Duitse succestrainer opvallend open: 'Bayern zou mij nog gelukkiger maken'

Duitse succestrainer opvallend open: 'Bayern zou mij nog gelukkiger maken'

dinsdag 12 september 2017 om 12:24

Julian Nagelsmann maakt er geen geheim van dat hij in de nabije toekomst aan het roer hoopt te staan bij Bayern München. De kroonprins van het Duitse trainersgilde was zaterdag met Hoffenheim nog met 2-0 te sterk voor de Rekordmeister.

"Bayern speelt in mijn droom al een grotere rol", zegt Nagelsmann tegen BILD. "Ik heb vele jaren in München gewoond en kom uit Landsberg am Lech (stad in Beieren, red.). Mijn vrouw en zoon gaan binnenkort naar München, we bouwen daar een huis. Het is ons thuis." De pas dertigjarige oefenmeester maakt veel indruk met Hoffenheim, waar hij sinds begin 2016 trainer is.

Matthias Sammer, voormalig technisch directeur van Bayern, onthulde al dat de naam van Nagelsmann al is gevallen in de Allianz Arena. "Ik ben zeer, zeer gelukkig met mijn leven. Maar Bayern zou mij nog een stuk gelukkiger maken", reageert Nagelsmann. "Maar het is niet zo dat mijn levensgeluk van Bayern afhangt."

Dat ook voorzitter Uli Hoeness van de Duitse kampioen al zeer lovend over hem was, doet hem veel. "Het maakt mij blij dat een man als Hoeness, die Bayern groot heeft gemaakt, mij hoog heeft zitten." Nagelsmann leidde Hoffenheim vorig seizoen naar de vierde plaats in de Bundesliga, momenteel staat de ploeg tweede.

Plaats een reactie

Ale +1185
dinsdag 12 september 2017 om 12:26
Dag Ancelotti..
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:27
Zou die niet in de winterstop naar China gaan? ;)

1+1=3
Vind ik leuk
Youri99 +5531
dinsdag 12 september 2017 om 12:58
1+1=2 hoor
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:01
Hahaha goos jij maakt mij echt aan het lachen. Eerst het ''spiegelincident'' wat je niet snapte. En nu serieus hierop ingaan, you turn a smile on my face :D
Vind ik leuk
Youri99 +5531
dinsdag 12 september 2017 om 13:08
Mooi toch ;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:10
Yes it's great, keep up the good spirit :D
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
dinsdag 12 september 2017 om 13:27
Denk sowieso dat dit t laatste seizoen is van Anvelotti bij Bayern.
Vind ik leuk
rolo8679 +1130
dinsdag 12 september 2017 om 12:27
Ancelotti naar China. Hij naar Bayern. Zou ook beter staan in München een moderne trainer ipv die oude Italiaan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:28
Oud doet er niet aan toe toch? Hij pakt titels!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:37
Champions League.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:41
Dat was in 2013 voor het laatst, ook Pep is het niet gelukt en die is nog een stukkie jonger.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:27
Is echt een hele goeie dit, past ook prima in München.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:49
Ik ben zeer benieuwd wat Nagelsmann met de spelersgroep en de faciliteiten in München zou kunnen bereiken. Bayern heeft bovengemiddelde belangstelling voor de Hoffenheimse Footbaunaut gehad. ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:57
Ik ook ja, denk wel een goeie match maar dat moeten we dan maar zien. Ik juich het wel toe......erfolgstrainer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:37
Prima coach, misschien bondscoach? xD
Vind ik leuk
feyeniels +16806
dinsdag 12 september 2017 om 12:37
Als Ancelotti vertrekt hem aanstellen en qua spelers ook weer meer op de Duitse tour gaan. Werner, Brandt, Draxler, Goretzka, Weiser en Tah zouden allemaal prima spelers voor Bayern zijn
Vind ik leuk
Woudo +7541
dinsdag 12 september 2017 om 13:01
Inderdaad, vooral Werner en Brand vind ik fantastische talenten! Als lewandowski en Robben stoppen zou ik die 2 halen als vervangers!
Vind ik leuk
feyeniels +16806
dinsdag 12 september 2017 om 13:18
Robben en Ribéry zullen na dit seizoen wel vertrekken, dus dan kun je Brandt er prima bij hebben. Werner zie ik wel als concurrent voor Lewandowski. Dan kan Müller zich richten op de positie om de spits heen of op de rechterflank.
Weiser zou Rafinha kunnen vervangen. En mochten dan Vidal en Javi Martinez nog weg willen, dan kunnen Goretzka en Tah prima worden aangetrokken!
Vind ik leuk
Woudo +7541
dinsdag 12 september 2017 om 13:20
Klopt als een bus!
Vind ik leuk
mcmodd +11401
dinsdag 12 september 2017 om 13:33
Zeg Feyeniels, als jij Julian Nagelsmann nu eens aanstelt bij Bayern en ik zorg dat Erik ten Hag hem volgend jaar of het jaar daarna gaat helpen, hebben wij samen toch maar voor elkaar dat 's werelds beste trainers Bayern voor een jaar of tien helemaal aan de wereldtop hebben gebracht. Ik zal voorstellen dat wij dan een seizoenskaart krijgen voor onze inspanningen. ;--))
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:51
Ik denk alleen niet dat Ten Hag als tweede man terug naar Bayern wil...
Vind ik leuk
mcmodd +11401
dinsdag 12 september 2017 om 14:06
Dat wordt dan een duo-baan natuurlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:11
Twee mannetjesputters op de brug? Interessante gedachte. Twee schapen levert geen vijf maar acht poten op.
Vind ik leuk
mcmodd +11401
dinsdag 12 september 2017 om 14:28
In dit geval minimaal negen poten en een extra staart ;--))
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:44
En wie heeft het derde oog? ;-))
Vind ik leuk
feyeniels +16806
dinsdag 12 september 2017 om 13:57
Haha, ik ben voor ;-)
Vind ik leuk
Vak-DD +7785
dinsdag 12 september 2017 om 13:36
Een goede trainer, ik zou hem wel eens willen zien bij Bayern.
Vind ik leuk
mcmodd +11401
dinsdag 12 september 2017 om 14:05
Zonder dolle, dat ga jij zien. Hij heeft er een goede naam opgebouwd en ook daar houden ze hem strak in het vizier. Waar andere clubs vermoedelijk achter het net gaan vissen zal het eerste van Bayern München zijn eerste topbaan worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:41
Kroonprins... volgens mij werd Robert Maaskant ook ooit kroonprins van het trainersgilde genoemd.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:54
Ik denk dat het problem bij het NL trainersgilde is dat de coaches, uitzonderingen daargelaten, te weinig impulsen van buitenaf krijgen en daardoor stagneren in hun ontwikkeling. Ik hoop.zo dat er bij de KNVB dat inzicht binnenkort wel post vat.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:38
Niet slecht hoor als je op je 30e al trainer in de Bundesliga bent. Toen ik 30 was, was ik een simpele verkoper.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
dinsdag 12 september 2017 om 18:37
Hopelijk vergaat het de Duitse kroonprins van het voetbal het beter dan de Nederlandse kroonprins van het voetbal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Duitse succestrainer opvallend open: 'Bayern zou mij nog gelukkiger maken'