PSG slaat terug: 'Doe rustig aan en denk aan je eigen project. Dat doen wij ook'

PSG slaat terug: 'Doe rustig aan en denk aan je eigen project. Dat doen wij ook'

dinsdag 12 september 2017 om 14:25

Voorzitter Nasser Al-Khelaïfi van Paris Saint-Germain heeft teruggeslagen nu vanuit verschillende hoeken wordt aangedrongen op sancties tegen zijn club. De Parijzenaars zouden de regels voor Financial Fair Play overtreden.

Al-Khelaïfi hoopt dat de UEFA zich niet laat beïnvloeden door de kritiek van andere clubs, waaronder FC Barcelona. "Er is druk vanuit andere clubs, maar ik denk niet dat de UEFA zich laat beïnvloeden. We hebben het over een heel serieuze en professionele organisatie", zegt de preses tegen The Telegraph. De Europese voetbalbond begon deze maand een officieel onderzoek naar PSG.

"Ik heb het al duizend keer aangegeven, maar ik zeg het opnieuw: ik heb er veel vertrouwen in", reageert Al-Khelaïfi. "Wij respecteren de andere clubs en verwachten andersom hetzelfde." De Franse topclub baarde opzien door deze zomer Neymar en Kylian Mbappé aan te trekken.

Toch staat PSG er volgens de Qatarees financieel ijzersterk voor. "De afgelopen zes jaar hebben we hard gewerkt om de omzet te doen stijgen. De inkomsten uit ticketverkoop, sponsoring, merchandising en televisierechten zijn van negentig miljoen euro naar ongeveer vijfhonderd miljoen euro gestegen. In de afgelopen twee seizoenen maakten we winst."

"Nu willen we omzet snel verder verhogen, met een percentage dat tussen de twintig en veertig procent ligt", aldus Al-Khelaïfi. "We hebben nog een jaar om te voldoen aan de criteria voor Financial Fair Play, tot 30 juni 2018. Dus ik zeg iedereen: doe rustig aan en denk aan je eigen project. Dat doen wij ook."

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 14:31
Heeft hij wel een punt. Eerst naar jezelf kijken voordat je begint te wijzen.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
dinsdag 12 september 2017 om 14:35
We hebben het over een heel serieuze en professionele organisatie", zegt de preses tegen The Telegraph ?

Deze Sheihk vindt de Uefa een serieuze organisatie. Schei toch uit. Als er 1 organisatie die corrupt is dan is het de Uefa wel. Hij hoeft alleen met zijn lira's of dinars te rammelen en de Uefa bobo's staan als makke hondjes voor hem in de rij. Deze onderzoek kan niemand serieus nemen. Het is 1 grote grap.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:24
Deze onderzoek neem ik sowieso niet serieus.
Vind ik leuk
Olfie +2685
dinsdag 12 september 2017 om 18:19
Wollah tozz niet?
Vind ik leuk
mcmodd +11448
dinsdag 12 september 2017 om 14:39
Al-Khelaïfi heeft wel lef zeg. Eerst heeft het een gigantische maar doorzichtige truc nodig om Neymar aan te trekken, daarna komt Mbappé ook nog voor zo'n slordige 150-180 miljoen euro en nu vraagt hij de andere clubs om respect. Dit alles getuigt juist niet van zijn respect, niet ten opzichte van het systeem van Financial Fair Play, niet t.o.v. de UEFA en niet t.o.v. de andere clubs in Europa.
Vind ik leuk
RedNas +2246
dinsdag 12 september 2017 om 15:25
Wat een onzin, ik lees geen enkele echte reden waarom er geen respect zou kunnen zijn.

Dat PSG dat bedrag kan ophoesten is juist mede te danken aan Financial Fair Play (ingesteld door de UEFA). Want wat gebeurde er: rijke clubs met veel successen konden wel grote aankopen doen. En met die betere spelers nog meer succes boeken, en dus meer sponsordeals sluiten, nog rijker worden en weer meer geld uitgeven aan goede spelers, enzovoorts, allemaal binnen de regels. Kleine clubs werd het met de FFP-regels min of meer onmogelijk gemaakt initiële investeringen in betere spelers te doen. En zo groeide juist door het FFP-beleid de kloof tussen arme en rijke clubs. Daarvoor werd in 2012 al gewaarschuwd door economen.
Dat andere grote clubs balen dat er een extra concurrent is bijgekomen lijkt me een heel erg slechte, en vooral kinderachtige, reden om respectloos te zijn.

Vorig jaar al meer dan een half miljard omzet, met een prognose die nog ruim 20% hoger ligt.. Die 20% stijging zou al voldoende zijn om Neymar zijn aankoopsom en salaris te bekostigen (5 jaarstermijn FFP..).
Ze zullen bij PSG ook niet de eerste de beste juristen en accountants hebben rondlopen. Sommige constructies lijken misschien wat schimmig, maar ik kan me niet voorstellen dat het illegaal is. Dit is vergelijkbaar met het verschil tussen belastingontwijking (legaal) en belastingontduiking (illegaal). Dat eerste doet iedere serieuze organisatie, met alle multinationals voorop. Zelfs de meeste particulieren doen het. En het hypocriete is dat de mensen met de meeste kritiek daarop, vaak zelf zonder problemen de stukadoor of de schoonmaker zwart uitbetalen. Voor de duidelijkheid, dat is gewoon belastingontduiking.
Vind ik leuk
mcmodd +11448
dinsdag 12 september 2017 om 15:35
En dan nu eens al die aankoopbedragen bij elkaar optellen, de kosten van de club berekenen en daarmee niet sjoemelen, de salarissen goed tegen het licht houden van de contracten en de gemaakte afspraken en dan nog wat aspecten die bij FFP aan de orde komen inrekenen. We wachten nu op de UEFA.
Vind ik leuk
RedNas +2246
dinsdag 12 september 2017 om 15:45
We wachten het onderzoek af inderdaad. Compleet zinloos natuurlijk, maar we moeten afwachten..
De komende 5 jaar zullen de totale inkomsten zeer waarschijnlijk boven de 3 miljard uitkomen. Daar kan je dan echt wel een jaartje hebben tussen zitten waar 400 miljoen wordt geïnvesteerd in spelers, dat is nog geen 15% van de inkomsten.
Vind ik leuk
Olfie +2685
dinsdag 12 september 2017 om 18:24
Want ze hebben in dat elftal verder niets lopen wat geld gekost heeft... plus de salarissen... maar wat ik niet snap; als ze dat geld wat ze hebben gebruikt (gekregen) gewoon als sponsorgeld opvoeren, zijn ze er toch?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:43
Gelijk hebben ze Barcelona gooit ook met geld alleen hebben ze de pech dat de clubs niet meewerken zoals Barcelona
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:55
je zegt als Qatar gewoon tegen Qatar Airways: verhoog je sponsorbedrag op shirtreclame van 30 naar 100 en klaar is kees..
De ene hand (QatarAirways) voedt de ander (PSG)...
wettelijk toegestaan..Maar ethisch???
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 14:57
Heerlijke uitspraak van Al-Khelaïfi......ik wil meer!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:14
Geduld, het is een project.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:14
Doe rustig aan, denk aan je eigen project en kijk dan goed hoe wij jullie allemaal leeg kopen.
Wat een vent joh.
Vind ik leuk
Leffe +919
dinsdag 12 september 2017 om 15:20
Prima toch!!, niks mis mee. Gewoon kijken hoe anderen het doen, en dan ervan leren, met de goede en slechte kanten.
Vind ik leuk
Zooitje +1447
dinsdag 12 september 2017 om 15:26
Nou wat een slag terug zeg....
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
dinsdag 12 september 2017 om 18:06
Toch bijzonder dat dit soort eigenaren vele 10-tallen miljoenen in bedrijven investeren die vervolgens voor hetzelfde bedrag de club sponsoren. Dat is echt schuiven met geld om de regels te omzeilen. Ik denk dat de Fifa en de Uefa kan doen wat ze willen, maar dat dit soort clubs/eigenaren zich toch nergens aan houden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSG slaat terug: 'Doe rustig aan en denk aan je eigen project. Dat doen wij ook'