De Eredivisie-flops: Twente en Willem II vallen door de mand, twee keer Ajax

De Eredivisie-flops: Twente en Willem II vallen door de mand, twee keer Ajax

Gepubliceerd: maandag 28 augustus 2017 om 11:00ma 28-08-2017 om 11:00

Twee keer Ajax, drie keer FC Twente en drie keer Willem II. Dat is de belangrijkste oogst met flops na de derde speelronde van de Eredivisie.

Dan Crowley (Willem II)
Stond vorig seizoen op het veld van De Kuip toen Go Ahead Eagles met 8-0 werd vernederd door Feyenoord. Dit keer werd hij als speler van Willem II na een uur spelen uit zijn lijden verlost.

Vaclav Cerny (Ajax)
Geen goede beurt van de Ajax-aanvaller, die in 45 minuten weinig tot niets klaarspeelde. Het zal beter moeten om David Neres en de op dit moment geblesseerde Justin Kluivert uit de basis te houden.

Tom Boere (FC Twente)
Is nog niet de spits die vorig seizoen 33 keer scoorde in de Jupiler League. Boere is onrustig aan de bal en hielp tegen PEC Zwolle een droomkans om zeep met een wild schot.

Freek Heerkens (Willem II)
Vrijwel elke Willem II-speler had in deze floplijst opgenomen kunnen worden, maar Heerkens maakte het wel heel erg bont. De verdediger veroorzaakte een onnodige strafschop.

Anouar Hadouir (Excelsior)
Viel in de 88ste minuut van het verloren uitduel met Heracles Almelo in en kon vóór het laatste fluitsignaal weer douchen. Een terechte rode kaart na een harde tackle van achteren.

Dejan Trajkovski (FC Twente)
Niet de populairste speler in de Grolsch Veste. Dat zal er na de kansloze nederlaag tegen PEC Zwolle niet minder op zijn geworden. Veroorzaakte een onnodige strafschop, wat de nagel aan de Twente-doodskist betekende.

Timo Wellenreuther (Willem II)
Wat voor doelman heeft Willem II deze zomer in huis gehaald? Aan de eerste drie wedstrijden van het seizoen te zien: niet de beste. Dook opvallend genoeg niet eens bij de penalty van Jean-Paul Boëtius.

Hakim Ziyech (Ajax)
Natuurlijk is hij één van de meest begaafde spelers in de selectie van Ajax, maar tegen VVV deed hij er zo weinig mee. Om een échte topper te worden moet Ziyech het wekelijks laten zien.

Fankaty Dabo (Vitesse)
Ajax heeft Dijks, Vitesse heeft Dabo. De rechtsback, dit seizoen gehuurd van Chelsea, zag tegen AZ zijn voorzetten werkelijk álle kanten opvliegen. Heeft geluk dat hij nauwelijks concurrentie heeft.

Melwyn Lorenzen (ADO Den Haag)
Dwong in de zomer een tweejarig contract af bij ADO, maar beleeft een zeer matige start van het seizoen. Werd in de tweede helft van het duel met Heerenveen vervangen door Edouard Duplan.

Oussama Assaidi (FC Twente)
Moest tegen PEC Zwolle constant achter zijn man aanlopen en dan is Assaidi niet op zijn best. Heeft bovendien wedstrijdritme nodig om weer de oude te worden na veel blessureleed.

Poll

Wie was dit weekend de slechtste?

(1012 stemmen)

Plaats een reactie

Noudyo. +14165
maandag 28 augustus 2017 om 11:02
Gaston Pereiro had er ook best op gemogen
Vind ik leuk
maandag 28 augustus 2017 om 11:06
Anouar Hadouir (Excelsior)
Viel in de 88ste minuut van het verloren uitduel met Heracles Almelo in volgens mij is het 2-2 geworden, VP?!
[Reactie gewijzigd op maandag 28 augustus 2017 om 11:07]
Vind ik leuk
Quareck +7629
maandag 28 augustus 2017 om 11:10
Dat waren twee uiterst belabberde minuten dan Haha
Vind ik leuk
Rodapaus +6154
maandag 28 augustus 2017 om 11:08
Geen Roda? Vond ze nu erg slecht.
Vind ik leuk
Quareck +7629
maandag 28 augustus 2017 om 11:09
Ja best was het niet, al dacht ik de eerste 4 minuten dat het gelijk op ging. Dit is niet grappig bedoeld hoor, ik dacht echt even dat ze het psv lastig gingen maken!
Vind ik leuk
Rodapaus +6154
maandag 28 augustus 2017 om 11:23
Haha zou kunnen hoor, zelfs Roda kan momentjes hebben. Denk dat de eerste twee redelijk snelle doelpunten er wel inhakte. Vorig seizoen was het eigenlijk al 99% klaar als de tegenpartij er twee maakte, aangezien Roda bijna nooit scoort. De enigste goede kans was die van Gustavson later, maarja verder zijn ze niet in de wedstrijd gekomen.

PSV liet het verder na om het af te maken, het had ook makkelijk 5-0 kunnen worden. Als Rodasupporter ben ik niet echt hoogstaand voetbal gewend, maar zelfs voor mijn doen was de wedstrijd gisteren gewoon slecht. Eerste twee wedstrijden was ik positiever over. Roda probeert dit seizoen wel te voetballen, en ik hoop dat het beetje gaat lopen. Met een of twee versterkingen erbij geef ik ze een goede kans, maarja denk niet dat dat er nog in zit. Moet maar kijken of er op deze manier punten gepakt kunnen gaan worden, anders zal de trainer toch helaas weer de bus moeten gaan parkeren(of weer degradatie/playoffs).


Vind ik leuk
HJR +9042
maandag 28 augustus 2017 om 11:11
Shit 2 spelers van AJAX. En iedereen maar roepen dat VP voor Ajax is, in het elftal van de week. Nou die discussie is ook weer uit de wereld :)
Vind ik leuk
666 +4761
maandag 28 augustus 2017 om 11:16
Wanneer dit topic eerder geplaatst was dan het top-elftal topic zou ik je nog wel gelijk willen geven...

Daarentegen staat het natuurlijk gewoon volkomen los van elkaar.
Vind ik leuk
HJR +9042
maandag 28 augustus 2017 om 11:32
Bij twijfel zetten ze gewoon liever een Ajax speler erin. Omdat mensen dan eerder klikken en reageren. En zolang dit door blijft gaan zullen er meer berichten of AJAX splers komen :). Dus beetje eigen schuld ;)
Vind ik leuk
666 +4761
maandag 28 augustus 2017 om 11:35
Nou als dat de filosofie is kunnen ze toch echt beter Feyenoorders nemen....
De kudde ajacieden leveren toch echt wel veel meer kliks op.
Vind ik leuk
HJR +9042
maandag 28 augustus 2017 om 12:18
Nou er zijn hier meer Ajax fans dus die klikken sowieso als er Ajax staat. Daarnaast klikken Feyenoorders/PSVers ook omdat die er niet mee eens zijn om te kunnen reageren, dat VP Ajax gerelateerd is. Ja zo houd je het met zn allen lekker makkelijk voor VP.

Vind ik leuk
Jay5713 +3069
maandag 28 augustus 2017 om 11:12
Cerny speelde gisteren echt belabberd slecht. Als je ziet hoe Neres dan invalt lijkt mij duidelijk wie de komende tijd moet beginnen in de basis. De kritiek op Dabo begrijp ik niet echt eerlijk gezegd, verdedigend deed hij het naar behoren en aanvallend was hij altijd aanspeelbaar en deed hij mee in de combinaties. Er ging inderdaad 2x een voorzet over de achterlijn, maar om die jongen daarop af te rekenen gaat wat ver. Wellenreuther maakte echt geen goede indruk. Zijn reactievermogen is veel te laag lijkt het en dat werd pijnlijk zichtbaar bij de penalty die niet eens overdreven had werd geschoten. VVV heeft het in dat opzicht beter voor elkaar met Unnerstal want dat vind ik een hele behoorlijke keeper.
Vind ik leuk
maandag 28 augustus 2017 om 11:12
bij w2 moet er nieuwe keeper nieuwe verdediger nieuwe middenvelder en nieuwe aanvaller bij! Maar even serieus het ligt ook aan de instelling,teveel bij w2 voetballen om te ballen maar niet om te winnen.
Vind ik leuk
Thobar +4605
maandag 28 augustus 2017 om 12:08
Wellenreuther is nu de Sjaak maar wie was die W II-er die bij die corner niemand stond te dekken maar wel in de baan van het schot ging staan en dan ook nog wegduiken voor het schot waardoor de keeper kansloos is.
[Reactie gewijzigd op maandag 28 augustus 2017 om 12:10]
Vind ik leuk
Sigma +2855
maandag 28 augustus 2017 om 11:14
Ik blijf me verbazen aan al die fouten hier op VP....schrijffout oke...ik en meerdere hier zijn geen schrijf helden...maar gewoon foute tekst dat niet klopt damnnnn....Heracles heeft gelijk gespeeld en niet verloren bijvoorbeeld!!
Vind ik leuk
HanV +5483
maandag 28 augustus 2017 om 12:41
Ze schrijven dat Excelsior had verloren, maar dat blijft even slordig. Maar een spits afbranden omdat hij één bal verkeerd raakt is wel heel streng, dan kun je hem beter afbranden omdat hij maar één bal raakt.
Vind ik leuk
HJR +9042
maandag 28 augustus 2017 om 11:14
Ja en als Boetius die bal door het midden schiet, heeft Wellenreuther hem en is hij een echte penaltykiller. Is gewoon een keuze die hij maakt. Niet zo slimme keuze, maar hij kon zo in iedergeval niet gepiepeld worden door een stiftje van Boetius :).
Vind ik leuk
666 +4761
maandag 28 augustus 2017 om 11:18
Die jongen was idd niet best, maar het voorbeeld dat VP dan weer aanhaalt slaat nergens op.
Vind ik leuk
Sigma +2855
maandag 28 augustus 2017 om 11:17
En wat Ziyech betreft ik geef hem groot gelijk....ik zou me op een Ku(ns)tgras veld ook rustig houden ivm blessures...
Vind ik leuk
Patdaddy +522
maandag 28 augustus 2017 om 11:31
Dolberg had er ook bij gemogen.
Vind ik leuk
maandag 28 augustus 2017 om 11:35
Knap dat je in 2 minuten spelen in dit lijstje kan komen.;-)
Vind ik leuk
Anoniem010 +155
maandag 28 augustus 2017 om 12:11
Wat is die cherny slecht.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1639
maandag 28 augustus 2017 om 12:25
heel vitesse had er in gemogen van mij
Vind ik leuk
Hesses +1222
maandag 28 augustus 2017 om 12:39
Mocht Feyenoord alsnog RvP weten te strikken als konijn uit de hoge hoed dan zou Kramer wel naar Roda kunnen want tegen W2 was t ook weer niet om aan te zien met hem als vervanger van Nicolai.
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 28 augustus 2017 om 12:42
Goh dan moeten die andere wel erg slecht hebben gespeeld, wanneer Gorter, Beckers en Ebueh er niet in staan. Lorenzen is niet terecht, aangezien hij totaal geen goede aanvoer kreeg.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43202
maandag 28 augustus 2017 om 12:46
Veltman, Dijks, Dolberg.
Mijn clubje had best wat ruimer vertegenwoordig mogen zijn.
Die 2 die bij de toppers van de week staan is ook overdreven natuurlijk.
Vind ik leuk
JanTa48 +8092
maandag 28 augustus 2017 om 12:51
Voor Ajax is het geen ramp als er af en toe een miskoop tussen zit want dat word wel meer dan goed gecompenseerd met de goede aankopen.
Vind ik leuk
maandag 28 augustus 2017 om 12:54
oh ja toch nog positief over w2.De supporters hebben gedoneerd aan Sophia kinderziekenhuis, en dat is natuurlijk prima.
Vind ik leuk
meloen87 +805
maandag 28 augustus 2017 om 16:43
De echte winnaars van dit weekend. :-)
Vind ik leuk
pico323 +7552
maandag 28 augustus 2017 om 14:54
een goede rechtsback zou fijn zijn voor Vitesse. die jongen bakte er niet veel; van.
Vind ik leuk
14forever +9063
maandag 28 augustus 2017 om 15:11
Mis eigenlijk wat roda spelers hier.
Vind ik leuk
meloen87 +805
maandag 28 augustus 2017 om 16:42
Die keeper van Willem II was echt dramatisch. Elke keeper die 5 tegengoals krijgt mag van mij opgeroepen worden tot flop van het weekend. Ook die Cerny was slecht zeg, ze moeten die Neres gewoon het vertrouwen geven, want die jongen heeft echt potentie. Cerny, aan de andere kant, heeft dat niet. Ze kunnen hem beter tijdelijk laten gaan, nu ze nog tijd hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:26
Willem II moet snel op zoek naar een betere doelman.
Met deze zullen ze nog veel punten verliezen.


P. A.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws