PSV ontving biedingen van '30 à 40 miljoen euro': De grootste winst

PSV ontving biedingen van '30 à 40 miljoen euro': "De grootste winst"

woensdag 6 september 2017 om 07:05

Omdat PSV dit seizoen geen Europees voetbal speelt, loopt de club ongeveer vijf miljoen euro mis. Dat bedrag moet binnen twaalf maanden gecompenseerd worden met de verkoop van één of meerdere spelers, legt algemeen directeur Toon Gerbrands uit aan Voetbal International. 

De transfer van Davy Pröpper naar Brighton & Hove Albion was voor PSV noodzakelijk om de balans op orde te krijgen na de komst van verdediger Derrick Luckassen, aanvaller Hirving Lozano en goalie Eloy Room. "Maar we moeten door het mislopen van Europees voetbal in het huidige boekjaar nog wel ergens vijf miljoen euro inlopen", stelt Gerbrands.

"We zullen dus nog één of twee spelers moeten verkopen, maar daar hebben we een jaar de tijd voor. Het belangrijkste is dat wij denken dat er opnieuw een goede selectie staat die meedoet om de titel", vervolgt hij. 

"We hebben in de slotdagen nog tussen de dertig en veertig miljoen aan biedingen gehad op onze spelers. Dat we niemand hebben laten gaan, is misschien wel de grootste winst in deze hectische transferperiode."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Barry10 +1106
woensdag 6 september 2017 om 07:12
Haha bizar zeg, had wel verwacht dat PSV een klein buffertje zou hebben maar als je elk jaar compleet afhankelijk bent van Europees voetbal dan is het wel triest gesteld.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:18
Ik denk dat ze een enorme langlopende lening bij Philips hebben.
2x CL Depay en Wijnaldum. Dat is al bijna 100 miljoen. Waar is dat geld gebleven dan?
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 6 september 2017 om 07:40
Ze hebben in 4 jaar tijd een lening van 50 Miljoen terug gebracht naar 2 Miljoen;) Stond in dezelfde interview met Gebrands, alleen VP gaat hiervan natuurlijk 4-5 topics over schrijven.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
woensdag 6 september 2017 om 08:30
Ow wow, thanks dat je dit communiceert.
Dan zijn we goed.bezig.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
woensdag 6 september 2017 om 08:43
Dat is netjes, alleen ze schrijven dat Europees voetbal missen 5 miljoen kost maar dat "kost" natuurlijk veel en veel meer. Je spelers zijn veel interessanter wanneer je Europees voetbal speelt, kijk naar ajax daar zijn de spelers gewoon 30% meer waard geworden door het Europese succes.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:02
En meteen ook minder door het mislopen.
Vind ik leuk
darmianto +7226
woensdag 6 september 2017 om 09:20
Idd, met Klaassen en Sanchez is heel de ruggengraat van Ajax weggerukt met uitzondering van held Nick Viergever :-P
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:45
Ga ff lekker op een Ajax site liggen janken over jullie kut beleid dit gaat over PSV en dan ga je janken over Ajax triest figuur!
Vind ik leuk
Leeuw +3008
woensdag 6 september 2017 om 09:54
Waarom zo fel? Wij vinden het ook leuk om smeuïge verhalen over Ajax te horen :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 10:35]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:57
Dat klopt maar pak dan een andere topic om dat aan te kaarten! Het gaat hier al teveel over Ajax of het nu goed of slecht is! Altijd maar Ajax
Vind ik leuk
Mad Max +6615
woensdag 6 september 2017 om 10:24
Calimero much?
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 17:10
Ja dat klopt toch ook ,blijkbaar is er maar een club in Nederland en dat is Ajax.
Dus krijg je er veel topics over en gaat het er in veel topics over he
Vind ik leuk
Mad Max +6615
woensdag 6 september 2017 om 10:24
* fel.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
woensdag 6 september 2017 om 10:42
Jij bent echt een stoere jongen! Waarschijnlijk de voorzitter van de internet hooligans van psv.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
woensdag 6 september 2017 om 10:54
Als je daar niet tegen kan blijf dan weg het is iets dat met elkaar in verbinding staat. Er wordt altijd vergeleken tussen de top 3. En ja beiden PSV en Ajax hadden beter moeten kunnen reageren. En het beleid bij PSV is net zo kut als bij Ajax. misschien zelfs nog kutter omdat je ook nog eens weinig inkomsten hebt uit verkoop wat bij Ajax niet het geval is
Vind ik leuk
John M. +3198
woensdag 6 september 2017 om 11:16
kut - kutter - het kutst. Prachtige omschrijving geef je hier.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 15:23
Jij bent snel op je micro piemeltje getrapt.
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 7 september 2017 om 09:09
Hahaha, dat zegt San de jankman himself, wil je een lolly knul?
Vind ik leuk
Adje80 +2650
woensdag 6 september 2017 om 09:27
Tja heel eerlijk, dat ligt meer aan ajax...als ze nigel de Jong en wat andere spelers meteen hadden gehaald hadden ze veel kans van nice gewonnen maar zeker van rosenborg...dat heeft meer met het waardeloze beleid te maken dan met het Europese succes van vorig jaar
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 6 september 2017 om 09:20
Aan het einde van de rit kunnen we pas aan de cijfers zien wat de echte verschuiving is. Maar een voorbeeld is dat Ajax vorig seizoen (met Europees succes) 8% is gedaald in ondernemingswaarde. PSV met een toch wel rot Europees/nationaal avontuur met 20% gestegen, dan doe je het financieel niet verkeerd. PSV wil natuurlijk dit jaar weer 20% stijgen in ondernemingswaarde, en om dat te halen, moet er inderdaad wat bij gedaan worden door spelers te verkopen.
Vind ik leuk
Adje80 +2650
woensdag 6 september 2017 om 09:28
Ik geloof die cijfers niet hoor... Dan had psv er financieel wel wat rooskleuriger voor gestaan lijkt me..als je nog geen speler meer kan kopen van 4 miljoen dan doe je iets niet goed als psv zijnde
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 6 september 2017 om 09:46
PSV staat er rooskleurig voor want we zullen met of zonder Europees voetbal ook weer een stijgende lijn hebben vanwege dit financieel beleid, en ja PSV zou de speler zo in 1 tel kunnen kopen... Dit deden we 10-8 jaar terug, en zijn zo in mega verliezen beland. De club kan niet alleen afhankelijk zijn van het sportieve plaatje.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:44
Psv is juist verkeerd bezig Itsese, ze hebben weer eens geld uitgegeven wat ze niet hadden. Moreno en Guardado zijn verkocht om het operationele verlies op te vangen en met de transfer van Propper is de aankoop van Lozano gefinancierd, getuige het feit dat het gat van 5 miljoen door het mislopen van EL blijkbaar nog niet is gedicht. De verkoop van Luuk de Jong aan Bordeaux twv 6 miljoen had dit gat dus moeten opvangen en dan had PSV die linksback van 4miljoen dus nog steeds niet kunnen kopen....
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:40
Het klopt niet wat je zegt, PSV heeft juist niks uitgegeven wat ze niet hadden. Door de constructie met Guardado en Moreno hebben ze het juist slim gespeeld, voor weinig kosten hebben ze jaren 2 spelers gehad die een enorme meerwaarde voor de club waren en die normaal gesproken niet eens haalbaar waren. Dat daar dan tegenover staat dat ze bij verkoop weinig opleveren is niet zo belangrijk. Overigens is Lozano gekocht van het geld wat ze nog hadden liggen, daarna is dat weer aangevuld met de verkoop van Guardado en Moreno en met de verkoop van Pröpper is het gat in de begroting gedicht en is er nog extra geld binnen gekomen om te investeren in de spelersgroep. Die ander 5 miljoen halen ze in de winterstop wel op en anders in de zomer, dat valt nog in dit boekjaar. PSV heeft nu nog een kleine 10 miljoen om een speler te kopen, Santos mocht van HSV niet verkocht worden op het laatst en een alternatief was er ook niet meer toen men nog een keer vergeefs bij Bütner aanklopte en plan C is gelukkig niet doorgegaan want die is nog erger dan Brenet. Waar PSV vroeger geld uit zou geven aan zo'n plan C speler houden ze nu het geld op zak, of dat slim is weten we pas over een paar maanden maar zeker is dat plan C PSV niet beter zou maken.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:42
Extra geld om te investeren in de spelersgroep maar een LB voor 4mil pas kunnen kopen als Luuk was verkocht. Je verhaal klopt van geen kant Licket, sorry!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:56
Je moet niet alles geloven wat Brands zegt, die heeft nog nooit de waarheid gesproken over transfers. PSV had deze periode af willen sluiten zonder een verlies, dat zou gebeurd zijn als de Jong verkocht was. Het is maar net hoe je het wilt uitleggen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 12:04
Tja als we al niet meer kunnen geloven wat PSV zelf communiceert moeten we helemaal vrezen dat de financiële positie beroerder is dan ze al doen vermoeden.
Vind ik leuk
Bullet +1378
woensdag 6 september 2017 om 13:41
jij legt het te positief, in het voordeel van je cluppie uit
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 13:45
Dat is lekker discussie voeren, dus voortaan kunnen we beter jouw maar geloven ipv Brands en Gerbrands?
Vind ik leuk
Bullet +1378
woensdag 6 september 2017 om 13:39
jij hebt het stuk absoluut niet gelezen. ik zeg: nog een keer lezen! er staat duidelijk in waar het geld van Propper is heengegaan. en jij gaat dan anders beweren. als je zo je BL toets maakt krijg je een onvoldoende.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 20:56
Ik denk dat Gerbrands is gaan schuiven in de begroting. Het salarisplafond is naar beneden gegaan bijv. Daarom moesten Moreno en Guardado weg. PSV is er nog niet helemaal, financieel gezien. Al heeft dat geld van de laatste jaren wel enorm geholpen.
Philips is er uitgestapt, omdat ze doorkregen, dat het een bodemloze put werd. PSV krijgt nu 20 miljoen van 4 sponsors. En Philips leent geen geld meer. Philips heeft daarom die deal met de gemeente gemaakt. Het bedrijf heeft Eindhoven al genoeg opgeleverd, ten slotte.
Ik denk dat Philips meer dan 100 miljoen aan geleend geld had uitstaan bij PSV.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 17:15
Ja dus je zegt het zelf al je kunt ze niet kopen zonder in de schulden te komen.
Bij Ajax lachen ze om 5 miljoen en ook om 20 x 5 miljoen das het grote verschil.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:41
Wat een onzin, ondernemingswaarde van PSV met 20% gestegen? Dat is totaal niet terug te zien in de uitgaande transfers waarbij iedereen behalve Propper voor een prikkie is verkocht. Daarbij is de begroting aanzienlijk verlaagd en dan zou de ondernemingswaarde zijn gestegen? Vreemde reactie hoor Itsese.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 10:46]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 20:59
Philips is er uit gestapt. En Gerbrands moet nu bijna een geheel nieuwe begroting op poten zetten daarzo.
Vind ik leuk
Lemon +1310
woensdag 6 september 2017 om 10:59
Die 30% komt met name door de naam Ajax is. Niet alleen door Europees voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:07
En een paar weken later worden ze bijna weggetikt door VVV.
Zijn ze dan ineens 30% minder waard?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:26
Je kunt voor de waarde van de spelers beter kampioen worden dan roemloos uit de poulfase gegooid worden, bovendien hebben PSV en Ajax zo'n goede naam Europees dat dat niet meteen een rol speelt. Dat word een ander vehaal als ze nu een paar jaar niet Europees spelen en ook niet bij de eerste 3 eindigen op kleine afstand van de kampioen..
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 10:48
Welke lening hebben ze precies teruggebracht van 50 naar 2 miljoen?

Juni 2013 hadden ze 22,6m achtergestelde leningen, 30,9m langlopende schulden en 26,8m kortlopende schulden.

Juni 2016 was het 34,8m achtergestelde leningen, 13,1m langlopende schulden en 52,4m kortlopende schulden.

Een snelle rekensom geeft in 2013 76m schuld en in 2016 100m schuld.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:44
Volgens mij had PSV de ene lening vervangen door een andere, waarbij de nieuwe lening gunstigere voorwaarden heeft. Dan klopt het dus wel dat je een lening hebt teruggebracht maar als je deze vervangt door een andere lening heb je dus in feite nog dezelfde (beroerde) situatie.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:48
De schuld is meer geworden maar de rente lager, onder de streep is dat uiteindelijk voordeliger. Bovendien is er een nieuwe hypotheek op het stadion genomen waar die eigenlijk dit jaar voldaan was, belastingtechnisch is dat ook voordeliger. Waar PSV vooral winst maakt (noodgedwongen willen ze financieel geen risico lopen) is op dure spelers salarissen, met Guardado, Moreno en Pröpper zijn dure spelers vertrokken en is alleen Lozano aan getrokken die in die categorie valt. Met de verkoop van de Jong zou er dan nog een dure speler vertrekken, vandaar dat PSV niet dwars lag toen ie weg kon.
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 12:00
De ene lening dus vervangen voor de ander maar ondertussen dus wel 25 miljoen meer schuld in juni 2016 tov juni 2013. Tenzij die 25 miljoen weer is weggewerkt per juni 2017 betekent dat nog altijd meer schuld, ongeacht of het je minder kost.

Dat betekent namelijk dat je ergens toch 25 miljoen aan extra gels hebt geleend. Bovendien slaat Toon zich daarbij op de borst door te zeggen dat ondanks het verlagen van die lening (?), men dat sportief niet heeft gemerkt.

Nou dat zou wat zijn toch? Meer lenen en dan sportief achteruit gaan.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:10
Hoe het precies zit snappen wij van buitenaf toch niks van, daar zijn ze maanden mee bezig geweest. Wat ik wel weet is dat veel leningen afgesloten waren met een hoge rente, door het geld wat ze binnen kregen bij de verkoop van de grond hebben ze alle leningen overgesloten en is er een renteloze lening afgesloten van 80 miljoen van o.a. VDL en ASML. Gerbrands heeft alleen dat laatste meegemaakt, de rest is gebeurt onder leiding van Tiny Sanders. Gerbrands heeft imo geen enkele reden om zichzelf op de borst te kloppen.
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 12:21
Inderdaad, hij kwam pas na de gemeentedeal.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 13:47
Uh hoe het precies zit snap jij niks van licket, laat ons aub voor ons zelf praten. Wat je niet wil zien zie je niet, maar wij zien het wel. Er zijn genoeg feiten te constateren om er van buitenaf iets van te vinden, of jij dat nou leuk vind of niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 13:48]
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 15:08
Jij weet precies hoeveel geld PSV heeft dan?
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 17:06
Niet precies maar als je googlef kom je wel het een en ander tegen. Zo ook dat Psv 20% in waarde is gestegen, maar als je dan leest hoe dat berekent wordt daar zakt je broek van af. Mijn inziens heeft Psv heel veel moeten afschrijven op haar spelers en dat komt de ondernemingswaarde normaal gesproken niet ten goede.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:04
Geen genoeg geld meer om 12 miljoen voor Lozano op tafel te leggen. En ze missen die 5 miljoen. Dus veel kan het niet meer zijn.
Philips stapte er vorig jaar uit. Gerbrands zit nog ff te puzzelen.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 11:20
Gelukkig snap jij het dan allemaal perfect. Leg mij eens uit hoe het kan dat PSV nu zo'n 20 miljoen op de bank heeft staan, dat werd gisteren namelijk vermeld in het ED en het AD...
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:02
nogmaals :
2x CL
Depay en Wijnaldum
Gemeente
dat is bij elkaar bijna 150 miljoen. En nu komen ze 5 miljoen tekort? Rara.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 11:15
Gisteren stond nog een stuk in het ED waarin stond dat PSV zo'n 22 miljoen op de bank heeft staan... Maar van buitenaf kun je weinig meer inzien dan het jaarverslag en zelfs dat kan nog een scheef beeld opleveren, bijvoorbeeld welke verkoop valt in dit boekjaar en welke in het volgende.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 15:05
Oooh, dat valt alles mee. Dat heeft Feyenoord nog niet eens.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 18:22
Overwinteren in de CL zal een flinke financiele boost geven, zoiezo meedoen is al veel waard en daarom zou het echt slecht zijn voor het Nederlands voetbal als de kampioen straks zelfs voorronde moet spelen. Zijn we blijkbaar niet erg goed in...
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 00:36
volgens mij verdient Luuk ook behoorlijk meer dan het salaris plafond, ze wilden niet voor niets graag van hem af.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 11:01
Klopt, hij heeft een salaris tot het plafond en krijgt daarbovenop bonussen die het salaris nog opkrikken.
Vind ik leuk
United FC +12783
donderdag 7 september 2017 om 11:02
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/12/het-beloofde-salarisplafond-van-psv-blijkt-boterzacht-5760656-a1536319
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 18:28
Is toch oud nieuws, hetzelfde gebeurt bij Ajax. Het is een bittere noodzaak als je spelers wil aantrekken die een echte versterking zijn. Daarnaast vind ik het niet erg als ze nog wat extra's kunnen verdienen als de prestaties ernaar zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:00
PSV kocht de laatste jaren spelers met geleend geld hoor.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 20:49
Maar het blijft raar. Met dat geld van de gemeente kom je op ca. 150 miljoen in de laatste 2 a 3 jaar. Dan is er toch meer aan de hand? Als je nu 5 miljoen tekort komt.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 15:21
Ja, de gemeente betaalde heel graag 48 miljoen voor de parkeerplek van de directie.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:21
Premies , bonussen en te dure spelers, huur en hypotheek
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:05
Eigen stadion toch? Alleen nu huurgeld betalen voor het trainingscomplex.
Vind ik leuk
MeAgain +3665
woensdag 6 september 2017 om 10:43
Het gaat niet om hoeveel geld er achter de hand is, hoeveel geld er nog op de rekening staat.
Het gaat erom dat de begroting op orde moet zijn. Dus niet negatief. Dit heeft waarschijnlijk met de gemeente deal te maken. Psv moet elk jaar positief afsluiten.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:45
Hoe gaat Psv dat volgend seizoen doen dan? Weer de halve selectie verkopen om het operationeel verlies te kunnen bekostigen? De begroting zal verder omlaag moeten, de kostenkant wel te verstaan...
Vind ik leuk
MeAgain +3665
woensdag 6 september 2017 om 10:48
Waarom zou er volgend seizoen een verlies zijn dan?
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 11:05
Gerbrands zegt in het bewuste interview dat ze ieder jaar beginnen met een exploitatie tekort van 3a4 miljoen als de transfers buiten beschouwing worden gelaten. Maw PSV moet ieder jaar meer verkopen dan aankopen om dat recht te trekken.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 13:49
En als er sportief wederom geen successen worden behaald zal dat tekort alleen maar groter worden.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:49
Klopt ook niet ze hebben 185 mil of is dr nu ineens een verschil tussen de bankrekening van PSV en die van de belastingbetaler?
Vind ik leuk
Mad Max +6615
woensdag 6 september 2017 om 10:23
Er is een groot verschil tussen een gat hebben in je begroting en geen geld in kas hebben..... Ook als je een fikse spaarkas hebt, moet je er naar streven je begroting sluitend te krijgen.
Vind ik leuk
Barry10 +1106
woensdag 6 september 2017 om 11:37
Dat snap ik, maar het heeft wel met elkaar te maken. Ik denk dat als PSV een 'fikse spaarkas' heeft, zij deze dan nu wel deels kunnen gebruiken om de selectie kwalitatief op peil te brengen of om het gat in de begroting te dichten om niet nog verder achteruit in kwaliteit van de selectie te gaan. Waar heb je anders een spaarkas voor?
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:32
De transfer van Propper was dus niet om het gat van het mislopen van EL te dichten maar om de al gedane transfers te bekostigen. Het is dus nog erger als men aanvankelijk dacht!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:20
Waarom? PSV speelde al 43 jaar onafgebroken Europees, dan is het logisch dat je minstens uefa cup incalculeert. Als je het dan ineens niet haalt zal het geld ergens anders vandaan moeten komen. Het is ook niet dat PSV nu ineens instort.
Vind ik leuk
Barry10 +1106
woensdag 6 september 2017 om 11:33
Dat snap ik, maar als je 5 miljoen euro mist en je dan al direct spelers moet verkopen, dan gaat er in mijn ogen wel iets verkeerd. Stel je speelt 43 jaar onafgebroken Champions League, waarin je echt veel geld binnen haalt, dan begrijp ik je. Maar nu gaat het alleen om 5 miljoen euro die je mist, niet een enorm bedrag voor PSV zou je denken toch?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:02
5 miljoen is natuurlijk voor iedereen een groot bedrag, daar koopje een leuke speler voor. Maar het is geen groot probleem, PSV wil gewoon geen risico meer lopen zoals ze dat in het verleden wel deden. Toen dachten ze dat komt volgend jaar ofzo wel goed, nu willen ze het meteen oplossen zodat ze niet verder in de problemen kunnen komen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 17:12
Daar heb je wel gelijk in Licket maar toen Brands Lozano haalde gaf hij dus wel geld uit dat er (nog) niet was. Dat is rechtgetrokken met de transfer van Propper. Ook moest Lukassen rechtgetrokken worden als we Gerbrands moeten geloven, hier heeft Brands dus opnieuw gegokt en blijkbaar verloren omdar er op t eind geen geld meer voor een LB was. Dat ze die nu uiteindelijk niet halen is qua financieel beleid natuurlijk wel goed, niet uitgeven wat je niet hebt, maar daarbovenop moet er nog iemand verkocht worden om het financiële gat van 5mil door mislopen EL te dichten. Dan zit je financieel gewoon erg op het randje te spelen en gokt Brands er dus op dat er van de winter nog iemand voor 5mil verkocht gaat worden. Ik vind dit hele handelen niet bepaald risicoloos hoor, zodra een transfer tegenvalt zit Psv direct in de problemen want ze hebben blijkbaar geen reserves meer over van die gemeentedeal om uit te kunnen putten.
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 18:32
Er was nog geld en het geld waar ze uit kunnen putten van de partnerdeal (30mln tegen 1,5% rente) is feitelijk alleen bedoeld voor de verbouwing van de herdgang en het stadion, dat fonds willen ze ook steeds weer snel aanvullen zodat ze altijd wat extra's hebben in geval van nood begreep ik.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
woensdag 6 september 2017 om 11:36
De enige die janken hier zijn Ajax fans...dat ze maar janken op hun eigen club.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:44
Stel je toch niet zo aan man. Flapdrol!
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:46
Ja want jaja_PSV jankt nooit bij Ajax topics, wel willen uitdelen maar niet kunnen incasseren, CALIMERO!
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
woensdag 6 september 2017 om 12:05
Ieder club is afhankelijk van Europees voetbal dus ook Feyenoord en Ajax.
Als Ajax al 5 jaar de CL niet meer haalt dan moeten ze op ten duur ook spelers verkopen.
Ajax zal dan zeggen...Er is genoegd geld...maar de vraag is..wat wordt met het geld gedaan?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:08
Bij Feyenoord is EU voetbal een extraatje. Dat rekent toch ff wat lekkerder. Want vanaf volgend seizoen speelt iedereen voorronde. En dat weten we wel.
Vind ik leuk
Bayern FC +1245
woensdag 6 september 2017 om 21:17
Behalve de bekerwinnaar tocht
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:21
Hopelijk wel. Ik geloof ook nog maar 4 clubs.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:17
Dat is de grootste winst van de nieuwe opbouw van Feyenoord. Zij hebben europees voetbal niet meer in de begroting opgenomen. Dus alles wat daar vandaan komt is een bonus.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:21
PSV en Ajax hebben jaren lang met hun begrotingen tegen elkaar, op zitten bieden. Dat breekt PSV nu op. Ze hebben ook maar 30.000 zitplaatsen. Ik vond t altijd al niet kloppen. Maar Philips betaalde wel ... de tekorten bij.
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 6 september 2017 om 07:26
En de Gemeente.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:28
Dat geld is ook naar Philips gegaan denk ik. Kun je nagaan.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
woensdag 6 september 2017 om 08:32
Praat geen onzin.
Er was een hoofdsponsor deal, niets meer.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:04
Nou de gemeente heeft echt wel geld verstrekt.
Volgensmij had de gemeente die trainingsvelden van ze gekocht?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:12
Iedereen ouwehoert wel over die constructie met de gemeente, de enige die daar beter van is geworden is de gemeente Eindhoven zelf, zij hebben PSV een lening verstrekt van 50 miljoen, en hebben daar de grond onder het stadion voor terug gekregen, zij hebben dus grond met een waarde, PSV heeft een lening die wordt terug betaald.
Vind ik leuk
darmianto +7226
woensdag 6 september 2017 om 09:22
Met dat stadion erop is die grond voor Eindhoven niks waard. Tenzij je het verhuurd oid. Pas als PSV een nieuw stadion laat bouwen kunnen ze er wat mee want in dat geval gok ik dat de gemeente een nieuw stadion op een andere plek buiten de stad neer wil laten zetten
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:33
wie had dat stadion in amsterdam eigenlijk ook weer betaald?
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:47
En van wie is dat stadion en de bijbehorende inkomsten? Juist! Nu jij weer!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:12
Een stuk of vier gedeeltes. ABN Amro / gemeente/ sponsors / Ajax
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:10
Het was eigendom van PSV. De gemeente heeft de grond gekocht. En nu mag PSV het dus huren.
Vind ik leuk
robery +2541
woensdag 6 september 2017 om 07:33
Pffff. Zelf verzonnen?
Vind ik leuk
Johan.l +3960
woensdag 6 september 2017 om 09:19
Ik ben geen psv suporter! Maar kun je niet eens een ophouden met dat goedkoop scoren. Buiten het fijt dat het ook nog eens onzin is.
Vind ik leuk
robery +2541
woensdag 6 september 2017 om 07:32
Wat een klets man die laatste regel. Hahaha. Geloof het zelf.
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 6 september 2017 om 07:44
Wat in ieder geval een feit blijkt is dat ze geld tekort komen. Op zich vind ik dat best vreemd eigenlijk.

Het lijkt nuneen soort stuiptrekking van het altijd gevoerde beleid. Als het in elkaar valt als een kaartenhuis bij PSV, dan lijken de problemen toch best groot.
Ik zou maar vast een kleinere broek uitzoeken....
Vind ik leuk
jaja_PSV +17551
woensdag 6 september 2017 om 08:33
Je kan niet lezen Josef?
PSV heeft een lening teruggebracht van 50mio naar 2mio afgelopen jaren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:33]
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:48
Psv heeft de broek van een topclub jaren willen dragen, maar nu de broek versleten is kan het geen nieuwe meer terugkopen. Wordt weer een trainingsbroek van de Zeeman.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:13
Philips heeft die te grote broek gedragen.
Vind ik leuk
masterpsv +5348
woensdag 6 september 2017 om 08:12
Ho ho 35 000 zitplaatsen ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:56
Verstandig. Je kan ook niet volledig afhankelijk zijn van dit soort wankelijke inkomsten
Vind ik leuk
Johan.l +3960
woensdag 6 september 2017 om 09:21
Denken doet geen pijn hoop ik. Zelf het grote Manchester zou bij geen plaasting voor de CL de contracten met de spelers moeten aanpassen ivm de te korten die zouden ontstaan bij geen plaatsing
Vind ik leuk
Berbr +100
woensdag 6 september 2017 om 07:20
Wat een slap geklets: niemand laten gaan. Psv heeft veel bewezen klasse laten gaan en een aantal spelers erbij gehaald die het bij Psv nog moeten bewijzen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:50
Deze uitspraken zijn toch typisch Gerbrands? Het verkondigen van onwaarheden en dan vervolgens de grootste winst noemen om het financiele drama te verbloemen.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:14
Wat dacht je dan? Dat Gerbrands gaat schreeuwen dat PSV in brand staat?
Vind ik leuk
furgist +1452
woensdag 6 september 2017 om 07:21
ja, op zoet. is helemaal geen winst, die wil weg
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
woensdag 6 september 2017 om 07:24
Je moet ergens vijf miljoen compenseren door spelers te verkopen en slaat biedingen tussen de 30 en 40 miljoen af en bent trots dat je geen spelers hebt laten gaan. Okay....
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 6 september 2017 om 07:28
Vind ik ook zeer bijzonder. Ik vraag me af voor wie dan en waarom je trots bent als je 5 miljoen tekort komt. Dit is echt treurig.
Vind ik leuk
NederBelg +1109
woensdag 6 september 2017 om 07:31
Voor wie? Dan heb jij de laatste 2 dagen geslapen hoor.
Enkele spelers voor een bedrag rond de 30 a 40 gezamelijk als je ze allemaal zou hebben verkocht.
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 6 september 2017 om 07:35
Het hele elftal is dat bedrag nog niet waard.
Vind ik leuk
Johan.l +3960
woensdag 6 september 2017 om 09:23
Ik weet niet voor welke club jij bent, maar of je zit nu in de pauze van groep 3 of je ben dement aan het worden
Vind ik leuk
Metal +1970
woensdag 6 september 2017 om 08:28
Simpel rekensommetje;
10 clubs bieden 2 miljoen voor Zoet = 20 miljoen
7clubs bieden 2 miljoen voor De Jong = 14 miljoen
Samen 34 miljoen, is idd tussen de 30 en 40 miljoen
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 00:41
dan kom je nog steeds maar op 20 miljoen
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 6 september 2017 om 07:29
Ik moest ook even nadenken.

Aan de andere kant: je kunt de lucht boven de middenstip maar een keer verpatsen....
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 08:02
*zucht*
Vind ik leuk
Nistel +970
woensdag 6 september 2017 om 09:08
Echt zo vermoeiend inderdaad, dit soort reacties. Geeft blijk van weinig intelligentie om de materie te snappen of anders geen enkele creativiteit om een 'leuke' grap te maken. Maar dat is hier schering en inslag bij de reacties helaas.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 09:35
inderdaad, goedkoop puntjes scoren bij hun matties...
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:51
Alsof PSV ook maar 1 speler heeft rondlopen die tussen de 30 en 40 miljoen gaat opbrengen. Moreno en Guardado waren sterkhouders en zijn voor een prikkie verkocht en dan zou er nog een speler rondlopen die bijna het 10voudige zou opbrengen? Totaal ongeloofwaardig deze uitspraken van Toon.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:16
Op Dolberg werd 50 miljoen geboden. Dat is wel geloofwaardig. Toch?
Vind ik leuk
Drobtine +1900
woensdag 6 september 2017 om 11:01
Het totaal van al die biedingen was tussen de 30 en 40 miljoen dus niet per speler
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 6 september 2017 om 07:25
Tuurlijk Toon. Op welke wereldspeler is er dan geboden? Luuk de Jong? Daar moet geld bij. Het is ook wel vreemd en een beetje treurig dat je als zogenaamde topclub 5 miljoen tekort komt als er een keer geen Europees voetbal is.

Een beetje tegenstrijdig, je hebt kennelijk je geld hard nodig, maar ondanks zogenaamde biedingen van tientallen miljoenen heb je niemand verkocht?
Yeah right.
Vind ik leuk
HanV +2043
woensdag 6 september 2017 om 08:51
Als je elk jaar minstens EL speelt dan is het niet raar om dat te begroten, maar je zit wel met een gat als je blijft steken in de kwalificatie.
Vind ik leuk
Johan.l +3960
woensdag 6 september 2017 om 09:24
Lozano zou ik er bij ons toch graag bij hebben!
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 10:20
Die gaat de smaakmaker van de Eredivisie worden. Misschien wel topscorer zelfs!
Vind ik leuk
Stranger +1597
woensdag 6 september 2017 om 09:40
Nou Marcus' kijk eens goed naar je eigenclubje.
Het jaar dat ze in de poulefase EL uitgeschakeld werden werd er ook verlies geleden;-)
En de berg geld wat ze nu hebben is dank zij de inkomsten van de CL en verkoop spelers in de jaren van de Boer. Als toen een van de twee weg gevallen was hadden ze verlies geleden. Lees er de jaarverslagen maar op na!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 09:42]
Vind ik leuk
GaoYao +4454
woensdag 6 september 2017 om 07:26
Ze hebben hun schulden afgelost & premies etc betaald na jaren lang op grote voet te hebben geleefd. Daarbij nog een kleine buffer opgebouwd voor de verbouwing etc. Nu schrijven ze steeds zwarte cijfers wat ten koste gaat aan spelers op het veld. Wel ongeloofwaardig dat ze biedingen van 30 a 40 mil af hebben geslagen..
Vind ik leuk
Carl +1489
woensdag 6 september 2017 om 08:05
Goed lezen is ook niet makkelijk. Ze hebben geen biedingen van 30 à 40 mil afgewezen, ze hebben diverse biedingen ontvangen die bijelkaar opgeteld op 30 a 40 mil uitkomen.

Overigens is dat nog steeds heel vreemd. Je weet welke biedingen er zijn binnengekomen, je telt de bedragen bijelkaar op en je weet het totaalbedrag. Ben benieuwd hoe je op een marge van 10mil kunt uitkomen bij een simpele optelsom. Beetje vreemd Brands.
Vind ik leuk
GaoYao +4454
woensdag 6 september 2017 om 11:29
Bedankt voor je feedback. Vanmorgen toen ik het artikel las, stond het er anders en ik zie dat het nu aangepast is. Goed schrijven is ook een kunst..
Vind ik leuk
Carl +1489
woensdag 6 september 2017 om 19:44
Zeker! Ik wist niet dat het artikel is aangepast, heb je beide reacties een duimpje gegeven ;).
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:26
Vuile huichelaar, denk je dat we allemaal idioten zijn of zo… ondanks 2 jaar CL en verschillende toptransfers als we de gelekte bedragen in de pers tenminste nog zouden geloven en de verkoop van Narsingh, Moreno, Guardado en Propper is het geld op na de aankoop van 2 spelers? Dit noemen we wanbeleid!
En dan proberen om ons als winnaars neer te zetten omdat we zogenaamd biedingen van 40 miljoen hebben gehad... misschien had je dat moeten accepteren zodat we iig een linksback in onze selectie hadden kunnen hebben. Leugens of wanbeleid, weet niet wat ik erger vind maar laten we afspreken dat jij je druk maakt om eens een rugspnosor te vinden na een jaar of 3, zodat we straks minder van onze laatste goede spelers voor spotprijzen hoeven te dumpen ergens...
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:10
Inderdaad compleet wanbeleid in Eindhoven!

Nemen ons supporters gruwelijk in de maling. Oprotten de leiding en technische staf! Houden elkaars hand boven het hoofd. Tijd voor een frisse wind waarbij er kwaliteit op het veld staat en gezond beleid gevoerd wordt!

Hebben al het geld er doorheen gebrast en leven blijkbaar ver boven onze stand als het zo'n rotzooi is.

Maar waar het geld is blijven plakken zou ik wel eens willen weten. Want wat is er veel binnen gekomen de laatste 5 jaar.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 10:59
Er zijn dus gelukkig ook nog Psv-ers die het wel inzien en Gerbrands en Brands niet bewierroken. De bezem moet erdoorheen anders verliest Nederland een topclub en dat zou enorm jammer zijn voor onze toch al kleine competitie.
Vind ik leuk
DEWEE +1701
woensdag 6 september 2017 om 07:27
Het is ontzettend dom om Europees voetbal nog in je begroting op te nemen. Volgens mij doen alleen Ajax en PSV dat.

Als je ziet hoe de competitie steeds zwakker wordt zou je toch denken dat je dat beter niet kunt doen....

Zoals ik het nu lees heeft PSV geen geld om op terug te vallen.. .
Ajax ook niet. Van een ingewijde bron heb ik begrepen dat ze de stoeltjes in de Arena met 500 euro biljetten willen beplakken. Dat vonden de aandeelhouders een betere uitstraling hebben... dus ze moeten nog even doorsparen. En daarom moet je dan ook geen Europees voetbal begroten.
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 6 september 2017 om 07:41
Nou Ajax heeft 147 miljoen liggen, dus die kunnen wel ergens op terugvallen. Bij de 26 financieel gezondste clubs van de wereld.

Psv kan dat kennelijk niet en dat is vrij treurig als je zo geholpen bent, spelers verkocht hebt etc. Het is idd niet handig om Europees voetbal in je begroting op te nemen, dat ben ik wel met je eens. Maar dit is gewoon heel een heel ongeloofwaardig verhaal. Schermen met tientallen miljoenen aan biedingen, terwijl je het geld hard nodig hebt. En nog trots zijn ook kennelijk. Toon wordt altijd de hemel in geprezen, maar hij moet nu kleur bekennen en beseffen dat hij het helemaal niet zo geweldig doet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 07:43]
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 6 september 2017 om 08:01
PSV op 31... zoveel verschil zit er dus niet tussen...
Vind ik leuk
Johan.l +3960
woensdag 6 september 2017 om 09:26
Europees voetbal opnemen in de begroting doen alle topclubs dit is voor het eerst in 50 jaar dat Ajax geen Europees speelt en dat u's ook maar een insident
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:43
Wat eeen onzin Ajax heeft al jaren geen gestoord salarishuis, en een buffer daar antwoord ik op wat is dat? Is dat iets zoals een socialedienst voor arme clubs?
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 07:43]
Vind ik leuk
Degraaf +8997
woensdag 6 september 2017 om 08:03
"Zoals ik het nu lees heeft PSV geen geld om op terug te vallen.. .
Ajax ook niet". Vooral om dat laatste moest ik erg lachen, Ajax heeft meer dan 100 milj op de bank ;-)

Ik neem jou ook niet serieus.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 08:04
en dat is natuurlijk ook fout ;)

van wat ik nu zie lijkt feyenoord het beste te doen/handelen
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:04]
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 08:44
Waarom is dat fout? Als je alle seizoenen nog Europees gespeeld hebt, buiten dat jaar uitsluiting, dan lijkt me dat helemaal niet fout. Voor het eerst heb je nu een uitschieter naar beneden. Dus moet je interen.

Voor PSV geldt ongeveer hetzelfde. Het enige verschil is dat hun financiële reserve op het veld staat en dat ze dus moeten verkopen.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 09:06
100 miljoen op de bank en je niet weten te kwalificeren... moet ik nog door gaan?
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 09:12
Geld is niet per definitie de beslissende factor. Ajax kan de salarissen niet structureel veel hoger maken omdat de vaste inkomsten niet heel hard kunnen groeien. Dus heb je geld om te kopen maar niet om de hoge salarissen te betalen die die spelers vragen. Dus met 10 of 100 miljoen op de bank, de vijver waar je in vist blijft voor Ajax gelijk.

Dan kun je 8 Neressen kopen, 14 Wöbers of zelfs 9 Ziyechs maar daarmee overleef je niet automatisch een Europese voorronde.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 09:37
Nee maar met al die miljoenen op de bank kan je dus kijken of je het salarisplafond omhoog kan tillen. buiten dat heeft ajax natuurlijk ook liggen slapen met de linksbacks (net als PSV hoor) van dongelen (de beweegreden snap ik) en Haps hadden ze wel kunnen gebruiken
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 09:49
Salaris kan alleen omhoog met een verhoging van de structurele inkomsten of met kostenverlaging.

Dus niet door incidentele inkomsten als transfers en CL. Daar zijn clubs bijna aan onderdoor gegaan of ben je dat alweer vergeten?

En nogmaals, als Ajax Van Drongelen had gehaald voor 4 miljoen dan had men juist kritiek gehad op het aantrekken van weer een dure tiener.

En zowel hem als Haps heb ik zien spelen en dat is echt niet (nog) die verbetering die wij graag zien komen op linksback. Bovendien waren zij absoluut niet het verschil tussen wel of niet de voorronde overleven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 09:52]
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:00
Verschil is dat zodra PSV een uitschieter naar beneden heeft ze meteen hun halve selectie moeten verkopen.

Ajax kan het wel opvangen omdat ze al jaren gezond financieel beleid voeren waarbij de spaarpot geïnvesteerd zal worden om een hogere begroting in de toekomst te kunnen realiseren: ook wel beleid voor de lange termijn genoemd. Kunnen ze in Eindhoven nog wat van leren, daar regeert al jaren de waan vd dag met de daarbij behorende financiële consequenties waar we nu getuigen van zijn. Dure huursommen, overschrijden van salarisplafonds, hoge bijtekenpremies, alles om te kunnen blijven aanhaken bij het grote Ajax.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 11:03]
Vind ik leuk
AFFA +982
woensdag 6 september 2017 om 08:37
Ajax begroot naar mijn weten ook geen Europees voetbal, en voor de rest wat je geschreven heb praat geen poep man.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 10:46
ik praat geen poep, veel geld op de bank maar geen fatsoenlijke lb kunnen halen is geen goed beleid
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:05
Wöber kan links back, je hebt Sinkgraven en Viergever nog, die Colombiaan kan rechts- en linksback, maw Ajax heeft 4 opties voor LB. Ajax geeft gelukkig geen geld uit om het uitgeven.

En wie heeft PSV voor de linksback? Paal die nu 1 wedstrijd op die positie heeft gespeeld?

[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 11:05]
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 06:49
Wij hebben geen geld, vragen naar de bekende weg maat. Daarom zeg ik ook miljoenen op de bank is niet goed. Waarde moet op het veld staan!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:38
Haha nee we hebben geen Europees voetbal nodig voor ons budget.... haha nee toontje liegt niet!

Waar zijn die psvers die dit riepen hier nu?
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 08:05
gewoon, hier!

Volgens mij werd er geroepen dat CL niet meer begroot wordt
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:11
Jij bent inderdaad de enige.

PSV begroot altijd gewoon als duidelijk is wat er behaald is.
CL inkomsten worden mee genomen als er zekere CL inkomsten zijn. Logisch. Maar in dit geval is het in salarissen en spelers gaan zitten. CL valt weg? Dan moeten die miljoenen ook ergens wegvallen. Met verkopen van spelers en het verwijderen van de hoge salarissen gebeurt dat nu.
Maar kennelijk nog niet eens genoeg.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 08:21
inderdaad, ik hou ook mij hart vast...
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:08
Dat begrijp ik want wat Gerbrands nu roept strookt niet met wat hij eerder riep. Toen de EL niet werd gehaald verkondigde hij dat het gat van 5miljoen gevuld moest worden, toen werd Propper verkocht voor 14mil en toen dacht iedereen oke dat gat is gedicht. Toen kon die LB niet gehaald worden voor 4mil en nu blijkt het gat van 5mil er gewoon nog steeds te zijn. Een maand geleden was de situatie dus veel erger dan Gerbrands deed vermoeden. Het lijkt erop alsof Gerbrands elke maand een beetje meer verteld over hoe de situatie werkelijk is. Hopelijk blijkt in de winterstop het gat van 5miljoen gevuld te worden met een verkoop van een niet al te belangrijke speler Korm.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 11:09]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:41
???
Vind ik leuk
Foebele +33199
woensdag 6 september 2017 om 07:42
Niet dus, het is een groot verlies dat ze Luuk en/of Locadia niet hebben laten gaan.

PSV is te lang aan spelers vast aan het houden en had eerder moeten doorselecteren.

Een selectie om kampioen mee te kunnen worden hebben ze sowieso niet.
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 6 september 2017 om 07:47
Nou dat ze 1 spits hebben behouden begrijp ik nog wel. Ook begrijp ik wel dat je Luuk de Jong voor kleingeld niet aan de straatstenen niet kwijt raakt.

Het is idd. een groot verlies en vooral niet iets om trots op te zijn lijkt me. Dan gaan ze over Ajax zeiken, dit is pas wanbeleid.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 08:07
Ik denk dat de Jong nog goed kan uitpakken, ik had Locadia ook gewoon verkocht voor die miljoenen.
Verder moet je calimeropet afzetten want niemand zeikt op ajax ;)
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:10
Eens 11mil voor Locadia is een hartstikke goede deal. Of Luuk het goed zal gaan is de vraag maar je hebt Sam Lammers nog...
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 06:50
Precies!
Vind ik leuk
mcmodd +11448
woensdag 6 september 2017 om 07:43
Zou het geen uitstel van executie worden? Natuurlijk is het winst dat ze de biedingen in de laatste dagen van de window aan zich voorbij lieten gaan, maar dat zal in de winterstop dan toch grotendeels alsnog gebeuren, danwel volgend jaar aan het begin van de transferwindow. Je moet maar afwachten wat de spelers dan waard zijn, maar vooral of er clubs zijn die spelers willen kopen. Toch een beetje riskant dus.
Vind ik leuk
Markus80 +1159
woensdag 6 september 2017 om 07:49
Inderdaad, dan ben je alsnog een speler kwijt na een paar maanden voor veel minder.

Andere clubs weten nu ook dat psv in financiële problemen zit en het geld goed kan gebruiken. Die bieden nog minder als daarvoor.
Vind ik leuk
Morris +14451
woensdag 6 september 2017 om 07:45
We hebben in de slotdagen nog tussen de dertig en veertig miljoen aan biedingen gehad op onze spelers. Dat we niemand hebben laten gaan, is misschien wel de grootste winst in deze hectische transferperiode."

wat een dom gelul om de achterban weer zoet te houden. je kan ook zeggen dat spelers in een eerder stadium meer geld waard waren. er is helemaal geen grootste winst.. wat een onzin.
als aankomend seizoen weer geen resultaten worden behaald dan wordt 35 miljoen misschien wel 20 miljoen.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 08:07
dat dacht ik ook!
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 08:47
Die "winst" werd blijkbaar ook niet behaald als beleidskeuze, want Brands had Locadia bijv al laten gaan voor een keuring. De "winst" werd behaald omdat de trainer z'n spits niet kwijt wilde.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:11
Waarmee het wanbeleid in Eindhoven nog eens pijnlijk duidelijk wordt.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:49
Het komt vaker voor dat op de laatste transferdag idiote bedragen geboden worden, maar ik kan me niet voorstellen dat er in de huidige selectie een speler zit waarvoor een club zo ver wil gaan.
Verder dacht ik dat met de verkoop van Propper het tekort al opgevuld was, maar dat was kennelijk niet genoeg.
De Jong drukt met zijn hoge salaris zwaar op de begroting en ik denk dat ze hem wel wilden slijten.
Verder denk ik dat Lozano veel duurder was dan 8 miljoen. Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar tussen een vraagprijs van 20 miljoen en het aankoopbedrag van 8 miljoen zit een te groot gat.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 08:07
misschien Lozano waar clubs hoog voor boden ;)

Volgens de transfermarkt lijkt lozano echt voor 8 miljoen gehaald te zijn
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:08]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:50
Zeker op de volledige selectie geboden dat bedrag . Er geen speler in de selectie psv die boven de 15m uitkomt .
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:07
Brenet 100 mil
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:08]
Vind ik leuk
darmianto +7226
woensdag 6 september 2017 om 07:51
30 a 40 miljoen? Wilden ze heel de club kopen dan?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:00
Inderdaad darmianto,dacht ik ook al echt lachen met die toon.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:35
Ik vraag me af of je met de hele selectie van PSV aan 30 miljoen komt, met hangen en wurgen denk ik..
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:16
Nou gemeente Eindhoven sla je slag!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:55
Schimmig zooitje daar bij PSV

Met die rare en vage deals allemaal
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:17
Doet me denken aan Munsterman met zijn FC Twente.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:21
Ja net zoiets idd

Rare zooi
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:01
Wat een onzin dit!

Na de uitschakeling kwam inderdaad het terechte verhaal dat ze geld te kort zouden gaan komen. Toen is Pröpper verkocht met tevens het verhaal dat zo het gat weer gedicht was.

En nu komt ons Toon met het verhaal dat het gat er nog steeds is.

Ik heb heel lang vertrouwen gehad in Toon en Marcel. Krijg nu echter steeds meer het idee dat ze de boel bedonderen. Ik vrees een grote financiële chaos achter de schermen.

Heel benieuwd waar alle miljoenen van Depay, Wijnaldum, STrootman, Mertens heen gevloeid zijn. Brands had het altijd over die positieve balans op transfers.
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 08:01
Heerlijk hierboven...
Fijn als er mensen zijn die alleen maar roeptoeteren zonder enige kennis..

PSV heeft gewoon geld achter de hand, heeft dus gewoon een reserve om evt gaten op te vangen.
Echter in een begroting neem je dat potje geld NIET bij voorbaat op.
Begroting zijn de baten en lasten die je verwacht in een bepaalde periode (jaar).

PSV begroot structureel op EL deelname, die inkomsten zijn weggevallen en is er dus een gat ontstaan.
Dat gat wil men het liefst door verkoop van spelers opvangen. Indien dat niet lukt zal het alsnog worden aangevuld dmv reserves aanspreken.

Ga vooral door met domme opmerkingen maken..
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:09
Hahahaha. Jij was één van de personen die zei dat t allemaal wel meeviel.
En dan vervolgens hierboven alsnog de boel glad proberen te praten.

PSV begroot helemaal niet op EL. PSV begroot zodra duidelijk is of er EL, CL of niks behaald wordt. Zo ook nu. Zonder EL en CL inkomsten moet er bezuinigd worden. Zo ook nu.
Ten opzichte van het CL jaar, moest er al 23 miljoen bezuinigd worden. Het resultaat zie je nu.
Of denk je dat als PSV voor 14 miljoen koopt en voor 27 miljoen verkoopt dat het overschot van 13 miljoen al nergens voor nodig was? Tel daarbij nog de vele salarissen op die hieraan vast zitten en je komt al zeker op bijna 20 miljoen uit. En nog moet er een speler verkocht worden aldus Toon. Op welk bedrag zal je dan komen denk je?

Je hele reserve verhaal is bullshit trouwens. Toon heeft het niet over een begroting. Maar over de balans.
Op die balans staat een kleine reserve van enkele miljoenen tegenover een schuld van 100 miljoen. Die reserve is gewoon nodig om lopende rekeningen steeds te kunnen blijven betalen.

[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:20]
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 08:51
Het valt ook mee.
PSV begroot wel degelijk standaard EL voetbal (wordt hierboven zelfs vernoemd...), als dit niet gehaald wordt valt er natuurlijk een gat.
Dat gat zal gedicht moeten worden.

En Toon heeft het over "het huidige boekjaar", dat betekent dus gewoon dat als ze het gat niet dichten er voor DIT JAAR een negatief bedrag op de balans geschreven moet worden.
Op een balans waar trouwens gewoon nog voldoende reserve staat...

Wie niet WIL zien...
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:17
Een balans beslaat niet één jaar.
Das nu net het hele ding. Je balans laat zien wat je gewoon hebt.
Nu. Op dit moment.

Als je het over komend seizoen wilt bekijken, gaat het over een begroting.
Leuk dat je wel voorbij gaat aan de kern.
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 09:35
Je snapt het echt niet he...
Toon praat over "het boekjaar"..
Dat is GEEN balans...

Nogmaals, wie niet WIL zien...
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:21
Toon praat inderdaad over het boekjaar, waarover je rapporteerd en daarin staat, naast een resultatenrekening, wel degelijk een balans Eendracht.
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 12:56
En op die balans is nu een tekort van 5-6 miljoen aangezien het over dit jaar betreft.
Het is dus puur een tekort op de begroting, en niet een structureel tekort op de financien zoals Arie probeert te beweren.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:18
En omdat PSV 'gewoon geld achter de hand heeft' kunnen ze niet eens 4miljoen betalen voor een LB en is de verkoop van propper voor 14mil niet genoeg om een gat van 5mil in de begroting af te dekken.

Wat klopt er niet?
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 12:58
Je vergeet dat de aankopen wellicht al wat gekost hebben?
Of denk je dat Lozano en Luckassen gratis zijn gekomen?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:08
Wow. Na de verkoop van Moreno, Guardado, Willems en Propper (allemaal aardige grootverdieners) moet er ALSNOG een speler verkocht worden om de balans op orde te krijgen.

Toen ik nogal wat keertjes riep dat PSV zonder CL minimaal 23 miljoen moest bezuinigen vielen dr nogal wat PSV'ers over me heen. Er was geld zat.
Het tegendeel blijkt eens te meer.

Toon riep al een half jaar voor eigen jeugd te gaan. Die wist 't allang. Jammer dat ie er niet eerlijk over was. Al begrijp ik t wel. Eerlijkheid werd op VP ook verre van gewaardeerd.

Financiele shit te PSV.

En o ja. Die 30 a 40 miljoen biedingen is natuurlijk gelogen. Kei- en keihard.
Als er al iets van een waarheid in zat, wist Toon natuurlijk dondersgoed of het nou 30 of 40 miljoen zou zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:10]
Vind ik leuk
2cents +35265
woensdag 6 september 2017 om 08:53
Toon heeft globaal alle biedingen bij elkaar opgeteld en dan kan het best waar zijn. Ik heb over interesse gehoord in Arias, Locadia, De Jong, Bergwijn, Zoet, Isimat en zelfs Brenet. Deel die 30/40 door die 7 en dat zal best haalbaar zijn. Je had alleen geen team meer gehad om de competitie te spelen.
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 09:01
Arie is niet zo goed in tellen...
Luuk 8
Locadia 10
Bergwijn 10
Da's bij elkaar al 28 miljoen die ook daadwerkelijk (openlijk) geboden waren, waarbij de biedingen van Locadia en Bergwijn te laag waren voor PSV.

Verder "schijnt" er nog geboden te zijn op Zoet en Isimat, waarbij voor zover ik heb gehoord er voor Isimat ook zelfs 10 miljoen was geboden maar door PSV geweigerd...
Ik zit dan al op 38 miljoen...
Maar ja, dat zal wel keihard gelogen zijn, toch Arie??
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:16
Daadwerkelijk openlijk geboden?
'Schijnt'?
En dan met 28 miljoen komen terwijl je grote baas met 30-40 miljoen komt.

Je gelooft in luchtkastelen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 09:18]
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 09:45
28 miljoen daadwerkelijk geboden, openlijk bekend bij alles en iedereen.
Luuk afgeketst, de reden weten we.
Locadia en Bergwijn afgewezen omdat PSV ze niet kwijt wilde.
En dan zijn er kennelijk biedingen geweest op Isimat en Zoet, waar verder niks over bekend is gemaakt...
Ja, dan kom je met gemak op 30-40 miljoen uit...

Maar aangezien dat niet uitkomt voor jouw branieschopperij, wil jij altijd eerst "feiten"zien.. Moet een ander met "bewijzen" komen..

Dus in een notedop, hier is hoe het volgens jou werkt:
Arie mag veel bombarie schoppen en van allerlei onzin uit zijn reet hoesten. Vervolgens is dat "de waarheid" want een ander moet met "feiten" en "bewijs" komen om het tegendeel te bewijzen.
En als je dat dan doet (die 28 miljoen voor 3 genoemde spelers is bij iedereen bekend, net zo goed dat de meesten zullen weten dat er een verschil is tussen begroting en balans), dan is het nog niet goed he....
Want er zit nog een niet verklaarbaar (volgens Arietje dan he) verschil van maar liefst 2 miljoen.. Tsja, en we mogen niet aannemen dat er "waarschijnlijk" ook geboden is op Zoet en Isimat, want dat zal wel gelogen zijn... Immers komt het het verhaaltje van Arie niet uit...
Ik zou zeggen: sla google er ff op na
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 6 september 2017 om 08:19
Het feit is gewoon dat PSV het financieel gewoon heel goed doet, Enterprise value is met 20% gestegen (waar Ajax 8% is gezakt - de grootste verlies van de top 32 voetbal clubs) Vergeleken met de cijfers van vorig seizoen. Dus blijft dit zo doorgaan, is het een kwestie van tijd voordat PSV meer waard is dan Ajax. Dit spelletje draait niet alleen om het getal op je rekening, maar om de hele constructie. PSV is gewoon nr 31 op de ranglijst van gezondste clubs van Europa.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:23]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:22
Haha :-)
Heerlijke reactie.

PSV doet het financieel NIET goed.
Als je al na 1 jaar geen CL 23 miljoen moet bezuinigen sta je er belabberd voor.

Zie straks de jaarcijfers. Er zal wederom dik versneld zijn afgeschreven op spelers.
Dit seizoen voor 13 miljoen meer verkocht dan gekocht en alsnog niks kunnen kopen en zelfs moeten verkopen.
100 miljoen schuld.

Maar geloof er vooral in :-)
Vind ik leuk
Itsese +1777
woensdag 6 september 2017 om 08:27
Nee, maar dat bedoel ik juist. Het draait niet alleen om of er spelers verkocht of gekocht worden. Het totale plaatje, en daar is dus Gerbrands ook zo trots op. We doen het financieel echt zoveel beter dan 5-6 jaar geleden.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:29
5-6 jaar geleden waren jullie inderdaad praktisch failliet ware het niet dat de gemeente kwam.
Maar door de financiele praktijken van afgelopen jaren, moet je jezelf nu sportief kapot maken. Als zelfs een broodnodige en gewilde linksback niet gekocht kan worden voor 4 miljoen, kan je niet echt spreken van een gezonde sportclub.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:39
Precies Arie...
De ´Brand-sons´, hebben verzuimd om hard in te grijpen door de wortel van het kwaad er uit te snijden...
Philip Cocu doet PSV verzanden in de groep middenmoters...
Straks met Kerst worden de messen geslepen... vanzelfsprekend zou ik zeggen.
Dit seizoen:

Een verloren seizoen met veel chagrijnige supporters, fans en sponsoren

groeten uit Helmond

Jan
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:30
De balans van Ajax staat stijf van de waarde. De kaspositie plus aandelen in eigen bedrijf is ruim € 75 miljoen, de jeugdopleiding is ongeveer € 50 miljoen waard en de transferwaarde van de contractspelers en bankzitters € 100 miljoen. Voeg daarbij het belang in de Arena van € 10 miljoen, vorderingen op de balans ter waarde van € 20 miljoen, de winst over de tweede helft van vorig seizoen'. Opgeteld zo’n € 250 tot € 300 miljoen.

Waarde Ajax: 311 miljoen
Waarde PSV: 184 miljoen

Ajax is dus gewoon 2x zoveel waard als PSV.
Vind ik leuk
Gizmo +3434
woensdag 6 september 2017 om 20:23
Hallo Itsese,

Wil je mij (en vast ook wat andere lezertjes hier) svp uitleggen wat Enterprise Value ongeveer betekend ????

Oh, en nu PSV zo ongeveer al bijna rijker is dan Ajax, wil ik voorstellen dat jij een initiatief ontplooit om met de pet rond te gaan hier op de site voor ons cluppie.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:20
30 of 40 miljoen? Voor het stadion zeker?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:34
Jaajaajaa..wat een stierenpoep lult deze man zeg!
30 a 40 miljoen voor wie?
Er loopt bij psv niemand die meer dan 10 miljoen waard is dus op wie is dat geboden..
Denk dat die demente man weer aan t jokkebrokken is
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 11:07
Snap je zelf toch ook wel dat het niet voor 1 speler is...
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:28
Dom van mij..er was iemand die de hele selectie en staf wou overnemen..dom dom dom
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:35
Tuurlijk we geloven je, alleen op wie dan Pinokkio...:??????

Wat een lul verhaal, jullie selectie heeft geen toppers meer!
Vind ik leuk
rinirat +865
woensdag 6 september 2017 om 08:39
deze man wil graag mee praten ,maar staat gewoon te liegen hier.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:44
Wel gek dat PSV wel miljoenen had voor centrale verdediger Luckassen terwijl ook Isimat, Schwaab en de Wijs er nog rondliepen. Maar geen geld voor een linksback
Vind ik leuk
DubRtd +14997
woensdag 6 september 2017 om 08:50
Tuurlijk Toon.

Je moet de politiek in gaan.
Daar zijn ze namelijk ook niet van een leugen gebarsten.
Vind ik leuk
cheeks +1656
woensdag 6 september 2017 om 08:55
Boekhoudkunde is moeilijk voor de meeste. Een begroting heeft niets met financiele reserves of eigen vermogen te maken. PSV wil de begroting sluitend hebben dus moet die 5 miljoen gecompenseerd worden. Dat kan in de vorm van verkopen of in de vorm van je eigen vermogen aanspreken. PSV kiest voor het 1e.
Vind ik leuk
Eendracht +7841
woensdag 6 september 2017 om 09:02
Snappen ze hier niet, en Arie al helemaal niet.
Het begrip "boekjaar" leidt al tot problemen...
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:18
Gerbrands heeft het hier dus juist niet over een begroting.
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:31
Psv heeft geen reserves om een begroot verlies te kunnen opvangen
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
woensdag 6 september 2017 om 16:22
Klopt, PSV heeft standaard Europese wedstrijden op hun begroting staan tot........., dat ze er achter komen dat er helemaal niet Europees gespeeld gaat worden en moeten ze rond de 10 miljoen gaan schrappen op hun huidige begroting. Dit risicovolle beleid heeft ze al eerden in de problemen gebracht, eerst moest de parkeerplaats voor het stadion een projectontwikkelaar verkocht worden en later de rest een de gemeente en nu nog hebben ze langlopende leningen dat afgelost moet worden. Ajax daartegen heeft de laatste 10tallen jaren nooit Europese wedstrijden in hun begroting opgenomen en konden daarom met al dat extra's een flinke eigen vermogen opbouwen waardoor nu veruit de rijkste club van NL zijn geworden. Daarom neem ik die biedingen van 30 á 40 miljoen van Gerbrands met een enorme korrel zout gezien hun financiële situatie.
Vind ik leuk
Quareck +2987
woensdag 6 september 2017 om 08:56
In het complete interview staat trouwens:De afgelopen drie jaar is volgens de algemeen directeur 48 miljoen aan langlopende schulden en achtergestelde leningen weggewerkt. 'En het mooie is dat niemand daar iets van heeft gemerkt en we sportief gewoon goed hebben gepresteerd in die drie jaar. We zijn twee keer kampioen geworden, hebben Champions League gespeeld en we hebben onze financiële huishouding op orde.' Oftewel, ze doen het eigenlijk heel goed, en wordt sensatie verkondigd!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 08:57]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:13
En Toon werd toch altijd op handen gedragen in Eindhoven?
Vind ik leuk
Berbr +100
woensdag 6 september 2017 om 09:19
Toon is trots op zichzelf. Is er toch nog iemand trots op m.
Vind ik leuk
Iggy +1776
woensdag 6 september 2017 om 09:24
Tuurlijk Toon.
Vind ik leuk
Ale +1191
woensdag 6 september 2017 om 09:50
Jaja geen speler van psv is dat waard. Al zou je het hele elftal verkopen dan nog kom je niet in de buurt van 30 miljoen.
Vind ik leuk
Mölby +776
woensdag 6 september 2017 om 09:52
Gerbrands kan heel goed uit z'n nek lullen, wat een droeftoeter is dat. Toen ie binnen werd gehaald zag men hem als een verlosser maar voetbal is geen volleybal en zeker niet bij een club als PSV, da's geen AZ. Je kunt het ook anders zien. Ajax heeft nu met al die transfers meer geld binnen geharkt dan als ze Europees hadden gespeeld. Zelfs al zouden ze de CL winnen dan nog hebben ze meer verdiend. Ik begrijp best dat je al die miljoenen niet zomaar uitgeeft. In ons land verdienen we zo weinig met voetbal dat de winst in de het ene jaar zo weer om kan slaan in een verlies. Als een Engelse club een speler koop van 40 miljoen die niet blijkt te functioneren dan is dat jammer. Haalt Ajax een speler van 12 miljoen euro en die blijkt er niks van te kunnen dan is dat wanbeleid.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 10:27]
Vind ik leuk
HansVites +2114
woensdag 6 september 2017 om 10:03
Hebben ze niet nog ergens een parkeerplaats die ze kunnen verkopen aan de gemeente Eindhoven?
Vind ik leuk
vivaldi +1395
woensdag 6 september 2017 om 10:13
Ik geloof er niet veel van, Gerbrands bluft, de lopende spelers zijn dat
absoluut niet waard.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:03
Fantast wie zou 30 tot 40 miljoen bieden op een speler wat nu bij PSV rond loopt.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:08
Oh..... Bij het lezen van de kop dacht ik dat het biedingen op heel PSV waren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 11:09]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:10
Onze financiële analisten en de register accountants hier kunnen weer helemaal los gaan op de uitspraken van ome Toon. De meeste reacties hangen met aannames en dommigheid aan elkaar. Niemand hier kan de actuele financiële situatie van Psv beoordelen of weten waar Psv haar geld aan gaat uitgeven alsmede weet hebben hoeveel er nog geboden is op spelers van Psv.
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 11:13
Grappig om te zien hoe mensen zich zo druk maken om geld wat niet eens van hun is ;p
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:41
Precies zo is het. Wanneer je weet dat PSV voor zo'n € 27 miljoen verkocht heeft aan spelers en voor € 13 miljoen aangekocht heeft, blijft er € 14 miljoen over. Met de wetenschap dat PSV ongeveer € 5 miljoen mist aan EL-inkomsten is er nog een positief saldo. Daarbij had PSV Locadia en Berwijn kunnen verkopen op de laatste transferdag. Er zijn mensen hier die denken dat nu de begroting naar beneden bijgesteld is dat dit ook voor de winst geldt.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:43
Nu beschuldig jij net een hoop mensen ervan niks ervan te weten. Maar met alle bekende feiten, sla jezelf toch wel de plank mis.

Jij stelt dat er nog een positief saldo is.
Maar hoe kom je daarbij? Waarom alleen in- en uitgaande transfers en EL-gelden meerekenen en niet het totaalplaatje?
Ondanks dit positieve saldo van jou, kan PSV alsnog geen spelers kopen en moet PSV alsnog een speler verkopen om alleen al gelijk te draaien, aldus Toon in dit bericht.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:19
Wie de schoen past, trekt hem aan....
De afgelopen 3 jaar heeft PSV € 48 miljoen aan langlopende schulden en achtergestelde leningen weggewerkt. Dat PSV de keuze gemaakt heeft om schulden af te lossen in plaats van nieuwe spelers aan te trekken, is een keuze die niet dom is. Dat sommige mensen hier de conclusie uit trekken dat PSV geen geld heeft om nieuwe spelers aan te trekken, is voor hun rekening. Blijkbaar maken bepaalde aanhangers van andere clubs, en met name van 1 bepaalde club, zich nogal druk over de financiële situatie van PSV. Dit terwijl ze de ins en outs totaal niet kennen en hier wat lopen te gissen c.q. er een eigen invulling aangeven.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:14
Sorry, maar hoe slecht is het gesteld met onze financiën? Pröpper, Willems, Guardado, Moreno, Narsingh dit jaar verkocht voor 32 miljoen. Lozano en Luckassen gekocht voor 14 miljoen maar nog steeds komen we miljoenen tekort. Dan zit er wel structureel iets heel erg verkeerd lijkt me zo.
Vind ik leuk
peinke +597
woensdag 6 september 2017 om 11:30
Ik twijfel absoluut niet aan het goede besturen van Gerbrands en het zorgen voor een goede financiële huishouding. Maar iets in dit verhaal vind ik toch merkwaardig! Je zegt dat je biedingen hebt van heeel veeel miljoenen op spelers, maar je verkoopt er geen een, terwijl je verklaart dat er door het mislopen van EL nog een 5 miljoen moet worden gevonden door verkoop van spelers. Nou, ik geloof helemaal niets dat Gerbrands dergelijke deals laat lopen, zeker niet als het gaat over Arias, Isimat, De Jong of welke andere speler dan ook. Het lijkt nu meer op van: ,,kijk ons de poot eens stijf houden ondanks al die miljoenen-boden''. Nee Gerbrands, supporters zijn niet achterlijk. PSV heeft slecht zaken gedaan, de selectie niet of minimaal versterkt op posities waar dat nodig is. Dat u op deze wijze uw niet al te succesvolle periode van Brands wilt afschermen, prima. Maar supporters zijn echt niet achterlijk, al denken managers in de voetballerij dat soms wel! Complimenten voor dat er nu een gezonde organisatie staat, maar supporters komen voor de 11 die op het veld staan, kampioenschappen, EL of CL, Bekerwinst!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 11:30]
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 6 september 2017 om 11:49
De tandem Gerbrands - Brands is ongezond voor PSV, de algemeen directeur moet durven ingrijpen als het nodig is en niet omringt zijn door vriendjes die hij de hand boven het hoofd houdt als ze niet goed functioneren.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:55
De tevredenheid van de beleidsbepalers van PSV en Ajax over hun samengestelde selectie en de kwaliteit daarvan vind ik enigszins zorgwekkend. Waar is de realiteitszin? Hoe kan je tevreden zijn over spitsen als Locadia en De Jong. Hoe kan je tevreden zijn met verdedigers als Veltman en Viergever? Vooral van Brands en Gerbrands zou ik in ieder geval verstandiger bewoordingen verwachten. Zo minacht je je fans en de buitenwereld.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:11
Op de website van Voetbal International en in de nieuwe papieren uitgave gaat de directeur uitgebreid in op de vele vragen over de financiële situatie van de club. De afgelopen drie jaar is volgens Gerbrands 48 miljoen aan langlopende schulden en achtergestelde leningen weggewerkt. ‘En het mooie is dat niemand daar iets van heeft gemerkt en we sportief gewoon goed hebben gepresteerd in die drie jaar. We zijn twee keer kampioen geworden, hebben Champions League gespeeld en we hebben onze financiële huishouding op orde.’

PSV moet nu nog wel een tekort van vijf miljoen als gevolg van het mislopen van Europees voetbal wegwerken. Daarvoor zullen volgens Gerbrands dit seizoen nog één of twee spelers verkocht moeten worden. ‘Maar daar hebben we een jaar de tijd voor. Het belangrijkste is dat wij denken dat er opnieuw een goede selectie staat die meedoet om de titel’, besluit Gerbrands.
Vind ik leuk
JOJO +1195
woensdag 6 september 2017 om 12:14
Mensen hier begrijpen niet dat prio 1 van PSV is om leningen en hypotheken zo snel mogelijk af te lossen. Dit zijn namelijk kosten, waar je niets voor terug krijgt. Zodra je schulden vrij bent, ben je echt baas in eigen huis en zou je bijvoorbeeld ook dit huis kunnen verkopen...

Het beleid is er dus op gericht dat wanneer er geld binnen komt, er een groot gedeelte van wordt afgeroomd voor de afbetalingen. Dit is vooral opgenomen in de begroting, waardoor de kosten vrij fors zijn. En ja, zo zijn er dus ook inkomsten van EL meegenomen in dit afbetalen. Maar kom op, 42 jaar achter elkaar Europees voetbal, dan mag je er redelijk vanuit gaan dat dit continu is. Nu een jaartje niet en straks wel weer 40 jaar. Dan valt het mee.

PSV is al jaren bezig om de inkomsten flink op te pompen. Zo zijn ze enigszins het sponsor beleid van Bayern aan het kopiëren en staan ze open voor potentiële andere inkomstenbronnen. Daarnaast proberen ze kosten zo snel mogelijk te reduceren of juist tot nul te krijgen. Een zwaarwegend punt hierbij zijn dus de leningen. Zodra deze weg zijn en je inkomsten blijven hoog, of worden zelfs hoger, biek je over jaren flinke winst. Voorbeeld is een lening die van 50 miljn in een aantal jaar is gereduceerd naar 2 miljn. Dit is oa gedaan met de inkomsten uit de Memphis transfer enz.

Goed beleid als je het mij vraagt en totaal niet met Ajax te vergelijken. Zoals menig hier wel doet. Ajax heeft de grove uitgavenposten niet, maar is daarentegen ook niet volledig baas. Ajax heeft namelijk 50% aan aandelen uitgegeven. Dat is ook de reden dat Ajax van de 145miljn op de rekening niet uitgeeft. Men wil in Amsterdam namelijk op termijn alle aandelen terugkopen. Daar is flink wat geld voor nodig, wat elk jaar meer wordt als de waarde van je club en dus de aandelen stijgt. Het eigen vermogen van Ajax is hoog en heel goed en mooi, maar wel geflatteerd. Want als men over een aantal jaar toe overgaat om alle aandelen terug te kopen, is het geld in een keer weg. Het voordeel is dat men dan wel weer volledig baas is in eigen huis. Wil je toch wat vergekijken is dat PSV elk jaar kosten heeft van leningen (welke elk jaar flink teruglopen), waar Ajax elk jaar rente ontvangt (maar dit is de laatste jaren flink minder door de financiële crisis). Overigens keert Ajax al jaren geen dividend uit aan de aandeelhouders. Vreemd als je elk jaar flinke winsten maakt. Een verklaring zou zijn dat men dit over een aantal jaar flink doet, wanneer men de aandelen terugkoopt. Een aandeel Ajax zou dan ook een goede investering kunnen zijn.

Hoe dan ook, na Feyenoord zijn ook de andere 2 Nederlandse topclubs flink bezig hun financiële huishouding op orde te krijgen en om te gooien. Op termijn zal dit heel goed zijn voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:24
Wat een commentaren op psv jongens!
Het gaat toch prima zo. Laat dat maar aan de beste TD over van Nederland.
Ik hoop op nog zo'n succes jaar voor psv.
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
woensdag 6 september 2017 om 13:05
Als PSV met cijfers naar buiten komt dan zou ik het met de nodige sceptisch aanhoren want meestal zitten er dan addertjes onder het gras.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 20:34
Met locadia win je de oorlog niet.
Had hem verkocht 11 miljoen.
2 miljoen aflossing lening.
Dan had je 9 miljoen over.
5 miljoen aan de balans kwijt.
4 miljoen op je spaarrekening voor een echte topper zoals een lozano.
Locadia vang je op met je eigen jeugd.
Dit seizoen competitie en beker dat kan de jeugd makkelijk aan.
Vind ik leuk
Gerro +3304
woensdag 6 september 2017 om 23:47
30 a 40 miljoen aan biedingen op onze spelers,hij bedoeld waarschijnlijk aan biedingen op de gehele selectie en daar ben je dan blij mee. Ach ja een kinderhand is gauw gevuld.
Vind ik leuk
Gerro +3304
woensdag 6 september 2017 om 23:49
Missen van El word getaxeerd op 5 miljoen tja dan ga je er dus vanuit dat je er naar de eerste ronde uit lig.Hebben ze dan geen ambitie daar in lampen stad.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV ontving biedingen van '30 à 40 miljoen euro': "De grootste winst"