Van Bronckhorst over ontslag De Boer: Ik kreeg de kans om het goed te maken

Van Bronckhorst over ontslag De Boer: "Ik kreeg de kans om het goed te maken"

dinsdag 12 september 2017 om 19:04

De Engelse journalisten waren op de persconferentie voorafgaand aan het duel tussen Feyenoord en Manchester City benieuwd naar de mening van Giovanni van Bronckhorst over het snelle ontslag van Frank de Boer bij Crystal Palace. De Boer hield het 77 dagen uit bij de Premier League-club.

Maandag kreeg hij te horen dat hij mocht vertrekken, nadat hij zijn eerste vier competitiewedstrijden verloor en zijn ploeg bovendien geen enkel doelpunt zag maken. Van Bronckhorst vindt het jammer dat De Boer al snel de zak gekregen heeft. "Dat vind ik teleurstellend", zegt Gio op de persconferentie.

"Ik vind het erg jammer dat hij is ontslagen, want hij trainde de club pas enkele maanden. Als trainer heb je tijd nodig en vertrouwen van het bestuur. Je moet de tijd krijgen om je ploeg te ontwikkelen. Ik vind het heel teleurstellend, want met Feyenoord zat ik in dezelfde situatie. Ik verloor veel duels, maar het bestuur gaf me het vertrouwen om door te gaan. Zij zagen m'n kwaliteiten. Ik kreeg de kans om het goed te maken en won daarna uiteindelijk drie prijzen. Frank kreeg die kans niet, dus in dat opzicht ben ik erg teleurgesteld."

Plaats een reactie

Bengelino +5864
dinsdag 12 september 2017 om 19:06
Ja dat mocht frank ook in nl. Straks gio als je groot bent en naar het buitenland gaat dan word je ook ontslagen, gewoon rustig wachten pik
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:07
Gio is al groot, alleen het buitenland is nog te klein voor hem;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:19
Denk jij dat gio achterlijk is ofzo. Heeft successen gehad in de premier league, primera division en op ek's en wk's. Gio net als frank de boer groot genoeg om de wetten van het voetbal te kennen.
Vind ik leuk
Bengelino +5864
dinsdag 12 september 2017 om 19:20
Nee dat denk ik niet, het was meer een geintje. Hoop dat je nu weer rustig bent
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:25
Ja hoor ik ben altijd vrij rustig.
Vind ik leuk
T&T +9952
dinsdag 12 september 2017 om 19:36
Joh..
Hij is niet voor niks "Psycho"..!

;-))
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 20:29]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:26
Alleen met dit verschil dat Gio ook de mazen weet sommige wetten te omzeilen, en daar kan Frankje nog een hoop van leren;)
Vind ik leuk
Guust +3693
dinsdag 12 september 2017 om 20:25
Veel hangt altijd van de tijd en de club af die op je pad komt, zie Bosz, je bent van zoveel factoren afhankelijk, denk dat de Boer alleen niet leert van zijn fouten, Koeman heeft dat ook allemaal meegemaakt.
Vind ik leuk
Guusman +1939
dinsdag 12 september 2017 om 23:07
Als dat zo is, dan zou de Boer nog dommer zijn dan een ezel.
Want een ezel in het algemeen, stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
Vind ik leuk
Guust +3693
woensdag 13 september 2017 om 10:21
Ik zal niet zeggen dat hij dom is, maar gebeurd twee keer achter elkaar. Maar je maakt natuurlijk afspraken waar de club ineens maling aan heeft, dus het word steeds moeilijker in de grote competities.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:07
Feyenoord heeft niet zoveel centjes om iemand voortijdig de wacht aan te zeggen.
Vind ik leuk
J Kiprich +8537
dinsdag 12 september 2017 om 19:14
Misschien onder je steen vandaan komen?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:03
Ultra domme keuze van een ultra domme kerel.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:10
Nou nou ... een beetje kortzichtig is dit wel. Beperkt. Laten we het beperkt noemen. Misschien ultra beperkt?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:20
Als hij zijn carriere als trainer serieus neemt dan is het ultra dom.
Dat is de enige nuancering die ik aanbreng. Niemand pakt die job als carrierestap. Dit doe je voor de centen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:28
Frank werd niet plat gebeld. Op zn zachtst gezegd. Dus de keuze was niet reuze.
Maar dat zullen er nu niet meer worden. Vermoed ik zomaar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 20:29]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:45
Dit wordt rechterrijtjeswerk. Zo zal het Keizer straks ook vergaan, niet in staat om ergens anders met realisme een team te laten spelen. In die zin draagt Ajax niet bij aan het Nederlandse voetbal. Bosz was wat dat betreft snel genoeg weer vertrokken.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat Cocu het ook niet gaat worden in het buitenland.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:28
Het voetbal is niet best in NL, maar de trainers ook niet. Het een zal het ander wel niet uitsluiten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 21:28]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:20
Het is wachten op drie echte topspelers.
Vind ik leuk
Guusman +1939
dinsdag 12 september 2017 om 23:11
Is het nou wel of niet?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:32
Beiden. De spelers en trainers zijn even slecht.
Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 12 september 2017 om 20:36
Sympathiek van hem
Vind ik leuk
5by5 +483
dinsdag 12 september 2017 om 23:30
Gio is een betere trainer dan de boer, tevens is gio een kind van feyenoord. De boer is geen kind van palace en daarom lag die er snel uit.
Vind ik leuk
Guusman +1939
woensdag 13 september 2017 om 01:10
Ik gok dat Gio hoger scoort op de Gunfactorteller en niet alleen omdat ie dat van nature heeft, maar ook omdat ie weet hoe respectvol met z'n spelers om te gaan. Dat betaalt zich terug in hoe ver de spelers voor hem willen gaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst over ontslag De Boer: "Ik kreeg de kans om het goed te maken"