hevig teleurgesteld in de gang van zaken.

Dat is werkelijk de enige reden dat ik denk dat hij toch Ajacied is....
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:50
IPV dat men praat over het team versterken heeft men het over halen van vervangers. Ajax had 2 uitschieters verleden jaar (wellicht ook door onderschatting en missen van grote kansen van de tegenstander) en dacht meteen dat het een superteam had. Je captain vervangen door een jongen uit de Jupiler League is ook een groot verschil.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:29
Grootverdiener Overmars: winst van 180 (!) miljoen euro op zijn transferbalans
Vrijdag 18 augustus 2017 om 12:05

Al zoooo vaak uitgelegd......
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:36
Wart heb je uitgelegd? Dat Overmars er niks van kan of ga je die idioot gewoon lopen verdedigen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:25
Waar moet hij visie voor hebben dan als directeur spelerszaken? Hij is gewoon een hrm-manager niets meer, niets minder..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:32
Hij hoeft ook geen visie want hij is directeur spelerszaken, geen Technisch Directeur!! Hij heeft niks te vertellen, dat is de RVC....
Hij mag alleen onderhandelen en contracten opstellen, verder niks!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:53
Ajax schuilt achter het excuus dat topspelers niet naar Ajax willen komen door de eredivsie, maar als je gewoon het salarisplafond naar 2,5 miljoen brengt, dan kan je gewoon toppers aantrekken en toppers behouden
Vind ik leuk
chicken +6162
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:27
Als het rvc dat niet wilt ben je uitgelult..aandelen terug kopen en je vrijheid...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:42
Je frustratie uit je maar tegen een ander...ff normaal blijven praten tegen me, oké?
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:51
Je had jongens als Sneijder, N, de Jong en Anita kunnen halen en voor weinig. Dan had je heel wat ervaring en power gehad
Vind ik leuk
Bertus +2274
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:30
Mooie beloftes van Bosz die vervolgens als eerst zelf de club verlaat.
Spelers die vandaag nog het clublogo kussen en morgen gewoon weer een ander shirt aan trekken. Hypocriet stelletje.
Enerzijds ook weer wel te begrijpen want Overmars heeft nog geen enkele echte versterking gehaald, terwijl het geld tegen de muren omhoog klotst.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:31]
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:26
Het is maar een krant die het vermeld. Die willen wel vaker wat verzinnen om de boel op te stoken. Bosz loopt al wel wat langer mee om te weten dat hij dit soort beloftes nooit kan waarmaken.
Vind ik leuk
Jamesco +255
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
Precies, eerst even afwachten wat er gaande is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:58
Het is de Telegraaf. Die is altijd pro-Ajax dus er zal zeker rook zijn. Feit is dat er meer ontevreden mensen rondlopen dan tevreden mensen. En dan zijn de tevreden mensen ook nog geen Amsterdammers.
Dit is gewoon heel slecht voor het Nederlands voetbal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 08:58]
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Ze spelen komend jaar geen CL, er zijn geen versterkingen en de eerste wedstrijd in de Eredivisie ging verloren...iedere idioot kan dan wel inschatten dat spelers ontevreden zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:12
Dat was vorig seizoen ook zo.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:14
En was toen iedereen tevreden? Er was een hoop rumoer en vervolgens werd de eerder overbodig verklaarde Ziyech als paniek aankoop binnengehaald. Er was iets met een ezel een steen...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:37
De eerste wedstrijd een uitwedstrijd op kunstgras.... Ook daar moet je winnen maar dat lukt niet altijd zou jij moeten weten.....
Feijenoord en PSV hadden natuurlijk wel thuiswedstrijden. Die vond jij allebei wel overtuigen??
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:57
Waarom moet je naar anderen gaan wijzen? Omdat Feyenoord tegen een sterkere tegenstander en een hopeloos PSV niet overtuigen hoeft men bij Ajax niet ontevreden te zijn?

Ze hebben geld in overvloed en toch hebben ze wederom de selectie niet tijdig op orde en zijn plaatsing voor de CL misgelopen. Iedere medewerker bij Ajax die momenteel tevreden is moet je heel snel de laan uitsturen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:16
Ik wijs niet naar anderen, ik constateer alleen. PSV was in Europa ook een wanvertoning en Cocu wisselt ook achterlijk....
Tuurlijk moet je ontevreden zijn met deze start. Maar waarom en hoe moet je spelers tevreden houden dan?? Als je Sanchez 4 miljoen salaris had geboden was hij ook niet gebleven.... En dat betalen ze bij TH niet hoor!! Tete heeft 2 keer een sterk verbeterde aanbieding gehad maar wil ook liever ergens anders op de bank zitten voor nog meer geld... vechten voor je plek en zelfreflectie is er niet meer bij tegenwoordig! Ziyech speelt gister 1 van zijn slechtste wedstrijden voor Ajax, maar dat licht er aan dat Ajax geen versterkingen haalt?? Hij is gekocht voor 11 miljoen!! Hij heeft slechts een paar wedstrijden fantastisch gevoetbald..... De meeste ballen gaan hoog over en alle corners komen bij de tegenstander uit...... Maar nee, er moeten versterkingen bij, daar ga ik ook beter van voetballen....Hou toch op, mouwen omhoog en werken voor je geld!!! Traore kon er geen kut van volgens iedereen en nu missen we hem ineens?? Sanchez is een heel aardige verdediger zolang hij niet hoeft te voetballen. Dat is ook de reden dat Bosz koos voor Veltman als RB omdat je met Tete en Sanchez je hele rechterkant kwijt bent qua voetbal!!
En als je dus nu Sanchez niet hebt zullen mevrouw Schone en mevrouw Ziyech ook wat verdedigende arbeid moeten leveren!! Maar nee, er moeten versterkingen komen....
Hoeveel geld je als club op de bank hebt taan maakt geen zak uit!! De gearriveerde spelers gaan hier niet komen vanwege die plastic klotevelden en het belastingklimaat/salarisplafond. Jij denkt toch niet dat Richarlison kiest voor Watford tov Ajax omdat Watford zijn droomclub is?? En dat is nog niet eens een speler waar je mogelijk direct iets aan hebt. Het is allemaal makkelijk roepen en Overmars bashen maar ten eerste heeft Overmars geen flikker te vertellen en ten tweede is voor geld echt niet alles te koop! Jij denkt dat Ziyech wel heel blij is als er een speler bijkomt voor zeg 20 miljoen en die moet 2 miljoen netto verdienen?? Dan moet meneer ook meer geld, neem dat van mij aan. Maar of de prestaties omhoog gaan???
Vind ik leuk
Sazzz +8601
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:38
Ja één van hen is al tijden druk bezig om te vertrekken en heeft dus óók die versterkingen niet afgewach
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:09
Die transferiode is al lange tijd open zonder serieuze versterkingen en de kans op CL voetbal is verkeken...ik snap wel dat Sanchez dan niet gaat wachten tot het 1 september is.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:52
Versterkingen hadden al voor de wedstrijd tegen Nice er moeten zijn. Nu heb je het over vervangers. Dan hebben Utrecht en Feyenoord wel op tijd ingekocht.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:44
Jajaja crisis crisis crisis
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:02
Wat is dat lekker he!!!! Aldus Gerard Ekdom
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:00
Mazzellll
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:56
Ja joh, zonder Bosz hadden ze geen versterkingen gewild?
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:07
Ik denk iig dat Bosz bij Overmars met z'n vuist op tafel zou hebben geslagen. Keizer is allang blij dat ie bij Ajax op de bank mag zitten.
Vind ik leuk
T&T +9947
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:11
Ze zullen die " Feyenoorder " nog gaan missen!
;-)
Vind ik leuk
Woudo +7542
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:41
Voor ons het alleen maar goed de chaos in amsterdam, al hoop ik met oog op de cooficienten lijst dat ajax wel verder komt in de EL.
Vind ik leuk
T&T +9947
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:46
Precies.
In de UEFA cup ben zeer zeker vóór Ajax.
Maar voor de rest ..ga ik niet schijnheilig lopen doen!
;+)))

Met alle respect natuurlijk!
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:39
Precies. Schuld van Ajax leiding. Ze willen een ja knikker, zodat ze kunnen doen wat overmars en vd sar willen. Bosz had ze wakker geschud, maar Ajax wilt goede vrede binnen de toko. Losers
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:01
En daarom zal Ten Hag ook niet naar Ajax komen. Die heeft nu bij FC de volle zeggenschap over van alles. Krijgt ruimte om te bouwen en bij wensen van hem wordt er binnen de mogelijkheden gekeken hoe die te realiseren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:02]
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:17
Precies. Laat hem maar lekker naar Eindhoven komen volgend jaar (of nu, maar die kans acht ik klein). En laat ze in Amsterdam maar lekker geloven dat hun tactiek goed werkt. Op een gelukkige EL-finale na is het daar al jaren huilen met de pet op.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:53
Kunnen ze samen huilen PSV en Ajax
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:16
Hij ligt nog 3 jaar vast en PSV heeft te weinig geld om dat af te kopen.
Vind ik leuk
Jamesco +255
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:54
Ik denk dat daar precies het probleem zit. Keizer lijkt me een geweldige people manager, een toffe coach. Maar niet iemand die zijn vuist balt.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:54
Hij is wellicht een geode coach voor een junioren team that's it
Vind ik leuk
Sigma +1631
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:57
En terecht ik weet niet waar Ajax staf mee bezig is...
Vind ik leuk
Zippy +2753
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:07
Eigen zakken vullen..........
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:11
Het kapitaal moet op het veld staan, zeggen ze altijd, maar bij Ajax staat het duidelijk gewoon op de bankrekening.

Wat een karige verdediging heb je met Veltman-Viergever-De Ligt-Dijks. Schöne kan ook niet meer. Ziyech lijdt constant balverlies. Dolberg krijgt geen aanvoer...
Vind ik leuk
Zippy +2753
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:36
Het enige positieve na zulke wedstrijd is dat er een rem gaat ( hopelijk )komen over die "over-hypte" spelers.
Want een Europese wedstrijd is nog altijd een platform voor een talent te lanceren dat gaat nu stoppen na de zwakste wedstrijd van Ajax deze eeuw.
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:45
Zo zal een optimist het bekijken. "Elk nadeel heb z'n voordeel".

Je kunt ook zeggen: meer spelers zullen weg willen en ze zullen minder opleveren dan wanneer het team goed draait.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:46]
Vind ik leuk
Jamesco +255
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:57
Ziyech krijg je niet verkocht op dit moment, die slaat momenteel geen deuk in een pakje boter. Die zou ik een aantal wedstrijden aan de kant houden.

De Ligt snapt dat hij nog moet groeien.

Dolberg zou ook even paar wedstrijden op de bank moeten zitten. Niet dat Klaas-Jan nu zoveel brengt, maar het is goed om af en toe even te relativeren. Vooral op die leeftijd

Veltman, die zou ik gratis afstaan. Misschien Tete terugkopen?

Dijks, tja leuke show voetballer maar geef mij maar Riedewald.

Ik zou Bazoer halen voor op het middenveld in plaats van Schone! Schone zou ik doneren aan Kopenhagen!

Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:55
Midjytland schijnt nog een geode middenvelder te hebben
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:05
Hoop doet leven zip. Hoe is het nou eigenlijk? Werd Ajax nou gehypt en werden onze sleutelspelers onterecht voor 75 miljoen weggehaald? Of hebben de spelers zich toch niet onaardig laten zien afgelopen jaar en zich wel degelijk gelanceerd op dat Europese platform?

Wat ik voor de verandering met je eens ben, dat is je opmerking over de slechtste wedstrijd van deze eeuw... kan gebeuren en komt wel goed...hoe dan ook.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:10
Het enige dat Marc goed heeft gedaan is de verkoopprijs van de spelers. Totaal niet realistisch voor de kwaliteit die in mijn ogen bij veel spelers overtrokken is. Mede gesteund door slechte bondscoach die na 2 goede wedstrijden de spelers al oproept voor oranje. Gisteren ging De Ligt weer de fout in bij die goal. Doordat Ajax in de competitie slechts een paar keer echt getest wordt en fouten zelfs dan niet direct afgestraft worden, lijken het allemaal super voetballers. Europees blijkt dat het niet zo is. Ook vorig jaar in de uitwedstrijden zag je het mis gaan zodra er druk op de spelers kwam.
Sterkte Ajax. Dit gaat een zwaar jaar worden.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
Wat is niet realistisch?
De realiteit is dat de Neymar 222 miljoen kostte. Dat is ie nooit waard puur als voetballer. Maar om toch een cliché uit de kast te trekken: de realiteit is de markt en daar wordt de waarde bepaald, punt.
Die waarde is dus realistisch, misschien omdat anderen vorig jaar zagen dat Ajax thuis zijn opponenten alle hoeken van het veld liet zien en vergat grote uitslagen neer te zetten. Dat werd uit nog bijna afgestraft. Tja, dat is de jeugd he...

Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:11
Met Ziyech en Neres stond er anders een aardig kapotaal op het veld...ze spelen alleen beide als een natte krant.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:58
Over domme dronkenmanspraat gesproken...
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:11
Vroeg begonnen he ;-)
Vind ik leuk
ajax1973 +1401
vrijdag 18 augustus 2017 om 06:59
een trainer heeft geen versterkingen te beloven daar gaat hij niet over maar het bestuur een trainer mag advies geven en heeft maar te werken met wat hij van het bestuur mag gebruiken
Vind ik leuk
Jozef22 +337
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:14
Hahaha weet niet wat jij gebruikt hebt leipo. Denk je dat Zidane/Pep/Mourinho niet zelf bepalen wie er komt. Als er iemand komt die door het bestuur aangetrokken is die hun niet willen dan speelt hij nooit.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:16
hullie
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:00
Denk je echt dat zij bepalen wie er komt? Denk je echt dat de trainer van PSG om Neymar heeft gevraagd? Ik weet niet wat jij hebt gebruikt.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:30
Ik mag toch hopen dat een trainer en TD gezamenlijk beslissen waar er versterking moet komen en wie daar het beste bij zou passen. Een TD die op eigen houtje spelers gaat kopen is vragen om ellende.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:55
Zij bepalen wel wie ze willen hebben, maar de financiele directie die bepaald of die speler ook daadwerkelijk komt.. Keizer kan Ronaldo wel vragen, maar Marc gaat geen Miljard neerleggen voor de afkoopsom.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:20
Hij mag toch zeker beloven dat hij zijn best gaat doen bij de directie om dat voor elkaar te krijgen?

Er zijn zoveel nuances mogelijk. Journalisten schrijven erg graag zwart wit ;)
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:32
Journalisten verzinnen graag veel om commotie te veroorzaken. Daar zijn namelijk interessantere artikelen over te schrijven dan wanneer alles hosana is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:07
Maar ondertussen heeft hij wel die belofte gedaan, als trainer van Ajax. Hij heeft het schip niet alleen verlaten. Als je niet uitkijkt laat hij het vanuit Dortmund ook nog zinken. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Dankzij Ajax maakt hij een stap omhoog, en dit is zijn manier van bedanken. Wat een rat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:09

Dank je bergkamp. Rot op en beem overmars en van der sar en keijzer en lami en Spijkerman mee
Vind ik leuk
Sazzz +8601
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:40
Wat heeft bergkamp nou weer gedaan?
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:01
Ook ik vond hem gisteren nogal onzichtbaar, Sazzz...

;-)
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:39
IS toch gewoon een hele slechte zaak hoe het in de praktijk uitpakt met het technisch hart. Bergkamp heeft overal een vinger in de pap, beslist mee over spelers, praat mee over de tactiek, beslist over de opleiding en heeft de macht om de trainer eruit te werken, omdat die andere assistenten wil, maar nergens hoeft Bergkamp verantwoording over af te leggen, niet over het vertoonde spel, niet over de aankopen en niet over de staf die nu totaal incapabel blijkt te zijn, omdat ze een totale lichtgewicht naar voren hebben geschoven die zo lekker in het vrienden groepje past.

Ik ben groot fan van Bergkamp, hou hem heel graag bij de club om als assistent zijn visie met de trainer te delen en in de opleiding de jeugd beter te maken, maar zijn rol in het TH is echt geen goede, want hij heeft zogezegd alle macht (en die gebruikt in de ruzies met Bosz en Jonk) zonder daar verantwoording over af te leggen en dat is echt niet goed.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:46
Foebele, ik ken de ins en outs niet van de interne strijd. Ik kan heel moeilijk oordelen over Bergkamp en zijn functioneren en eerlijk is eerlijk: ik denk dat het vertrek van Jonk wel een beetje aan hem ligt en dat reken ik hem aan.

De keuze van het TH voor Keizer als trainer kon ik billijken, maar van wat ik tot nu toe mocht aanschouwen doet hij het ronduit zwaar onvoldoende. Logische vervangingen voert hij niet door (Younes en Schöne), wissels ongelukkig, tactiek hopeloos als er iets geforceerd moet worden (gisteren weer, na twee keer Nice en Heracles). Een foutje maken kan, maar dit niet.

Hard ingrijpen als TH, je fout erkennen en Keizer ontslaan.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:51
Ik hoef ook niet alle ins en outs te kennen om de grotere lijn te kunnen bespeuren.

2 mensen hebben al zeer nadrukkelijk hun waterloo gekend bij Ajax en niet heel toevallig 2 man met een eigen mening. Het is gewoon een vriendenkliekje waarbij de hierarchie niet klopt, omdat er zogezegd mensen zijn met een gewichtige mening die geen verantwoording dragen, dat kan gewoon niet goed gaan in een bedrijf wat een club toch ook deels is.

Keizer is naar voren geschoven, omdat hij dus een spreekpop is en niet iemand met een visie, we hebben niks aan ja-knikkers en ze hebben er juist wel zo een aangesteld.

Ik was vanaf dag 1 al kritisch, wat had zo'n man nou gepresteerd in 12 jaar om de baan van Ajax 1 te verdienen? Hoe blind ben je als je dan afgaat op 1 jaar jong Ajax met zo'n geweldige groep voor JPL begrippen.

Sorry, maar het is echt zo duidelijk als wat, het Technisch Hart functioneert niet goed, ze hebben niet alleen samen en totaal kwaliteitsarme, veel te jonge selectie samengesteld, ze hebben tevens een technische staf neer gezet die totaal gewichteloos is.

Echt, we moeten nu gewoon hard evalueren en niet inhouden, omdat het nu toevallig oude helden zijn, ze komen daar al veel te lang mee weg.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:06
Dat keihard evalueren mag, maar sorry, ik vind je conclusies veel te kort door de bocht. Daar moet je wel degelijk alle ins en outs voor kennen.

Keizer komt tekort, dat is duidelijk waarneembaar voor iedereen. Kan gebeuren, omdat nou eenmaal niet alle beslissingen goed kunnen zijn. Het is pas een ramp als er geen zelfreflectie is. Onze grootste trainers begonnen zonder enige ervaring als coach, dus zeg niet dat zo'n beslissing niet te billijken is.

Verder was het verlies van Sanches eigenlijk niet te voorzien. Dan kun je beleid ontwikkelen wat je wilt, hier doe je niks aan. Het is volstrekt onlogisch dat een speler voor vijf jaar tekent en na een jaar al voor de hoofdprijs vertrekt. Dat valt niemand aan te rekenen, maar stelt het elftal wel voor een enorm probleem. Ik vond het voetbal tegen Nice mét Sanchez gewoon oké. Blijkbaar heeft zijn vertrek de selectie een mentale nekslag gegeven en dat is niet goed gemanaged door Keizer. Dat lijkt me nogal duidelijk eigenlijk en laat ze daar nou maar mee beginnen, dan komt het misschien nog wel goed. Ik ben nog niet alle vertrouwen kwijt, maar dat het niet goed gaat lijkt me duidelijk.


Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:32
Er is genoeg bewijs dat er geen zelf reflectie is, anders hadden we nooit in dezelfde situatie belandt als vorig jaar, ze riepen een paar maanden geleden nog dat dit absoluut niet nog eens zou gebeuren en zie hier, het gebeurt in nog ergere maten, want we liggen zelfs bijna uit de EL.

En je gaat ook erg makkelijk voorbij aan de slechte keuze voor Keizer, niks foutje bedankt, als ik al kan inzien dat het een enorme gok is die ze nemen, hoezo zien de 'kenners' bij Ajax dat dan niet in?

Het is gewoon een kansloze machtstrijd geweest met Bosz, waardoor ze die geloosd hebben, zonder te beseffen dat er helemaal geen capabele vervanger was, dus hebben ze maar de spreekpop naar voren geschoven die helemaal de papieren niet had voor de job. Niks foute beslissing kan gebeuren, gewoon een gebrek aan inzicht na andermaal een kansloze machtstrijd.

Mijn conclussies zijn niet te hard, ik trek dezelfde conclussies namelijk al vele seizoenen en ondanks dat er hier mensen zijn die het niet kunnen hebben dat ik achteraf zo vaak gelijk krijg is het gewoon een feit dat ik al jaren de pijn punten bloot leg en die gasten maar stug weigeren om die punten te evalueren.

Ik vind mezelf echt niet geweldig, ik vind juist dat als ik als gemiddelde fan het al keer op keer inzien, hoezo dan niet zij die zogenaamd de experts zijn?

Dat je wil beweren dat het verlies van Sanchez niet te overzien was vind ik echt een zwaktebod. Kom op man, je lult dingen recht die krom zijn, ook hier kan ik je met zinnige opmerkingen duidelijk maken wat er wel had moeten gebeuren:

Ze hadden van de zomer met Sanchez om de tafel moeten gaan om hem een versterkte aanbieding te doen voor nog 1 jaar. Dan had je geweten hoe hij er in zou staan en als hij geen interesse zou hebben in zo'n aanbieding dan had je geweten waar je aan toe bent. Dat er interesse zou komen voor Sanchez wist iedereen in mei al, beweren dat dit niet zo is is lachwekkend en triest. Tevens heeft Overmars alle wissels in de verdediging verkocht, alleen Dijks hebben we nog over die we al 2x afgeserveerd hebben.

Kortom, niet alleen hebben ze gereageerd in plaats van geanticipeerd in de situatie Sanchez, ook de breedte van de achterhoede is totaal foetsie, dus hebben ze gewoon een dubbele fout gemaakt.

De helft van onze selectie bestaat uit spelers die nog geen jaar ervaring hebben op het hoogste niveau, hou toch op met te beweren dat het wel mee valt met het gefaal en dat niet te overzien was dat dit zou gebeuren!
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:44
ik bepaal zelf nog wel wat ik beweer... De exit van Sanchez was niet te voorzien en indien wel: dan was deze niet op te vangen, maar dat schijnt er niet in te gaan bij je. Je staat machteloos. Ik zou je input hier appreciëren als je daadwerkelijk eens aangaf waar Ajax dan in juni aan had moeten denken qua versterking en vervanging van ten eerste Klaassen en later Sanchez. Knappe jongen als jij haalbare namen kan noemen die de selectie net zo sterk zouden houden. Vandaar dat ik je eeuwige gehuil niet kan waarderen. Noem dan verdorie eens een haalbare trainer die wel eens voort zou kunnen gaan op het elan van Bosz.... maar dat kun je nooit en dat vind ik laakbaar. Je verbergt je dan ineens achter een boom onder het mom dat jij maar een leek bent en dat daar experts voor zijn.... maar gaat er wel prat op dat je het zo zuiver ziet. Leuk bedacht, maar kritiek hebben is compleet zouteloos als je geen alternatieven aandraagt. Mijn punt: kritiek is prima, maar pas terecht als je ook eens met wat namen zou strooien. Je weet toch zo goed wie er wat zo fout doet, zeg dan maar in al je almacht welke poppetjes jij zou neerzetten.

Je reageert me te agressief voor wat betreft Sanchez. Nee, dit was niet te voorzien. De insteek was om de boel bij elkaar te houden. De realiteit is dat we financieel in de achterhoede lopen in Europa en dat we als muis wel kunnen brullen, maar dat dat niks helpt.

Gezien de prestaties, maar vooral het spel van Jong Ajax was de keuze voor Keizer te billijken. Hij blijkt de stap hoger niet te kunnen managen. Dat moet je als leiding kunnen erkennen. Dan toon je gewoon ballen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:46]
Vind ik leuk
Jerome +1251
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:09
Wat een vuilnisbelt is dat in Amsterdam. Een echt team staat er het komende seizoen. Een amateurtrainer met Van Breukelen twee als de grote leider, je kon het op je klompen aanvoelen. Waar gaat dit eindigen? Hier word ik in ieder geval heel gelukkig van.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:14]
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:09
Persoonlijk word ik nooit gelukkig van een ander zijn ellende, maar goed, iedereen is gemaakt zoals ie is zeker?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:10
Wat een onzin!
Een trainer is een passant.
Kijk war er gister op de bank zat om in de verdediging in te vallen.
Puur wanbeleid!
Dan heeft het Ajax bestuur nog een grote mond over Bosz en dat ie Ajax in de steek laat, maar zeggen straks tegen Keizer dit kan zo niet langer terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn.
Vind ik leuk
T&T +9947
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:15
Ik snap zoiezo niet dat dit "Vrienden kliek"..
Allemaal op zulke belangrijke posten zitten.
Nooit begrepen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:22
Yes idd. Dit is puur gevolg van wanorde in de organisatie.
Vind ik leuk
furgist +1452
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:14
telegraaf is ajax aan het ontmantelen hier. Wat moeten wij met deze informatie? Als spelers dit lezen is dat misschien het laatste zetje, of even ter herinnering. lekker bezig idioten
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:24
Als spelers dit lezen? Van wie denk je dat deze informatie komt?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:03
Ja de telegraaf heeft daar ook echt wat mee te maken. Het is hun taak om met nieuws te komen en bij gebrek daaraan gaan ze over op geruchten.
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:17
Heel de zomer hebben de Ajacieden hier gelachen om PSV. Spelers vertrokken voor te lage transfersommen, uitgeschakeld in Europa, Cocu kan er niks van... Nu mogen ze allemaal eens in de spiegel kijken. Dikke bankrekening, maar kijk eens naar de selectie. Een defensie bestaande uit Veltman, De Ligt, Viergever en Dijks. Een middenveld met een Schöne die het niet meer kan bijbenen en een Ziyech die alleen maar balverlies lijdt. Een aanval met een rechtsbuiten van 12 miljoen die niks laat zien en een centrumspits die geen aanvoer krijgt omdat iedereen naar binnen trekt. En Keizer zit nu al op de schopstoel.

Zoals het er nu naar uitziet wordt Feyenoord met twee vingers in de neus weer kampioen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:20]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:05
Ajax kan nog veel halen en psv is alleen achterin nog mager maar kan daar ook nog een of twee versterkingen halen. Ook zijn er dalijk misschien wel twee topploegen die geen europees spelen, al hoop ik dat ajax dat nog weet te redden.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:20
Ik weet nog niet hoe t seizoen eindigt. Maar t begin is goed.
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:22
Ik begrijp volledig dat Feyenoorders momenteel handenwrijvend naar Amsterdam en Eindhoven kijken. Geniet ervan, jullie hebben er lang op moeten wachten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:27
Feyenoord is er aan toe. Maar Feyenoord heeft een smalle selectie en moet wel EU spelen. Dat gaat nog zeker 6 punten kosten.
De weg is nog lang. Eigenlijk is net de 1e stap gezet. Als Jørgensen wat breekt, ziet het leven er weer heel anders uit. Haha.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:37
We komen er wel Feyenoord ligt hier niet wakker van ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:03
Nee, haha. Ik slaap extra lekker.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:06
Echt smal wil ik de selectie niet noemen. Alleen voor de positie van linker centrale verdediger en nummer 10 hebben we niet echt een 2e keuze. Snap daarom ook niet dat zowel gustafson als schuurman zijn verhuurd.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:11
En helemaal niet omdat 31 augustus nog best wel ver weg is. Van Geel heeft vertrouwen in zijn spelers. Laten we t zo maar noemen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:26
Wat er ook gebeurt, Feijenoord heeft alles ( goed ) gedaan wat er in hun financiële vermogen ligt, meer kan je niet verlangen.
Feitelijk precies het tegenovergestelde kan je over Ajx zeggen.....
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:00
Ze hebben op tijd ingespeeld ook. Beter iemand als Karsdorp vroeg verkopen en evt 1 miljoen minder vangen maar wel meteen een vervanger kopen die dan ook meteen kan meetrainen dan op 31 augustus hem verkopen en op het laatste moment een speler kopen (die dan ook weer duurder is) en die nog moet worden ingepast.
Vind ik leuk
T&T +9947
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:03
Heel sportief van jou.
Maar we genieten niet van de pakslaag in de UEFA cup.
Wel een beetje van " de zand in de motor"..

;-)))
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 08:05]
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:15
Haha, Wimpie...dat is nou niet zo netjes van je... Geen beter vermaak dan leedvermaak?

Hmm, toch niet helemaal mijn ding, alhoewel, als de Belgen verliezen komen dat soort oergevoelens ook bij mij boven hoor. Europees hebben alle Nederlandse ploegen mijn steun. Het is inderdaad wel slikken nu.... Nou ja, dan smaakt het zoet van winnen weer beter....

Feyenoord voldeed tot nu toe als enige club volledig aan alle verwachtingen trouwens.

Oh, wacht....

;-)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:25
Toen t slecht ging met Feyenoord, hebben er genoeg Ajacieden gelachen om Feyenoord. Dat is t spel nou eenmaal.
Leedvermaak, pesten, sarren geef t een naam.
Het is ook wel eens leuk, om te laten voelen hoe t andersom is. En ik kan je vertellen, dat volwassen kerels mij nu ontwijken ... haha. Net kinderen. Ik begrijp dat niet, maar ach ... dat zal altijd zo blijven.
Want ik ontwijk niks. Juist als het slecht gaat, moet je je weerwoord hebben. Toen Feyenoord kampioen werd, liep ik geen polonaise, maar als het slecht gaat, raak ik niet in paniek.
Maar ik weet dat dit bij anderen dus anders ligt. En ach ... het is toch vrijdag.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:38
Hmm, je hebt helemaal gelijk hoor en deze manier van sarren neem ik je echt niet kwalijk. Het hoort erbij.

Toch kan ik je vertellen dat ik gewoon enorm baal van de gang van zaken. Je ziet iets moois ontstaan, maar voordat ons team tot volle bloei mag komen, eventueel met versterkingen, moeten we er helaas alweer genoegen mee nemen dat de aasgieren Ajax weer leegkopen en we zoals altijd weer helemaal opnieuw moeten beginnen...

Al stroomt de Arena over van het geld, structureel kunnen we er niks mee en ja nogmaals, daar baal ik van.
Het zal ook het lot van Feyenoord zijn als ze goed zouden presteren in de CL...

Als en zouden, hé... ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:47
Bij Ajax zijn er veel mensen die wat te vertellen hebben. Ik dacht dat Cruyff die aandelen troep ging opdoeken.
En het technisch hart is ook weer drie man. Dat is toch moeilijk beslissingen nemen.
Het springt echt van de hak op de tak bij Ajax.
Eerst zelf opleiden. Dan talenten bijkopen. En nu kassakarren met Zuid Amerikanen.
Je moet toch vasthouden aan 1 lijn. Een beetje bijsturen OK. Maar dit gaat alle kanten op.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:14
Ajax is sinds de Cruijff-wende natuurlijk wel geconfronteerd met het fenomeen dat zelfs zeer jonge jeugd opgepikt werd door 'het buitenland'. Vervolgens zijn ze zich meer en meer gaan roeren in de buitenlandse talentenmarkt, dat klopt. Je kunt het Ajax nauwelijks kwalijk nemen lijkt me, het is de enige markt waar je met de opgepotte centen nog terecht kan. Een speler kopen van 15-20 miljoen of meer kan gewoon niet, dan moet je in de salarissfeer gaan sjacheren en gezien de structurele inkomsten ga je dus op termijn ten onder...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:15]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:56
Je bent een stapje te snel Jozef. Er is tot nu toe (verbeter me als ik er naast zit), welgeteld 1 belangrijke basisspeler weg. Wat nu helemaal opnieuw beginnen?
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:59
Sanchez speelt niet meer mee, want die gaat vertrekken.

Dan praat je over dé gezichtsbepalende en dragende spelers van het Ajax van enkele maanden terug. Eentje missen leek op te vangen, dit is eventjes teveel. Of valt je dat niet op?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:02
Als je 1 speler niet kunt opvangen dan moet je helemaal niets pretenderen.

Maar we begrijpen elkaar waarschijnlijk verkeerd. Jij bedoeld als deze gaan, dan is het gedaan?

Ja en nee. Dolberg is op te vangen en als de spelersgroep Ziyech niet tot de orde kan roepen, dan ben je die ook beter kwijt dan rijk.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:10
Vergeleken met afgelopen jaar misten we Klaassen en Sanchez. Het lijkt erop dat dit teveel is, ja.

Het valt me ook tegen, maar het is toch gewoon de realiteit, of niet dan?
En ach, Ziyech... die was gewoon oprecht teleurgesteld in zichzelf waarschijnlijk en in zijn team, dat vind ik niet echt een foute instelling.
Dat vond ik afgelopen jaar al en nu eigenlijk nog steeds: misschien moet Ajax Ziyech weer laten voetballen zoals hij goed is geworden.
Laat de beukers maar weer beuken, de renpaarden maar weer lopen en de voetballers weer voetballen lijkt me. Ziyech zie ik nauwelijks nog doen waar hij altijd erg goed in was: goed voetballen en scoren. Als trainer zou ik hem beboeten als hij niet tussen de 7,5 en 9 km per wedstrijd zou lopen. Teveel en te weinig zou ik dus niet pikken van deze echt goede voetballer...

Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:23
Maar waar is Ziyech nou echt goed in dan?
Lichaamskracht? Koppen? Mannetje passeren? Loopvermogen? Bal afpakken?
Hij geeft 4 leuke passen. 7 schoten op doel. En hij neemt 7 vrije trappen en 8 corners. En dat is het.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:24]
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:40
Dat zijn inderdaad de statistieken van Ziyech nu. Je vergeet er een: gelopen km per wedstrijd... Bosz was er al trots op: Ziyech loopt gemiddeld drie km meer dan bij Twente. We vragen Viergever toch ook niet of hij vier man voorbij dribbelt en zijn arsenaal aan trucs meer gaat tonen?

Ziyech schoot bij Twente vrijwel altijd met scherp en dat lijkt er volledig af. Logisch als je je krachten verkeerd gebruikt of als je dus verkeerd gebruikt wordt door de coach. Ook Bosz deed dit al verkeerd. In die zin was Bosz in mijn ogen beslist geen Cruijff-volgeling. Volgens mij gruwde Johan ervan als de echte voetballers er prat op gingen dat ze ook 12 km per wedstrijd liepen... (volgens mij liep Messi in zijn toptijd nooit meer dan 10 km per wedstrijd...)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:42]
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:02
Traore was ook basisspeler..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:01
In de tijd van Theo Jansen was dat ook zo. De trainers proberen spelers te veranderen. Ipv hun sterke punten te benutten. Raar.
Cruyff benutte juist de sterke punten. Een olifant laat je toch ook niet boompje klimmen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:21
Overmars en vd Sar krr krr krr : ongeschikt
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:21
We zijn een paar wedstrijden onderweg en het is totale paniek in Amsterdam.
Vind ik leuk
Nashua +5240
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:52
En straks Twente weer zeuren om een jeugdspeler ???
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:21
Ik ruik 150 miljoen!!!
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:24
Zoiets als de ratten verlaten als eerste het zinkende schip ?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:30
En de Telegraaf stookt het vuurtje lekker op.. Veel druk op de wedstrijd van aankomend weekend. Niet winnen en het kan weleens lastig gaan worden voor Keizer..

Dolberg en Ziyech denken aan een vertrek? Zouden ze beseffen dat ze beide gisteren waardeloos gespeeld hebben? Vast niet..

En als Overmars inderdaad 4 directe versterkingen toegezegd heeft.. Heeft hij een probleem.. Hij heeft de hele zomer de tijd gehad..
Vind ik leuk
Zippy +2753
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:44
"" En de Telegraaf stookt het vuurtje lekker op""
De Telegraaf is toppy.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:17
Toppie...

Nu wel ineens?
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:51
Dolberg kun je niet zoveel aanrekenen. Met Younes en Neres op de flanken is er weinig eer te behalen. Die twee trekken alleen maar binnen. Dan heeft iedere spits het moeilijk hoor.

Ziyech is een ander verhaal.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:02
Gister kreeg hij een paar fatsoenlijke voorzetten. Meneer was alleen iedere keer een stap te laat
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:23
Lastig hoor.. Vijfhonderd minuten wachten op drie bruikbare ballen en dan er iets goeds mee doen...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:34
Moeten we het nou deze vroege ochtend zo vroeg al hebben over Peter Bosz die man ligt over dit scenario over ajax echt niet waker van hoor.
En het bestuur van Ajax heeft deze Transferperiode genoeg de tijd gekregen om zich zelf uit deze slob te kunnen trekken .
Met alleen maar denken en toekijken bereik je niks.
Peter Bosz moet niet eens meer genoemd worden in Amsterdam laat die man lekker meten rust;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:35
Ajax lijkt wel een nieuwe Telfort reclame...ennn wel sterk van die Colombiaan om als enige wel openlijk te verkondigen dat hij geen motivatie had.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:21
Bij een echt serieus bod mocht hij gaan en zou hij niet meer spelen. Dat bod is er inmiddels en er wordt woord gehouden. Sommige dingen zijn eigenlijk te simpel om uit te leggen, maar het schijnt toch uitgelegd te moeten worden voor de wat minder begaafden onder ons, anders blijven ze onzin uitkramen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:33
haha, Jozef die naam al....dat heb je als een bastaardkind bent, dan zijn de namen al snel op. Ps lees even de kranten ...
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:32
Doe normaal man.

Mij werd op de kleuterschool al geleerd dat je niet vervelend moet doen om iemand zijn naam. Wie weet heet ik wel geen Jozef en koos ik die forumnaam een een welbepaalde reden. Maar om toch even terug te katten: je lijkt je echte naam te gebruiken met een afkorting van je achternaam. Die voornaam vind ik sowieso lelijk, maar schaam je je voor je achternaam of zo?

En over die kranten: zó grappig dat de grootste forumnono's hier altijd de Televaag en consorten volledig in twijfel trekken en belachelijk maken en dat deze nu als alwetend medium gebruikt wordt...

Als je bewezen betrouwbare bronnen volgt en een klein beetje je gezond verstand gebruikt (auw, daar ga je al...) dan weet je wel waarom Sanchez niet speelde...
Vind ik leuk
mason +1101
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:39
Larsson kopen? Wij willen van hem af. En ondanks dat hij zo'n etterbak is kunnen jullie hem wel gebruiken. Want dreiging voorin is nul bij ajax.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 07:40]
Vind ik leuk
Quareck +2987
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:56
Bijkomend probleem is dat er straks ook geen enkele gevestigde naam wil komen om een niet draaiend elftal vol jongetjes op sleeptouw te nemen.. dus dan is er geld maar kun je het aan niemand uitgeven. En dat terwijl ik er aan het eind van vorig ruziën van overtuigd was dat Ajax de komende jaren zou gaan heersen in de competitie.. ze zijn niet zo lekker bezig!
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:06
Mee eens. Ze hadden meteen spelers moeten halen toen die EL finaleplek nog vers in het geheugen lag. Toen was Ajax een stuk aantrekkelijker voor spelers dan op dit moment.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:28
Dromen mag, maar de realiteit is gewoon dat iedereen wist dat de veiling gestart was.

Tweede helft jaren negentig heeft de Internationale voetbalgemeenschap zich voor het laatst verslikt in 'kleintje' Ajax. Pas nadat zowat de hele jeugd en alle reserves waren weg gekocht was het definitief over met de laatste echte internationale opleving van Ajax.
Nu gaat het iets eenvoudiger spijtig genoeg.
Vind ik leuk
mason +1101
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:27
Ik ben totaal geen ajax fan. Heb meer met feyenoord. Maar vind het wel weer jammer dat het na 1 seizoen pieken. Direkt weer armoe troef is. Ik zie de strijd bij utrecht tegen zenit. Dat moet een ajax toch ook kunnen? Sorry maar ik vind keizer daar niet op zijn plek. Misschien hadden jullie beter fraser los kunnen peuteren bij vitesse.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:56
Fräser?

Met Kuyt als assistent dan maar?
Vind ik leuk
mason +1101
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:14
Zo'n feyenoord gehalte moet het ook niet worden natuurlijk. Maar ik ben gewoon gecharmeerd van die man. Ik had hem destijds liever gezien dan die streppel bij ons.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:14]
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:32
Nou ja, ik wilde er eigenlijk mee zeggen dat ik Fräser 100% Feyenoord gehalte vind en dat ik het me nauwelijks kan voorstellen dat die ooit bij Ajax zou komen.
Goede trainer, dat geloof ik ook wel.
Vind ik leuk
mason +1101
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:51
Wat vind je zelf van keizer? Ik vind hem zelf een beetje een danny blind gehalte hebben. Dan waren er naar mijn mening wel betere trainers geweest. Helemaal toen ze bosz verkochten. Voor dat geld had je wel een goeie trainer elders kunnen kopen. Maar die overmars zit liever op het geld dan dat ie resultaten ziet bij ajax blijkbaar.
Vind ik leuk
Basschot +1720
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:04
Keizer is een trainer die niets durft te zeggen tegen Overmars..
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:14
Te licht, maar zelf ben ik altijd benieuwd naar de alternatieven die genoemd worden en zodoende vond ik het idee om met Keizer te beginnen niet onaardig. Bosz was dan wel een aardig goede coach, maar was direct wieberen toen het ff goed ging...
Vind ik leuk
mason +1101
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:54
Daar zit wat in natuurlijk. Maar je vangt wel 4 miljoen voor zo'n trainer. Is toch wel een lekkere bijverdienste lijkt mij.
Vind ik leuk
Jefah +249
vrijdag 18 augustus 2017 om 07:51
Het einde nadert.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:15
Jehova?
Vind ik leuk
mablo46 +528
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:02
Let op mijn woorden, straks komt Marc met het verhaal dat ze geen 'direct versterking' konden vinden en we het een seizoen met de jeugd moeten proberen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:03
Dit is de schuld van Bosz. Heel hard roepen dat iedereen bij elkaar moet blijven om het volgende seizoen te oogsten, om vervolgens als eerste te vertrekken. Goed signaal geef je daarmee af.
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:06
Tja, maar spelers zijn ook zo loyaal als rand van hun portemonnee, trouwens, Bosz kon dat wel beloven maar daar ging Petertje niet over en hadden ze serieus gedacht dat Ajax in 1x 4 aansprekende (dus: versterkingen) spelers had kunnen aantrekken? Ajax moet gewoon mazzel hebben dat ze de nieuwe Sanchez ergens vandaan plukken en geluk hebben dat grotere clubs die speler dan nog niet op de radar hebben..
Vind ik leuk
reggie +818
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:16
Let op, nu komen de paniek aankopen weer zoals vorig jaar Ziyech.
Vind ik leuk
dezink +332
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:18
Het is natuurlijk geen Bayern waar je tegen speelt....
Vind ik leuk
Peb +70
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:20
Die zogenaamde belangrijke spelers moeten allemaal lekker gaan voetballen ipv zich druk te maken over het beleid. Daar zijn andere mensen voor. Er zijn maar 2 wijzigingen in de basis.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:23
Snel cashen met de verkoop nu er dit jaar (en waarschijnlijk ook volgend seizoen gezien de voorrondes) geen CL voetbal is, uithuilen en opnieuw een selectie samenstellen. Nu kan Ajax nog profiteren van de op hol geslagen transfermarkt. Het is maar afwachten hoe lang dat nog zo blijft en met alleen Eredivisie en heel misschien EL voetbal gaan de transferwaardes van Ziyech, Dolberg en Onane vermoedelijk flink kelderen.

Het blijft toch bizar dat een club met zoveel geld op de bank waarschijnlijk ook dit jaar weer paniek aankopen moet doen omdat de selectie niet op tijd op orde is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:25
Altijd onrust bij de stink club
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:27
Nog effe en Lamprou krijgt de schuld van alles...........
Vind ik leuk
robson81 +2159
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:28
Het kan verkeren,ze zouden wel even kampioen worden met dat geweldige elftal!en nu is er niets goed meer,supporters huilen en klagen steen en been en roepen om Marc zijn hoofd.
Hoop dat ze zich toch weten te plaatsen anders is het drama compleet.
Vind ik leuk
Lurton +1695
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:28
Na gisteren avond zou ik het wel weten. Wegwezen uit Amsterdam. Wat een rotseizoen tot nu toe.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:29
Hebben ze het nog niet in de gaten: overal waar Ziyech is, is het hommeles.
Heerenveen, FC Twente, Ajax .......... next?

Je ziet toch aan die hele kop dat 'ie niet deugt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:43
Bosz had na zn evaluatie en blik op dit seizoen heel goed door hoe de kaarten lagen, toen ook Hennie en co meer invloed wilden koos die snel eieren voor zn geld....... slimme kakkerlak
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:46
En het technisch hart vond die versterkingen niet nodig, want kleuters genoeg. Dus Bosz boos en weg. Of gaan ze nu achteraf het falen van nu in de schoenen schuiven van Bosz.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:47
En iedereen weer geloven wat een krant meld....hoe naïef ben je.
Geloof er geen klote bosz had nog niet die macht.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
bijna elk jaar word er veel verkocht wat iedereen ziet aan komen!!! en vooral na afgelope seizoen in europa speelde we fantastich met vlagen was er strijd alles zat erin heb zelfs feyenoorders als vrienden die er versteld van stonde en hoopte da ajax finale won!! ma vergelijk t met nu en is een wereld van verschil erger mu kapot aant beleid komen gvd miljoenen binne geef is wat uit! ga van de beurs je heb geld zat! gooi t salaris plafond wat omhoog! we roepe tog altijd dat we de beste en grootse zijn nou we zijn verre van de snelste t beleid iig die reageren weeeeer te laat!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53
Degradatie kandidaat nr 1
Vind ik leuk
Bizzy +7769
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:56
Zie het genuanceerder. Ajax heeft genoeg kansen gehad om de match te beslissen.
Ik denk dat Ajax zeker nog kansen gaat krijgen in Noorwegen. Die Noorse muur moet kapot worden gespeelt. Zo geweldig is Rosenborg ook weer niet.

Veltman wordt echt niet beter door bagger met kritiek op hem te leveren. Voor nederlandse begrippen is hij nog steeds een prima verdediger.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:59
Ik riep het al bij het vertrek van Klaassen: Ziyech voelt zich nu het mannetje. En dat werkt negatief bij hem. Dan wordt ie nonchalant, wil die alles uit stand doen en begint ie weer met versloffen.
Dan heb je nog een spits die in zijn begin maanden alles in goud kon laten veranderen, maar wat ik toen ook al dacht, er zit een dosis beginnersgeluk bij.
Dolberg is een klasse speler, met veel potentie, maar ook een speler die wedstrijden op rij onzichtbaar kan zijn. En dan eens in de paar wedstrijden geniaal zijn heeft geen rendement.
Bedrijfsmatig gezien zou je hem nu voor die grote zak geld moeten verkopen, want meer ga je er niet voor krijgen, eerder minder.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Daar moet een trainer dan boven op zitten en Ziyech steeds achter zijn broek aanzitten maar ik vind hem daar niet de trainer voor!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:08
ook zeker een taak van de trainer. Maar een sterke groep zou dit ook kunnen. Bij feyenoord zou dit niet kunnen gebeuren. Onder Klaassen ook niet. Maar ajax heeft een groep met talent dat nog niet rijp is voor zulk soort zaken.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:52
Je zegt het al. Een sterke groep corrigeerd zich zelf maar als de groep daar niet rijp voor is heb je een sterke staf nodig. En ook al ben ik maar trainer in het amateur voetbal ik kan zeggen dat ik het zelf heb ervaren. En ja je leert er wel van!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
"Ziyech, Dolberg, Onana en Sanchez", wat een onzin dit.
Dolberg is de enige die hier langer dan een jaar speelt, denk je nou echt dat spelers die hier net een jaar zitten eisen gaan/kunnen stellen en anders dreigen met een vertrek?, lijkt me sterk.
Vind ik leuk
gustare +239
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Kan het ze niet kwalijk nemen. Niet alleen Bosz maar het hele bestuur heeft ze in de maling genomen. Mooie worst voorgehouden maar vervolgens vertrekken en beloftes niet nakomen. Voordat het seizoen echt begonnen is al kansloos. Adriaanse zei het jaren geleden al: Een goed paard maakt nog geen goede ruiter. Wat mij betreft wordt het tijd dat het Technisch Hart vervangen wordt door mensen die wel verstand van zaken hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:06
En waar is de man die alles belooft heeft??? In Dortmund en hij was nog niet klaar bij Ajax. Volgens mij begint die ellende vanaf dat moment!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:07]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:10
Kun je nagaan. Ze lieten Bosz gaan want hij is een rebel tegenover de rest van het technisch hart. Maar vervolgens zie je nu duidelijk terug dat hoe de sfeer ook was, onder Bosz was alles beter
Vind ik leuk
peinke +597
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:40
Na zo'n succesvol jaar met Bosz als trainer dan een vervanger in je eigen gelederen zoeken, is spelen met de gevoelens van de belangrijkste spelers. Die maken ook duidelijk allemaal een uitgebluste indruk en geven mij als toeschouwer het gevoel dat ze zitten te wachten op een mooie aanbieding uit het buitenland. Hoe jammer is dat allemaal?
Vind ik leuk
slaski +1751
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
Die Dolberg heeft gewoon een half jaar boven zijn stand gepresteerd, toen alles lukte. Daar moet Ajax nu gebruik van maken en er nog een flinke som voor vangen. Volgend seizoen is hij de helft niet meer waard.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:34
Over de rug en en koste van de spelers en supporters spaart Ajax zich rijk, van deze leiding van Ajax verwacht ik niets meer.
Het is niet de club waar de kritiek naar uit moet gaan, maar de leiding die een wanbeleid voert voor 3 jaar maar liefst en de reputatie van de VOETBAL club Ajax ten gronde richt.
Vind ik leuk
aimdam +339
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:35
En uiteindelijk wordt Ajax kampioen :-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:20
En nu nog het uiteindelijke jaartal......
Vind ik leuk
Libero +2263
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:36
Van Geel, als je nog wat achter de hand hebt is het nu je kans. ;)
Vind ik leuk
peinke +597
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:37
Kaalslag, overschatting, geldzucht, loze beloften, mis-management. De naam... Ajax! Hoe jammer is dit!
Vind ik leuk
stollie38 +11872
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:40
Ze kunnen wel roepen hier dat het aan Bosz lag, maar hij wilde Spijkerman in Jong Ajax en Keizer zit er alleen omdat het een vriend van Bergkamp is en makkelijk te overrulen is. Niet voor niets kwam daarna de berichten over Bosz via van der Sar en Bergkamp naar buiten.
Vind ik leuk
pinkelman +2633
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:43
Ziyech, Dolberg kom op zeg, waar hebben we het over. Zo geweldig is het allemaal niet.
Elke speler van met name ajax wordt gehypt als hij eens een leuke wedstrijd speelt en doet hij dat een aantal wedstrijden achtereen dan ziet men er een europese topper in.
Dat het Europees ajax vorig seizoen voor de wind ging heeft om de zoveel tijd wel meer clubs zo deed psv het incidenteel heel aardig in de C.L en kon zelfs het kleinere AZ het tot bijna 4x tot de kwart/halve finales reiken in de E.L in amper 10 jaar tijd.
De naam ajax is nog altijd wel magisch internationaal opgebouwd in de periode Cruijff en later nog eens de periode van Gaal zodat ze altijd nog grofgeld kunnen verdienen aan spelers die feitelijk ook over de grens hun beperkingen hebben.
Als je voor Dolberg, Ziyech en dergelijke hoofdprijzen kunt vangen moet je dat gewoon doen, het zijn ook niet de spelers die ajax daadwerkelijk naar een hoger niveau brengen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:46]
Vind ik leuk
aimdam +339
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:54
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt
Vind ik leuk
B3v3r +102
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:44
Maak Ziyech nou gewoon belangrijk en geef hem verantwoording dan voelt hij vertrouwen en speelt hij het beste.

Pak die band af van Veltman en maak Ziyech aanvoerder, heb je direct een reden om je nieuwe rechtsback in de basis te zetten.

Goh wat was die Veltman weer een drama gisteren
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:58
Nu heeft Bosz ! het gedaan ha ha, terwijl Ajax 3 jaar verzaakt heeft, het geld heeft weggezet wat ten koste ging van de kwaliteit van het eerste elftal, de spelers en de supporters.
Ze hebben zich gewoon verrijkt over de ruggen van de spelers, die zijn financieel de dupe, gauw wegwezen want van deze onbetrouwbare en wanordelijke leiding is er niets meer te verwachten.
Vind ik leuk
Wouta80 +279
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:04
Straks miljard op de bank maar geen (internationaal) succes. Dan maar geen geld ...
Vind ik leuk
raoul88 +486
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:04
Wat een chaos in Amsterdam. Overnars had gewoon veel eerder directe versterkingen moeten halen. Poen is er zat! Dan kont er weer poen van sanchez erbij. Nu gaan clubs dwarszitten met transferbedragen en nog nog 2 weken voor het sluiten van de transfermarkt. Verkopen doet overmars goed, maar kopen.... jeetje .. heel bagger!!!
Vind ik leuk
Woudo +7542
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:22
Heerlijk die chaos in Amsterdam!
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:25
De Speld 2.0:

De oorsprong van de vertrekwens van hooligan Davinson Sánchez ligt volgens De Telegraaf aan het einde van het vorige seizoen, toen toenmalig trainer Peter Bosz een grote belofte deed aan zijn belangrijkste hooligans. Die belofte werd niet nagekomen en inmiddels zouden de relschoppers allemaal denken aan een vertrek.

Bosz wilde zijn harde kern na het succesvolle Europese seizoen bijeen houden in Amsterdam. De inmiddels naar Borussia Dortmund vertrokken trainer rekende op een transfer van kopschopper Davy Klaassen, maar deed een 'klemmend beroep' op vechtjassen Davinson Sánchez, Hakim Ziyech, Kasper Dolberg, André Onana en destijds ook nog Klaassen om te blijven. De Telegraaf schrijft dat Bosz in ruil voor hun loyaliteit vier directe confrontaties toegezegd zou hebben.

Die zijn er niet gekomen. Hooligan Klaas-Jan Huntelaar werd aangetrokken voor een directe rol in de harde kern, maar rookies Luis Manuel Orejuela, Benjamin van Leer, Kostas Lamprou en Dennis Johnsen zijn geen directe versterkingen voor de komende confrontaties. Bosz vertrok in de tussentijd naar Dortmund. Volgens De Telegraaf is er explosiegevaar bij Ajax: alle belangrijke hooligans denken inmiddels aan een vertrek.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:29
Ach ja, nu krijg je tenminste nog een beetje voor ze..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:32
Koop is spelers Ajax!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:43
Schrijf eens eens, en niet is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:46
Brabants dialect sorry ;-)
Vind ik leuk
Siem +113
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:32
Seizoen is nu al klaar
Vind ik leuk
jeepee +743
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:38
Weglopers.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:40
nu komen de apen uit de mouwen gerucht of niet er zit een kern van waarheid in.
En nu nog wachten op zondag ?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:42
Als ratten die het zinkende schip verlaten. Daar moet je het mee doen, deze omhooggevallen broodvoetballers. Triest.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:44
Slechte trainer die Bosz.... die doet beloftes die niet waar te maken zijn. Al was hij zelf gebleven bij Ajax dan J og is het een belofte die niet waar te maken is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:52
Een linksbuiten (huren van een topclub misschien), een linksback (Marvin Zeegelaar), en middenvelder (Yassin Ayoub, Vurnon Anita or Nigel de Jong), een linker centrale verdediger (Stefano Denswil), en rechter centrale verdediger (Ryan Donk), en hopelijk is die nieuwe Columbiaan dan iets op rechtsback.

Veltman, De Ligt, Dijks,Viergever worden dan tweede keus. Youness en Sinkgraven zo snel mogelijk verkopen.
Vind ik leuk
yuuup +5499
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:14
Goed bezig Overmars!
Vind ik leuk
mfsmfs +18
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:14
De kop boven dit verhaal zou moeten zijn, alle spelers die van zichzelf vinden dat ze belangrijk zijn dreigen te vertrekken. Als je ziet wat ze presteren dan is er niemand belangrijk op dit moment.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:06
Slecht gedaan? 180 miljoen via hem overgehouden de laatste jaren. Dan doe je het toch best goed? Wij zijn alleen allemaal naïef door te hopen dat goede spelers in de eredivisie blijven. Financieel zijn wij nog kleiner dan een dwerg in Europa Door de betalingen die wij aan de spelers kunnen geven. Het is en blijft een bedrijf en geen plaatselijke voetbal club
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 22:24
De media jaagt op Ajax !

Telegraaf verhalen. Hetzelfde als het rijk der fabelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Explosiegevaar Ajax: alle belangrijke spelers denken aan vertrek na loze belofte'