Guardiola laat ster opnieuw buiten selectie tegen Feyenoord: Hij weet waarom

Guardiola laat ster opnieuw buiten selectie tegen Feyenoord: "Hij weet waarom"

dinsdag 12 september 2017 om 21:52

Yaya Touré is opnieuw niet opgenomen in de selectie van Manchester City voor het duel met Feyenoord woensdagavond. Manager Pep Guardiola weigerde op de persconferentie uit te leggen waarom.

"Ik heb met hem gesproken. Hij weet de redenen. Maar dat is tussen hem en mij", zegt Guardiola. "Het is een sportieve keuze. Yaya was afgelopen seizoen zo belangrijk. Zes spelers hadden een aflopend contract en Yaya is de enige die is gebleven, want hij is een speciale speler. Hij weet waarom hij dit seizoen nog niet heeft gespeeld en waarom hij niet in de selectie zit."

Touré had vorig seizoen al een turbulente relatie met Guardiola. De zaakwaarnemer van de Ivoriaan, Dimitri Seluk, zei dat Touré vernederd werd door hem buiten de Champions League-selectie te laten in september. Vervolgens stelde Guardiola Touré een tijdje niet meer op. In november bood de middenvelder zijn excuses aan en mocht hij weer meetrainen.

Op de vraag of Touré snel terugkeert in de selectie, antwoordde Guardiola: "Hopelijk, het hangt van hem af. Alle spelers zijn gelukkig bij City, maar ik eis zoveel mogelijk van ze. Ik wil altijd meer. Niet alleen van Yaya, maar van iedereen."

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 22:08
Baas boven baas, ya know
Vind ik leuk
HWET +876
dinsdag 12 september 2017 om 22:11
nee nee, geen Touré
Vind ik leuk
buddha +4884
woensdag 13 september 2017 om 01:28
misschien cheick toure ?
Vind ik leuk
daaheej +534
dinsdag 12 september 2017 om 22:23
man city wint toch al easy
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:29
Ik hoop t voor je.
Vind ik leuk
buddha +4884
woensdag 13 september 2017 om 01:25
als jij daar blij van word , dan mag het
Vind ik leuk
JCJWZ +9160
woensdag 13 september 2017 om 03:08
Misschien mag Toure met Feijenoord meedoen, om het een beetje eerlijker te maken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:29
Alle spelers zijn gelukkig Pep? Laat me niet lachen.....yaya is alles behalve gelukkig zo te horen
Vind ik leuk
Gu3rilla +14024
dinsdag 12 september 2017 om 22:33
Hij is gewoon niet fit genoeg net zoals vorig seizoen in het begin.

Als Yaya niet gelukkig was tekende hij niet bij.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 05:11
Of misschien krijgt yaya heel veel centjes om de hele dag niks te doen?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:46
Die is of te dik, of werkt niet zo hard als pep dat graag zou willen zien.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:54
Kuipvrees en Kuipangst, heeft die Yojo Toure toch een primeur.
Vind ik leuk
PDJong +1000
dinsdag 12 september 2017 om 22:54
Haantje Guardiola. Altijd laten zien wie de baas is. na nog een jaar worden ze daar allemaal moe van die man, let maar op.
Vind ik leuk
Marco S +2544
dinsdag 12 september 2017 om 23:04
Ja ja
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 00:28
Spannend CL avondje ... trouwens. 6 van de 8 was een makkie. Bij Feyenoord kan het niet erger worden, vermoed ik.
Er is alleen maar winst. Verloren heb je al. Haha.
Knap van Sporting trouwens.
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
woensdag 13 september 2017 om 06:23
Die mag hem gewoon niet. Jammer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Guardiola laat ster opnieuw buiten selectie tegen Feyenoord: "Hij weet waarom"