'Barcelona gaat pikante deal snel afronden: 50 miljoen euro voor Di Maria'

'Barcelona gaat pikante deal snel afronden: 50 miljoen euro voor Di Maria'

Gepubliceerd: woensdag 23 augustus 2017 om 15:26wo 23-08-2017 om 15:26

FC Barcelona gaat zich versterken met Angel Di Maria. Dat meldt de Spaanse krant Sport woensdag op de voorpagina. Barça had alle pijlen gericht op Ousmane Dembélé (Borussia Dortmund), maar het bedrag dat de Fransman moet kosten - zo'n 130 miljoen euro - is de Catalaanse grootmacht te gortig. 

Barcelona is in de voorbije dagen daarom doorgeschakeld naar Di Maria. Diens werkgever Paris Saint-Germain was bereid om te praten over een verkoop. Door de komst van Neymar - die voor 222 miljoen euro wordt overgenomen van uitgerekend Barcelona - wil PSG voor de transferdeadline afscheid nemen van een aantal dure krachten. Di Maria is er daar een van.

De 29-jarige Argentijn heeft saillant genoeg een verleden bij Real Madrid. Di Maria speelde tussen 2010 en 2014 voor De Koninklijke. In 2014 verkaste hij voor zo'n 70 miljoen euro naar het Manchester United van Louis van Gaal. Dat werd geen gelukkig huwelijk. Een jaar later verkocht United de linkspoot aan PSG. The Red Devils maakten zo'n 20 miljoen euro verlies op hem. 

Sport meldt nu dat Barcelona ongeveer 50 miljoen euro aftikt voor Di Maria. Eerder deze maand werd middenvelder Paulinho voor 40 miljoen ingelijfd. Barça hoopt zich ook nog altijd te versterken met Liverpool-ster Philippe Coutinho.

Lees ook: Barca 'presenteert' Di Maria: 'We werken aan een oplossing van het probleem'

Poll

Goede aankoop van Barça?

(1727 stemmen)

Plaats een reactie

Pvdsluis +4062
woensdag 23 augustus 2017 om 15:29
Barcelona is echt de verkeerde kant op aan het gaan...
Vind ik leuk
Noudyo. +13936
woensdag 23 augustus 2017 om 15:31
Dat doet het hele voetbal zo'n beetje al
Vind ik leuk
popiejopie +3032
woensdag 23 augustus 2017 om 15:31
Ik vind Di Maria toch een behoorlijke speler om erbij te hebben.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
woensdag 23 augustus 2017 om 16:16
En dan ook voor 50 miljoen Dolberg als backup?
Vind ik leuk
popiejopie +3032
woensdag 23 augustus 2017 om 16:19
Dolberg mag de waterflessen van Messi en Suarez vullen bij Barca.

Als hij dat goed heeft gedaan mag hij daarna hun schoenen poetsen.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
woensdag 23 augustus 2017 om 16:48
Prima reactie popiejopie. Getuigt vooral van respect voor Dolberg. Ik denk dat je nu heel veel duimpjes gaat krijgen en dat draagt dan weer bij aan je populariteit.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 17:50
Hij brengt het wat lullig maar hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Dolberg heeft niks bij Barca te zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 17:51
Goedkoop scoren dat is het motto hier van velen helaas
Vind ik leuk
Uncle Fester +2454
woensdag 23 augustus 2017 om 17:16
Ach kom... Deze jongen is bij vlagen geweldig, maar heeft bij diverse clubs bewezen verre van constant te zijn. De helft vd tijd heb je er niks aan.
Vind ik leuk
Squirreltom +1004
woensdag 23 augustus 2017 om 17:26
Ook voor 50 miljoen zonder doorverkoopwaarde? 29 al en moet het van zijn snelheid hebben. Ook niet echt geschitterd de laatste jaren
Vind ik leuk
Borusse +170
woensdag 23 augustus 2017 om 15:53
Ex-Real Madrid spelers kopen.....het schip is aan het zinken....
Vind ik leuk
3ismo +2805
woensdag 23 augustus 2017 om 15:55
eto o kwam ook van madrid!
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 23 augustus 2017 om 16:03
Luis Enrique....
Vind ik leuk
Bep Slatter +12049
woensdag 23 augustus 2017 om 16:21
Daar bevestig je zijn punt mee.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 15:58
Psv huurde vorig jaar zomaar een ex-speler (de Jong) van Ajax...
Psv ook een zinkend schip dan? Ik vind dat ze dit jaar de selectie beter op orde hebben dan Ajax...
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3347
woensdag 23 augustus 2017 om 15:58
Gaat gewoon over en weer hoor in het verleden!!
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:15
Figo vergeten??????
Vind ik leuk
Borusse +170
woensdag 23 augustus 2017 om 16:18
Ik weet zelf ook wel dat het in het verleden is gebeurd maar niemand zit hier echt op te wachten....
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:32
ik wel
Vind ik leuk
popiejopie +3032
woensdag 23 augustus 2017 om 16:20
Liever Ex Madrid dan Ex Chinese flutclub
Vind ik leuk
JanTa48 +9393
woensdag 23 augustus 2017 om 16:06
Precies wat Cruyff bij leven al voorspelde.
Vind ik leuk
chicken +15089
woensdag 23 augustus 2017 om 17:19
Ophalen bij psg?? Dacht dat ze daar wel oorlog mee hadden ondertussen. Dit zie ik als een dikke nederlaag voor Barcelona, notabene ex real...
Vind ik leuk
Lurton +2264
woensdag 23 augustus 2017 om 15:30
Met alle gekke prijzen deze transferperiode vind ik dit qua geld en speler een geweldige transfer.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 15:36
Faalt overal en is geen talent 50 mil weggegooid die je ook aan een talent zoals dembele kan besteden
Vind ik leuk
Galacticos +1951
woensdag 23 augustus 2017 om 15:42
Heeft bij Madrid zeker niet gefaald hoor. Laatste jaar onder Ancelotti op het middenveld geweldig gespeeld. Die slalom in de finale van de champions league heerlijk. Maar wou een garantie op een basisplaats en die krijg je niet bij madrid. Terwijl jaar dr voor Bale werd gehaald en toen James. Maar zeker niet gefaald bij madrid en bij benfica ook niet. Bij United kapot gemaakt door v Gaal met zn robottactiek. En bij Psg ook gewoon basisspeler dusja.
Vind ik leuk
3ismo +2805
woensdag 23 augustus 2017 om 16:01
zeker mee eens. ervaring en een leuke prijs! heeft vaak met messi en macharano gespeeld! staat er gelijk. betaal je 100 haal je een talent en het komt ne misschien bedrogen uit!
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 17:23
Het lag meer aan Perez dat die wegging, want Di Maria speelde gewoon echt heel goed bij Real
Vind ik leuk
Galacticos +1951
woensdag 23 augustus 2017 om 18:57
Ja precies. James werd gehaald en er moest ruimte komen. Di maria wou een basisplaats garantie die kreeg hij niey dus ging hij. Is gewoon geweldige speler. Zou het jammer vinden als hij voor barcagat spelen.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 20:08
Hahaha ik zou het wel geweldig vinden. Heb liever natuurlijk Dembélé omdat die veeel jonger Is, maar als je ziet dat Barça al serieus naar bergwijn heeft gekeken, is Di Maria een heel goede aankoop
Vind ik leuk
DannyLWD +231
woensdag 23 augustus 2017 om 22:58
Speelde zeker wel goed voor Real. Maar daarna 2x de CL gewonnen en de primera division afgelopen seizoen. Met Isco en Asensio heeft Real het alleen maar beter voor elkaar.
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3347
woensdag 23 augustus 2017 om 15:59
Misschien moet je meer naar voetbal kijken.
Vind ik leuk
popiejopie +3032
woensdag 23 augustus 2017 om 16:14
Real heeft door Di Maria de CL finale gewonnen.

Daarbij was hij bij Real gewoon een prima basisspeler, zag hem veel liever dan Bale.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:23
heb jij die al wel zien spelen Jeffrey? ook als international is hij een bekwame speler sorry hoor
Vind ik leuk
Voetballert +1357
woensdag 23 augustus 2017 om 15:32
Transfer namens technisch directeur Lionel Messi
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6506
woensdag 23 augustus 2017 om 15:39
Denk dat je dat goed ziet.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:25
de sterspeler van de ploeg mag toch wel inbreng hebben zeker Dani Alves wou Neymar wat is er verkeerd aan ?
Vind ik leuk
Bud Spencer +2865
woensdag 23 augustus 2017 om 15:33
Is puur en alleen voor Messi gedaan om hem tevreden te houden. Zoveel geld voor een speler waar je over paar jaar veel minder voor krijgt is anders niet te verklaren
Vind ik leuk
popiejopie +3032
woensdag 23 augustus 2017 om 16:17
Makkelijk te verklaren hoor:

Bij Barca hoeven ze geen geld aan spelers te verdienen, het is een topclub en geen verkoopclub.

Bij Barca zoeken ze spelers die er gelijk staan.

Daarbij is 50 miljoen voor een speler als Di Maria binnen 1 a 2 jaar terugverdient.

Logisch toch?
Vind ik leuk
mcmodd +28786
woensdag 23 augustus 2017 om 16:57
Als geld er niet toe doet is dat een hele goede verklaring hoor.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 15:34
Heb je niks aan faalt overal leg maar gewoon 130 mil neer voor dembele heb je over 10 jaar nog wat aan
Vind ik leuk
Mallerd +1915
woensdag 23 augustus 2017 om 15:49
Faalt overal? Di Maria is op dit moment beter dan Coutinho en Dembele en kost ook nog eens 3x minder. Hoe kan je nou weten of dembele over 10 jaar nog steeds goed is of zich uberhaupt heeft doorontwikkelt?
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 augustus 2017 om 15:49]
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:27
Dembele te duur spijtig voor hem want hij wil maar al te graag naar Camp-Nou komen
Vind ik leuk
jepo10 +731
woensdag 23 augustus 2017 om 15:35
Goede tijdelijke oplossing..

Zou zelf voor allemaal jonge spelers gegaan zijn
Sane, Gabriel Jesus, Rashford, Renato Sanches
Vind ik leuk
dhrwobo +45776
woensdag 23 augustus 2017 om 15:35
"heeft saillant genoeg"........ lekker bezig VP

on-topic: ik denk dat Barcelona hier goed aan doet. In deze transferperiode zullen ze voor Dembele en Coutinho prijzen moeten betalen die die spelers simpelweg niet waard zijn. Ze moeten een seizoen op de blaren zitten en het hele seizoen maximaal voorbereiden op de bouw van de toekomst.
Vind ik leuk
Zymotic +346
woensdag 23 augustus 2017 om 15:35
Wilde Barcelona niet een verbond sluiten om geen zaken te doen met PSG? Lachwekkend als dit waar zou zijn.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
woensdag 23 augustus 2017 om 15:36
Ze waren toch gehackt?
Vind ik leuk
Vidar +937
woensdag 23 augustus 2017 om 15:37
"Mes que un club", maar wel naar de pijpen van Messi dansen...
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:29
hij is dan ook al 16 jaar de ster van Barça dus heel normaal
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 15:37
Huh, de hackers hadden toch gelijk blijkbaar. Barca koop nou Fabinho van Monaco en coutinho, ervaren spelers die gelijk staan. Anders is Madrid de baas.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 16:05
Di maria is niet ervaren genoeg?
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 16:14
Di Maria is zeker een ervaren speler maar barca hebben meer belang aan een sterke middenvelder, busquets out fabinho in. Coutinho is jong, technisch, goeie afstandschot en combinatie speler. In totaal 200 miljoen investering min of meer.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 16:23
Ben het zeker met je eens dat coutinho een enorme meerwaarde voor het team zou zijn. Daarnaast zou ik Di Maria graag bij Barcelona zien, al is het maar een tijdelijke oplossing van het probleem
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:35
maar LP lost Cothino niet ze gaan niet in op 140 miljoen willen er denk ik 200miljoen voor en dat is waanzin
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 16:43
Is zeker waanzin, komt allemaal door neymar/Qatar soap. Liverpool heeft een sterke selectie met dodelijke flankspelers daarom hebben ze coutinho ook zo hard nodig voor zijn visie en creativiteit.
Vind ik leuk
Och jeh +2572
woensdag 23 augustus 2017 om 15:37
Di Maria heeft nergens meer iets gepresteerd na Real en daar was het ook niet ultieme top, dus is het een goede aankoop? NEE
Vind ik leuk
Come on Utreg +30187
woensdag 23 augustus 2017 om 15:41
Door de komst van Neymar is Di Maria niet meer nodig.
Vind ik leuk
United FC +10223
woensdag 23 augustus 2017 om 15:54
Dit was toch een grap?
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
woensdag 23 augustus 2017 om 16:01
Goed nieuws voor Ajax.... nu komt Dortmund niet meer om Dolberg op te halen...
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
woensdag 23 augustus 2017 om 16:01
Gaan ze met die 200 megas nog versterkingen halen voor de verdediging of gaat het prima zo?
Vind ik leuk
Kevinm +1897
woensdag 23 augustus 2017 om 16:03
Bloemen bij de finish..
Vind ik leuk
Foebele +52756
woensdag 23 augustus 2017 om 16:04
Haha Di Maria... Nee joh, die zijn helemaal de weg kwijt in Barcelona en dit is wellicht ook alleen maar om PSG 'terug te pakken'. Ik denk echter dat ze er in Parijs alleen maar blij mee zijn, zo goed is die jongen niet.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3335
woensdag 23 augustus 2017 om 16:18
Absoluut. Messi wou hem er al een hele tijd bij ben tevreden dat hij bij real heeft gespeeld maakt niet uit hij is de eerste niet
Vind ik leuk
Vrolijkje +2141
woensdag 23 augustus 2017 om 16:26
Die kan zeker nog van waarde zijn voor Barça....das echt geen slechte voorhoede met de maria..suarez...messi

Coutinho erbij..en nog een verdediger..

Dan staat er een prima elftal
Vind ik leuk
PDJong +1229
woensdag 23 augustus 2017 om 16:29
Mooie prijs voor zo'n topspeler
Vind ik leuk
darmianto +7343
woensdag 23 augustus 2017 om 16:41
Whahah, Twitter toch niet gehacked dus, alleen een wat voorbarige mediaman of muts daar ;-)
Vind ik leuk
Ale +6159
woensdag 23 augustus 2017 om 16:44
Kom op barca, klaar met barca.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 16:44
That's it. Nu tekent Messi z'n contract ook niet. En dan duurt het ook niet lang sat Suarez er weg is. Wellicht terug naar Ajax!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12587
woensdag 23 augustus 2017 om 16:53
Wanhoop aankoop Di Maria zeg als of ze niet beter weten in te kopen .
Tis zeker te gorig 50 miljoen euro als ik psg was zou ik exspress ookan nog eens moeilijk gaan doen om ze te sarren van de kwestie Neymar.
Ze hebben lef om nog eens zaaken te willen doen.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 16:56
Prima speler, goeie actie.
Dit is nu een vervanger te noemen. PSG koopt Mbappe wel denk ik
Vind ik leuk
meloen87 +846
woensdag 23 augustus 2017 om 16:58
Prima speler, maar het is inderdaad erg pikant. Een ex-Real Madrid speler, je moet er maar mee opkomen. De transfer van Paulinho was al bizar te noemen, deze ook, alleen is Di Maria wel een directe versterking.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 17:04
Zn di maria is toch al veel verder dan een dembele?
Vind ik leuk
Kopstootje +9347
woensdag 23 augustus 2017 om 17:36
Di Maria vind het lekker. FF de zakken vullen en naar de volgende club. Alleen sportief is het nog geen hoogvlieger geweest.
Vind ik leuk
Ureus +132
woensdag 23 augustus 2017 om 17:38
Di Maria heeft zijn foutloze periode wel gehad. Het feit dat zijn transfersommen steeds een stukje naar beneden gaan zegt genoeg. Dit is een wanhoopsdaad zonder visie.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 augustus 2017 om 17:39]
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 17:39
Was dit niet door een stel hackers in het nieuws gebracht via de Barca site? Zoals the Donald het noemt: Fake-news!
Vind ik leuk
Truth +4502
woensdag 23 augustus 2017 om 18:01
Mss op voorspraak van messi ?
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 18:20
Is het niet zo dat Di Maria naar Barcelona komt omdat Messi dat wil, en niet omdat Dembélé te duur Is?
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
woensdag 23 augustus 2017 om 20:37
Messi en di Maria zijn zulke vrienden nu ook niet hoor. Di Maria is gewoon een naam uit een scoutingsboekje dat ze gevonden hebben want echt scouten doen ze blijkbaar niet meer.
En als ze dan toch met PSG zouden willen onderhandelen over een speler haal dan Draxler maar binnen. Die is een pak jonger en kan in plaats van op links de plaats van iniesta overnemen. Want das echt een goede voetballer. Heeft Barcelona serieus pijn gedaan in de Parijs. En die is 23?
Pak dan die. Daar zou ik wel tevreden mee zijn. (Om re beginnen want je bent er nog lang niet en Draxler is voor mij dus de uiteindelijke vervanger dan voor iniesta niet de directe vervanger van neymar. Daar moet nog iemand anders voor komen. Als je geen geld wil uitgeven ga dan voor Balde Diao Keita. En geef volgende periode iets meer uit. Mss zijn de prijzen een beetje stabieler dan.
Seri Draxler, Balde keita en inigo martinez. Dan kunnen we het eerste periode door. En dan zullen we moeten doorselecteren. Blijven verjongen.

Zoals ze nu bezig zijn met bijna dertigers te halen dat je binnen een jaar of 2 drie vierde van je ploeg moet vervangen.
Koop nu spelers voor posities zodat je op die positie goed zit voor de toekomst.
En zorg dat uw bureau leeg is in September. #bartomeuDimiteYa
Vind ik leuk
Napolitanos +9278
woensdag 23 augustus 2017 om 18:43
Wanne flop
Vind ik leuk
Rich 030 +33
woensdag 23 augustus 2017 om 19:31
Geen barca speler dit .
Vind ik leuk
dethklok28 +5725
woensdag 23 augustus 2017 om 20:24
Ik hoop dat dat gebaseerd is op die post op Facebook. Waarin dat de pagina gehackt was en dit bericht de wereld instuurde.
Als ze di Maria effectief binnen halen dan kan ik beter terug beginnen drinken. Wat ben je daar nu mee. De ploeg moet verjongen! Goede speler daar niet van. Maar hij is te oud. Dit is puur korte termijn en getuigt van geen voetbalinzicht.
Daarom dat ik hoop dat dit een kwakkel is en indien het niet zo is, SCHOL.
Vind ik leuk
woensdag 23 augustus 2017 om 22:05
Onwaarschijnlijk dat de scouting daar het ziet zitten in zo'n zo'n blinde derderangs draver. Zou hem bij Feyenoord niet willen hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws