Van Bronckhorst bevestigt afwezigheid van duo: Een gemis voor mij en de club

    Van Bronckhorst bevestigt afwezigheid van duo: "Een gemis voor mij en de club"

    dinsdag 12 september 2017 om 18:19

    Giovanni van Bronckhorst denkt dat Feyenoord kansen heeft om van Manchester City te winnen. De oefenmeester heeft de wedstrijd tegen de Premier League-grootmacht al een aantal keren in zijn hoofd afgespeeld.

    "Ik kijk wat ons te wachten staat en waar er iets te halen valt. Wij moeten het compact houden en de momenten in de omschakeling kiezen", aldus Van Bronckhorst op de persconferentie, geciteerd door RTV RijnmondGio bevestigt dat Ridgeciano Haps niet kan spelen. Ook Nicolai Jörgensen ontbreekt. "Het is een grote streep door de rekening dat we Jörgensen moeten missen. Een gemis voor mij en de club. Het ontbreken van Haps en Jörgensen zorgt er niet voor dat ik anders ga spelen. Dat bepaalt de tactiek en niet de poppetjes."

    Van Bronckhorst is gecharmeerd van City-manager Pep Guardiola. Hij kijkt tegen hem op. "Hij is een geweldige coach en manager. Hij is een inspiratie voor mij. Guardiola beheerst de kunst om zijn ploeg in een wedstrijd te laten schakelen van systeem. Dat maakt zijn teams lastig te bestrijden."

    Van Bronckhorst is niet van plan om van tactiek te veranderen nu Haps en Jörgensen geblesseerd zijn. Hij denkt dat hij City ook zonder het duo pijn kan doen. "Er zijn heel veel mogelijkheden om dat te doen. Vijf verdedigers, twee aanvallers, middenvelder erbij. Hoe precies, zien jullie morgen (woensdag, red.)."

    Plaats een reactie

    Bep Slatter +9515
    dinsdag 12 september 2017 om 18:24
    5-3-2 met een extra middenvelder, ja dat moet wel lukken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 18:45
    Wat ik prijs aan Gi, is dat hij niet gaat piepen om de afwezigen.
    Voor de competitie vertelde hij trots dat alle posities dubbel bezet zijn.
    Dus als poppetje A1 niet speelt dan speelt poppetje A2
    Vind ik leuk
    Mo +11242
    dinsdag 12 september 2017 om 18:47
    En poppetje B1 dan?
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 19:02
    Goeie man!! Een echte dijenkletser....
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 19:03
    wordt vervangen door B2, maar die hoort dat toch niet.....
    Drommels drommels en nog eens drommels
    Vind ik leuk
    Mo +11242
    dinsdag 12 september 2017 om 20:22
    Hoe zit het met Z36, krijgt die nog een kans?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9515
    dinsdag 12 september 2017 om 18:57
    Dat doet hij zeker goed, Gio weet wel waar hij mee bezig is.
    Vind ik leuk
    goofy +233
    woensdag 13 september 2017 om 00:14
    Er gaan geruchten dat gio 13 man gaat opstellen en zo hoopt te winnen.
    Slimme zet,dan wil ik het nog wel eens zien..
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 18:39
    Ik zeg ... Nelom, Kramer en Diks. Tegenover : Haps, Jörgensen en Nieuwkoop. Dan zeg ik eigenlijk genoeg.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    buddha +7680
    dinsdag 12 september 2017 om 18:44
    5 4 2 opstelling gewoon heeeel stiekem 1 xtra speler het veld laten inglippen na 2 minuten ;)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    dinsdag 12 september 2017 om 18:55
    Nu haps niet mee doet zijn ze kansloos.... En veel mensen doen lacherig over veltman. Juist dat is om te lachen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 september 2017 om 19:00
    Het zijn ook wel net de enige 2 posities waar geen adequate vervanging voor is. Lullig maar helaas!
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4483
    dinsdag 12 september 2017 om 20:07
    helaas klopt dat als een bus.
    Vind ik leuk
    Kuip +5368
    dinsdag 12 september 2017 om 20:42
    Grappig dat er mensen zijn die denken dat Feyenoord een kans maakt. Het klasseverschil is zo groot dat ik deze wedstrijd niet eens serieus neem. Feyenoord heeft eigenlijk niets in de CL te zoeken. Gaan geen punten halen, maar voor de spelers is het goed om ervaring op te doen. Zondag tegen PSV wordt veel leuker. Dan is er sprake van een echte wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    woensdag 13 september 2017 om 10:25
    Mis je Vermeer niet?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Bronckhorst bevestigt afwezigheid van duo: "Een gemis voor mij en de club"