Tip voor Feyenoord van Perez en De Boer: 'Dan hoef je Kramer niet op te stellen'

Tip voor Feyenoord van Perez en De Boer: 'Dan hoef je Kramer niet op te stellen'

maandag 11 september 2017 om 10:47

FOX Sports-analisten Kenneth Perez en Ronald de Boer denken dat Feyenoord er deze week verstandig aan doet om zónder diepe spits aan te treden tegen Manchester City. Goalgetter Nicolai Jörgensen mist de Champions League-clash vanwege een blessure. 

Normaliter opteert Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst voor een klassieke 4-3-3 formatie. Daar kan hij tegen de topclub uit Manchester beter van afwijken, concludeerden Perez en De Boer zondagavond. Een 5-3-2 zou slimmer zijn. "Ze kunnen beter kiezen voor Jean-Paul Boëtius en Steven Berghuis, twee beweeglijke aanvallers, dan hoeven ze Kramer niet op te stellen", aldus Perez. 

"Je moet niet denken, we gaan ons eigen spel spelen", voegde De Boer daar aan toe. "Het kwaliteitsverschil is zo veel groter. Feyenoord moet gewoon denken, we gaan het ze heel moeilijk maken."

Jörgensen raakte zaterdagavond tegen Heracles Almelo (2-4 winst) al vroeg geblesseerd aan zijn hamstring. Feyenoord weet nog niet hoe lang de Deen exact uit de roulatie is. 

Poll

Wat wordt de uitslag bij Feyenoord - Man City?

(3042 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 september 2017 om 10:52
Dat Perez iets denkt daar kan ik in komen, maar dat een of andere de Boer ook gaat meedenken dan gaat het helemaal fout;)
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 11:05
De boer heeft wel degelijk een hoop kennis. Alleen weet hij het niet goed te verwoorden. Daarin tegen kan perez dat uitstekend als Deen (-:
Vind ik leuk
14forever +6469
maandag 11 september 2017 om 14:13
En beide hebben.ze toch een punt..
Vind ik leuk
Cookee +2870
maandag 11 september 2017 om 16:57
Als ik hun zo lees hoef je niet eens af te trappen.
Nou dan heb je dus sowieso verloren.
Dus kan je ook iets meer gedurfd gaan spelen, want verloren had je toch al, nietwaar? En dan gaat de Kuip erachter en dan prik je er 1 in... laat het Kramer zijn toe jongensboek... Kramer ik gun het hem.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 10:55
Voor Feyenoord zou het al een stunt zijn om een punt te pakken tegen City. Op zich niet eens zo verkeerd wat Perez voorstelt, zo is het Ajax ook gelukt om punten te pakken tegen City alleen dan met een valse spits ipv alleen buitenspelers.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 10:56
Gelijkspel als ie 4-4-2 gaat spelen en misschien nog wel winnen
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 11:00
Normaal zijn ze kansloos tegen City, maar dat dachten ze tegen United ook. Laten we hopen dat zowel Feyenoord als Vitesse kunnen stunten.
Vind ik leuk
remakil +1091
maandag 11 september 2017 om 11:07
Het klopt dat het klassenverschil enorm is, maar daar schuilt voor City ook het gevaar in. Na een masterclass tegen Liverpool, moet je naar Feyenoord en in principe is dat een eitje. Maar ga je met die gedachte, dan kan het allemaal wel eens tegenvallen..

Dus het is hopen op een stel verwende sterren, die denken dat ze bij opkomst al 1-0 voor staan en die wat al te gemakzuchtig gaan ballen.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 11:26
Ik zou het zo invullen:

-----------------------------Jones-------------------------
Diks----Botteghin-----St Juste----Vd Heijden-------Haps
--------------------------------El Ahmadi----------------------
------------Toornstra--------------------------Vilhena
----------------------Berghuis-------------Boetius--------------
Vind ik leuk
Tafkaz +3811
maandag 11 september 2017 om 11:31
Prima opstelling Richard, alleen zou ik in dit geval defensiever middenveld neerzetten, dus Vilhena naast El Ahmadi en Toornstra op "10"
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 12:12
-----------------------------Jones----------------------------
St Juste----Botteghin--------Vd Heijden---------Haps
-----------------------------El Ahmadi-----------------------
------------Amrabat--------------------------Vilhena-------
-----------------------------Toornstra-------------------------
------------------Berghuis-------------Boetius--------------
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 13:29
En Amrabat ipv Diks is misschien ook een idee?
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 19:51
Ja maar met het idee dat je wat meer op het middenveld hebt staan die hun mannetje kunnen staan. Diks kan idd niks beginnen tegen tegen dit soort tegenstanders. Zou je bij een geluk nog voor komen te staan kun je eventueel met 3 cv spelen en Amrabat daar neerzetten idd. Het is vooral zaak weinig ruimte achter de linies te geven en het zo moeilijk mogelijk te laten maken te laten voetballen. En dan stiekem hopen op een Uitbraak.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 19:53
Ik vind Amrabat sowieso beter als RB dan Diks, ongeacht het systeem.
Vind ik leuk
5by5 +394
maandag 11 september 2017 om 12:54
Is Haps niet geblesseerd? Voor de rest niets mis met de opstelling.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 13:29
Ja wordt inderdaad nog zien, maar dit zou in mijn ogen de beste hopelijke opstelling zijn tegen city. Dan zou Nelom er maar moeten staan is helaas niet anders.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 september 2017 om 13:30]
Vind ik leuk
feyeniels +14589
maandag 11 september 2017 om 14:43
Ik denk dat je met deze opstelling op het middenveld wordt overlopen. Ik zou 4-4-2 gaan spelen met St. Juste als rechtsback en Amrabat erbij op het middenveld. Ben ook benieuwd of Haps fit is.
Vind ik leuk
Cookee +2870
maandag 11 september 2017 om 16:54
Zie jij die twee scoren voorin?
Berghuis kon die ruimtes tegen ManUtd niet belopen, Boetius wel maar das wel erg defensief. Je kunt toch ook Kramer opstellen en ook enig defensief werk laten doen, dan heb je tenminste bij Corners nog iemand die een bal kan koppen.
Vind ik leuk
5by5 +394
maandag 11 september 2017 om 12:52
Veel geklaag over Kramer maar zo slecht speelde die zaterdag echt niet. Hij gaf een goede bal waar de 0-2 uit werd gescoord. Oke het is geen Jorgensen maar ook niet zo slecht als menigeen beweert.

Helaas word het tegen City een verlies of max een gelijk spel. Ik hoop dat ik verkeerd zit.
Vind ik leuk
Cookee +2870
maandag 11 september 2017 om 16:50
Zou heerlijk zijn als Kramer de winnende erin prikt.
En ik gun het hem ook nog.
Vind ik leuk
Woudo +2865
maandag 11 september 2017 om 12:54
Zit opzich wel wat in, beide heren hebben ook laten zien dat ze makkelijk doelpunten maken, dan kan je nog 1 vd 2 wisselen voor Larsson als t nodig is!
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 13:03
zullen wij het aan Gio overlaten en onze club gewoon steunen en als 12e man weer de extra steun zijn voor onze ploeg.
Vind ik leuk
Makis +806
maandag 11 september 2017 om 14:49
-----------------------------Jones----------------------------
St Juste----Botteghin--------Vd Heijden---------Haps
-----------------------------El Ahmadi-----------------------
------------Amrabat--------------------------Vilhena-------
-----------------------------Toornstra-------------------------
------------------Berghuis-------------Boetius--------------
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 16:12
Dus Kramer is meer een pinchhitter, dan een vervanger.
Vind ik leuk
Cookee +2870
maandag 11 september 2017 om 16:48
Das lekker, analisten roepen al op tot angst.
Gio wordt in de Dicky-rol gedwongen, als hij durft en verliest dan noemt men hem dom. Gaat hij niet uit van kansen dan wint hij ook niks.
Luxemburg pakt ook een punt van Frankrijk.
Maar wij achtten ons al kansloos en vonden Dick achteraf dom.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tip voor Feyenoord van Perez en De Boer: 'Dan hoef je Kramer niet op te stellen'