Guardiola maakt selectie bekend voor duel met Feyenoord: slechts een afwezige

Guardiola maakt selectie bekend voor duel met Feyenoord: slechts een afwezige

dinsdag 12 september 2017 om 15:45

Manchester City-manager Pep Guardiola neemt al zijn sterren mee naar Nederland voor het Champions League-duel met Feyenoord. Ook doelman Ederson maakt deel uit van de negentienkoppige selectie, melden The Citizens op de website.

De 24-jarige Braziliaan werd afgelopen weekend in de Premier League-topper tegen Liverpool per brancard van het veld gedragen na een pijnlijke botsing met Sadio Mané. Hij had liefst acht hechtingen in zijn gezicht nodig, maar verder lijkt de schade mee te vallen. Hij trainde dinsdag weer mee, al droeg hij wel een beschermende helm.

Als Ederson niet in actie kan komen in De Kuip, dan neemt Claudio Bravo zijn plaats in. Guardiola heeft verder nauwelijks blessurezorgen. Alleen Vincent Kompany ontbreekt. Onder meer sterren als Sergio Agüero, Kevin De Bruyne, Gabriel Jesus en David Silva maken wel deel uit van de wedstrijdselectie. 

De volledige selectie:

Doel: Ederson, Claudio Bravo, Aro Muric.

Verdediging: Kyle Walker, Danilo, John Stones, Nicolás Otamendi, Eliaquim Mangala, Benjamin Mendy.

Middenveld: Fernandinho, Ilkay Gündogan, Fabian Delph, Kevin De Bruyne, David Silva.

Aanval: Bernardo Silva, Leroy Sané, Sergio Agüero, Gabriel Jesus, Raheem Sterling.

Plaats een reactie

Stig +617
dinsdag 12 september 2017 om 15:55
Dan hebben ze in ieder geval geen smoesjes bij City....
Vind ik leuk
Aal +12635
dinsdag 12 september 2017 om 15:56
Makkie voor Feyenoord ;-)
Vind ik leuk
5by5 +386
dinsdag 12 september 2017 om 16:08
Met 2 vingers in de neus en een gebroken been wint Feyenoord nog van City.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 16:08]
Vind ik leuk
Adje80 +2041
dinsdag 12 september 2017 om 15:57
Als ze de wedstrijd serieus nemen is er ook geen rede voor smoesjes hoor
Vind ik leuk
Mo +4392
dinsdag 12 september 2017 om 16:32
Als? Het is de CL, iedereen neemt die uiterst serieus
Vind ik leuk
Adje80 +2041
dinsdag 12 september 2017 om 16:34
Mwa ik denk dat city met een andere instelling tegen feyenoord het veld op gaat dan tegen napoli
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 16:35]
Vind ik leuk
Mo +4392
dinsdag 12 september 2017 om 16:37
Dat weet ik 100% zeker van niet. Gaan Feyenoord morgen van minuut 1 tot 90 domineren en terugdringen, dan is het te hopen dat ze hun kansen niet afmaken. Je denkt toch niet serieus dat ze Feyenoord onderschatten?
Vind ik leuk
Adje80 +2041
dinsdag 12 september 2017 om 17:04
Ik denk dat ze met een andere instelling het veld op gaan dan tegen napoli of chelsea oid
Vind ik leuk
Julio-dvd +1226
dinsdag 12 september 2017 om 16:01
Beetje matige selectie, €800 mln geïnvesteerd en niet eens waardige concurrentie voor Nelom en Kramer
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:11
Nou Aguiro zou misschien bij Feyenoord in de basis staan, maar de rest............
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:16
Misschien Leroi Zane ook..
Vind ik leuk
huge +417
dinsdag 12 september 2017 om 16:19
Maak je vrienden mee joh met je nieuwe accountje als iemand 1 letter van een naam verkeerd typt, ga zo door!
Vind ik leuk
Ajacied02 +1464
dinsdag 12 september 2017 om 17:13
Aguero moet eerst nog even oefenen om op het niveau van Kramer te komen hoor
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:16
Haha! Daar heb je gelijk in!

Maar ben wel onder de indruk van Aguero. ;-)
Vind ik leuk
Ajacied02 +1464
dinsdag 12 september 2017 om 17:21
Groot talent of moet ik zeggen klein :) maar jan scharie heeft hem in zn broek
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:26
Dat zou erg prettig zijn ;-)

Hoelang is hij eigenlijk?
Vind ik leuk
Ajacied02 +1464
dinsdag 12 september 2017 om 17:27
Rond de 1,70 dacht ik word wel krap dus
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:32
Jan-Arie 1.85, dus dat scheelt weer ;)
Vind ik leuk
Ajacied02 +1464
dinsdag 12 september 2017 om 17:35
Ooh joh doe de Bruyne er maar bij ;)
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 09:40
Hoe snel is Jan Scharie eigenlijk?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:52
Heel snel....
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 09:59
Hopelijk staat hij dan telkens goed!!

Beginnen de zenuwen al een beetje te komen? Heb ook wel zin in een mooie pot voetbal vanavond!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:01
Ben echt heel erg zenuwachtig.
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:03
Als een kind die jarig is en cadeautjes krijgt? ;p
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:06
Ik hoop op een cadeautje ja ;p
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:08
Een gelijkspel is al heel wat!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:10
Zeker! Het duurste elftal vd wereld komt op bezoek.....
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:12
meer dan 800 miljoen sick!! ;p
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:14
Ja echt bizar....was ook best geschrokken van City Liverpool....
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:21
Ja dat maakt het er niet beter op.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:23
Niet echt nee ;)
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:30
Komt wel goed schatje!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:32
Hahaha!
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:35
Van die Roosvicee reclame ;-)
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:38
Ik dacht dat het een andere reclame was met ontbijtkoek. ;)
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:39
Haha nee volgens mij niet ;p
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:41
Dan ben ik in de war ;)
Toch met dat meisje waarvan de voetbalwedstrijd niet doorgaat?
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 11:32
Haha nee ;p
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:46
;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:49
De Bruyne vermoed ik ook hoor, en misschien Mendy ipv Nelom, maar verder heb je gelijk!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:16
;-) Die maakt zeker een kans!
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 09:38
Nee joh!! Kramer is nog wel een klasse beter hoor... ;-)
Vind ik leuk
Vaag +1707
dinsdag 12 september 2017 om 15:55
Maakt niet uit, we sturen ze met een nederlaag terug naar Manchester.)
Vind ik leuk
Barry10 +531
dinsdag 12 september 2017 om 15:56
In principe maakt het niet uit hoe de selectie van Manchester City eruit ziet. Zo lang Nelom deel uitmaakt van de selectie van Feyenoord komt het allemaal goed en houden we de punten in de Kuip.
Vind ik leuk
Woudo +2867
dinsdag 12 september 2017 om 15:57
Jij snapt het! Nelom is de beste speler van Nederland, snap niet dat hij nooit opgeroepen word! Nelom in Oranje!!!!!
Vind ik leuk
Barry10 +531
dinsdag 12 september 2017 om 16:25
Haha zo is het, Lord Nelom in Oranje. Ik pleit ervoor.
Vind ik leuk
Woudo +2867
dinsdag 12 september 2017 om 16:39
We moeten een petitie starten!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:58
Helaas 2x bij van Gaal geselecteerd en gespeeld
Vind ik leuk
Woudo +2867
dinsdag 12 september 2017 om 20:10
Hoezo helaas???? Waren twee fantastische interlands! Nelom hoort captain van Oranje te zijn!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:59
Ik zit even naar de selectie te kijken................ Waar maakt Feyenoord zich druk om, man! In alle linies zijn ze 12 x sterker.... Vooral een eventuele Kramer in de spits moet zich doodlachen om die verdediging! Nu ik dit zo zie, zou ik niet eens verdedigers opstellen en puur op de aanval spelen! ;))
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:08
Kompany is niet bij komt helemaal goed
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:59
Ajax - Man City: 3-1 thuis, 2-2 uit.

Kom op Feyenoord, ze zijn te pakken!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:10
Haha bedankt voor de optimisme maar dat team was toch een stuk slechter dan het team wat er nu staat
Vind ik leuk
Ajacied02 +1464
dinsdag 12 september 2017 om 17:18
Maar Feyenoord is ook beter dan Ajax toen was
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:11
jaja, dat is nog te vergelijken ja met toen.......
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 09:41
Dat geeft hoop!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:07
scheelt waarschijnlijk 250 miljoen of zo. Dat is niet meer te vergelijken. Er zijn clubs, zoals AC Milan en PSG die je niet eens meer met vorig jaar kunt vergelijken.
Gewoon hopen op een leuke pot waarin je niet van de mat gespeeld wordt en met 5-0 gaat douchen.
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:11
Ja er zijn nogal wat bedragen uitgegeven afgelopen transferperiode. Hopelijk kan Feyenoord stunten in de Kuip! En voor het publiek hoop ik ook op een spannende pot van beide kanten.
Vind ik leuk
Mo +4392
dinsdag 12 september 2017 om 16:34
Dat heeft echt helemaal niks te maken met morgen. Dat was 4 jaar geleden dacht ik, selecties zijn veel anders.
Vind ik leuk
5by5 +386
dinsdag 12 september 2017 om 16:07
Feyenoord speelt die spelers van City helemaal dol, op het eind van de avond zal City denken WTF dachten we wel niet er is no way dat we van hun kunnen winnen laten we hopen dat we de derde plek kunnen pakken zodat we naar de EL kunnen gaan en hopelijk Feyenoord kunnen vermeiden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:09
Ja en toen werd je wakker en realiseerde je je dat feyenoord gewoon met 0-5 zal verliezen
Vind ik leuk
5by5 +386
dinsdag 12 september 2017 om 16:10
Sarcasme is zeker een onbekend woord voor je?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:38
Nee is het niet maar dan kan ik je nog steeds roasten
Vind ik leuk
Woudo +2867
dinsdag 12 september 2017 om 16:40
Als dat jou doel is op deze ben je echt een zielig mannetje.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:49
jouw*
Vind ik leuk
5by5 +386
dinsdag 12 september 2017 om 16:57
Zo te merken snap je het woord Sarcasme niet maar het woord Roasten is ook vreemd voor je.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:21
Ik heb je gewoon geroast hoor
Vind ik leuk
5by5 +386
dinsdag 12 september 2017 om 17:40
Als dat zorgt dat je vanavond kan slapen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:03
Hap hap hap, het is lekker vissen vandaag zeg.
Vind ik leuk
5by5 +386
dinsdag 12 september 2017 om 18:17
Ik vind het een beetje onnozel om met een persoon in discussie te gaan die de pubertijd nog niet heeft gehaald.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 18:19]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:43
Hap hap
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:07
Nou succes Feyenoord

In Europees verband ben ik altijd voor de Nederlandse club
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:07
0-5/0-6, dan doe je het als Feyenoord nog goed. Morgen is niet het duel waarin de punten kunnen worden gehaald.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:12
Barcelona, Real Madrid en misschien PSG zijn van de buitencategorie, tegen al het andere spul hebben ze altijd een kans.
Vind ik leuk
Mo +4392
dinsdag 12 september 2017 om 16:35
Spelers als De Bruyne Silva Aguero behoren gewoon tot de wereldtop. De rest is of subtop of zit tegen de top aan
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:18
Welk duel is dat dan wel, Sjachtar Donetsk? Ik zou Sjachtar niet onderschatten, die hebben een prima elftal en spelen ook gewoon goed voetbal.
Ik denk dat er in elk thuisduel wel punten gepakt kunnen worden, morgen kan t ook zomaar zo zijn dat ze gelijk spelen tegen Man City, tenzij de spelers van City echt in vorm zijn, dan zullen ze er wel makkelijk overheen gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:12
Hoop dat die groot praters uit Rotterdam kei en keihard op hun bek gaan. Geniet van alle tegendoelpunten in de Kuip. Dat word smullen met Man City!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:17
Haha wanneer speelt jouw club ook alweer?
Vind ik leuk
AFFA +895
dinsdag 12 september 2017 om 17:29
Haha mooi gezegd, morgen hoop ik dat fijenoord punten pakt,maar vergeet niet dat veel van jou supporters ons Ajax ook nooit wat gunden en lachten om verlies, dus beetje begrijpelijk dat er zulke supporters zijn, maar ik zal altijd een Nederlandse club supporten tegen een buitenlandse.
Vind ik leuk
Barry10 +531
dinsdag 12 september 2017 om 16:31
Ik snap dat jij als Twente supporter je al overgeeft voordat de wedstrijd begint, maar als Feyenoorder ga je altijd voor 3 punten.

Is geen groot praat, is gewoon vertrouwen in je club hebben en erachter staan, ook al weet iedereen dat Manchester City een club is waar je normaal gesproken van verliest.

Maar goed, jij in ieder geval succes dit jaar met het degradatievoetbal.
Vind ik leuk
feyeniels +14508
dinsdag 12 september 2017 om 16:14
Misschien een stomme vraag, maar is Yaya Touré ook geblesseerd? Of zit hij tegenwoordig niet meer bij de selectie?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:19
Volgens mij zit gewoon niet in de selectie. Tenminste afgelopen weekend zat hij op de tribune en hij is niet geblesseerd
Vind ik leuk
feyeniels +14508
dinsdag 12 september 2017 om 16:27
Oke, zonde. Was altijd een goede speler, vond ik!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:17
Zit niet bij de selectie. Toure is gewoon goede speler inderdaad, maar City heeft zo'n brede selectie met goede spelers dat het voor pep puzzelen is.
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 09:45
Volgens mij niet fit genoeg!
Vind ik leuk
mcmodd +9591
dinsdag 12 september 2017 om 16:18
Ik verwacht veel spektakel in De Kuip. Je moet maar zo denken: City heeft 19 gigantjes bij zich, maar minstens acht doen er helemaal niet mee. Dan blijven er elf over en Kompany is geblesseerd, die wordt door een slechtere speler vervangen, dus eigenlijk maar tien. De keeper heeft achttien hechtingen om en nabij het kijkwerk en dat jeukt en prikkelt zodat Claudio Bravo op doel moet. Is ook niet meer zo goed, dus zeg maar negen tegenstanders van formaat. Feyenoord heeft elf spelers tot op het bot gemotiveerd en de twaalfde man is rondom op alle stoeltjes in De Kuip. Dan is het effectief dus 12 tegen 9 en de scheids kan tellen wat ie wil, hij ziet het verschil niet. Dus dat speelt tegen elkaar met wat dreigende wolken achter het doel van Manchester City. Ach, eitje toch.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:19
In 2 jaar 2 clubs uit Manchester krijgen... Ik hoop dat jullie deze ook winnen.
Vind ik leuk
RW1913 +1055
dinsdag 12 september 2017 om 16:21
City is een ander verhaal Fey. Die zullen de Feyenoorders niet onderschatten.
Vind ik leuk
J Kiprich +7531
dinsdag 12 september 2017 om 16:22
Die Guardiola is ook niet achterlijk natuurlijk.
Vind ik leuk
BassieN +5568
dinsdag 12 september 2017 om 16:24
Geen één van deze spelers zou bij ons in de basis staan.
Vind ik leuk
rinirat +559
dinsdag 12 september 2017 om 16:25
Als city hier komt voor de winst,dan is Feyenoord kansloos en wordt het zomaar 0-7.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:29
Hoop dat ze die kakkerlakken slopen! Come on city!!!!!
Vind ik leuk
Barry10 +531
dinsdag 12 september 2017 om 16:33
Goedzo Ajax binkie, zet 'm op.
Vind ik leuk
luccerd +2250
dinsdag 12 september 2017 om 16:33
Ja man, goed voor de Coëfficiëntenlijst!!! Ga zo door!!
Vind ik leuk
Snuck +406
dinsdag 12 september 2017 om 16:41
Tief op man ga met je neus spelen of zo!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:03
Dat is het enige dat jij kunt. Want verder heb je niets te vertellen in europa.

Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 09:48
Nou nou nou Jan, niet zo'n grote mond gelijk! Vanavond weten we meer hoe het er voor staat met Feyenoord... Tot die tijd... mondje dicht Jan ;-)

P.S. Succes vanavond tegen City! Laat ze maar zien wie de baas is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:49]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:30
heb je de opstelling gezien? ik sta in de basis hoor!

12e man!

ik maak me geen zorgen hoor.
Wij gaan winnen, alleen met hoeveel is de vraag.
We zullen ze laten beven, ze zullen wat beleven

Maak jij het lied af Ted?
Vind ik leuk
United FC +10079
woensdag 13 september 2017 om 10:34
Feyenoord .... Feyenoord ... Feyenoord onéé..
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 17:12
Bijna... Nog even oefenen en je mag mee :)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 16:32
In dat stadion weetje het nooit.. het moet wat meezitten, maar waarom zou er niet wat inzitten. Wordt het 0-1 dan wordt het denk ik "a hell off a job". Zolang mogelijk de boel dichthouden.. dat kansje komt er (zonder Kramer) altijd wel.
Vind ik leuk
Snuck +406
dinsdag 12 september 2017 om 16:38
Wow, ik kan niet wachten op FIFA18!;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:02
"if you can dream it, you can do it" - Walt Disney
:)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:04
En toch zie ik kansen voor feyenoord. Ik vind het niet echt een wereld elftal. Ja middenveld sowieso en voorin redelijk. Tuurlijk is het alsnog beter als feyenoords elftal maar als ze hopelijk net zo spelen als tegen united dan is er een kans
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:08
Alleen speelde man u met een b team omdat Mourinho alleen in thuis wedstrijden de beste 11 op stelt tijdens de groepsfase.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:45
Fy no way we are gonna win this game. But I would like some feyenoord goe als!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Guardiola maakt selectie bekend voor duel met Feyenoord: slechts een afwezige